اخبار داغ

ورکشاپ تخصصی طراحی پوستر «سوگواره هنر عاشورایی» در اردبیل+تصاویر

ورکشاپ تخصصی طراحی پوستر «سوگواره هنر عاشورایی» در اردبیل+تصاویر
مسئول حوزه هنری استان اردبیل از هنر عاشورایی به عنوان هنر زندگی نام برد و با بیان اینکه کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در تمامی شئون انسانی و به‌تبع آن هنر عاشورایی دارای جایگاه ویژه ای است گفت: ملاک‌های ارزشیابی در وجه باطنی و محتوایی یک اثر هنری عاشورایی، فراحسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، کارگاه تخصصی طراحی پوستر سوگواره هنر عاشورایی ظهر امروز با حضور حجت مجرد،کارشناس ارشد گرافیک و مدرس دانشگاه با شرکت 25 نفر از هنرمندان اردبیلی، در نگارخانه زنده یاد شهرام رضایی حوزه هنری اردبیل برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

امیر رجبی مسئول حوزه هنری استان اردبیل بابیان اینکه برگزاری کارگاه‌هایی از این دست موجب ارتقا دانش و آموزه‌های هنری شرکت‌کنندگان می شود، گفت: یکی از وظایف ارگان‌هایی مثل حوزه هنری فراهم کردن امکان و فضای لازم برای گسترش فرهنگ و هنر دینی و عاشورایی است. 

,
وی افزود: هنر عاشورایی، هنر زندگی است و به زمان و مکان محدود نیست. کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در تمامی شئون انسانی و به‌تبع آن هنر عاشورایی جایگاه دارد. در آثار نقاشی، تصویرگری، گرافیک و سایر هنرها، معیارهایی مثل طراحی، رنگ، فرم، ترکیب‌بندی، نور و سایه. ملاک‌های بررسی هستند. اما ملاک‌های ارزشیابی در وجه باطنی و محتوایی یک اثر هنری عاشورایی از نوع فراحسی است. 
,
 
,
مسئول حوزه هنری استان افزود: درک موضوع، نحوه پرداخت به موضوع، جهت و میزان اثر‌بخشی، جاودانگی، عمق معرفت می‌تواند معیارهایی برای بررسی محتوایی یک اثر هنری است. 
,
وی با بیان اینکه عاشورا بزرگترین و مهمترین ویژگی فرهنگ ماست،تصریح کرد: عاشورا به‌عنوان یک فرهنگ اثرگذار، هدایتگر و حیات‌بخش در تار‌ و ‌پود زندگی ما تنیده شده است. 
,
 
,
 نقد و بررسی آثار شرکت‌کنندگان،قرائت فرازهایی از زیارت عاشورا از جمله برنامه های سوگواره هنر عاشورایی در اردبیل بود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه