اخبار داغ

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان

بسیج توان مقابله با چالش در هر حوزه‎ای را دارد

بسیج توان مقابله با چالش در هر حوزه‎ای را دارد
فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) گفت: بسیج و ظرفیت بسیج متعلق به جمهوری اسلامی و مردم است و با چالش‌های نظام در هر حوزه توان مقابله را داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از  صاحب نیوز؛ سردار مجتبی فدا در نشست خبری به مناسبت گدامیدشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس درخشندگی خاصی را برای جمهوری اسلامی ایران داشت، اظهار کرد: مردم با همبستگی و پای کار بودن، جمهوری اسلامی را که مهم‌ترین دغدغه آن زمان جنگ بود، یاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: به تعداد شهدای دفاع مقدس، ظرفیت هایی در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است، ادامه راه شهدا امروز ایران را در منطقه در کل جهان اسلام سر بلند کرده و شیوه جنگ ما سر مشق جبهه های مقاومت شده است.

,

وی افزود: امروز به برکت دفاع مقدس، هر تهدید و تجاوزی را پاسخ می‌دهیم که نمونه آن در ساقط شدن پهپاد جاسوسی امریکا و نفت‌کش متخلف انگلیسی بود.

,

سردار فدا تأکید کرد: برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس از جمله ۲۰ برنامه استانی، ۱۰۰ برنامه شهرستانی و هفت هزار برنامه محلی و اقشار برگزار می‌شود.

,

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه رژه نیروهای مسلح است، تصریح کرد: با حضور یگان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی روز یکشنبه در مرکز استان اجرا و پس از آن نمایشگاه هفته دفاع مقدس در باغ غدیر افتتاح می‌شود.

,

وی اضافه کرد: در ایام گرامیداشت دفاع مقدس نمایشگاه رزمی آبی-خاکی در شهرستان‌های نجف‌آباد، لنجان و شاهین‌شهر برگزار می‌شود و برای کمک به نیروی انتظامی برای برقرار امینت گشت‌های بسیجیان را داریم و در این هفته از یک هزار و 500 خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم بازدید می‌کنیم.

,

سردار فدا با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی و اقتصادی مقاومتی سپاه اصفهان عنوان کر: پروژه 300 هکتاری بیابان‌زدایی با کشت 40 هزار اصل نهال، بهره‌برداری از 45 پروژه اقتصادی مقاومتی برای اشتغال و رونق تولید، بهره‌برداری از 80 پروژه عمرانی در مناطق محروم با اعتبار 50 میلیارد ریال و اجرای طرح مهر کریمانه در این هفته انجام می‌شود.

,

وی ادامه داد: از ابتدای محرم امسال و با شروع عزاداری‌ها حرکت خوبی در سطح مساجد و پایگاه‌های بسیج اتفاق افتاده و آن‌هم طرحی به دانش آموزان بی‌بضاعت با عنوان مهر کریمانه بود که به دانش آموزان و مدارس کمتر برخوردار در این طرح کمک می‌شود که تاکنون دو هزار و 26 بسته نوشت افزار و علاوه بر این کمک‌ها، 11 هزار و 900 بسته غذایی در مناطق محروم توزیع و 416 جهیزیه به مبلغ یک میلیارد و 320 میلیون تومان ‌هم بعد از ایام ماه محرم و صفر در اختیار افراد نیازمند قرار می‌گیرد.

,

فرمانده سپاه اصفهان خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی و دانشجویی هم‌اکنون در مناطق سیل‌زده پل‌دختر مشغول فعالیت‌های جهادی هستند و در این هفته از 200 واحد تعمیری رونمایی می‌شود؛ اجرای طرح ایران یاس که بخشی عظیمی از جوانان و دانش آموزان به کارخانه‌ها اعزام می‌شوند و با چگونگی تولیدی کالاهای روزمره خود آشنا می‌شوند که این کار باعث ترویج کالای داخلی و تبلیغی برای این کارخانه‌ها می‌شود.

,

وی با بیان اینکه از تولیدکنندگان برتر داخلی به‌عنوان جهادگران اقتصادی تجلیل می‌کنیم، گفت: شروع پایش و شناسایی مراکز تولیدی مشکل‌دار در حوزه‌های اقتصادی فرهنگی در دستور کار ما قرار دارد که این مشکلات به مسئولان منتقل و برای حل آن‌ها راه‌حل اندیشیده می‌شود.

,

سردار فدا با اشاره به برگزاری 200 یادواره شهید در اصفهان، افزود: امشب سرداران فدوی و ایزدی مهمان اصفهان در دو یادواره شهدای هرند و زواره هستند؛ 40 سنگر مقاومت در نقاط مختلف شهر اصفهان و ایستگاه‌های فرهنگی و هنری با نمادها، یادگاری‌ها و خاطرات دفاع مقدس برگزار می‌شود.

,

وی بیان کرد: از 15 عنوان کتاب در این هفته رونمایی می‌شود؛ یک کتاب مربوط به لشکر امام حسین (ع) و نقش اصفهانی‌ها در دفاع مقدس، خط شیر مربوط به لشکر امام حسین (ع) نقش این لشگر در دفاع مقدس و کتاب امام‌حسینی‌ها مربوط به 14 فرمانده لشگر امام حسین (ع) است.

,

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه 50 محفل انس با قرآن با محوریت حلقه‌های صالحین بسیج در مساجد استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: راویان و رزمندگان دفاع مقدس در مدارس حضور و از خاطرات خود می‌گویند.

,

وی خاطرنشان کرد: همراهی رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین (ع) با فرزندان دانش آموزان شهدای این لشکر در روز اول مهر، اجرای طرح مسجد سنگر مقاومت در بیش از هزار و 240 مسجد استان، نواختن زنگ مقاومت و جهاد و امیدآفرین در بیش از 300 واحد مقاومت مدارس، برپایی میز خدمت ادارات و دستگاه‌های مختلف در مساجد استان، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و برپایی 20 موکب هنری در گلزار های شهدا ازجمله برنامه‌های سپاه اصفهان برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

,

سردار فدا همچنین مهمترین وظیفه بسیج را خدمت به مردم عنوان و تأکید کرد: بسیج  ظرفیت‌های متعددی دارد و هر دستگاه نیاز به کمک داشته باشد، ما آمادگی کمک رسانی را داریم؛ بسیج و ظرفیت بسیج متعلق به جمهوری اسلامی و مردم است و با چالش‌های نظام در هر حوزه توان مقابله را داریم.

,

فرمانده سپاه اصفهان با تأکید بر اینکه سپاه فعالیت اقتصادی ندارد، بیان کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء به درخواست دولت برای طرح‌های بالای هزار میلیارد تومان و در مناطق سخت که رقیب داخلی وجود ندارد و هیچ پیمانکاری زیر بار آن نمی رود حضور پیدا می کند؛ قرارگاه خود فعالیت زیادی نمی‌کند و از دانشمندان و نخبگان و ظرفیت های بومی استفاده می‌کند.

,

وی همچنین با انتقاد از حذف نام شهدا در برخی از شهرها، اطهار کرد: یک تک تیرانداز که 150 شیلک موفق ندارد را آمریکایی ها اسطوره خود معرفی می کنند و فیلم های متعددی برای آن می سازند اما یک شهید ما که ۷۰۰ شلیک موفق داشته نه تنها آن را اسطوره نمی کنند بلکه اسم شهدا را از برخی خیابان ها و کوچه های کشور حذف می کنند.

,

سردار فدا با بیان اینکه جنگ را جوانان اداره کردند و پیروز شدند اما اکنون در کشور به ظرفیت فوق العاده جوانان بی اعتنایی می شود، گفت: من پیرترین فرد سپاه استان اصفهان هستم، همه معاونت ها و مسئولان و حتی جانشین خود را از جوانان انتخاب کردم؛ سپاه، مجموعه نیروهای مسلح و دستگاه های موفق که از ظرفیت جوانان استفاده کردند امروز آثار آن دیده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه