اخبار داغ

تاکیدات ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نمازجمعه امروز؛

عربستان به دنبال جوسازی علیه ایران است/ قاطعیت قوه قضایه سبب امیدواری مردم شد/ سخنان رهبری درباره مذاکره با آمریکا فصل‌الخطاب همه مسؤلان باشد

عربستان به دنبال جوسازی علیه ایران است/ قاطعیت قوه قضایه سبب امیدواری مردم شد/ سخنان رهبری درباره مذاکره با آمریکا فصل‌الخطاب همه مسؤلان باشد
نماز دشمن شکن جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور اقامه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز عبادی ـ سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه مراکز و شهرستان‌های سراسر کشور اقامه شد. ائمه جمعه با تقدیر از اقدامات خوب دستگاه قضا، مبارزه با مفسدان اقتصادی و برهم زنندگان نظم، امنیت و آرامش جامعه را بهترین راه برای برون رفت از مشکلات موجود کشور دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

تهران

, تهران ,

آیا مسئولان در جریان دردهای مردم هستند؟/تشکر از آیت‌الله رئیسی برای برخورد با مفسدان

, آیا مسئولان در جریان دردهای مردم هستند؟/تشکر از آیت‌الله رئیسی برای برخورد با مفسدان, آیا مسئولان در جریان دردهای مردم هستند؟/تشکر از آیت‌الله رئیسی برای برخورد با مفسدان,

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز در سخنانی به فصل بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: روز دوم مهر مدرسه‌‌ها باز می‌شود، اینها(نوجوانان و دانش‌آموزان) چند ساعت مرتب از صبح تا ظهر در اختیار آموزگاران و امانات الهی و بسیار وزین هستند، در فصلی هستند که به دست آموزگاران ساحته می‌شوند.

,

وی افزود: دوران تحصیل نوجوانان، دوران پیری نیست، روح و قلب آنها آماده برای کِشت است، شما آموزگاران هر چه پاشیدید، میوه می‌دهد، فصل نوجوانی این است، اگر خدایی ناکرده از زبان آموزگاران برخی امور دینی متزلزل شد، دیگر نمی‌شود آن را درست کرد، مبادا خدایی ناکرده بذرهای نامناسبی در دل‌های اینها پاشیده شود، از این امانت‌ها در روز قیامت خداوند سؤال می‌کند.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: این نوجوانان و دانش‌آموزان، ممکن است سرمایه‌هایی برای کشور باشند و یا اینکه با بی‌توجهی آموزگار، از ابتدا آلوده و نسبت به مبانی دینی بی‌اعتنا شوند؛ آموزگاران باید به خودشان رحم کنند، وقت عبور از صراط از امانت و صله رحم سؤال می‌شود، با این بچه‌ها چه کردید، آیا آنها را ساختید یا نه؟

,

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئولیتِ آموزش و پرورش را به عهده دارد، اظهار داشت: مسئولین آموزش و پرورش خیلی باید توجه کنند، این مسئله ساده‌ای نیست، باید این عزیزان را پرورش و رشد داد، اگر به تربیت نسل نوجوان توجه شود، نوجوانی ساخته می‌شود که مایه افتخار اسلام و انقلاب می‌شود.

,

وی ادامه داد: اگر نوجوانان خوب تربیت شوند، قطعا کشور بیمه می‌شود، آمریکا و پست‌تر و لعین‌تر از او هم در این صورت نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در بخش دیگری از سخنانش، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع خیلی مهم است، خداوند می‌فرماید که اگر دفاع نکنید، دشمنان هیچ چیزی برای شما نمی‌گذارند، مسجد و مراسم عزاداری هم ندارید؛ انشاء‌الله خداوند سپاه پاسداران و ارتش خدوم و همه کسانی که در مقام دفاع از عزت و امانت هستند را حفظ کند.

,

آیت‌الله موحدی‌کرمانی، دفاع را دارای میدان‌ها و عرصه‌های مختلفی دانست و تصریح کرد: دفاع میدان‌های مختلفی دارد، نوعی جنگ نیز فرهنگی است، فرهنگ غربی روی آورده و می‌خواهد فرهنگ اسلامی را از ما بگیرد، آیا این را احساس نمی‌کنید؟ وضع عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را می‌بییند، میدان دفاع، دفاع از موازین فرهنگی است، شهید مطهری یک مدافع قوی فرهنگی بود.

,

وی یکی دیگر از میدان‌های دفاع را دفاع در عرصه اقتصادی عنوان کرد و گفت: آیا شما احساس می‌کنید که آمریکا می‌تواند فشار را زیاد کند تا مردم را چنین و چنان کند؟، آمریکا متوجه شده که فشار اقتصادی اثری نداشته، بنابراین به فشار دروغ‌گویی روی آورده و ذهن‌ها را تا می‌تواند خراب می‌کند، باید هوشیار باشیم.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به کسانی که دل در گروی غربی‌ها گفته‌اند که "امیدتان را از بیرون قطع کنید، دشمن خیر شما را نمی‌خواهد"؛ دشمن حاضر است هزار دروغ بگوید که منافع خودش را تأمین کند، میدان دفاع اقتصادی و سیاسی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

,

آیت‌الله موحدی‌کرمانی همچنین به تشکیل دانشکده عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح اشاره و تصریح کرد: در نیروهای مسلح ما مسئله دانشکده عقیدتی سیاسی ایجاد شده، برنامه خوبی است، اینهایی که فنون رزمی را می‌آموزند، از نظر عقیدتی و سیاسی نیز ساخته می‌شوند.

,

وی با تأکید بر اینکه یکی از نکات مهم در امر دفاع، دشمن‌شناسی است، اظهار داشت: دشمن را باید شناخت، اگر دشمن در میان شما بود و متوجه او نشدید و ساده‌لوح بودید، بزرگترین خطر است، دشمن‌ترین دشمن، دشمنی است که خیانتش را پنهان کند و شما متوجه نشوید و یک دفعه در دامن این مکر گرفتار شوید.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خطاب به رأی‌دهندگان، گفت: فصل انتخابات مراقب باشید، همه به میدان می‌آیند و ادعا می‌کنند و شعار می‌دهند، گول شعارها را نخورید، خودش را ببینید، اگر دیدید آدم پا‌کدستی است، به او رأی دهید، در غیر این صورت به او رأی ندهید.

,

آیت‌الله موحدی‌کرمانی اضافه کرد: خطر نفاق در طول تاریخ اسلام و مسلمین هزاران برابر بیشتر از خطر مشرکین است، باید به خطر نفاق توجه داشته و هوشیار باشید.

,

وی همچنین در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران به ریشه‌یابی واقعه کربلا پرداخت و گفت: باید ببینیم چه شد که جنایتکاران، این جنایات عظیم را کردند، این جنایات فوق تصور و تحمل است، اینها که خود را مدعی مسلمانی می‌دانستند و پیغمبر را به عنوان رسول‌الله قبول داشتند، چطور حاضر شدند با فرزندان پیامبر چنین رفتاری داشته باشند؟

,

وی افزود: شیطان آنها را از یاد خدا برد، یاد خدا از خاطره آنها محو شد، این یک هشدار برای ماست، ممکن است هر فردی گرفتار این بیماری شود که دشمنان امام حسین(ع) شدند، وقتی یاد خدا از انسان دور شود، هر جنایتی را که فکر کنید، ممکن است مرتکب شوند.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه یاد خدا دل را صیقل می‌دهد و تمیز می‌کند، اظهار داشت:  به برکت یاد خدا، چشمی که کور باشد، بینا می‌شود، چشم کور، هر جنایتی را نادیده انجام می‌داده است، وقتی دل نورانی شد، حالت انقیاد و اطاعت، بعد از اینکه حالت سرکشی داشته است، در او پیدا می‌شود.

,

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با طرح این سؤال که چرا انقلابی که شهید داده و می‌دهد را به بازی گرفته‌ایم و با خون شهدا بازی کرده‌ایم؟، گفت: با بیت‌المال چه کرده‌ایم، آیا ناله مظلومین را ما که مسئول هستیم می‌شنویم؛ آیا می‌دانیم درد مردم چه است؟آیا مسئولان در جریان دردهای مردم هستند؟ مسئول و هر فردی باید از خودش سؤال کند، اگر دید اشتباه کرده، برگردد، فریادهایش را بلند کند، شاید خداوند به دادش برسد، مسئول ببیند به اندازه حقوقی که از بیت‌المال گرفته، برای مردم کار کرده است؟

,

وی اضافه کرد: حالا که شیطان از انحراف کردن ما غافل نیست، ما هم نباید از یاد خدا غافل شویم. شیطان، فرهنگ عفاف و حجاب  را از مردان و زنان می‌گیرد، بی‌بند و باری دشمن امام حسین(ع) است، امام حسین(ع) شهید شد تا چنین چیزی رایج نشود، بی‌عفتی و بی‌غیرتی کشور اسلامی را ساقط می‌کند، مگر آندلس ساقط نشد؟ شیطان می‌گوید که می‌توانی ده‌ها میلیارد بدزدی، اما نمی‌دزدی، چقدر خاک بر سر هستی، بدزد و برو در خارج از کشور زندگی کن، اگر نمی‌دزدی خاک بر سر هستی!

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان  از  اقدامات قوه‌قضائیه برای برخورد مفسدان اقتصادی تقدیر و خاطرنشان کرد: ایشان خوب موفق شده که مچ دزدها را بگیرد و محاکمه و برخورد قاطع می‌کند، دعای توفیق بیشتر را برای آقای رئیسی داریم.

,

 

,

خراسان رضوی

, خراسان رضوی ,

دشمن تجاوز کند، اسرائیل نصف روزه خاک شده است

, دشمن تجاوز کند، اسرائیل نصف روزه خاک شده است, دشمن تجاوز کند، اسرائیل نصف روزه خاک شده است,

به نقل از صبح توس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امبروز در خطبه‌های نماز جمعه در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در 39 سال گذشته در چه شرایطی بودیم و امروز در چه شرایطی هستیم و مسئله دوم اینکه عاملی که در طی 39 سال از آن روز ما را به امروز رساند چه بود و از کجا سرچشمه گرفت؟

, صبح توس,

علم‌الهدی بیان کرد: عاملی که ما را از 39 سال قبل به امروز رساند و جوهره اصلی بود، مقاومت است؛ صحبت‌های آزادگان دفاع مقدس را بنشینید و بشنوید اینها چه می‌گویند. اگر اینها مقاومت نمی‌کردند اصلا وضع ما به طریق دیگری بود. در داخل کشور به مدت 8 سال جنگ طول کشید؛ حتی روزی گلوله و لوله توپ نداشتیم تا انتهایی که در جنگ پیروز شدیم و موشک ساز بیرون آمدیم؛ اگر مقاومت رزمندگان و فرماندهان ما نبود چه می‌شد؟

,

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: جوهره اصلی ما در تمام این سال‌ها مقاومت بود؛ این را از کجا آموختیم؟ در دنیا سابقه ندارد که مردم عادی 40 سال این گونه مقاومت کنند و بایستند. منشاء تمام اینها سیدالشهدا(ع) است که آموزگار مقاومت است؛ اگر چنین معلمی و عاشورایی نداشتیم مسلما چنین وضعیتی نداشتیم.

,

علم الهدی با بیان اینکه 8 سال رزمندگان ما با این الگو ایستادند گفت: امروز مسئله ایران مسئله یک کشور در محدوده جغرافیایی خاص نیست، 39 سال قبل، فرودگاه مهرآباد را بمباران کردند و از مرز غربی و جنوب غربی حمله کردند و در فاصله چند روز 1500 کیلومتر خاک ما در معرض تجاوز دشمن قرار گرفت و همه دنیا دست به دست هم داده بودند.

,

وی خاطرنشان کرد: اما امروز ایران، تنها ایران نیست و در یک محدوده جغرافیایی نیست. حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن و جبهه وطنی سوریه و جهاد اسلامی فلسطین و حماس فلسطین و حزب الله لبنان، همه ایران است؛ سید مقاومت اعلام کرد که مقاومت در منطقه یک امام دارد و آن امام، مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ایران است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: شنبه گذشته انصارالله یمن، 10 پهپاد ارسال کرد و در منطقه بقیق پالایشگاه نفت آرامکو بود که روزی 7 میلیون بشکه در این پالایشگاه تصفیه می‌شد و پهپادها این پالایشگاه را با خاک یکسان کرد؛ روزی 5 میلیون بشکه از تولید نفت عربستان کم شد و برای آنکه جواب طلبکارانش را بدهد مجبور شد از عراق نفت بخرد و آمریکایی که در هیچ شرایطی حاضر به باز کردن مخازن استراتژیک خودش نمی‌شد و آن را ابزار آقایی خود در دنیا می‌دانست، مجبور شد مخازن را باز کند تا قیمت نفت تعدیل شود اما بازهم 20 درصد قیمت نفت افزایش یافت.

,

علم‌الهدی تاکید کرد: این ضربه را انصارالله یمن زد و آمریکای نادان می‌گوید این کار ایران بوده است؛ اینها می‌خواهند سر دنیا را کلاه بگذارند؛ رادار که از یک طرف چک نمی‌کند و 4 طرف آسمان را تحت کنترل دارد؛ می‌‌گویند پهپاد را ایران فرستاده تا ایران را متهم کنند، فکر کرده‌اید مرزهای این کشور را متهم می‌کنید؟ امروز ایران محور مقاومت در منطقه است؛ یعنی شما بخواهید تجاوز کنید، اسرائیل نصف روزه، خاک شده است.

,

وی بیان کرد: اصلا شما فهمیده‌اید ایران کجاست؟ مگر جنوب لبنان و حزب الله ایران نیست؟ به دشمنی که می‌گوید این پهپادها متعلق به ایران بوده باید گفت هم جنوبتان ایران است و هم شمالتان ایران است؛ امروز در هر نقطه ای از این منطقه یک مسلمان بیدار هست و یک جریان مبارز وجود دارد و آنجا ایران است و امام او، ایران و رهبر ایران است.

,

 

,

قم

, قم ,

راهبرد دشمنان فشار حداکثری به ملت ایران است / جمهوری اسلامی زیر بار زور نمی‌رود

, راهبرد دشمنان فشار حداکثری به ملت ایران است / جمهوری اسلامی زیر بار زور نمی‌رود, راهبرد دشمنان فشار حداکثری به ملت ایران است / جمهوری اسلامی زیر بار زور نمی‌رود,

به نقل از قم فردا آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: برای تحقق عدالت اجتماعی باید همه وارد میدان بشوند تا درنهایت به آن هدف اصلی برسیم.

, قم فردا,

وی ادامه داد: در این میان وظیفه مسئولان بسیار سنگین است چراکه اگر مسئولی خود را از دیگر برتر بداند و از رسیدگی به امور مردم کوتاهی کند در مسیر تحقق عدالت اجتماعی مانع ایجاد کرده است.

,

بوشهری بابیان این که جامعه عدالت گریز نمی‌تواند شاهد اجرای عدالت باشد، بیان داشت: عدم همکاری مردم با مسؤولان و نشان دادن ضعف نفس از ناحیه مردم مانع دیگری بر سر راه اجرای عدالت اجتماعی است که نباید در جامعه اتفاق بیفتد.

,

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی نباید شاهد ربا و دروغ باشیم و همانطوری که مسئولان باید عدالت را اجرا کنند از مردم نیز انتظار می‌رود در اجرای عدالت و تحقق عدالت یاری‌رسان باشند.

,

امام جمعه به سالروز شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: این امام عزیز همواره حزن و اندوه کربلا را به دوش کشید و در پاسداری از عاشورا و کربلا لحظه‌ای آرام نگرفت و در واقع عاشورا را زنده نگه داشت.

,

وی به 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: جنگ تحمیلی و ایستادگی ملت ایران موجب شد که بسیاری از کشورهای منطقه از این موضوع درس بگیرند.

,

بوشهری تاکید کرد: دفاع مقدس موجب شد که شجاعت و اعتمادبه‌نفس ملت در تاریخ ثبت شود و مشخص شد که هر جا که این ملت قدم بگذارد پیروزی را در آغوش می‌گیرد.

,

وی افزود: از همان دوران فرهنگ بسیجی در جامعه به یادگار باقی ماند در واقع فرهنگ بسیج یعنی سیاسی هستند نه سیاست زده، دنبال جذب حداکثری هستند نه تساهل و تسامح.

,

امام‌جمعه قم به دشمنی دیرینه آمریکا به ملت ایران اشاره کرد و ابراز داشت: راهبرد دشمنان فشار حداکثری به ملت ایران است و در رسانه‌ها بدون پرده‌پوشی می‌گویند که به ملت و مسؤولان ایران می‌خواهند فشار حداکثری وارد کنند تا مسؤولان را پای میز مذاکره کشانده و خواسته‌های خود را تحمیل کنند و به دنیا بگویند که این سیاست جواب داده است.

,

حسینی بوشهری تاکید کرد: هشدارهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه ما با دولت بدعهد آمریکا مذاکره نمی‌کنیم به خاطر این است که آن‌ها نگویند که فشار حداکثری جواب داده و مسؤولان پای میز مذاکره آمده‌اند.

,

وی افزود: دشمن احساس می‌کند که با فشار حداکثری می‌تواند ملت را به خیابان کشیده و در مقابل نظام قرار دهد، ملت ایران اعلام می‌کنند که دشمنان کور خوانده‌اند و ملت در مسیر دفاع از نظام تا آخر در صحنه خواهد ایستاد.

,

وی به حادثه آرامکو اشاره کرد و یادآور شد: نمی‌خواهند بپذیرند که انصار الله و مردم مظلوم و قهرمان یمن چنین اتفاقی را رقم‌زده‌اند؛ یک روز عراق و روز دیگر ایران را متهم می‌کنند. شما نزدیک به 5 سال است که با یک ملت مظلوم می‌جنگید و وقتی این حمله انجام شد سخن از جنایت جنگی مطرح می‌کنید.

,

حسینی بوشهری افزود: شما دست از جنگ بردارید و با این ملت مظلوم این‌گونه رفتار نکنید، ملت یمن قهرمانانه می‌جنگند و انقلابیون دنیا و کسانی که دشمن واقعی را می‌شناسند وارد صحنه شده و بزرگ‌ترین ضربه را وارد می‌کنند.

,

وی به فرارسیدن سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: اقتدار یک ملت در پرتو علم و دانش است؛ اگر امروز در صنایع دفاعی و موشکی در منطقه و بخش مهمی از جهان حرف اول را می‌زنیم به خاطر علم و دانش دانشمندان است و نباید از تحصیل علم غفلت شود.

,

امام‌جمعه قم در بخش دیگر از صحبت‌های خود به راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمایش رهبر انقلاب این پیاده‌روی زمینه‌ساز تمدن اسلامی است و باید از همین‌جا از مردم عراق که بی نهایت از زائران پذیرایی می‌کنند تشکر و قدردانی کنم.

,

 

,

ایلام

, ایلام ,

آمریکا در همه اقداماتش علیه ایران شکست خورده است

, آمریکا در همه اقداماتش علیه ایران شکست خورده است, آمریکا در همه اقداماتش علیه ایران شکست خورده است,

به نقل از ایلام بیدار، حجت الاسلام و المسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس آزمون سخت ملت ایران بود و مقاومت برکات زیادی برای جمهوری اسلامی به همراه داشته به طوری که آمریکا تاکنون جرات تجاوز به خاک ایران اسلامی نداشته است.

, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: همچنین مقاومت ملت در جنگ ۸ سال دفاع مقدس سبب تشکیل جبهه مقاومت در منطقه و جهان شد.

,

کریمی تبار افزود: افرادی که ایمان به خداوند داشته باشند، در برابر بزرگترین مصیبت دردناکی نیز تسلیم  خودکشی نمی‌شوند، خداوند مهربان است و اگر سخت‌ها و مشکلاتی را در زندگی انسان‌ها قرار می‌دهد بدون حکمت نیست، لذا باید همواره شکرگزار خداوند باشم و بدانیم  اگر از دنیا به راحتی دل بکنیم جایی در  آخرت نخواهیم داشت.

,

امام جمعه ایلام گفت: رهبر معظم انقلاب همواره فرموده‌اند دشمن برای مذاکره با جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و ایشان می فرماید؛ مذاکره یعنی تحمیل خواسته‌های آمریکا بر ایران، و این مذاکره نمایش موفقیت آمریکا در جهان و منطقه است، لذا به هیچ عنوان مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی انجام نمی‌گیرد مگر اینکه توبه کند در آن صورت آمریکا می‌تواند به عنوان عضوی از مذاکره کننده حضور پیدا کند.

,

وی ادامه داد: اگر آمریکا فکر می‌کند با فشار می‌تواند ایران را پای میز مذاکره بیاورد، خیالی خام و طبل توخالی است، بنابراین نشریات و رسانه‌ها در فضای مجازی به رهنمودهای رهبر توجه داشته باشند.

,

کریمی تبار یادآور شد: آمریکا در هرجایی که عکس العملی علیه ایران انجام داده شدیدترین ضربه را خورده و با شکست مواجه بوده است.

,

امام جمعه ایلام در پایان گفت: در حمله اخیر انصارالله کشور یمن به تاسیسات نفت عربستان، سبب سردرگمی آل سعود و متحدانش در جهان شده و این امر مهم از نشانه‌های قدرت الهی و دفاع از مظلومان و مسلمانان در برابر ضالمین است.

,

 

,

سیستان و بلوچستان

, سیستان و بلوچستان,

پیروزی در دفاع مقدس زمینه تداوم انقلاب را فراهم کرد/ مسئولان زمینه سفر آسان زائران حسینی پاکستان را فراهم کنند

, پیروزی در دفاع مقدس زمینه تداوم انقلاب را فراهم کرد/ مسئولان زمینه سفر آسان زائران حسینی پاکستان را فراهم کنند, پیروزی در دفاع مقدس زمینه تداوم انقلاب را فراهم کرد/ مسئولان زمینه سفر آسان زائران حسینی پاکستان را فراهم کنند,

به نقل از عصرهامون؛ خطیب جمعه زاهدان در خطبه های این هفته نماز که در مصلی قدس برگزار شد گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس برخی ها می گفتند که صدام با ارتش خود در برابر ملت ایران است اما در حقیقت یک دنیا بعثی ها را همراهی می کرد که ملت ایران را زمین گیر کنند ولی نهضت عاشورا و همدلی مردم ایران موجب شد تا واقعه کربلا زنده و حق بر باطل پیروز شود.
 
حجت الاسلام مصطفی محامی افزود: دفاع مقدس دوران خاص و طلایی بود که همه ملت ایران از پیر و جوان و زن و مرد دست در دست یکدیگر از مرز تا پایتخت کشور متحد شدند و با تمام قوا جلوی هجوم متجاوزان را گرفتند و نتیجه این شد که حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد.
 
وی با اشاره به سی و یکم شهریور ماه و سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: در زمان جنگ تحمیلی رشادت های بسیاری از ملت ایران شاهد بودیم و جانبازان و شهدای زیادی نیز تقدیم انقلاب شد که امروز بر همه ما وظیفه است تا نام و یاد شهدا و خانواده های شاهد و ایثارگر را زنده نگهداشته و قدردان آنها باشیم.
 
وی با اشاره به میزبانی سیستان وبلوچستان از زائران حسینی کشور پاکستان گفت: خدمت رسانی به زائر امام حسین(ع) توفیق بزرگی است و از آنجا که تعداد زیادی از این زائران حسینی از طریق مرز میرجاوه وارد استان می شوند ضرورت دارد تا مسئولان با تمام توان زمینه های اسکان و تسهیل ورود و خروج این زوار را فراهم کنند.

, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,

 

,

همدان

, همدان,

معضل بزرگ امروز کشور جامعه بیکار و جوانان بیکار است

, معضل بزرگ امروز کشور جامعه بیکار و جوانان بیکار است, معضل بزرگ امروز کشور جامعه بیکار و جوانان بیکار است,

به نقل از عصر همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه های نماز جمعه همدان ضمن دعوت همگان به تقوی الهی گفت : یکی از مصادیق تقوا توجه به حضرت ولی عصر عج است که انسان در زندگی خودش باید توجه داشته باشد و این یکی از مظاهر تقواست.

,

وی ادامه داد: در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم و به یاد امام و شهدا و ایثارگران همه را یاد می کنیم و در سال ۵۷ که انقلاب شد نظام اسلامی به بازسازی از درون پرداخته است.

,

امام جمعه همدان افزود: کسانی که به نظام اسلامی حمله کردند در دوران اول انقلاب مشکل اصلی شان این نبود که به نظام اسلامی حمله کردند بلکه مشکل اصلی آنها چهار شعار اصلی بود که استقلال آن نظام های استکباری دنیا را در اینده دچار مشکل خواهد کرد.

,

وی عنوان کرد : تحلیل گران غرب از همان ابتدا متوجه خطر بزرگ کشوری مستقل برای کشورهای مستکبر بودند و به مقابله با آن پرداختند.

,

آیت الله شعبانی تاکید کرد: در آستانه سال تحصیلی هستیم و با کمبود معلم مواجه هستیم اما در استان همدان جدی نیست و پیگیری می شود.

,

وی ادامه داد: برخی افراد از نام شهدا می ترسند و در استان هایی شاهد برداشتن نام شهدا هستیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان، معضل بزرگ امروز کشور را جامعه بیکار و جوانان بیکار دانست و گفت: مشکل بزرگ امروز ما اشک جوانانی است که بخاطر سیاست گذاری های غلط در بازار تولید و کار دچار مشکل شده اند.

,

 

,

کهگیلویه و بویراحمد

, کهگیلویه و بویراحمد,

عربستان به دنبال جوسازی علیه ایران است/ قاطعیت قوه قضایه سبب امیدواری مردم و ناکامی فاسدزاده‌ها شد

, عربستان به دنبال جوسازی علیه ایران است/ قاطعیت قوه قضایه سبب امیدواری مردم و ناکامی فاسدزاده‌ها شد, عربستان به دنبال جوسازی علیه ایران است/ قاطعیت قوه قضایه سبب امیدواری مردم و ناکامی فاسدزاده‌ها شد,
به نقل از صبح زاگرس، حجت الاسلام موسوی اعظم امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی تمام کشورهای بر علیه ایران هجوم آورده اما همه آنها با حضور همه جانبه مردم و اقشار مختلف در عرصه جنگ و دفاع مقدس شکست خوردند.
,
 
,
حجت الاسلام موسوی اعظم بیان کرد: امروز یمن توسط عرستان سعودی مورد هجوم قرار داشته و همین موضوع سبب کشتار و شهادت تعداد زیادی از مردم یمن در این تهاجم شده است.
,
 
,
وی افزود: در چند روز گذشته پالایشگاه آرامکو عربستان سعودی توسط موشک های یمنی مورد اصابت قرار گرفته اما آل سعود با جو سازی بیان می کنند کار ایران است.
,

موسوی اعظم در بخشی دیگر از خطبه‌ها به جنگ نابرابری که آل سعود علیه مردم مظلوم یمن راه انداخته اشاره کرد و گفت: در این جنگ و حمله وحشیانه 16 هزار نفر که در میان آنها 6 هزار کودک بوده به خاک و خون کشیده شدند.

,

موسوی اعظم در بخشی دیگر از خطبه‌ها به جنگ نابرابری که آل سعود علیه مردم مظلوم یمن راه انداخته اشاره کرد و گفت: در این جنگ و حمله وحشیانه 16 هزار نفر که در میان آنها 6 هزار کودک بوده به خاک و خون کشیده شدند.

,
وی در ادامه بیان کرد: برنامه های قوه قضایه سبب امیدواری مردم و ناکامی فاسدزاده ها شده و در حال حاضر مشغول مجازات آنها هستند، اما کسانی با تبلیغات منفی بر علیه قوه قضاییه کارشکنی میکنند، اما این قوه بدون توجه به جو سازی ها حتی با قضات متخلف برخورد کرده تا بهانه ای برای تهاجم مغرضان بر علیه قوه قضاییه قرار نگیرد، در این راستا عده ای از آقازاده گان یاد می شود که باید گفت کسانی آقازاده محسوب شده که تخلف نکرده، مرتکب فساد نشوند و به انقلاب خدمت کنند نه کسانی که مرتکب دزدی از بیت المال شده و به بیت المال مسلمان دست درازی می کنند، بنابراین همه ما باید از اقدامات قوه قضاییه حمایت کنیم.
,
 
,
موسوی‌اعظم نظارت را در کنار برخود قضایی لازم دانست و افزود: قوه قضاییه به بازار و گرانفروشی هم خوشبختانه ورود پیدا کرده است و باید مسوولان اجرایی در همراه با دستگاه قضایی اجازه ندهند سودجویان در بازار به مردم اجحاف کنند.
,
 
,
 
,
آذربایجان غربی
, آذربایجان غربی,

مسئولان دولتی و نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان باشند

به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: باید الگو و سرمشق مناسبی برای فرزندانمان در خصوص دفاع مقدس معرفی کنیم.

وی، افزود: شهدا و یادگاران دفاع مقدس در مملکت ما جایگاه والایی دارند و هیچکس حق توهین و جسارت به این عزیزان را ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: جنگ تنها مختص حوزه نظامی نیست بلکه در هر زمینه‌ای باید آماده جنگ و نبرد با دشمن باشیم. جنگ در حوزه‌های اقتصادی، علمی و نرم از همین موارد است که خوشبختانه شاهد عقب‌نشبنی دشمن از حوزه جنگ اقتصادی هستیم.

وی، ادامه داد: هرچند دشمنان تلاش دارند حوزه جنگ را به سمت معیشت مردم ببرند و بر همین اساس دستور رهبر انقلاب مبنی بر فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی صادر شده است.

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها و موسسات مالی جزو الزاماتی است که برای پیروزی در عرصه جنگ اقتصادی نیاز داریم، در دوران جنگ تحمیلی شاهد همت و همراهی تمام مردم بودیم و امروز هم باید به همان شکل پیش رویم.

وی، گفت: دشمن در تلاش برای رخنه میان مردم از طریق قومیت است، طرح مباحثی نظیر ماجرای دختر آبی یا اهتلافات شیعه و سنی از همین موارد است. در این شرایط باید بدانیم از کدام منابع به اخبار صحیح دست پیدا کنیم و از اخبار دروغ و نادرست دوری کنیم.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: شایعه پراکنان گروهی هستند که در ابتدای اسلام هم بودند تا جایی که در سوره «نور» تمام موارد مربوط به این ماجرا به صراحت روشنگری شده است.

وی، تاکید کرد: نباید در برابر شایعه پراکنی و اخبار دروغ ساکت بمانیم. خبر دروغ دختر آبی تا چه حد برای جامعه التهاب آورد؟ پیش کشیدن مباحثی نظیر کرد و ترک، شیعه و سنی را در سال انتخابات مدنظر قرار دهیم و متوجه باشیم که هرکس به سوی بهره‌برداری قومیتی برود قطعا دشمن مردم است و باید از وی دوری کنیم.

حجت‌الاسلام قریشی، با تشکر از اقدامات قوه قضائیه در راستای برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: قوای مجریه و مقننه باید در این زمینه حامی قوه قضائیه باشند و همه باهم برای ریشه کنی فساد گام بردارند.

وی، بیان داشت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب، اول باید به درون قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوطه رسیدگی شود تا بعدا به سایر موارد پرداخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات کشاورزان و نبود چاره‌اندیشی مناسب از جانب مسئولان، خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی و نمایندگان باید به وضعیت کشاورزان رسیدگی و برای حل مشکل آن‌ها به‌صورت جدی وارد شوند.

وی، ادامه داد: خرید با نرخ پایین و بسیار اندک محصولات کشاورزی که نتیجه یک سال تلاش کشاورزان زحمتکش است، نهایت بی‌انصافی است. باید از این قشر حمایت جدی شود و نمایندگان با تصمیم درست نسبت به اصلاح شرایط اقدام کنند.

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: قرض‌الحسنه برای کمک به نیازمندان به وجود آماده اما بانک‌ها باعث از بین رفتن سنت قرض‌الحسنه میام مردم شد.
وی، اذعان داشت: قبل از این مردم برای کمک به فامیل و آشنایان پای کار بودند اما اقدامات بانک‌ها باعث شد این سنت نیک از بین برود و همه دنبال بانک‌ها بروند.

بیان نکاتی در خصوص جایگاه خانواده، تقوا و معاد از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

مسئولان دولتی و نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان باشند

, مسئولان دولتی و نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان باشند, مسئولان دولتی و نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان باشند,

به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: باید الگو و سرمشق مناسبی برای فرزندانمان در خصوص دفاع مقدس معرفی کنیم.

,

وی، افزود: شهدا و یادگاران دفاع مقدس در مملکت ما جایگاه والایی دارند و هیچکس حق توهین و جسارت به این عزیزان را ندارد.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: جنگ تنها مختص حوزه نظامی نیست بلکه در هر زمینه‌ای باید آماده جنگ و نبرد با دشمن باشیم. جنگ در حوزه‌های اقتصادی، علمی و نرم از همین موارد است که خوشبختانه شاهد عقب‌نشبنی دشمن از حوزه جنگ اقتصادی هستیم.

,

وی، ادامه داد: هرچند دشمنان تلاش دارند حوزه جنگ را به سمت معیشت مردم ببرند و بر همین اساس دستور رهبر انقلاب مبنی بر فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی صادر شده است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها و موسسات مالی جزو الزاماتی است که برای پیروزی در عرصه جنگ اقتصادی نیاز داریم، در دوران جنگ تحمیلی شاهد همت و همراهی تمام مردم بودیم و امروز هم باید به همان شکل پیش رویم.

,

وی، گفت: دشمن در تلاش برای رخنه میان مردم از طریق قومیت است، طرح مباحثی نظیر ماجرای دختر آبی یا اهتلافات شیعه و سنی از همین موارد است. در این شرایط باید بدانیم از کدام منابع به اخبار صحیح دست پیدا کنیم و از اخبار دروغ و نادرست دوری کنیم.

,

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: شایعه پراکنان گروهی هستند که در ابتدای اسلام هم بودند تا جایی که در سوره «نور» تمام موارد مربوط به این ماجرا به صراحت روشنگری شده است.

,

وی، تاکید کرد: نباید در برابر شایعه پراکنی و اخبار دروغ ساکت بمانیم. خبر دروغ دختر آبی تا چه حد برای جامعه التهاب آورد؟ پیش کشیدن مباحثی نظیر کرد و ترک، شیعه و سنی را در سال انتخابات مدنظر قرار دهیم و متوجه باشیم که هرکس به سوی بهره‌برداری قومیتی برود قطعا دشمن مردم است و باید از وی دوری کنیم.

,

حجت‌الاسلام قریشی، با تشکر از اقدامات قوه قضائیه در راستای برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: قوای مجریه و مقننه باید در این زمینه حامی قوه قضائیه باشند و همه باهم برای ریشه کنی فساد گام بردارند.

,

وی، بیان داشت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب، اول باید به درون قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوطه رسیدگی شود تا بعدا به سایر موارد پرداخته شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات کشاورزان و نبود چاره‌اندیشی مناسب از جانب مسئولان، خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی و نمایندگان باید به وضعیت کشاورزان رسیدگی و برای حل مشکل آن‌ها به‌صورت جدی وارد شوند.

,

وی، ادامه داد: خرید با نرخ پایین و بسیار اندک محصولات کشاورزی که نتیجه یک سال تلاش کشاورزان زحمتکش است، نهایت بی‌انصافی است. باید از این قشر حمایت جدی شود و نمایندگان با تصمیم درست نسبت به اصلاح شرایط اقدام کنند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: قرض‌الحسنه برای کمک به نیازمندان به وجود آماده اما بانک‌ها باعث از بین رفتن سنت قرض‌الحسنه میام مردم شد.
وی، اذعان داشت: قبل از این مردم برای کمک به فامیل و آشنایان پای کار بودند اما اقدامات بانک‌ها باعث شد این سنت نیک از بین برود و همه دنبال بانک‌ها بروند.

,
,

بیان نکاتی در خصوص جایگاه خانواده، تقوا و معاد از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

 

,

مازندران

, مازندران,

روحیه مقاومت سبب پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی شده است/ سخنان رهبری درباره مذاکره با آمریکا فصل‌الخطاب همه مسؤلان

به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمدقاسمی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: چهل سال است که مقاومت کرده‌ایم و چهل سال دوم را محکم‌تر خواهیم ایستاد.

وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس به ظاهر یک دولت صدام بود با ملت ایران، اما اینطور نبود؛ بلکه یه دنیا با صدام همدل شدند تا ملت ایران را به خاک و خون بکشند، اما ملت ایران با همدلی و تأسی از نهضت عاشورا باری دیگر واقعه کربلا را زنده کردند و در جبهه حق بر باطل با دست خالی در برابر تمام دنیا ایستادند و نگذاشتند وجبی از این خاک به دست دشمن بیفتد.

امام جمعه موقت ساری گفت: از همه اقشار پیرو جوان مرد و زن کارگر و مسئول مرزنشین و پایتخت‌نشین دست اتحاد دادند و در جنگ شرکت کردند و با تمام سختی ها جلوی صدام و تمام کشورهای حامی آن ایستادگی کردند؛ از سرزمین خودمان دفاع کردیم و برای اولین بار در تاریخ حتی یک وجب از خاک میهن را تقدیم دشمن نکردیم.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید مراقب زبان خود باشیم و هر کلامی نباید بگوییم، عنوان کرد: در جامعه امروزی برخی افراد که ادعای شیعه بودن و ادعای حسینی بودن دارند زبان آنها هر کلمه‌ای را می‌گوید که این مسئله درست نیست.

این مسئول با بیان اینکه باید کاری کنیم که هم دنیا و آخرت ما را عاقبت‌بخیر کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مسؤولان می‌گویند گریه کردن افسردگی می‌آورد اما در برابر خطاها و اشتباهات خود باید با خداوند راز و نیاز و اشک بریزیم.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: تربیت دانش‌آموزان بسیار مهم است و مدارس و دانشگاه ها باید دانش‌آموزان متعهد و انقلابی تربیت کنند.

قاسمی با بیان اینکه توصیه می‌کنم مطالب آموزنده و تربیتی در کتاب‌های درسی وجود داشته باشد، افزود: برخی دانش‌آموزان بخاطر مشکلات مالی از تحصیل باز می‌مانند و حتی لباس مناسبی برای آغاز سال تحصیلی ندارند که در این زمینه خیران می‌توانند به دانش‌آموزان نیازمند کمک کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: ملت ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل مستکبران جهان ایستادگی کردند و موفق شدند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه ملت ایران اسلامی در دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور خود را به بیگانگان ندادند، افزود: در دفاع مقدس سیم‌خاردار به ایران اسلامی نمی‌دادند اما امروز به جایی رسیدیم پهپاد رادار گریز آمریکا را با موشک ایرانی نابود می‌کنیم.

قاسمی با بیان اینکه با دفاع مقدس تمامی نقشه‌های دشمنان خنثی شد و آنها متوجه قدرت جمهوری اسلامی شدند، گفت: امروز شاهد بیداری اسلامی در کشورهای  هستیم.

 

سمنان

نقشه آمریکا برای مذاکره، شیطانی است

به نقل از مرآت، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های این هفته نماز جمعه، گفت: عزاداری های ما برای سیدالشهدا به صورت مستمر باشد.

وی دلدادگی مردم به اهل بیت (ع) را قابل تحسین دانست و تصریح کرد: مردم جهان و به ویژه ایرانیان روز به روز به امام حسین(ع) ارادت بیشتری پیدا می کنند.

امام جمعه سمنان خواستار نهادینه شدن رهنمودهای ائمه اطهار (ع) در جامعه ایرانی شد و افزود: مومنان باید حق گویی را ترویج دهند هر چند به ضررشان باشد چرا که کسب رضای خدا را به دنبال دارد.

شاهچراغی با اشاره به بیانات چند روز پیش امام خامنه ای که فرمودند، به هیج عنوان با شیطان بزرگ مذاکره نخواهیم کرد، اظهار کرد: نقشه آمریکا برای مذاکره شیطانی است و می خواهند با رویکرد مذاکره ایران را تسلیم کنند.

وی ادامه داد: هدف آمریکا از مذاکره با ایران این است که نشان دهد فشارهای حداکثری تاثیر داشته است اما ملت ایران اهل مذاکره با ذلت نیستند و همواره به رهنمودهای امام خامنه ای توجه می کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به حملات پهپادی یمن علیه آل سعود، گفت: این اقدام دفاع مردم یمن از خودشان بود و نشان دادند از کشورهای زورگو نمی ترسند و با مقاومت بر دشمنان پیروز خواهند شد.

شاهچراغی همچنین با گرامیداشتن هفته دفاع مقدس، بیان کرد: این دفاع مقدس بود که مردم ایران را در برابر هر گونه زورگویی بیمه کرد و ملت ایران با اقتدار ازعزت نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند.

,

روحیه مقاومت سبب پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی شده است/ سخنان رهبری درباره مذاکره با آمریکا فصل‌الخطاب همه مسؤلان

, روحیه مقاومت سبب پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی شده است/ سخنان رهبری درباره مذاکره با آمریکا فصل‌الخطاب همه مسؤلان, روحیه مقاومت سبب پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی شده است/ سخنان رهبری درباره مذاکره با آمریکا فصل‌الخطاب همه مسؤلان,

به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمدقاسمی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: چهل سال است که مقاومت کرده‌ایم و چهل سال دوم را محکم‌تر خواهیم ایستاد.

وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس به ظاهر یک دولت صدام بود با ملت ایران، اما اینطور نبود؛ بلکه یه دنیا با صدام همدل شدند تا ملت ایران را به خاک و خون بکشند، اما ملت ایران با همدلی و تأسی از نهضت عاشورا باری دیگر واقعه کربلا را زنده کردند و در جبهه حق بر باطل با دست خالی در برابر تمام دنیا ایستادند و نگذاشتند وجبی از این خاک به دست دشمن بیفتد.

امام جمعه موقت ساری گفت: از همه اقشار پیرو جوان مرد و زن کارگر و مسئول مرزنشین و پایتخت‌نشین دست اتحاد دادند و در جنگ شرکت کردند و با تمام سختی ها جلوی صدام و تمام کشورهای حامی آن ایستادگی کردند؛ از سرزمین خودمان دفاع کردیم و برای اولین بار در تاریخ حتی یک وجب از خاک میهن را تقدیم دشمن نکردیم.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید مراقب زبان خود باشیم و هر کلامی نباید بگوییم، عنوان کرد: در جامعه امروزی برخی افراد که ادعای شیعه بودن و ادعای حسینی بودن دارند زبان آنها هر کلمه‌ای را می‌گوید که این مسئله درست نیست.

این مسئول با بیان اینکه باید کاری کنیم که هم دنیا و آخرت ما را عاقبت‌بخیر کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مسؤولان می‌گویند گریه کردن افسردگی می‌آورد اما در برابر خطاها و اشتباهات خود باید با خداوند راز و نیاز و اشک بریزیم.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: تربیت دانش‌آموزان بسیار مهم است و مدارس و دانشگاه ها باید دانش‌آموزان متعهد و انقلابی تربیت کنند.

قاسمی با بیان اینکه توصیه می‌کنم مطالب آموزنده و تربیتی در کتاب‌های درسی وجود داشته باشد، افزود: برخی دانش‌آموزان بخاطر مشکلات مالی از تحصیل باز می‌مانند و حتی لباس مناسبی برای آغاز سال تحصیلی ندارند که در این زمینه خیران می‌توانند به دانش‌آموزان نیازمند کمک کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: ملت ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل مستکبران جهان ایستادگی کردند و موفق شدند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه ملت ایران اسلامی در دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور خود را به بیگانگان ندادند، افزود: در دفاع مقدس سیم‌خاردار به ایران اسلامی نمی‌دادند اما امروز به جایی رسیدیم پهپاد رادار گریز آمریکا را با موشک ایرانی نابود می‌کنیم.

قاسمی با بیان اینکه با دفاع مقدس تمامی نقشه‌های دشمنان خنثی شد و آنها متوجه قدرت جمهوری اسلامی شدند، گفت: امروز شاهد بیداری اسلامی در کشورهای  هستیم.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

سمنان

, سمنان ,

نقشه آمریکا برای مذاکره، شیطانی است

, نقشه آمریکا برای مذاکره، شیطانی است, نقشه آمریکا برای مذاکره، شیطانی است,

به نقل از مرآت، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های این هفته نماز جمعه، گفت: عزاداری های ما برای سیدالشهدا به صورت مستمر باشد.

, مرآت,

وی دلدادگی مردم به اهل بیت (ع) را قابل تحسین دانست و تصریح کرد: مردم جهان و به ویژه ایرانیان روز به روز به امام حسین(ع) ارادت بیشتری پیدا می کنند.

,

امام جمعه سمنان خواستار نهادینه شدن رهنمودهای ائمه اطهار (ع) در جامعه ایرانی شد و افزود: مومنان باید حق گویی را ترویج دهند هر چند به ضررشان باشد چرا که کسب رضای خدا را به دنبال دارد.

,

شاهچراغی با اشاره به بیانات چند روز پیش امام خامنه ای که فرمودند، به هیج عنوان با شیطان بزرگ مذاکره نخواهیم کرد، اظهار کرد: نقشه آمریکا برای مذاکره شیطانی است و می خواهند با رویکرد مذاکره ایران را تسلیم کنند.

,

وی ادامه داد: هدف آمریکا از مذاکره با ایران این است که نشان دهد فشارهای حداکثری تاثیر داشته است اما ملت ایران اهل مذاکره با ذلت نیستند و همواره به رهنمودهای امام خامنه ای توجه می کنند.

,

امام جمعه سمنان با اشاره به حملات پهپادی یمن علیه آل سعود، گفت: این اقدام دفاع مردم یمن از خودشان بود و نشان دادند از کشورهای زورگو نمی ترسند و با مقاومت بر دشمنان پیروز خواهند شد.

,

شاهچراغی همچنین با گرامیداشتن هفته دفاع مقدس، بیان کرد: این دفاع مقدس بود که مردم ایران را در برابر هر گونه زورگویی بیمه کرد و ملت ایران با اقتدار ازعزت نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند.

,
 
,

لرستان

, لرستان,

درخواست مکرر برای مذاکره نشانه شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه است

, درخواست مکرر برای مذاکره نشانه شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه است, درخواست مکرر برای مذاکره نشانه شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه است,

به نقل از سفیرافلاک، آیت الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: حماسه سازی امام سجاد(ع) در دوران اسارت موجب تداوم مسیر امامت و روشن نگهداشتن و احیای نهضت عاشورا گردیده است؛ دوران امام سجاد(ع) بسیار سخت و خفقان عجیبی حاکم بود و امام از دعا، اشک، گریه و معنویت برای بیداری جامعه استفاده کرد.

وی در رابطه با سالروز تخریب حرمین عسکریین افزود: قبور ائمه نماد و الگویی برای معنویت، توجه مردم به خدا و مقاومت در برابر ضالمان است چراکه ائمه اطهار(ع) مظهر مبارزه با ظلم و ستم بوده اند و قطعا تخریب قبور ائمه به عنوان راهبرد دشمن برای مقابله با مقاومت و ایستادگی مردم بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه باید گفتمان مقاومت را با دفاع از حرمین دنبال کنیم تصریح کرد: مهم ترین وظیفه ما در برابر راهبرد دشمن در تخریب قبور ائمه اطهار(ع) تداوم مقاومت با دفاع از حرم است و مدافعان حرم، مدافع پایگاه شکل گیری مقاومت، ایستادگی و مرکز معنویت و توجه به خدای متعال هستند.

وی دوران دفاع مقدس را یکی از دوران های مهم تاریخ کشور دانست و خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه یکی از کم نظیرترین پدیده های تاریخ ایران اسلامی بوده و برای استفاده آیندگان باید ابعاد دفاع مقدس شناسایی و معرفی شود.

میرعمادی تصریح کرد: حضور حماسی مردم در دفاع مقدس، تجلی همبستگی، ایثار، مقاومت، ایستادگی و ناکامی دشمن در برابر اراده ملت ایران و تثبیت نظام اسلامی و از جمله ابعاد مهم و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است که باید برای نسل جدید شناسایی و معرفی شود.

وی گفت: آموزش و پرورش مهم ترین رکن تربیت نیروی انسانی و مهم ترین عامل پیشرفت کشور است، نظام تعلیم و تربیت ما باید بر مبنای قرآن، آموزه های قرآنی و سند تحول نظام آموزش و پرورش، جوانان مومن و انقلابی تربیت کند نه بر اساس اسنادی همچون سند ۲۰۳۰ چراکه این اسناد موجب سعادت مندی نیست؛ اهتمام معلمان، مربیان، آموزش و پرورش و والدین نسبت به امر تربیت و پرورش دانش آموزان ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در رابطه با اتمام حجت رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا که فرمودند هیچ مذاکره ای در هیچ سطحی بین مسئولان و آمریکا شکل نخواهد گرفت اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام، تهدیدهای نظامی و درخواست مجدد برای مذاکره نشان از آشفتگی، سرگردانی و شکست سیاست های آمریکا در منطقه است.

وی با بیان اینکه دشمنان هنوز توانمندی و ضرب شصت ایران را ندیده است افزود: با حمله جنبش انصارالله یمن به قطب صنعت نفت عربستان۵۰ درصد نفت عربستان کاهش یافته است لذا اگر بخواهند کوچکترین تهدیدی علیه کشور انجام دهند با اقدام قاطع ایران روبه رو خواهند شد.

 

اصفهان

تجهیزات آمریکایی حتی یک پهپاد یمنی را هم نتوانستند ساقط کنند

به نقل از صاحب نیوز؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: یکی از راه‌های مراقبت از نعمت، شکر نعمت‌های خدا و بهترین شکر گفتن الحمدالله است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: صفت شکور در قرآن برای خداوند آمده است، شکر خدا به معنای جزا دادن به شاکر است، کسی که شاکر خداوند است حتی اگر کاری برای خدا انجام ندهد، تحت عنایت خداوند قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: خداوند در آیات قرآن تأکید می‌کند که هر کار انسان برای خود او است و هیچ کار انسان برای خداوند نیست چرا که خدا نیازی به انسان ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: کسانی که در جامعه گران‌فروشی می‌کنند تصور نکنند که سر مردم کلاه می‌گذارند بلکه آن‌ها سر خودشان کلاه می‌گذارند در حالی که خودشان خبر ندارد چرا که طبق آیات قرآن هر عمل انسان به خودش باز می‌گردد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه افزود: ایام الله باید گرامی داشته شوند، عزت امروز کشور ناشی از شجاعت رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی بود و به واسطه همین جنگ بود که انقلاب ما به دنیا صادر شد.

طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: شهدای جنگ تحمیلی با سایر افراد تفاوت دارند، تعداد شهدای جنگ تحمیلی با کشتگان تصادفات جاده‌ای برابر است اما این شهید عزت پیدا می‌کند ولی برای تلفات سوانح جاده‌ای صرفاً عزاداری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به حمله پهپادهای یمنی به پالایشگاه عربستان بیان کرد: اولین اثر این حمله آن بود که ابهت تجهیزات دفاعی آمریکا فرو ریخت چرا که حتی یک پهپاد را نیز نتوانستند با سامانه‌های پدافندی ساقط کنند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که جان خودشان را برای دفاع از دین در طبق اخلاص گذاشته‌اند از کشته شدن ترسی ندارند و تحریم و تهدید بر آن‌ها بی‌اثر است، چون آن‌ها خودشان را وقف خدا کرده‌اند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به بازگشایی مدارس بیان کرد: گزارش‌های متعددی مبنی بر اخذ وجه در هنگام ثبت‌نام به دست ما می‌رسد، این درست است که شرایط مالی آموزش و پرورش مناسب نیست اما اخذ وجه غیرقانونی و عمل غیرقانونی مطابق حکم امام خمینی حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: این اخذ وجه در نهایت به ضرر آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش نیاز به کمک دارد اما کار غیرقانونی نباید انجام شود، آموزش و پرورش به دلیل جمعیت زیادی که در آن مشغول به فعالیت هستند هزینه‌های فراوانی دارد و بودجه فعلی کفاف مدیریت آن را نمی‌دهد.

وی عنوان کرد: مردم نسبت به اموال خودشان بخل نورزند و تلاش کنند تا هر کدام دو نفر دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دهند که این نمونه‌ای از شکر خداوند است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در درس خارج تصریح کرد: مطابق آیات قرآن، کفار هیچ زمان خیرخواه مؤمنان نیستند و اگر مسلمانان تحمل کنند و تقوا داشته باشند هیچ کافری هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

اردبیل

نتیجه اعتماد به آمریکا و اروپا نابودی است/ مشق احسان، نشانگر عطوفت انسانی خیّرین است

به نقل از سبلان‌ما، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر ترامپ توبه کند می تواند به جمع 1+5 وارد شود گفت: این تعبیری بسیار غرور آفرین برای ملت ما بود.

وی با بیان اینکه  این ادبیات، بالاترین ادبیات حماسی و بر گرفته از ادبیات عاشوراست گفت:ای کاش تمام مسؤولان این‌گونه با اقتدار در برابر کثیف‌ترین، جانی‌ترین و بدعهد‌ترین دولت دنیا حرف می‌زدند. غرور مقدس برای یک ملت بسیار حیاتی است.
 
امام جمعه اردبیل ادامه داد: ملت مصر این روزها در جهنم غم، غصه و تحقیر بسیار بزرگی می‌سوزند. ماجرا از این قرار است که ترامپ در حاشیه نشست گروه ۷ که چندی پیش در فرانسه برگزار شد عبدالفتاح السیسی را با صدای بلند «دیکتاتور محبوب من» خطاب کرد.

 وی افزود: تحقیرهایی که ترامپ  برای رؤسای کشورهای عربی مخصوصا عربستان انجام می‌دهد به قدری شنیع و چندش آور است که اگر کسی از آن ممالک دق مرگ شود، ملوم نیست.

عاملی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل به تحریم های جدید امریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: : آمریکا گفته تحریم‌های جدیدی را بر علیه ایران وضع خواهد کرد آنها به خوبی می‌دانند که چیزی نمانده که تحریم نکرده باشند و آنها باعث شده‌اند که ایران اقتصاد خودش را با این تحریم ها تنظیم کند. این سخن فقط جنگ روانی است احتمالاً می‌خواهند بعضی از وزراء را تحریم کنند در حالی که تحریم آقای ظریف هیچ خروجی برای آنها نداشت.

امام جمعه اردبیل گفت: تهمت به ایران که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو کار ایران است افتضاح بزرگ برای آمریکاست چون تمام رادارها دقیقا نشان می‌دهند که هواپیماهای بدون سرنشین از کجا برخاسته است و اگر آمریکا بگوید چنین تجهیزاتی ندارم این افتضاح بزرگ علمی است و اگر مرادشان این است که ایران به یمن کمک کرده است باز، افتضاح است چون محاصره یمن از استثنایی‌ترین محاصره‌ها در تاریخ بشر است.

وی افزود: اگر ایران این کار را کرده بود ۱۰۰ درصد آمریکا، تصویر ماهواره‌ای آن را پخش می‌کرد و لذا دنیا فهمید که ادعای آمریکا، ادعای بی‌دلیل است و این افتضاح بزرگ دیگری است که در دفتر افتضاحات آمریکا ثبت شد. آمریکا در برابر ایران هر چه بیشتر تکان می‌خورد، بیشتر خراب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: مساله مهم در حمله پهپادی این است که جیب دولت‌های منطقه را برای تامین امنیت هوایی آنها از تجهیزاتی مثل سپر آهنین و ضدهوایی‌های بسیار گران‌قیمت خالی کردند و حالا معلوم می‌شود که سر دولت‌های عربی کلاهی بسیار گشاد گذاشته شده و تمام پول‌های آنها نفله شده و این نتیجه اعتماد به غیر خدا و نتیجه اعتماد به آمریکا و اروپاست.

وی ادامه داد: با این حمله فاتحه ضدهوایی آمریکایی «پاتریوت» خوانده شد و معلوم گشت که از این به بعد این ضدهوایی یک وسیله بی‌مصرف و بی‌فایده است و هزینه سنگینی که کشورهای عربی برای آن مصرف کرده‌اند از جیب ملت‌های عرب بدون ما به ازاء، خارج شده است.

عاملی در ادامه سخنان خود سخنان احیر رئیس جمهور امریکا در ورد عربستان را یاداور شد و گفت: اینکه ترامپ در برابر این شکست بزرگ نظامی عربستان، اظهار داشته است که تا عربستان پول ندهد کاری نخواهد کرد و امنیتی برای عربستان درست نخواهد شد، گفت: این هم یک عبرت بسیار بزرگ است که اعتماد به آمریکا آخر و عاقبت ندارد و هم نشان می‌دهد که عربستان چاره‌ای جز صلح با یمن ندارد. از همه بدتر استدلال پنتاگون بود که چون در این حمله هیچ آمریکایی کشته نشده پس ما هیچ عکس العملی نشان نخواهیم داد.

وی افزود: متاسفانه دنیا با دو معیار متفاوت و با تبعیض وحشتناک اداره می‌شود. جامعه جهانی در برابر حمله پهپاد اسرائیل به عراق که نقض آشکار حاکمیت یک کشور است سکوت مطلق کرد اما در حمله دفاعی یمن به عربستان غوغا راه انداخت یعنی بعضی از دولت‌ها در دنیا هر جنایتی را می‌توانند مرتکب شوند ولی بعضی از دولت‌ها و ملت‌ها حق هیچ کاری حتی دفاع از خود را ندارند.

عاملی گفت: عربستان ۴ سال در یمن حمام خون راه انداخت این مجاز است اما اگر یمن از خود دفاع کرد، این محکوم است. این بدترین تنزل در تاریخ بشر و بدترین مدیریت جهان در عصر معاصر است. بن سلمان زمانی می‌غرید و می‌گفت؛ جنگ را به داخل ایران خواهم برد و حالا چنان در برابر پهپادهای پانزده هزار دلاری یمنی‌ها ذلیل شده که این هفته از تمام کشورهای دنیا خواست که به کمک او بیایند یعنی در واقع کاسه گدایی را به کل دنیا نشان داد و این نشان حاکمیت اراده خداست .

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این حمله و تماشاگر شدن آمریکا تمام خلفای آمریکا در منطقه را به بهت برده است.دیروز دولت آل سعود برای اولین بار به مطبوعات خود دستور داد حمله به آمریکا را شروع کنند! یک نویسنده سعودی نوشت؛ «تلک التی تصدر عن الرئیس دونالد ترامب یؤکد لنا نحن السعودیین انه لا حلیف لنا الّا نحن!» یعنی کارهای ترامپ نشان می‌دهد که ما هیچ هم پیمانی جز خودمان نداریم.

وی افزود: در حالی که آنها میلیاردها دلار برای جلب حمایت آمریکا خرج کرده‌اند مخصوصا پمپئو در سفر خود به منطقه سعودی‌ها را به شدت عصبانی کرد. او اول به ریاض مسافرت کرد و گفت این هجوم یک اقدام نظامی بوده و شایسته است به آن جواب داده شود چون این هجوم فقط امنیت سعودی را به خطر نمی‌اندازد بلکه زندگی آمریکایی‌ها را هم که در عربستان کار می‌کنند به خطر می‌اندازد. اما وقتی از ریاض به ابوظبی رفت گفت که آمریکا به دنبال راه حل مسالمت آمیز برای حل مشکل خود با ایران است و درصدد درگیری با ایران نیست.

خطیب این هفته نماز جمعه اردبیل گفت: این نویسنده همچنین نوشت؛ پمپئو از تهدید سردار سلامی و ظریف ترسیده و ادبیات خود را در ابوظبی عوض کرد. نویسنده این روزنامه باز می‌نویسد. دولت ترامپ وقتی جرأت ندارد انتقام پهپاد خود را بگیرد و ده‌ها ناو جنگی آنها مانع از اشتغال کشتی بریتانیایی نشد بسیار بعید است که به‌خاطر عربستان وارد جنگ با ایران شود و انتقام پهپادهای یمنی را بگیرد.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به کارهای خیر اشاره کرد و گفت: در این چند روز  چهار خانه مسکونی یک مغازه و یک خودرو توسط خیرین به بنیاد حمایت از کودکان بی‌سرپرست و سرطانی اهدا شد از همه آنها تشکر می‌کنم.

وی افزود: همچنین مرحوم دکتر مناف زاده مطب و خانه و تمام مایملک خود را به دانشگاه علوم پزشکی جهت احداث درمانگاه اهدا کرد به روح بلند آن مرحوم درود می‌فرستیم. همچنین از انجمن حمایت از بیماران کلیوی تشکر می‌کنم که با ۵۷ پیوند در سال ۹۷ رتبه اول را در ایران به دست آوردند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: از اینکه ستاد اجرایی حضرت امام ۲ هزار بسته لوازم التحریر کامل با کیف مدرسه در قالب طرح مشق احسان به استان ما ارسال کرده تشکر دارم.  از اینکه خیرین بسیاری پول امانت به کتابفروشی‌ها داده‌‌اند که اگر خانواده فقیری جهت خرید لوازم التحریر آمد و پول نداشت نگذارید دست خالی برگردد،سپاس گزارم.

 عاملی گفت: هر سال نزدیک به ۷۰۰ جفت کفش توسط خیرین با همکاری آموزش و پرورش در مناطق محروم پخش می‌شود امسال نیز از خیرین رجاء داریم که عطوفت انسانی قابل تحسین خود را به صورت شایسته نشان دهند.

 

زنجان

انقلاب اسلامی ایران با تأسی از عاشورا در برابر دشمنان ایستاده است

به نقل از موج رسا، آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: تحلیل دشمن از انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس اشتباه بود آنها نمی‌دانستند با چه کسانی طرف هستند چرا که ملت ایران انقلاب کرده بودند زیر یوغ دشمن نرود.

وی با اشاره به اینکه با تاکید براینکه نباید آموزهای دفاع مقدس را فراموش کنیم عنوان کرد: آموزه‌های دفاع مقدس گنجی برای ملت ایران است و نباید حماسه‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس از آرمانهای خود دفاع کردند ابراز کرد: امام راحل در مورد دفاع مقدس فرمودند"ما انقلاب را با دفاع مقدس خود ثابت کردیم".

وی با اشاره به اینکه دشمن در هشت دفاع مقدس به کمک سایر کشورها به تجهیزات نظام بالایی مجهز بود افزود: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از عاشورا بود که این امر از اهمیت بالایی برخوردار بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اسنکه رزمندگان اسلام در هشت دفاع مقدس ابهت غرب و شرق را در هم شکستند عنوان کرد: امروز ریشه پربار انقلاب بسیار قوی‌تر شده است.

وی با تاکید براینکه ملت ما نشان دادند که می‌توان در برابر ظلم و ظالمان ایستاد افزود: هشت سال دفاع مقدس الگویی برای بسیاری از انقلاب ها در جهان تبدیل شده است.

امام جمعه زنجان در مورد موضوع مذاکره بیان کرد: موضع گیری آمریکا در چند ماه گذشته نشان آشفتگی رفتار در بین آمریکایی‌ها است.

وی گفت: آمریکایی ها مدعی هستند که در مذاکره بر سرشان کلاه گذاشته شده و مقام معظم رهبری نیز در این مورد تذاکرات جدی دادند که باید این تذکرات مورد توجه جدی قرار گیرد.

خاتمی با اشاره به اینکه آمریکایی به‌دنبال این است که بگویند که بعد از ۴۰ سال فشار توانستیم ایران را وادار به نشستن بر پای نیز مذاکرات کنیم افزود: آنها نمی‌دانند ایران الگوی عاشورا را دارد و با تاسی از آن در مقابل دشمنان ایستادند.

وی گفت: آنها فشار حداکثری را به ایران وارد می‌کنند ولی همه مسئولان ما یک‌صدا اعلام کرده‌اند که با آمریکا نه مذاکره (دو جانبه و نه مذاکره چند جانبه) نخواهند کرد.

 

چهارمحال و بختیاری

در جنگ تحمیلی دشمن انقلاب اسلامی و هویت شیعه را نشانه گرفت

به نقل از جهانبین، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد با اشاره به ۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی اظهار کرد: در این جنگ صدام و همه قدرت‌های جهانی علیه ایران به میدان آمدند و می‌توان گفت که این حمله هجومی به مرزهای کشور نبود بلکه دشمن انقلاب اسلامی و هویت شیعه را نشانه گرفته بود.

وی تصریح کرد: دشمنان این نظام آن روز خیلی پیشتر از خود ما حقیقت انقلاب را درک کردند و از همین‌رو برای نابودی این انقلاب دست به کار شدند.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در آن زمان ملت ایران با شناخت دشمن و درک واقعیت و همچنین با خودداری از گرفتاری در بازی‌های سیاسی دفاع مقدس را تبدیل به فرصت کردند و می‌توان از آن دوران به‌عنوان دوران طلایی یاد کرد.
 
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس کمکمان کرد تا 40 سال مقاومت کرده و زیر بار ظلم دشمنان نرویم و امروز به جایی برسیم که دشمنان برای مذاکره با ما التماس می‌کنند.
 
نکونام ایستادگی و مقاومت را از مهم‌ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای ایران عنوان و خاطرنشان کرد: امروز در یمن گروه نه‌چندان بزرگی چون انصارالله در مقابل آل سعود و هم‌پیمانانش ایستاده است و اینها همه نتیجه هشت سال دفاع مقدس و از برکات خون شهدا است.
 
امام جمعه شهرکرد گفت: تکفیری‌ها جنایات بسیاری کردند و از آن جمله می‌توان به بی‌حرمتی به حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: کفار تکفیری می‌خواستند این امامان را از یادها دور کنند اما درواقع باعث شدند حرم این بزرگواران به بارگاهی ارزشمند تبدیل شود.

 

قزوین

حذف نام شهید در برخی معابر تهران یک توطئه آشکار است/ آمریکا درحال گدایی‌کردن برای مذاکره با ایران است

,

به نقل از سفیرافلاک، آیت الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: حماسه سازی امام سجاد(ع) در دوران اسارت موجب تداوم مسیر امامت و روشن نگهداشتن و احیای نهضت عاشورا گردیده است؛ دوران امام سجاد(ع) بسیار سخت و خفقان عجیبی حاکم بود و امام از دعا، اشک، گریه و معنویت برای بیداری جامعه استفاده کرد.

وی در رابطه با سالروز تخریب حرمین عسکریین افزود: قبور ائمه نماد و الگویی برای معنویت، توجه مردم به خدا و مقاومت در برابر ضالمان است چراکه ائمه اطهار(ع) مظهر مبارزه با ظلم و ستم بوده اند و قطعا تخریب قبور ائمه به عنوان راهبرد دشمن برای مقابله با مقاومت و ایستادگی مردم بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه باید گفتمان مقاومت را با دفاع از حرمین دنبال کنیم تصریح کرد: مهم ترین وظیفه ما در برابر راهبرد دشمن در تخریب قبور ائمه اطهار(ع) تداوم مقاومت با دفاع از حرم است و مدافعان حرم، مدافع پایگاه شکل گیری مقاومت، ایستادگی و مرکز معنویت و توجه به خدای متعال هستند.

وی دوران دفاع مقدس را یکی از دوران های مهم تاریخ کشور دانست و خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه یکی از کم نظیرترین پدیده های تاریخ ایران اسلامی بوده و برای استفاده آیندگان باید ابعاد دفاع مقدس شناسایی و معرفی شود.

میرعمادی تصریح کرد: حضور حماسی مردم در دفاع مقدس، تجلی همبستگی، ایثار، مقاومت، ایستادگی و ناکامی دشمن در برابر اراده ملت ایران و تثبیت نظام اسلامی و از جمله ابعاد مهم و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است که باید برای نسل جدید شناسایی و معرفی شود.

, سفیرافلاک،,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی گفت: آموزش و پرورش مهم ترین رکن تربیت نیروی انسانی و مهم ترین عامل پیشرفت کشور است، نظام تعلیم و تربیت ما باید بر مبنای قرآن، آموزه های قرآنی و سند تحول نظام آموزش و پرورش، جوانان مومن و انقلابی تربیت کند نه بر اساس اسنادی همچون سند ۲۰۳۰ چراکه این اسناد موجب سعادت مندی نیست؛ اهتمام معلمان، مربیان، آموزش و پرورش و والدین نسبت به امر تربیت و پرورش دانش آموزان ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در رابطه با اتمام حجت رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا که فرمودند هیچ مذاکره ای در هیچ سطحی بین مسئولان و آمریکا شکل نخواهد گرفت اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام، تهدیدهای نظامی و درخواست مجدد برای مذاکره نشان از آشفتگی، سرگردانی و شکست سیاست های آمریکا در منطقه است.

,
,
,

وی با بیان اینکه دشمنان هنوز توانمندی و ضرب شصت ایران را ندیده است افزود: با حمله جنبش انصارالله یمن به قطب صنعت نفت عربستان۵۰ درصد نفت عربستان کاهش یافته است لذا اگر بخواهند کوچکترین تهدیدی علیه کشور انجام دهند با اقدام قاطع ایران روبه رو خواهند شد.

,

 

,

اصفهان

, اصفهان,

تجهیزات آمریکایی حتی یک پهپاد یمنی را هم نتوانستند ساقط کنند

, تجهیزات آمریکایی حتی یک پهپاد یمنی را هم نتوانستند ساقط کنند, تجهیزات آمریکایی حتی یک پهپاد یمنی را هم نتوانستند ساقط کنند,

به نقل از صاحب نیوز؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: یکی از راه‌های مراقبت از نعمت، شکر نعمت‌های خدا و بهترین شکر گفتن الحمدالله است.

, صاحب نیوز,

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: صفت شکور در قرآن برای خداوند آمده است، شکر خدا به معنای جزا دادن به شاکر است، کسی که شاکر خداوند است حتی اگر کاری برای خدا انجام ندهد، تحت عنایت خداوند قرار می‌گیرد.

,

وی بیان کرد: خداوند در آیات قرآن تأکید می‌کند که هر کار انسان برای خود او است و هیچ کار انسان برای خداوند نیست چرا که خدا نیازی به انسان ندارد.

,

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: کسانی که در جامعه گران‌فروشی می‌کنند تصور نکنند که سر مردم کلاه می‌گذارند بلکه آن‌ها سر خودشان کلاه می‌گذارند در حالی که خودشان خبر ندارد چرا که طبق آیات قرآن هر عمل انسان به خودش باز می‌گردد.

,

وی در خطبه دوم نماز جمعه افزود: ایام الله باید گرامی داشته شوند، عزت امروز کشور ناشی از شجاعت رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی بود و به واسطه همین جنگ بود که انقلاب ما به دنیا صادر شد.

,

طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: شهدای جنگ تحمیلی با سایر افراد تفاوت دارند، تعداد شهدای جنگ تحمیلی با کشتگان تصادفات جاده‌ای برابر است اما این شهید عزت پیدا می‌کند ولی برای تلفات سوانح جاده‌ای صرفاً عزاداری می‌شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به حمله پهپادهای یمنی به پالایشگاه عربستان بیان کرد: اولین اثر این حمله آن بود که ابهت تجهیزات دفاعی آمریکا فرو ریخت چرا که حتی یک پهپاد را نیز نتوانستند با سامانه‌های پدافندی ساقط کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: افرادی که جان خودشان را برای دفاع از دین در طبق اخلاص گذاشته‌اند از کشته شدن ترسی ندارند و تحریم و تهدید بر آن‌ها بی‌اثر است، چون آن‌ها خودشان را وقف خدا کرده‌اند.

,

طباطبایی‌نژاد با اشاره به بازگشایی مدارس بیان کرد: گزارش‌های متعددی مبنی بر اخذ وجه در هنگام ثبت‌نام به دست ما می‌رسد، این درست است که شرایط مالی آموزش و پرورش مناسب نیست اما اخذ وجه غیرقانونی و عمل غیرقانونی مطابق حکم امام خمینی حرام است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: این اخذ وجه در نهایت به ضرر آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش نیاز به کمک دارد اما کار غیرقانونی نباید انجام شود، آموزش و پرورش به دلیل جمعیت زیادی که در آن مشغول به فعالیت هستند هزینه‌های فراوانی دارد و بودجه فعلی کفاف مدیریت آن را نمی‌دهد.

,

وی عنوان کرد: مردم نسبت به اموال خودشان بخل نورزند و تلاش کنند تا هر کدام دو نفر دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دهند که این نمونه‌ای از شکر خداوند است.

,

طباطبایی‌نژاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در درس خارج تصریح کرد: مطابق آیات قرآن، کفار هیچ زمان خیرخواه مؤمنان نیستند و اگر مسلمانان تحمل کنند و تقوا داشته باشند هیچ کافری هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

,

 

,

اردبیل

, اردبیل,

نتیجه اعتماد به آمریکا و اروپا نابودی است/ مشق احسان، نشانگر عطوفت انسانی خیّرین است

, نتیجه اعتماد به آمریکا و اروپا نابودی است/ مشق احسان، نشانگر عطوفت انسانی خیّرین است, نتیجه اعتماد به آمریکا و اروپا نابودی است/ مشق احسان، نشانگر عطوفت انسانی خیّرین است,

به نقل از سبلان‌ما، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر ترامپ توبه کند می تواند به جمع 1+5 وارد شود گفت: این تعبیری بسیار غرور آفرین برای ملت ما بود.

, سبلان‌ما,
وی با بیان اینکه  این ادبیات، بالاترین ادبیات حماسی و بر گرفته از ادبیات عاشوراست گفت:ای کاش تمام مسؤولان این‌گونه با اقتدار در برابر کثیف‌ترین، جانی‌ترین و بدعهد‌ترین دولت دنیا حرف می‌زدند. غرور مقدس برای یک ملت بسیار حیاتی است.
,
 
,
امام جمعه اردبیل ادامه داد: ملت مصر این روزها در جهنم غم، غصه و تحقیر بسیار بزرگی می‌سوزند. ماجرا از این قرار است که ترامپ در حاشیه نشست گروه ۷ که چندی پیش در فرانسه برگزار شد عبدالفتاح السیسی را با صدای بلند «دیکتاتور محبوب من» خطاب کرد.
,

 وی افزود: تحقیرهایی که ترامپ  برای رؤسای کشورهای عربی مخصوصا عربستان انجام می‌دهد به قدری شنیع و چندش آور است که اگر کسی از آن ممالک دق مرگ شود، ملوم نیست.

,

عاملی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل به تحریم های جدید امریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: : آمریکا گفته تحریم‌های جدیدی را بر علیه ایران وضع خواهد کرد آنها به خوبی می‌دانند که چیزی نمانده که تحریم نکرده باشند و آنها باعث شده‌اند که ایران اقتصاد خودش را با این تحریم ها تنظیم کند. این سخن فقط جنگ روانی است احتمالاً می‌خواهند بعضی از وزراء را تحریم کنند در حالی که تحریم آقای ظریف هیچ خروجی برای آنها نداشت.

,

امام جمعه اردبیل گفت: تهمت به ایران که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو کار ایران است افتضاح بزرگ برای آمریکاست چون تمام رادارها دقیقا نشان می‌دهند که هواپیماهای بدون سرنشین از کجا برخاسته است و اگر آمریکا بگوید چنین تجهیزاتی ندارم این افتضاح بزرگ علمی است و اگر مرادشان این است که ایران به یمن کمک کرده است باز، افتضاح است چون محاصره یمن از استثنایی‌ترین محاصره‌ها در تاریخ بشر است.

,

وی افزود: اگر ایران این کار را کرده بود ۱۰۰ درصد آمریکا، تصویر ماهواره‌ای آن را پخش می‌کرد و لذا دنیا فهمید که ادعای آمریکا، ادعای بی‌دلیل است و این افتضاح بزرگ دیگری است که در دفتر افتضاحات آمریکا ثبت شد. آمریکا در برابر ایران هر چه بیشتر تکان می‌خورد، بیشتر خراب می‌شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: مساله مهم در حمله پهپادی این است که جیب دولت‌های منطقه را برای تامین امنیت هوایی آنها از تجهیزاتی مثل سپر آهنین و ضدهوایی‌های بسیار گران‌قیمت خالی کردند و حالا معلوم می‌شود که سر دولت‌های عربی کلاهی بسیار گشاد گذاشته شده و تمام پول‌های آنها نفله شده و این نتیجه اعتماد به غیر خدا و نتیجه اعتماد به آمریکا و اروپاست.

,

وی ادامه داد: با این حمله فاتحه ضدهوایی آمریکایی «پاتریوت» خوانده شد و معلوم گشت که از این به بعد این ضدهوایی یک وسیله بی‌مصرف و بی‌فایده است و هزینه سنگینی که کشورهای عربی برای آن مصرف کرده‌اند از جیب ملت‌های عرب بدون ما به ازاء، خارج شده است.

,

عاملی در ادامه سخنان خود سخنان احیر رئیس جمهور امریکا در ورد عربستان را یاداور شد و گفت: اینکه ترامپ در برابر این شکست بزرگ نظامی عربستان، اظهار داشته است که تا عربستان پول ندهد کاری نخواهد کرد و امنیتی برای عربستان درست نخواهد شد، گفت: این هم یک عبرت بسیار بزرگ است که اعتماد به آمریکا آخر و عاقبت ندارد و هم نشان می‌دهد که عربستان چاره‌ای جز صلح با یمن ندارد. از همه بدتر استدلال پنتاگون بود که چون در این حمله هیچ آمریکایی کشته نشده پس ما هیچ عکس العملی نشان نخواهیم داد.

,

وی افزود: متاسفانه دنیا با دو معیار متفاوت و با تبعیض وحشتناک اداره می‌شود. جامعه جهانی در برابر حمله پهپاد اسرائیل به عراق که نقض آشکار حاکمیت یک کشور است سکوت مطلق کرد اما در حمله دفاعی یمن به عربستان غوغا راه انداخت یعنی بعضی از دولت‌ها در دنیا هر جنایتی را می‌توانند مرتکب شوند ولی بعضی از دولت‌ها و ملت‌ها حق هیچ کاری حتی دفاع از خود را ندارند.

,

عاملی گفت: عربستان ۴ سال در یمن حمام خون راه انداخت این مجاز است اما اگر یمن از خود دفاع کرد، این محکوم است. این بدترین تنزل در تاریخ بشر و بدترین مدیریت جهان در عصر معاصر است. بن سلمان زمانی می‌غرید و می‌گفت؛ جنگ را به داخل ایران خواهم برد و حالا چنان در برابر پهپادهای پانزده هزار دلاری یمنی‌ها ذلیل شده که این هفته از تمام کشورهای دنیا خواست که به کمک او بیایند یعنی در واقع کاسه گدایی را به کل دنیا نشان داد و این نشان حاکمیت اراده خداست .

,

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این حمله و تماشاگر شدن آمریکا تمام خلفای آمریکا در منطقه را به بهت برده است.دیروز دولت آل سعود برای اولین بار به مطبوعات خود دستور داد حمله به آمریکا را شروع کنند! یک نویسنده سعودی نوشت؛ «تلک التی تصدر عن الرئیس دونالد ترامب یؤکد لنا نحن السعودیین انه لا حلیف لنا الّا نحن!» یعنی کارهای ترامپ نشان می‌دهد که ما هیچ هم پیمانی جز خودمان نداریم.

,

وی افزود: در حالی که آنها میلیاردها دلار برای جلب حمایت آمریکا خرج کرده‌اند مخصوصا پمپئو در سفر خود به منطقه سعودی‌ها را به شدت عصبانی کرد. او اول به ریاض مسافرت کرد و گفت این هجوم یک اقدام نظامی بوده و شایسته است به آن جواب داده شود چون این هجوم فقط امنیت سعودی را به خطر نمی‌اندازد بلکه زندگی آمریکایی‌ها را هم که در عربستان کار می‌کنند به خطر می‌اندازد. اما وقتی از ریاض به ابوظبی رفت گفت که آمریکا به دنبال راه حل مسالمت آمیز برای حل مشکل خود با ایران است و درصدد درگیری با ایران نیست.

,

خطیب این هفته نماز جمعه اردبیل گفت: این نویسنده همچنین نوشت؛ پمپئو از تهدید سردار سلامی و ظریف ترسیده و ادبیات خود را در ابوظبی عوض کرد. نویسنده این روزنامه باز می‌نویسد. دولت ترامپ وقتی جرأت ندارد انتقام پهپاد خود را بگیرد و ده‌ها ناو جنگی آنها مانع از اشتغال کشتی بریتانیایی نشد بسیار بعید است که به‌خاطر عربستان وارد جنگ با ایران شود و انتقام پهپادهای یمنی را بگیرد.

,

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به کارهای خیر اشاره کرد و گفت: در این چند روز  چهار خانه مسکونی یک مغازه و یک خودرو توسط خیرین به بنیاد حمایت از کودکان بی‌سرپرست و سرطانی اهدا شد از همه آنها تشکر می‌کنم.

,

وی افزود: همچنین مرحوم دکتر مناف زاده مطب و خانه و تمام مایملک خود را به دانشگاه علوم پزشکی جهت احداث درمانگاه اهدا کرد به روح بلند آن مرحوم درود می‌فرستیم. همچنین از انجمن حمایت از بیماران کلیوی تشکر می‌کنم که با ۵۷ پیوند در سال ۹۷ رتبه اول را در ایران به دست آوردند.

,

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: از اینکه ستاد اجرایی حضرت امام ۲ هزار بسته لوازم التحریر کامل با کیف مدرسه در قالب طرح مشق احسان به استان ما ارسال کرده تشکر دارم.  از اینکه خیرین بسیاری پول امانت به کتابفروشی‌ها داده‌‌اند که اگر خانواده فقیری جهت خرید لوازم التحریر آمد و پول نداشت نگذارید دست خالی برگردد،سپاس گزارم.

,

 عاملی گفت: هر سال نزدیک به ۷۰۰ جفت کفش توسط خیرین با همکاری آموزش و پرورش در مناطق محروم پخش می‌شود امسال نیز از خیرین رجاء داریم که عطوفت انسانی قابل تحسین خود را به صورت شایسته نشان دهند.

,

 

,

زنجان

, زنجان,

انقلاب اسلامی ایران با تأسی از عاشورا در برابر دشمنان ایستاده است

, انقلاب اسلامی ایران با تأسی از عاشورا در برابر دشمنان ایستاده است, انقلاب اسلامی ایران با تأسی از عاشورا در برابر دشمنان ایستاده است,

به نقل از موج رسا، آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: تحلیل دشمن از انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس اشتباه بود آنها نمی‌دانستند با چه کسانی طرف هستند چرا که ملت ایران انقلاب کرده بودند زیر یوغ دشمن نرود.

, موج رسا،,

وی با اشاره به اینکه با تاکید براینکه نباید آموزهای دفاع مقدس را فراموش کنیم عنوان کرد: آموزه‌های دفاع مقدس گنجی برای ملت ایران است و نباید حماسه‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس از آرمانهای خود دفاع کردند ابراز کرد: امام راحل در مورد دفاع مقدس فرمودند"ما انقلاب را با دفاع مقدس خود ثابت کردیم".

,

وی با اشاره به اینکه دشمن در هشت دفاع مقدس به کمک سایر کشورها به تجهیزات نظام بالایی مجهز بود افزود: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از عاشورا بود که این امر از اهمیت بالایی برخوردار بود.

,

آیت الله خاتمی با اشاره به اسنکه رزمندگان اسلام در هشت دفاع مقدس ابهت غرب و شرق را در هم شکستند عنوان کرد: امروز ریشه پربار انقلاب بسیار قوی‌تر شده است.

,

وی با تاکید براینکه ملت ما نشان دادند که می‌توان در برابر ظلم و ظالمان ایستاد افزود: هشت سال دفاع مقدس الگویی برای بسیاری از انقلاب ها در جهان تبدیل شده است.

,

امام جمعه زنجان در مورد موضوع مذاکره بیان کرد: موضع گیری آمریکا در چند ماه گذشته نشان آشفتگی رفتار در بین آمریکایی‌ها است.

,

وی گفت: آمریکایی ها مدعی هستند که در مذاکره بر سرشان کلاه گذاشته شده و مقام معظم رهبری نیز در این مورد تذاکرات جدی دادند که باید این تذکرات مورد توجه جدی قرار گیرد.

,

خاتمی با اشاره به اینکه آمریکایی به‌دنبال این است که بگویند که بعد از ۴۰ سال فشار توانستیم ایران را وادار به نشستن بر پای نیز مذاکرات کنیم افزود: آنها نمی‌دانند ایران الگوی عاشورا را دارد و با تاسی از آن در مقابل دشمنان ایستادند.

,

وی گفت: آنها فشار حداکثری را به ایران وارد می‌کنند ولی همه مسئولان ما یک‌صدا اعلام کرده‌اند که با آمریکا نه مذاکره (دو جانبه و نه مذاکره چند جانبه) نخواهند کرد.

,

 

,

چهارمحال و بختیاری

, چهارمحال و بختیاری ,

در جنگ تحمیلی دشمن انقلاب اسلامی و هویت شیعه را نشانه گرفت

, در جنگ تحمیلی دشمن انقلاب اسلامی و هویت شیعه را نشانه گرفت, در جنگ تحمیلی دشمن انقلاب اسلامی و هویت شیعه را نشانه گرفت,
به نقل از جهانبین، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد با اشاره به ۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی اظهار کرد: در این جنگ صدام و همه قدرت‌های جهانی علیه ایران به میدان آمدند و می‌توان گفت که این حمله هجومی به مرزهای کشور نبود بلکه دشمن انقلاب اسلامی و هویت شیعه را نشانه گرفته بود.
,

وی تصریح کرد: دشمنان این نظام آن روز خیلی پیشتر از خود ما حقیقت انقلاب را درک کردند و از همین‌رو برای نابودی این انقلاب دست به کار شدند.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در آن زمان ملت ایران با شناخت دشمن و درک واقعیت و همچنین با خودداری از گرفتاری در بازی‌های سیاسی دفاع مقدس را تبدیل به فرصت کردند و می‌توان از آن دوران به‌عنوان دوران طلایی یاد کرد.
 
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس کمکمان کرد تا 40 سال مقاومت کرده و زیر بار ظلم دشمنان نرویم و امروز به جایی برسیم که دشمنان برای مذاکره با ما التماس می‌کنند.
 
نکونام ایستادگی و مقاومت را از مهم‌ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای ایران عنوان و خاطرنشان کرد: امروز در یمن گروه نه‌چندان بزرگی چون انصارالله در مقابل آل سعود و هم‌پیمانانش ایستاده است و اینها همه نتیجه هشت سال دفاع مقدس و از برکات خون شهدا است.
 
امام جمعه شهرکرد گفت: تکفیری‌ها جنایات بسیاری کردند و از آن جمله می‌توان به بی‌حرمتی به حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: کفار تکفیری می‌خواستند این امامان را از یادها دور کنند اما درواقع باعث شدند حرم این بزرگواران به بارگاهی ارزشمند تبدیل شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

قزوین

, قزوین,

حذف نام شهید در برخی معابر تهران یک توطئه آشکار است/ آمریکا درحال گدایی‌کردن برای مذاکره با ایران است

, حذف نام شهید در برخی معابر تهران یک توطئه آشکار است/ آمریکا درحال گدایی‌کردن برای مذاکره با ایران است, حذف نام شهید در برخی معابر تهران یک توطئه آشکار است/ آمریکا درحال گدایی‌کردن برای مذاکره با ایران است,

به نقل از صبح قزوین؛ حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جنگ تحمیلی علیه کشور ما آغاز شد و این در حالی بود که کشور به دلایل مختلف از آمادگی لازم جهت مقاله نظامی با دشمنان برخوردار نبود.

وی افزود: در آن روزها امام راحل با بصیرت افزایی و روشنگری زمینه دفاع  کشور در هشت‌سال جنگ تحمیلی را فراهم کردند و با ایثارگری و جان‌فشانی شهدا، جانبازان، ایثارگران در نهایت جنگ تحمیلی با پیروزی جبهه حق علیه باطل به پایان رسید.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: امریکایی‌ها به خوبی واقفند که ایران مهد شیران است و مقابله با آنها به معنای پیچیده شدن طومار زندگی خودشان است، لذا ضرورت دارد تا حقایق و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان امروز منتقل شود.

قابل در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حذف نام شهید در برخی معابر تهران گفت: متاسفانه در تهران و دیگر نقاط کشور مشاهده شده که کلمه شهید از نام معابر حذف شده است که این در واقع یک توطئه آشکار است که مسئولان باید با هوشیاری مانع انجام چنین اقداماتی شوند.

وی با تاکید بر مطالعه وصیتنامه شهدا و عمل به آن اضافه کرد: شهدا سرمایه‌های عظیم کشورهستند که باید همه ما در مقابل ایثار و فداکاری آنها زانو بزنیم.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به ‌سیاست خارجی کشورمان در قبال امریکا عنوان کرد: این واسطه فرستادن امریکایی‌ها برای انجام مذاکره در واقع همچون گدایی کردن آمریکایی‌ها برای گفت‌وگو است، چراکه آنها به مذاکره نیاز دارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ملاقات با نخست وزیر ژاپن اعلام کردند که هیچ پیامی برای آمریکا ندارند و چندی پیش نیز به مسئولان توصیه شد که هیچ یک از مسئولان در سطوح مختلف حق ارتباط با آمریکا و کشورهای غربی را ندارند.
 
قابل با اشاره به اینکه کاخ شیشه‌ای سعودی‌ها با حملات یمنی‌ها ترک برداشته است؛ گفت: حدود پنج سالی از محاصره یمنی‌ها و کشتار کودکان و زنان بی گناه توسط عربستان در سکوت رسانه‌ها می‌گذرد، اما در چند روز اخیر کاخ شیشه‌ای عربستان با سنگ یمنی‌ها ضربه‌ای دید و آنها به‌دنبال این هستند که انگشت اتهام را به‌سمت ایران بگیرند. 

وی در پایان با اشاره به عزاداری‌های ماه مرحم گفت: در عزاداری‌های ماه محرم متأسفانه گاه شاهد برخی رفتارهای اشتباه همچون ایجاد مزاحمت‌های صوتی و ایجاد ترافیک به واسطه دسته های عزاداری بودیم و نکته قابل تامل آن است که زمانی عزاداری ما برای امام حسین(ع) مقبول است که با بصیرت و شعور حسینی همراه باشد.

,

به نقل از صبح قزوین؛ حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جنگ تحمیلی علیه کشور ما آغاز شد و این در حالی بود که کشور به دلایل مختلف از آمادگی لازم جهت مقاله نظامی با دشمنان برخوردار نبود.

, صبح قزوین,

وی افزود: در آن روزها امام راحل با بصیرت افزایی و روشنگری زمینه دفاع  کشور در هشت‌سال جنگ تحمیلی را فراهم کردند و با ایثارگری و جان‌فشانی شهدا، جانبازان، ایثارگران در نهایت جنگ تحمیلی با پیروزی جبهه حق علیه باطل به پایان رسید.

,

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: امریکایی‌ها به خوبی واقفند که ایران مهد شیران است و مقابله با آنها به معنای پیچیده شدن طومار زندگی خودشان است، لذا ضرورت دارد تا حقایق و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان امروز منتقل شود.

,

قابل در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حذف نام شهید در برخی معابر تهران گفت: متاسفانه در تهران و دیگر نقاط کشور مشاهده شده که کلمه شهید از نام معابر حذف شده است که این در واقع یک توطئه آشکار است که مسئولان باید با هوشیاری مانع انجام چنین اقداماتی شوند.

,

وی با تاکید بر مطالعه وصیتنامه شهدا و عمل به آن اضافه کرد: شهدا سرمایه‌های عظیم کشورهستند که باید همه ما در مقابل ایثار و فداکاری آنها زانو بزنیم.

,

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به ‌سیاست خارجی کشورمان در قبال امریکا عنوان کرد: این واسطه فرستادن امریکایی‌ها برای انجام مذاکره در واقع همچون گدایی کردن آمریکایی‌ها برای گفت‌وگو است، چراکه آنها به مذاکره نیاز دارند.

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ملاقات با نخست وزیر ژاپن اعلام کردند که هیچ پیامی برای آمریکا ندارند و چندی پیش نیز به مسئولان توصیه شد که هیچ یک از مسئولان در سطوح مختلف حق ارتباط با آمریکا و کشورهای غربی را ندارند.
 
قابل با اشاره به اینکه کاخ شیشه‌ای سعودی‌ها با حملات یمنی‌ها ترک برداشته است؛ گفت: حدود پنج سالی از محاصره یمنی‌ها و کشتار کودکان و زنان بی گناه توسط عربستان در سکوت رسانه‌ها می‌گذرد، اما در چند روز اخیر کاخ شیشه‌ای عربستان با سنگ یمنی‌ها ضربه‌ای دید و آنها به‌دنبال این هستند که انگشت اتهام را به‌سمت ایران بگیرند. 

,
,
,

وی در پایان با اشاره به عزاداری‌های ماه مرحم گفت: در عزاداری‌های ماه محرم متأسفانه گاه شاهد برخی رفتارهای اشتباه همچون ایجاد مزاحمت‌های صوتی و ایجاد ترافیک به واسطه دسته های عزاداری بودیم و نکته قابل تامل آن است که زمانی عزاداری ما برای امام حسین(ع) مقبول است که با بصیرت و شعور حسینی همراه باشد.

,

 

,

یزد

, یزد,

حذف نام شهدا خیانت به انقلاب است

, حذف نام شهدا خیانت به انقلاب است, حذف نام شهدا خیانت به انقلاب است,

به نقل از یزدرسا، آیت الله سید محمد رضا مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه یزد با اشاره به در پیش بودن سی و نهمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: این انقلاب با مقاومت هشت ساله توانست دشمنان را شکست دهد و از رسیدن آنها به اهداف پلیدشان جلوگیری کند.

,

عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: دشمنان می خواستند انقلاب اسلامی را از بین ببرند و نگذارند که به خوبی شکل بگیرد ولی امروزه این انقلاب عظیم منطقه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

,

مدرسی افزود: ایران اسلامی در زمان هشت سال جنگ تحمیلی چندین هزار شهید، جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب کرد ولی با صبر و استقامت و تقوایی که داشتند که امروز به دستاوردهای شیرین آن دست پیدا کردند.

,

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: جای تاسف دارد که عده‌ای در کشور قدر انقلاب و شهدا را نمی‌دانند. همه ما به شهدا و رزمندگان بدهکار هستیم ولی متأسفانه مشاهده می‌شود که وقتی فردی در این انقلاب به مسئولیتی می‌رسد قدردان شهدا نیستند و برای حذف نام مبارک این عزیزان تلاش می‌کنند. اگر کسی برای حذف نام شهدا قدمی بردارد، بزرگترین خیانت را به انقلاب و ایران اسلامی کرده است.

,

 

,

کرمانشاه

, کرمانشاه,

آمریکا امتحانش را در مذاکره پس داده است

, آمریکا امتحانش را در مذاکره پس داده است, آمریکا امتحانش را در مذاکره پس داده است,

به نقل از مرصاد، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دین برنامه ی زندگی است و جوانان باید به حقیقت دین توجه کنند.

,

وی همچنین به اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر تاریخ ۷۰ سال اخیر ایران را ورق بزنید خواهید دید که تجارب ارتباط با آمریکا نشان می‌دهد آنها همیشه به دنبال این بوده که سر ایران را کلاه بگذارند.

,

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: آخرین امتحان آمریکا در مذاکرات برجام بود که تمام تعهدات بین‌المللی خود را زیر پا گذاشت و لذا با چنین حکومت غیرقابل اعتمادی نمی توان مذاکره کرد.

,

آیت الله علما تصریح کرد: آمریکا از طریق مذاکره تنها به فکر تحمیل نظرات خود بر ایران است و برای به کرسینشستن خواسته‌هایش در حالی که با ما مذاکره می‌کرد همزمان تحریم ها علیه ایران را هم تشدید می‌کرد.

,

وی تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به ملت و اراده آنها دانست و بیان داشت: همانگونه که در جنگ تحمیلی با اتکا به مردم و ایستادگی آنها کشور پیروز شد، امروز هم در سطح منطقه با تکیه بر همین نیرو با اقتدار ایستاده است.

,

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به 31 شهریور و سالرزو آغاز جنگ تحمیلی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس گنجی بود که توانست جمهوری اسلامی را به این اقتدار برساند.

,

 

,

مرکزی

, مرکزی,

هیچگونه مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکا صورت نخواهد گرفت/ کارگران از بستن ریل و توهین بپرهیزند

, هیچگونه مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکا صورت نخواهد گرفت/ کارگران از بستن ریل و توهین بپرهیزند, هیچگونه مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکا صورت نخواهد گرفت/ کارگران از بستن ریل و توهین بپرهیزند,

به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: ان‌شاءالله همگی دست به دست یکدیگر داده و برای خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) آماده شویم.

, دیار آفتاب,

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با موکب داران عراقی، افزود: همه ملت های مسلمان خصوصا دو ملت ایران و عراق باید با یاری یکدیگر در هر چه با شکوه تر برگزار شدن این تجمع میلیونی سهیم باشند. البته این تجمع صرفا محدود به مسلمانان نمی شود و اقلیت های مذهبی نیز به پابوس امام حسین(ع) می آیند چرا که مکتب ایشان مکتب عزت و شرف و مبارزه با ظلم است.

,

دری نجف آبادی تاکید کرد: همانطور که رهبری نیز بارها تاکید کرده اند، همه شرکت کنندگان در این تجمع باید با هوشیاری خود هیچ بهانه ای به دست دشمن نداده و آب به آسیاب او نریزند و با وحدت خود عظمت و صلابت تمدن بزرگ اسلامی را نمایش دهند.

,

وی با بیان اینکه رمز موفقیت مسلمانان وحدت است، تصریح کرد: هر عاملی که به وحدت مسلمانان آسیب برساند باعث خشنودی دشمن می شود، به همین دلیل باید همگی خصوصا علمای ایران و عراق انسجام را تقویت کنند تا با همبستگی و وحدت مشت محکمی در دهان آمریکا و رژیم صهیونیستی بکوبیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، گفت: باید در این مناسبت به تکریم هر چه بیشتر نیروهای مسلح پرداخته شود چرا که همین نیروها هستند که پهپاد آمریکایی و کشتی انگلیسی را زمین گیر کرده و عامل اقتدار و امنیت این مرز و بوم هستند.

,

وی افزود: این اقتدار باعث شده تا نیروهای مسلح دیگر کشورهای اسلامی مانند نیروهای یمنی، حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق نیز احساس قدرت کرده و در مقابل دشمنان اسلام بایستند و تو دهنی محکمی به آنان بزنند و ان‌شاءالله شاهد پیروزی های بیشتری هم از جانب آنان باشیم.

,

دری نجف آبادی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درخصوص عدم مذاکره با آمریکا، اظهار کرد: ملت ایران با فشارهای آمریکایی ها تسلیم نخواهد شد و همانطور که مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده اند هیچ گونه مذاکره ای در هیچ سطحی با آن ها صورت نخواهد گرفت مگر آنکه آن ها به برجام بازگردند که در آن صورت با آمریکا نیز به عنوان یکی از اعضای برجام و در چارچوب آن صحبت خواهد شد.

,

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه بزرگ ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در ۱۱ مهرماه در شهر اراک، گفت: در این اجلاسیه که با حضور سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد، همگی باید دست به دست یکدیگر داده و برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن آن تلاش کنیم.

,

امام جمعه اراک در بخش دیگری از خطبه با اشاره به مشکلات ریشه دار شرکت هپکو که این روزها نگاه های بسیاری را به خود جلب کرده است، گفت: امروز مفتخریم که میزبان دانشجویانی از تهران و برخی دیگر شهر های کشور باشیم که جهت پیگیری مشکلات و ابزار همدردی با کارگران هپکو به استان مرکزی آمده اند.

,

وی ادامه داد: از همان اول که هپکو را به این فرد که از سال ۱۳۹۶ تصدی این کارخانه را عهده دار شده واگذار کردند، بنده مخالفت خود را اعلام کردم و خواستار برنامه و راهکار آنان برای این شرکت بزرگ شدم. در آن زمان که حسن بیگی سرپرست استانداری بود، دو صفحه کاغذ که شامل برنامه مد نظر برای شرکت هپکو بود برای بنده آوردند که باز هم من قانع نشدم تا خصوصی سازی آن انجام بشود.

,

دری نجف آبادی افزود: تا به حال دو بار نامه ای به مقام معظم رهبری در خصوص شرکت هپکو نوشته ام، یکبار نیز برای سایر صنایع استان به ایشان نامه نوشته ام. آخرین باری هم که ایشان را در جریان قرار دادم، چهارشنبه همین هفته بود که پس از ارسال نامه ای به معاون اول ریاست جمهوری، رونوشتی هم به دفتر رهبر انقلاب ارسال کردم که مجموعا ۴ مرتبه ایشان را در روند مشکلات کارگران استان قرار داده ام.

,

وی ادامه داد: من بیش از این که نصیحت کنم کار دیگری نمی توانم انجام دهم چرا که سمت اجرایی ندارم و نمی توانم در تصمیمات آقایان کارشکنی کنم. در چندین باری که رئیس بازداشت شده خصوصی سازی و ۴ وزیر به استان مرکزی آمدند به آن ها گفته ام که این کار اشتباه است و باید با قرار دادن مدیر و هیئت مدیره لایق این شرکت بزرگ را سامان بخشید. البته در خصوص کارگران به مسئولین استانی از جمله رئیس دادگستری استان و مسئولین استانداری نیز سفارشاتی داشته ام تا با حوصله بیشتری با آن ها برخورد کنند.

,

دری نجف آبادی با اشاره به تعیین مدیرعامل جدید برای هپکو، افزود: در خصوص تصمیم اخیر نیز هنوز مطئمن نشده ام که کار درستی باشد. دو هفته پیش که وزیر صنعت به استان مرکزی آمد از واگذاری این شرکت به مپنا خبر داد ولی این کار نیز با مخالفت مپنا صورت نپذیرفت. باید اجازه داد که کار شود و کارخانه راه بیفتد چرا که با مونتاژ کاری به جایی نخواهیم رسید. همچنین باید برای تمامی کارگران استان مرکزی که تعدادشان به ۲۰۰ هزار نفر می رسد چاره اندیشی کرد و کار مثبتی انجام داد.

,

امام جمعه اراک اضافه کرد: کارگران نیز باید حوصله کنند و مسیر ریل راه آهن را نبندند و از توهین کردن بپرهیزند چرا که این کارها به مصلحت نیست و خلاف اخلاق و شرع است.

,

وی با بیان اینکه یکی از اعتراضات کارگران به رئیس هیئت مدیره است، افزود: همان فردی که از سه سال پیش تا به حال ما را اسیر کرده، همچنان رئیس هیئت مدیره است، لذا از مسئولین مرتبط خواهش می کنم اگر ممکن است برای این فرد تدبیری اندیشیده شود.

,

 

,

کرمان

, کرمان ,

دفاع مقدس ایران الگویی برا مردم یمن شده است/ با چه غرض و مرضی نام شهدا را از خیابانها حذف می کنند؟

, دفاع مقدس ایران الگویی برا مردم یمن شده است/ با چه غرض و مرضی نام شهدا را از خیابانها حذف می کنند؟, دفاع مقدس ایران الگویی برا مردم یمن شده است/ با چه غرض و مرضی نام شهدا را از خیابانها حذف می کنند؟,

به نقل از آرمان کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به راهبرد پیامبر اسلام در اداره جامعه اسلامی گفت: پیامبر(ص) ابتدا شناخت و معرفت مردم در جامعه اسلامی را تغییر دادند و تقویت کردند و در گام دوم به معرفی الگوها و شخصیتها پرداختند.

,

وی با اشاره به الگوسازی توسط پیامبر گرامی اسلام در سطح جامعه بیان داشت: مجاهدان و شخصیت‌ها و سلحشورانی در جامعه معرفی شدند که در اوج ایثار و گذشت موجب تغییر در جامعه شدند؛ همچنین سعی و تلاش پیامبر این بود مقام و منصب‌ها با صاحب مقام تناسب داشته باشد.

,

نماینده ولی فقیه در کرمان با تاکید بر لزوم بصیرت در جامعه جهت انتخاب و پیروی از اصلح اظهار داشت: مردم باید تلاش کنند همیشه در کنار صاحب منصبان عادل، عالم و با تقوا قرار گیرند و از کسانی حمایت کنند که خداترس‌تر هستند و در خط حق حرکت می‌کنند، در غیر این صورت جامعه دچار از هم پاشیدگی می شود.

,

وی ادامه داد: تاریخ بشریت ۲ دسته فرمانروا داشته است که دسته اول، فرمانروایانی بودند که با ظلم و تزویر بر جامعه حکومت کردند و با جریان مخالف بی رحمانه برخورد می کردند؛ اما گروه دوم حاکمانی که در خط انبیای الهی حرکت می کنند و در جامعه عدل و قسط برپا می کنند.

,

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس از دو زاویه، تقدس آن به صورت جدی قابل مطالعه است، اول نوع ورود کسانی که در این عرصه رزمنده و به جبهه اعزام شدند با اخلاص، توجه، فکر و از خودگذشتگی‌ها آنقدر در این بخش جامعه شاهد پیشرفت‌های معنوی است که حقیقتا آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد یک دانشگاه انسان‌سازی بود.

,

امام جمعه کرمان گفت: در زاویه دوم، هشت سال دفاع مقدس فقط در مرزها و جغرافیای ایران اسلامی نبود بلکه صادر و تبدیل به یک جریان قدرتمند مقاومت در مقابل استکبار جهانی شد و در داخل کشور تبدیل به یک الگو شده است.

,

علیدادی‌سلیمانی با توجه به لزوم توجه به هشدارهای رهبری در خصوص مذاکره با رهبری خاطرنشان کرد: امروز در عرصه سیاسی باید توجه داشت آمریکا ابتدا باید توبه کند سپس بحث مذاکره را پیش بکشد.

,

وی افزود: در شرایط کنونی حرف از مذاکره حرف صحیحی نیست و جریان انقلابی و مقاومت باید آن را پررنگ کند و به دنیا بفهماند وقت توبه استکبار جهانی و آمریکاست.

,

خطیب جمعه کرمان با اشاره به شرایط کنونی یمن تشریح کرد: در یمن امروز شاهد هستیم که مردم را بی رحمانه مورد تهاجم و بمباران قرار می‌دادند و مجامع بین‌المللی کوچکترین صدایی سر نداند، اما یمن از دفاع مقدس ایران درس گرفت و تعیین کننده آینده منطقه است.

,

وی افزود: عملیات یمن هر چه جلوتر می‌رود ضربات کاری‌تر و حجم آن بیشتر می‌شود، عملیاتی که قلب نفتی عربستان را نشانه و نصفی از آن را کار انداخت اگر به مشخصات آن توجه کنیم این عملیات اطلاعات قوی می‌خواهد که برای دنیا به راحتی قابل هضم نیست.

,

 

,

البرز

, البرز ,

ثمره کوچکترین خطر استراتژیک آمریکا، محو رژیم صهیونیستی و عربستان است

, ثمره کوچکترین خطر استراتژیک آمریکا، محو رژیم صهیونیستی و عربستان است, ثمره کوچکترین خطر استراتژیک آمریکا، محو رژیم صهیونیستی و عربستان است,

به نقل از تیتریک، امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) پس از عاشورا تفکر ناب ولایت را از تحریف نجات دادند، گفت: ایشان از استکبارستیزی امام حسین (ع) غافل نبود و خط مقاومت امام سوم شیعیان را به خوبی برای مردم تبیین و ترسیم کرد. 

, تیتریک,
آیت الله حسینی همدانی ظلم ستیزی حسین (ع) را راهبرد امروز مظلومین برای مقابله با ظلم در جهان دانست و افزود: امروز فرهنگ اهل بیت (ع) در امان نیست اما دشمن غافل است از اینکه چراغ و راه خاموش شدنی نخواهد بود زیرا محرم امسال به عنوان پرشورترین سال عزاداری برای حسین(ع) در جهان ثبت شد. 
,
 
,
وی اظهار داشت: رهبری فرمودند معارف امام حسین (ع) به برکت اهل بیت (ع) بین المللی شد اما عده ای درصدد هستند این فرهنگ را از کار بیاندازند درحالیکه باید در برابر این خرافه ایستاد، باید گفتمان حسینی نشر داده شود زیرا امروز حرکت معرفت حسینی می تواند در برابر جبهه خصمانه استکبار یک تنه بایستد. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند پیام حسین (ع) پیام نجات دنیا است، تصریح کرد: امروز مردم پا برهنه یمن با فرهنگ حسینی عربستان را تهدید کرده است که اگر دست از تجاوز نکشد ریاض را تصرف می کند در حالی که بیش از 4 سال از ادعای عربستان برای تسخیر این کشور می گذرد!
,
 
,
وی گفت: عده ای با فرافکنی حمله به پالایشگاه نفتی عربستان را کار ایران می دانند اما باید بگوئیم که اگر آمریکا و عمال وی در خاورمیانه کوچکترین خطری استراتژیک را مرتکب شوند عربستان و رژیم صهیونیستی دیگر در منطقه وجود نخواهد داشت.
,
 
,
امام جمعه کرج افزود: یکی از جلوه های مقاومت سیره امام حسین (ع) دفاع مقدس بود که در سال 59 به وقوع پیوست زیرا مردم 8 سال بدون کمک از هیچ کمک خارجی در برابر هیمنه استکباری جهان ایستادند و علاوه بر امنیت پایدار به پیشرفت نظامی و خودکفایی در عرصه های مختلف برسند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: دفاع مقدس الگوی مدیریت جهادی بود زیرا با تفکر انقلابی و مدیریت ولی فقیه تهدیدات دشمن خنثی شد، امروز دشمن توان مقابله مستقیم با ما را ندارند و به واداده های داخلی دل خوش شده است اما عده ای می خواهند القا کنند مذاکره به این دلیل است که فشار حداکثری بر مردم اثر کرده است در حالیکه اینگونه نیست. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه ملت ایران در پیروی از کلام رهبری مبنی بر عدم مذاکره با آمریکا اعلام می کنند که موافق مذاکره با استکبار نیستند، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: معلمان در آستانه سال تحصیلی وظیفه باورمند کردن دانش آموزان در راستای حرکت در مسیر تمدن نوین را بر عهده دارند.
,
 
,
وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بارها مورد تذکر رهبری بوده است زیرا بین بدنه آموزش و پرورش و این سند فاصله وجود دارد، همچنین وزیر آموزش و پرورش لازم است این سند را عملیاتی کنند. 
,
 
,
آیت الله حسینی همدانی افزود: گلزار شهدای امام زاده محمد(ع) را جدی بگیرید، باید ساماندهی شود زیرا نماد مقاومت و ایثار است باید اولویت کاری قرار داده شود، متاسفانه فضاهای سبز استان برای ساخت و سازهای بی مورد و در راستای منافع مادی تصرف می شود.
,
 
,
خطیب جمعه کرج در خاتمه خاطر نشان داشت: اخلاق انتخاباتی برای عده ای لغزش گاه قطعی است زیرا در دنیا به تبلیغات انتخاباتی به عنوان یک حرفه سودآور نگاه می شود اما هرگونه فریب مردم به اسم تبلیغات خلاف است، کاندیداها ناجی همه مشکلات نیستند و نماینده اصلح کسی است که از بدخلاقی انتخاباتی پرهیز کند.
,
 
,

 

خوزستان

ایران اسلامی فرمول مذاکره را برای همیشه به زباله دان تاریخ سپرده است

به نقل از رهیاب ؛ حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه 29 شهریورماه اهواز با اشاره به حملات یمنی ها به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان، اظهار داشت: براساس گزارش رسانه های جهان، این حمله به شدت غیر مترقبه و تاثیرگذار بود.

وی افزود: رسانه های بی طرف این حمله را به عنوان یک رسوایی بزرگ برای جهان سلطه ای عنوان کردند که 4 سال و نیم است حملات وحشیانه ای علیه مردم مظلوم و فقیر یمن انجام می دهند.
 
امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: در این مدت که هر 10 دقیقه یک کودک در یمن به خاک و خون کشیده می شود، کشورهای به ظاهر متمدنی که حامی حقوق حیوانات هم هستند، هیچ اعتراضی نسبت به این کشتار عربستان، نداشتند بلکه خود برای رونق کارخانه های سلاح شان، حامی این جنگ هستند.
 
موسوی فرد بیان داشت: حمله اخیر یمن به عربستانی که با حمایت 17 کشور شب و روز شدیدترین حملات را علیه فقیرترین کشور منطقه انجام می دهند، یک شکست بزرگ است و عربستانی ها برای جبران وجه خود، چاره ای جز اتهام انجام حمله به ایران نداشتند.
 
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به سیاست خارجی دولت در 6 سال گذشته، تصریح کرد: در 6 سال گذشته با در فرمول به مقابله با جهان رفتیم که اولین آن برجام با هدف اقتصادی بود و دومین فرمول، پاسخ نظامی به تهدیدات دشمن در منطقه بوده است.
 
وی افزود: امروز به راحتی می توان شرایط اقتصادی کشور که حاصل برجام است را با شرایط امنیت ایران اسلامی که حاصل توان و قدرت نیروهای مسلح ماست، مقایسه کرد و به نتیجه هرکدام از آنها پی بُرد.
 
خطیب نماز جمعه اهواز عنوان کرد: افرادی که امروز و در این شرایط، فرمول مذاکره را پیش می کشند، باید بدانند که ایران اسلامی فرمول مذاکره را برای همیشه به زباله دان تاریخ سپرده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: از قلب کربلای ایران، اعلام می کنیم مذاکره با آمریکا در هر سطحی، چه مخفیانه و چه آشکار، ممنوع است.
 
موسوی فرد بیان داشت: راه به دست آوردن عزت در مسائل اقتصادی، در سایه مقاوم کردن اقتصاد و اعتماد به جوانان مومن و انقلابی کشور است که می تواند مشکلات امروز کشور را حل کند.
 
امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود با اشاره به نخستین سالگرد حمله تروریستی 31 شهریورماه اهواز، ضمن همدردی با خانواده شهدای این حادثه، اظهار داشت: شهردار تهران باید نسبت به حذف نام شهدا از نام خیابان های این شهر، از خانواده شهدا عذرخواهی کند زیرا اگر امروز کشور عزتمندی داریم، به برکت خون شهداست.
 
 
خراسان شمالی

حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان معادلات اعراب را به هم ریخته است

,

 

,

خوزستان

, خوزستان ,

ایران اسلامی فرمول مذاکره را برای همیشه به زباله دان تاریخ سپرده است

, ایران اسلامی فرمول مذاکره را برای همیشه به زباله دان تاریخ سپرده است, ایران اسلامی فرمول مذاکره را برای همیشه به زباله دان تاریخ سپرده است,

به نقل از رهیاب ؛ حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه 29 شهریورماه اهواز با اشاره به حملات یمنی ها به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان، اظهار داشت: براساس گزارش رسانه های جهان، این حمله به شدت غیر مترقبه و تاثیرگذار بود.

, رهیاب ,
وی افزود: رسانه های بی طرف این حمله را به عنوان یک رسوایی بزرگ برای جهان سلطه ای عنوان کردند که 4 سال و نیم است حملات وحشیانه ای علیه مردم مظلوم و فقیر یمن انجام می دهند.
,
 
,
امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: در این مدت که هر 10 دقیقه یک کودک در یمن به خاک و خون کشیده می شود، کشورهای به ظاهر متمدنی که حامی حقوق حیوانات هم هستند، هیچ اعتراضی نسبت به این کشتار عربستان، نداشتند بلکه خود برای رونق کارخانه های سلاح شان، حامی این جنگ هستند.
,
 
,
موسوی فرد بیان داشت: حمله اخیر یمن به عربستانی که با حمایت 17 کشور شب و روز شدیدترین حملات را علیه فقیرترین کشور منطقه انجام می دهند، یک شکست بزرگ است و عربستانی ها برای جبران وجه خود، چاره ای جز اتهام انجام حمله به ایران نداشتند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به سیاست خارجی دولت در 6 سال گذشته، تصریح کرد: در 6 سال گذشته با در فرمول به مقابله با جهان رفتیم که اولین آن برجام با هدف اقتصادی بود و دومین فرمول، پاسخ نظامی به تهدیدات دشمن در منطقه بوده است.
,
 
,
وی افزود: امروز به راحتی می توان شرایط اقتصادی کشور که حاصل برجام است را با شرایط امنیت ایران اسلامی که حاصل توان و قدرت نیروهای مسلح ماست، مقایسه کرد و به نتیجه هرکدام از آنها پی بُرد.
,
 
,
خطیب نماز جمعه اهواز عنوان کرد: افرادی که امروز و در این شرایط، فرمول مذاکره را پیش می کشند، باید بدانند که ایران اسلامی فرمول مذاکره را برای همیشه به زباله دان تاریخ سپرده است.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: از قلب کربلای ایران، اعلام می کنیم مذاکره با آمریکا در هر سطحی، چه مخفیانه و چه آشکار، ممنوع است.
,
 
,
موسوی فرد بیان داشت: راه به دست آوردن عزت در مسائل اقتصادی، در سایه مقاوم کردن اقتصاد و اعتماد به جوانان مومن و انقلابی کشور است که می تواند مشکلات امروز کشور را حل کند.
,
 
,
امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود با اشاره به نخستین سالگرد حمله تروریستی 31 شهریورماه اهواز، ضمن همدردی با خانواده شهدای این حادثه، اظهار داشت: شهردار تهران باید نسبت به حذف نام شهدا از نام خیابان های این شهر، از خانواده شهدا عذرخواهی کند زیرا اگر امروز کشور عزتمندی داریم، به برکت خون شهداست.
,
 
,
 
,
خراسان شمالی
, خراسان شمالی ,

حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان معادلات اعراب را به هم ریخته است

,

حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان معادلات اعراب را به هم ریخته است

, حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان معادلات اعراب را به هم ریخته است, حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان معادلات اعراب را به هم ریخته است,

به نقل از عصر اترک، حجت اسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در نماز عبادی و سیاسی جمعه در محل مصلی امام خمینی(ره) اظهارکرد: 70 کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اینکه این انقلاب را در نطفه خفه کنند، وارد جنگ ایران و عراق شدند.

,

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه در این دفاع مقدس ملت و کشور ایران مورد آزمایش بزرگی قرار گرفت و آمادگی خود را به رخ دشمنان کشید، افزود: نیروی انسانی کارآمد، ابزار به‌روز و فرماندهان باعرضه از عوامل پیروزی کشور در این نبرد نابرابر بود.

,

وی تاکید کرد: نسل جدید ایران باید بدانند که انقلاب چه دوران ها و چه میدان های سختی را گذرانده و اکنون راست قامت ایستاده است، دفاع مقدس امانت شهداست که انقلاب اسلامی را تضمین کرد و باید این قطعه از تاریخ را پاس بداریم.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به وضعیت مردم یمن نیز اشاره کرد و افزود: یمن مظلوم و مورد ستم قرار گرفته، ضربه‌ای به عربستان وارد کرده که به این زودی عربستان کمر راست نخواهد کرد.

,

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: حمله به پالایشگاه نفت عربستان از سوی مقاومت یمن، معادلات اعراب را به هم زده است.

,

خطیب نماز جمعه بجنورد از اقدامات جهادی قوه قضاییه تقدیر کرد و گفت: قوه قضایی با عمل جهادی، باعث ناخوشی خیلی‌ها شده و باعث روشنگری در کشور شده است و یکی از کارهای زیبا این است که هر مسجد یک کارشناس حقوقی  برای خلوت شدن دادگاه‌ها داشته باشد.

,

وی در ادامه به شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار مرزبانی از پیام های عاشورا را برعهده داشت و در حقیقت امام سجاد(ع) گفتمان عاشورا را ایجاد کرد.

,

یعقوبی تصریح کرد: امروز اگر از وقایع عاشورا یاد می کنیم به خاطر وجود دو شخصیت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بوده است.

,

 

,

گلستان

, گلستان,

رئیس جمهور آمریکا شعور سیاسی و شخصیت ندارد/ اربعین زمینه‌ساز تمدن عظیم نوین اسلامی است

, رئیس جمهور آمریکا شعور سیاسی و شخصیت ندارد/ اربعین زمینه‌ساز تمدن عظیم نوین اسلامی است, رئیس جمهور آمریکا شعور سیاسی و شخصیت ندارد/ اربعین زمینه‌ساز تمدن عظیم نوین اسلامی است,

 

,

به نقل از گلستان ما، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به مطرح شدن دوباره مذاکره با آمریکا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در چند روز گذشته بسیار محکم منظور آمریکا را معنا کردند.

, گلستان ما,

وی تصریح کرد: منظور آمریکا از مذاکره این است که هر چه آنها بگویند ما بدون کم وکاست بپذیریم وچشم بگوییم در حالی‌که این مذاکره نیست و دستور و فرمان دادن است.

,

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکایی‌ها ترفند جدید است، گفت: آمریکایی‌ها اهل مذاکره نیستند، اگر اهل مذاکره بودند زیر تعهدات قبلی خود نمی‌زند و حالا بعد از آن بدعهدی چگونه از مذاکره سخن می‌گوید.

,

وی تصریح کرد : آمریکایی‌ها با پیشنهاد مذاکره در تلاش هستند به دنیا بگویند که ایران در برابر فشار حداکثری تسلیم شده حال آنکه همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ایران هیچ‌گاه در برابر دشمن تسلیم نمی‌شود، مذاکره‌ای که امروز «ترامپ» از آن سخن می‌گوید مختص کشورهایی است که مثل گاو شیرده از سوی آمریکا دوشیده می‌شوند اما مورد توهین قرار می‌گیرند.

,

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به اقتدار رهبر انقلاب در برابر آمریکا و زورگویی‌هایش خاطرنشان کرد: امام راحل می‎فرمودند عکسی از شاه مشاهده کردند که در برابر رئیس جمهور آمریکا ذلیلانه ایستاده است، در حالی که آن روز شخص اول کشورمان در برابر آمریکا ذلیلانه برخورد می‎کرد امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی مقتدرانه در برابر دشمن موضع می‎گیرند.

,

امام جمعه گرگان اظهار داشت : ما با آمریکا مذاکره کردیم اما این آمریکا بود که خطا کرده و زیر تعهدات خود زد، به نظر می‌آید رئیس جمهور آمریکا شعور سیاسی و شخصیت ندارد چطور به همچنین آدمی میشود اعتماد کرد.

,

آیت الله نورمفیدی به حمله پهپاد یمن به شرکت نفت آرامکو هم اشاره کرد تصریح کرد: یمنی‌ها در فشار جنگ نظامی فکر خود را به کار انداختند و پهپادهای خود را به پالایشگاه نفت آرامکو فرستادند و 50 درصد نفت عربستان‌سعودی را متوقف کردند که ترمیم آن ممکن است مدت‌ها به طول بینجامد.

,

وی اضافه کرد : آرامکو یک شرکت آمریکایی است و آمریکا اعلام کرده بر اثر حمله انصارالله یمن متحمل خسارت اقتصادی 31 میلیارد دلاری شده است این در حالی است که عربستان سعودی ادعا می‌کرد طی تنها چند روز کار یمن را تمام می‌کند اما چهار سال است که سرمایه زیادی را خرج کردند اما ناکام ماندند و این نشان می‌دهد اراده‌های دیگر برای پیروزی یمن وجود دارد و آن اراده الهی است.

,

خطیب جمعه گرگان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی همه دنیا مقابل ما ایستادند اما خداوند، مردم و رهبری امام راحل عامل پیروزی ایران در جنگ هشت ساله رژیم بعث علیه ایران شدند.

,

نورمفیدی با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید تصریح کرد : آموزش و پرورش یکی از سازمان‌های بسیار مهم دولتی است که مسئولیت بسیار بزرگی را برعهده دارد، آموزش و پرورش به معنای ساختن انسان‌ها و جوانانی است که بتوانند کشور را مدیریت کنند.

,

امام جمعه گرگان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: از مسئولان آموزش وپرورش می خواهم در راستای تحول بنیادین نظام آموزشی گام بردارند.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه