اخبار داغ

استعدادهایی که با چاه ویل آموزشی بلعیده می‌شوند؛

دست کوتاه دانش‌آموزان کرمانشاهی از رتبه‌های برتر کنکور

دست کوتاه دانش‌آموزان کرمانشاهی از رتبه‌های برتر کنکور
دانش‌آموزان کرمانشاهی با مدیریت ناکارآمد حاکم بر آن امسال هم همچون سنوات گذشته در کسب رتبه های برتر کنکور ناکام ماندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سد کنکور بزرگترین کابوس دانش‌آموزان کرمانشاهی است؛ استعدادهایی که در چاه ویل آموزشی و سیستم ناکارآمد آموزش و پرورش استان به هدر می‌روند و از تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور بازمی‌مانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

دست کوتاه دانش آموزان کرمانشاهی از رتبه های برتر کنکور در سال‌های اخیر گواهی بر عدم ناکارآمدی  استان مجموعه آموزشی استان است.

,

امسال بیش از 43 هزار دانش آموز در استان برای کسب کرسی‌های دانشگاهی با دانش‌آموزان سایر نقاط کشور به رقابت پرداختند، اما نتیجه ای که شایسته دانش‌آموزان مستعد غرب کشور است را نتوانستند کسب کنند.

,

کسب 213 رتبه سه رقمی حاصل تلاش 43 هزار دانش‌آموز!

, کسب 213 رتبه سه رقمی حاصل تلاش 43 هزار دانش‌آموز!,

کیومرث پرندین، رئیس اداره آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: امسال داوطلبین کرمانشاهی در گروه‌های مختلف ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان به موفقیت‌های حائز اهمیتی از جمله کسب رتبه‌های دو و سه رقمی، نائل شدند.

,

وی افزود: این دانش آموزان در رشته ریاضی ۳۱ رتبه سه رقمی، در رشته علوم تجربی ۱۲۱ رتبه، در رشته انسانی ۴۲ رتبه، در رشته هنر چهار رتبه و در رشته زبان ۱۵ رتبه سه رقمی کسب کردند.

,

رئیس اداره آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه رتبه‌های تک رقمی عمدتاً به استان‌های برخوردار کشور اختصاص دارد، گفت: از سال ۹۰ تاکنون دانش آموزان کرمانشاه موفق به کسب رتبه تک رقمی نشده‌اند.

,

پرندین بیان کرد: سال قبل برای اولین بار ستاد کنکور در سطح استان، مناطق و مدارس برنامه ریزی و اجرا و ۱۰۸ کارگاه عملیاتی و مشاوره‌ای برای دانش آموزان کنکوری و اولیای آنها تشکیل شد در نتیجه موفقیت‌هایی در کسب رتبه‌های زیر هزار حاصل شد.

,

وی افزود: دانش آموزان استان کرمانشاه همانند استان‌های ایلام، کرستان و لرستان وضعیت خوبی نسبت به کشور ندارند اما طی سه سال گذشته روند روبه رشدی را طی کرده‌اند.

,

پرندین با بیان اینکه دانش آموزان کرمانشاه به نسبت جمعیت در رشته ریاضی موفق تر هستند، خاطرنشان کرد: ۶۶ درصد داوطلبان کنکور استان کرمانشاهی دررشته تجربی آزمون می‌دهند، در حالی که شانس قبولی آنها ۱۵ درصد است اما در رشته ریاضی شانس قبولی بالای صددرصد است.

,

وی با تاکید بر اینکه برهمین مبنا مبحث توازن رشته‌ای را برای کاهش آمار دانش آموزان پشت کنکوری در سطح استان اجرا کردیم افزود: نباید دانش آموزان با هر معدلی به سمت رشته تجربی بروند در حالی که میانگین قبولی آنها در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی کمتر از یک درصد است.

,

پرندین گفت: ۷۸ درصد آمار دانش آموزان کرمانشاهی در رشته تجربی پشت کنکوری هستند و روند پشت کنکوری‌ها سالانه سه درصد افزیش می‌یابد و این آسیبی برای دانش آموزان و اولیای آنها است در نتیجه باید دانش آموزان به سمت رشته‌هایی پیش روند که شانس قبولی بالاتری دارند.

,

و اما

, و اما,

اما این دانش‌آموزان که با معضل عدم هدایت تحصیلی صحیح در مدارس مواجه هستند همچنان در کنکور ضرر می‌کنند و هیچکس هم نیست از این مدیریت آموزش که دانش آموزان این خطه را به چاه ویل هدایت می‌کند بازخواست کند که چرا هر سال دانش‌آموزان این استان شانس کمتری برای کسب صندلی دانشگاه‌های برتر دارند؟!

,

اصلا ارائه مشاوره و برنامه‌ریزی و استعدادیابی توسط معلمان با تجربه کجای سیستم آموزشی استان است که این گونه خروجی اش آینده تاریک بچه های استان است؟!

,

کدام بار برای معضل کاهش کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان استان، ریشه‌یابی کردید و نتیجه اش چه شد؟!

,

تمرکز سیستم آموزشی دقیقا روی چیست؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه