اخبار داغ

امام جمعه قم:

راهبرد دشمنان فشار حداکثری به ملت ایران است / جمهوری اسلامی زیر بار زور نمی‌رود

راهبرد دشمنان فشار حداکثری به ملت ایران است / جمهوری اسلامی زیر بار زور نمی‌رود
امام‌جمعه قم بابیان این‌که راهبرد دشمنان فشار حداکثری به ملت ایران است، گفت: جمهوری اسلامی زیر بار زور نمی‌رود و قطعاً از این آزمون نیز با سربلندی بیرون می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: برای تحقق عدالت اجتماعی باید همه وارد میدان بشوند تا درنهایت به آن هدف اصلی برسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: در این میان وظیفه مسئولان بسیار سنگین است چراکه اگر مسئولی خود را از دیگر برتر بداند و از رسیدگی به امور مردم کوتاهی کند در مسیر تحقق عدالت اجتماعی مانع ایجاد کرده است.

,

بوشهری بابیان این که جامعه عدالت گریز نمی‌تواند شاهد اجرای عدالت باشد، بیان داشت: عدم همکاری مردم با مسؤولان و نشان دادن ضعف نفس از ناحیه مردم مانع دیگری بر سر راه اجرای عدالت اجتماعی است که نباید در جامعه اتفاق بیفتد.

,

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی نباید شاهد ربا و دروغ باشیم و همانطوری که مسئولان باید عدالت را اجرا کنند از مردم نیز انتظار می‌رود در اجرای عدالت و تحقق عدالت یاری‌رسان باشند.

,

امام جمعه به سالروز شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: این امام عزیز همواره حزن و اندوه کربلا را به دوش کشید و در پاسداری از عاشورا و کربلا لحظه‌ای آرام نگرفت و در واقع عاشورا را زنده نگه داشت.

,

وی به 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: جنگ تحمیلی و ایستادگی ملت ایران موجب شد که بسیاری از کشورهای منطقه از این موضوع درس بگیرند.

,

بوشهری تاکید کرد: دفاع مقدس موجب شد که شجاعت و اعتمادبه‌نفس ملت در تاریخ ثبت شود و مشخص شد که هر جا که این ملت قدم بگذارد پیروزی را در آغوش می‌گیرد.

,

وی افزود: از همان دوران فرهنگ بسیجی در جامعه به یادگار باقی ماند در واقع فرهنگ بسیج یعنی سیاسی هستند نه سیاست زده، دنبال جذب حداکثری هستند نه تساهل و تسامح.

,

امام‌جمعه قم به دشمنی دیرینه آمریکا به ملت ایران اشاره کرد و ابراز داشت: راهبرد دشمنان فشار حداکثری به ملت ایران است و در رسانه‌ها بدون پرده‌پوشی می‌گویند که به ملت و مسؤولان ایران می‌خواهند فشار حداکثری وارد کنند تا مسؤولان را پای میز مذاکره کشانده و خواسته‌های خود را تحمیل کنند و به دنیا بگویند که این سیاست جواب داده است.

,

حسینی بوشهری تاکید کرد: هشدارهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه ما با دولت بدعهد آمریکا مذاکره نمی‌کنیم به خاطر این است که آن‌ها نگویند که فشار حداکثری جواب داده و مسؤولان پای میز مذاکره آمده‌اند.

,

وی افزود: دشمن احساس می‌کند که با فشار حداکثری می‌تواند ملت را به خیابان کشیده و در مقابل نظام قرار دهد، ملت ایران اعلام می‌کنند که دشمنان کور خوانده‌اند و ملت در مسیر دفاع از نظام تا آخر در صحنه خواهد ایستاد.

,

وی به حادثه آرامکو اشاره کرد و یادآور شد: نمی‌خواهند بپذیرند که انصار الله و مردم مظلوم و قهرمان یمن چنین اتفاقی را رقم‌زده‌اند؛ یک روز عراق و روز دیگر ایران را متهم می‌کنند. شما نزدیک به 5 سال است که با یک ملت مظلوم می‌جنگید و وقتی این حمله انجام شد سخن از جنایت جنگی مطرح می‌کنید.

,

حسینی بوشهری افزود: شما دست از جنگ بردارید و با این ملت مظلوم این‌گونه رفتار نکنید، ملت یمن قهرمانانه می‌جنگند و انقلابیون دنیا و کسانی که دشمن واقعی را می‌شناسند وارد صحنه شده و بزرگ‌ترین ضربه را وارد می‌کنند.

,

وی به فرارسیدن سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: اقتدار یک ملت در پرتو علم و دانش است؛ اگر امروز در صنایع دفاعی و موشکی در منطقه و بخش مهمی از جهان حرف اول را می‌زنیم به خاطر علم و دانش دانشمندان است و نباید از تحصیل علم غفلت شود.

,

امام‌جمعه قم در بخش دیگر از صحبت‌های خود به راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمایش رهبر انقلاب این پیاده‌روی زمینه‌ساز تمدن اسلامی است و باید از همین‌جا از مردم عراق که بی نهایت از زائران پذیرایی می‌کنند تشکر و قدردانی کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه