اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه شهرستانهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

مسئولان دولتی و نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان باشند/ خرید محصولات کشاورزی به نرخ اندک نهایت بی‌انصافی است/ مردم مراقب شایعات مجازی در سال انتخابات باشند

مسئولان دولتی و نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان باشند/ خرید محصولات کشاورزی به نرخ اندک نهایت بی‌انصافی است/ مردم مراقب شایعات مجازی در سال انتخابات باشند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مسئولان دولتی و نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان باشند/ خرید محصولات کشاورزی به نرخ اندک نهایت بی‌انصافی است/ مردم مراقب شایعات مجازی در سال انتخابات باشند

, مسئولان دولتی و نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان باشند/ خرید محصولات کشاورزی به نرخ اندک نهایت بی‌انصافی است/ مردم مراقب شایعات مجازی در سال انتخابات باشند, مسئولان دولتی و نمایندگان به‌صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان باشند/ خرید محصولات کشاورزی به نرخ اندک نهایت بی‌انصافی است/ مردم مراقب شایعات مجازی در سال انتخابات باشند,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: باید الگو و سرمشق مناسبی برای فرزندانمان در خصوص دفاع مقدس معرفی کنیم.

,

وی، افزود: شهدا و یادگاران دفاع مقدس در مملکت ما جایگاه والایی دارند و هیچکس حق توهین و جسارت به این عزیزان را ندارد.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: جنگ تنها مختص حوزه نظامی نیست بلکه در هر زمینه‌ای باید آماده جنگ و نبرد با دشمن باشیم. جنگ در حوزه‌های اقتصادی، علمی و نرم از همین موارد است که خوشبختانه شاهد عقب‌نشبنی دشمن از حوزه جنگ اقتصادی هستیم.

,

وی، ادامه داد: هرچند دشمنان تلاش دارند حوزه جنگ را به سمت معیشت مردم ببرند و بر همین اساس دستور رهبر انقلاب مبنی بر فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی صادر شده است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها و موسسات مالی جزو الزاماتی است که برای پیروزی در عرصه جنگ اقتصادی نیاز داریم، در دوران جنگ تحمیلی شاهد همت و همراهی تمام مردم بودیم و امروز هم باید به همان شکل پیش رویم.

,

وی، گفت: دشمن در تلاش برای رخنه میان مردم از طریق قومیت است، طرح مباحثی نظیر ماجرای دختر آبی یا اهتلافات شیعه و سنی از همین موارد است. در این شرایط باید بدانیم از کدام منابع به اخبار صحیح دست پیدا کنیم و از اخبار دروغ و نادرست دوری کنیم.

,

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: شایعه پراکنان گروهی هستند که در ابتدای اسلام هم بودند تا جایی که در سوره «نور» تمام موارد مربوط به این ماجرا به صراحت روشنگری شده است.

,

وی، تاکید کرد: نباید در برابر شایعه پراکنی و اخبار دروغ ساکت بمانیم. خبر دروغ دختر آبی تا چه حد برای جامعه التهاب آورد؟ پیش کشیدن مباحثی نظیر کرد و ترک، شیعه و سنی را در سال انتخابات مدنظر قرار دهیم و متوجه باشیم که هرکس به سوی بهره‌برداری قومیتی برود قطعا دشمن مردم است و باید از وی دوری کنیم.

,

حجت‌الاسلام قریشی، با تشکر از اقدامات قوه قضائیه در راستای برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: قوای مجریه و مقننه باید در این زمینه حامی قوه قضائیه باشند و همه باهم برای ریشه کنی فساد گام بردارند.

,

وی، بیان داشت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب، اول باید به درون قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوطه رسیدگی شود تا بعدا به سایر موارد پرداخته شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات کشاورزان و نبود چاره‌اندیشی مناسب از جانب مسئولان، خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی و نمایندگان باید به وضعیت کشاورزان رسیدگی و برای حل مشکل آن‌ها به‌صورت جدی وارد شوند.

,

وی، ادامه داد: خرید با نرخ پایین و بسیار اندک محصولات کشاورزی که نتیجه یک سال تلاش کشاورزان زحمتکش است، نهایت بی‌انصافی است. باید از این قشر حمایت جدی شود و نمایندگان با تصمیم درست نسبت به اصلاح شرایط اقدام کنند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: قرض‌الحسنه برای کمک به نیازمندان به وجود آماده اما بانک‌ها باعث از بین رفتن سنت قرض‌الحسنه میام مردم شد.
وی، اذعان داشت: قبل از این مردم برای کمک به فامیل و آشنایان پای کار بودند اما اقدامات بانک‌ها باعث شد این سنت نیک از بین برود و همه دنبال بانک‌ها بروند.

,
,

بیان نکاتی در خصوص جایگاه خانواده، تقوا و معاد از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

نائب رئیس مجلس به امورات مجلس بپردازد،در خصوص دولت اظهار نظر نکند

, نائب رئیس مجلس به امورات مجلس بپردازد،در خصوص دولت اظهار نظر نکند, نائب رئیس مجلس به امورات مجلس بپردازد،در خصوص دولت اظهار نظر نکند,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی در ادامه مباحث معاد به موضوع دوزخ و اسامی آن اشاره کرد و گفت: دربین مردم جهنم معروفترین کلمه ای است که بیشتر به زبان می آید و در قرآن نیز 77 مرتبه به آن اشاره شده است،در لغت نیز از جهنم بعنوان آتش و خوف یاد شده است.

,

وی به فرا رسیدن سی و یکم شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و دفاع مقدس را یکی از عنایات پروردگار عنوان کرد و گفت : مردم علاوه بر دفاع از خاک وطن از ارزشها نیز دفاع کردند و در برابر امتحان بزرگ الهی سربلند شدند و امنیت پایدار تامین شد،از طرفی دیگر تنبهی شد برای ما که از لحاظ نظامی بایست تقویت شویم و دست آخر به عالم نشان دادیم نظامی که در راس آن ولایت فقیه قرار دارد با کمترین امکانات میتواند در مقابل دنیا بایستد چون قدرت پنهانی الهی در پشت سر رزمندگان بود.

,

خطیب نماز جمعه به فضای سیاسی و اجتماعی که توسط دشمن در فضای مجازی مطرح شده است و بحث مذاکره مطرح شده است اشاره داشت و افزود : امام خامنه ای حجت را تمام کردند و فرمودند که اول و آخر هیچ مذاکره ای اتفاق نخواهد افتاد و از این رو مسئولین بایست بدانند که تنها راه نجات کشور از تحریم تکیه بر توان داخلی و بهره از جوانان انقلابی است.

,

وی به سخنان تامل برانگیز نائب رئیس مجلس اشاره کرد که گفته است بی اعتمادی به دولت نتیجه دولت پنهان است و رئیس جمهور بایست همه چیز را افشا کند و به مردم بگویند که امورات در دولت پنهان است که این سخنان یک مسئله قابل تامل است و جامعه را به تشویش می اندازد،در این خصوص بایست به این نماینده گفت که شما به امورات مجلس رسیدگی کنید و ثانیا شما باید جوابگو باشید،چراکه دولت به مصوبات شما عمل میکند و اینگونه مسائل معیشتی مردم به تلاطم افتاده است.

,

وی در سفارش به نمازگزاران گفت :با چشمان بیدار پای صندوق های رای حاضر شوید،کاندیدایی که با پول و مال به فکر جمع اوری رأی است مطمئن باشید فردای انتخاب شدن بعنوان نماینده مطمئنا بفکر اندوختن مخارجی است که در دوران تبلیغات متحمل شده است، پس فرد اصلح و انقلابی را راهی مجلس کنید.

,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی در ادامه مباحث معاد به موضوع دوزخ و اسامی آن اشاره کرد و گفت: دربین مردم جهنم معروفترین کلمه ای است که بیشتر به زبان می آید و در قرآن نیز 77 مرتبه به آن اشاره شده است،در لغت نیز از جهنم بعنوان آتش و خوف یاد شده است.

,

وی به فرا رسیدن سی و یکم شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و دفاع مقدس را یکی از عنایات پروردگار عنوان کرد و گفت : مردم علاوه بر دفاع از خاک وطن از ارزشها نیز دفاع کردند و در برابر امتحان بزرگ الهی سربلند شدند و امنیت پایدار تامین شد،از طرفی دیگر تنبهی شد برای ما که از لحاظ نظامی بایست تقویت شویم و دست آخر به عالم نشان داد که نظامی که در راس آن ولایت فقیه قرار دارد با کمترین امکانات میتواند در مقابل دنیا بایستد چون قدرت پنهانی الهی در پشت سر رزمندگان بود.

,

خطیب نماز جمعه به فضای سیاسی و اجتماعی که توسط دشمن در فضای مجازی مطرح شده است و بحث مذاکره مطرح شده است که امام خامنه ای حجت را تمام کردند و فرمودند که اول و آخر هیچ مذاکره ای اتفاق نخواهد افتاد و از این رو مسئولین بایست بدانند که تنها راه نجات کشور از تحریم تکیه بر توان داخلی و بهره از جوانان انقلابی است.

,

وی به سخنان تامل برانگیز نائب رئیس مجلس اشاره کرد و بی اعتمادی به دولت نتیجه دولت پنهان است و میگوید رئیس جمهور بایست همه چیز را افشا کند و به مردم بگویند که امورات در دولت پنهان است که این یک مسئله قابل تامل است و این سخنان جامعه را به تشویش می اندازد که بایست به این نماینده گفت که شما به امورات خود در مجلس رسیدگی کنید و ثانیا شما باید جوابگو باشید که دولت به مصوبات شما عمل میکند که اینگونه مسائل معیشتی مردم به تلاطم افتاده است.

,

وی در سفارش به مردم گفت :با چشمان بیدار پای صندوق های رای حاضر شوید،کاندیدای که با پول و مال به فکر جمع اوری رای است مطمئن باشید فردای انتخاب شدن بعنوان نماینده مطمئنا بفکر اندوختن مخارجی است که در دوران تبلیغات متحمل شده است خواهد بود پس فرد اصلح و انقلابی را راهی مجلس کنید

,

دفاع مقدس به ما درس ایستادگی و مقاومت داد/ باید از رفاعه های زمانه ترسید/ در ماجرای دختر آبی عده ای آب به آسیاب دشمن ریختند

, دفاع مقدس به ما درس ایستادگی و مقاومت داد/ باید از رفاعه های زمانه ترسید/ در ماجرای دختر آبی عده ای آب به آسیاب دشمن ریختند, دفاع مقدس به ما درس ایستادگی و مقاومت داد/ باید از رفاعه های زمانه ترسید/ در ماجرای دختر آبی عده ای آب به آسیاب دشمن ریختند,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی هشت ساله که خسارات مادی و نیروی انسانی زیادی به کشور وارد کرد، تمام دنیا در یک طرف و ایران اسلامی به رهبری ولی فقیه در یک طرف قرار داشت.
امام جمعه میاندوآب به درس ها و نتایج هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هشت سال دفاع مقدس تنها دفاع از خاک نبود بلکه دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی و دفاع از اصول و آرمان ها نیز بود.
وی با بیان اینکه امروز کشورهای منطقه نیز از مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس درس گرفته اند، گفت: آرمان گرایی دفاع مقدس بود که سبب شد تا کشورهای جبهه مقاومت مانند سوریه، عراق و یمن و.. در مقابل دشمنان ایستاده و به دفاع از ارزش ها بپردازند.
حسن زاده تامین امنیت پایدار را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی با دستان خالی در مقابل دشمنان ایستادند و امروز به برکت همین مقاومت و اتکا به جوانان و خودکفایی در عرصه دفاعی و نظامی به قدرت برتر تبدیل شده و پیشرفته ترین پهپاد دشمن را ساقط کرده و دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.
امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس، قدرت زائیده مقاومت ایجاد و اندیشه و باورهای ما را تقویت کرد و به ما آموخت که باید مقاومت کرد و سر تعظیم در مقابل دشمنان فرود نیاورد و زیر بار ظلم نرفت.
وی گفت: ما هشت سال دفاع مقدس را تجربه کردیم و در میدان عمل تسلیم دشمن نشدیم و امروز نیز که آمریکا هر روز تهدید و تحریم می کند، و یا در عرصه اقتصاد و فرهنگ نیز تسلیم دشمن نمی شویم.
حسن زاده افزود: به برکت همین هشت سال دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران در مقابل دشمنان و خون شهدا است که امروز وزیر خارجه ما با افتخار می گوید حتی یک وجب از خاک خود را در هشت سال دفاع مقدس به دشمن ندادیم.
امام جمعه میاندوآب در ادامه با بیان اینکه ما از دشمن ترسی نداریم، تصریح کرد: ما از رفاعه ها می ترسیم که یک روز در اردوگاه سلیمان و روزی در اردوگاه مختار و روزی علیه مختار هستند، از آنهایی می ترسیم که نفوذ کرده و هم دنیاطلب و هم اشرافی گری می کنند.
وی با اشاره به اینکه میاندوآب پر از انسان های متدین و غیرتی و پا به کار است، تصریح کرد: باید هوشیار بود که دست برداشتن از آرمان ها و ارزش ها یک خطر است و باید مراقب این گونه افراد باشیم.
وی با بیان اینکه هستند افرادی که روزی به سپاه، روزی به دفتر رهبری، روزی به دنبال تفرقه افکنی و دختر آبی ها هستند، افزود: متاسفانه یک موضوع خانوادگی را سیاسی می کنند و در حالی که پدرش نیز صراحتا اصل موضوع را بیان کرد، عده ای آب به آسیاب دشمن می ریزند و باید از این افراد ترسید و دنباله رو آنها نبود.
حسن زاده با اشاره به روز جهانی صلح، اظهار کرد: امروز آنهایی که مسائلی مانند صلح جهانی را مطرح می کنند در واقع اصلا اعتقادی به صلح ندارند و در واقع دنیا امروز در دست یزیدیان و شمر زمانه است.
وی با تاکید بر مراقبت از نفس، اظهار کرد: شیطان و وسوسه‌های شیطانی همیشه در کمین است لذا باید مراقب نفس خویش باشیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

دفاع 8 ساله ملت ایران یکی از مصادیق بارز دفاع در دین مقدس اسلام بود

, دفاع 8 ساله ملت ایران یکی از مصادیق بارز دفاع در دین مقدس اسلام بود , دفاع 8 ساله ملت ایران یکی از مصادیق بارز دفاع در دین مقدس اسلام بود,

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع 8 ساله ملت ایران علیه تهاجم حزب بعث، ارتجاع و استکبار یکی از مصادیق بارز دفاع در دین مقدس اسلام بود که در سال 59 به ملت ایران تحمیل شد و هشت سال طول کشید.

,

وی در ادامه گفت: در آیات و روایات متعدد مسلمانان مأمور به دفاع از خودشان شده و خداوند در قرآن کریم فرمود« به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل شده اجازه جهاد داده شد چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند و خدا بر یاری‌شان توانا است»

,

امام جمعه خوی افزود: رسول اکرم(ص) فرمود، هر کس به خاطر دفاع از مالش کشته شود شهید است و در حدیث دیگر می‌فرماید خدا دشمن می‌دارد کسی را که در خانه‌اش به او حمله شود اما در دفاع از خود نجنگد.

,

وی با اشاره به علل غیبت امام عصر(عج) افزود: از جمله موضوعاتی که هم در قالب شبهه و هم به صورت سؤال نوعاً مطرح می‌شود این است که علل غیبت امام زمان چیست؟ و امامی که غایب است چه فایده ای می تواند برای جامعه داشته باشد؟

,

شکوری در ادامه، اسرار الهی بودن، آزمایش مردم و آزادی امام از بیعت طاغوتیان و حفظ جان امام را از جمله علل غیبت آن حضرت برشمرد و بیان کرد: رسول خدا(ص) خطاب به جابر مى‌فرماید اى جابر، غیبت امام زمان(عج)، سرّى از اسرار الهى بوده که بر بندگان پوشیده، مبادا در امر خدا شک کنى، چرا که تردید در امر خدا کفر است.

,

عملکرد قوه قضاییه قابل تقدیر است/ حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان از فوائد دفاع مقدس است

, عملکرد قوه قضاییه قابل تقدیر است/ حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان از فوائد دفاع مقدس است, عملکرد قوه قضاییه قابل تقدیر است/ حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان از فوائد دفاع مقدس است,
 
,
 حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج و اتمام حجت به طرفداران مذاکره با آمریکا گفت: باتوجه به فضای سیاسی و اجتماعی شکل گرفته در خارج و بعضا داخل کشور و در اثر تبلیغات رسانه‌ای دشمن، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه در ابتدای درس خارج خود بیاناتی را مبتنی بر اصول متعالی نظام اسلامی و با نگاه دوراندیشانه ، با اشاره به هوشیاری عمیق و تحسین‌برانگیز مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان در چهار دهه گذشته، ابعاد مذاکره در این شرایط را تبیین فرموده و تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی معرفی کردند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها، هدف آنها از ترفند مذاکره را تحمیل خواسته‌های خود و اثبات موفقیت راهبرد فشار حداکثری بر ایران دانستند.
,
وی تصریح کرد: علاج مشکلات گوناگون در دست مردم است، به بیگانه نباید نگاه کرد، به فلان دولت نباید امید بست، به نشست و برخاست با دیگران نباید اتکال کرد.
,
وی اظهار کرد: گاهی می‌گویند مذاکره بدون پیش‌شرط، گاهی نیز می‌گویند مذاکره با ۱۲ شرط. اینگونه سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنها است و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل. البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی‌شود، چرا که راه ما روشن است و می‌دانیم چه می‌کنیم.
,
امام جمعه پلدشت با اشاره به رویکرد انقلابی مسئولان قضایی و ناخرسندی غیرانقلابیون افزود: آنچه در روزهای اخیر از سوی دستگاه قضا به معرض آگاهی مردم عزیز کشورمان می‌رسد حاکی از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع این قوه برای مقابله با فساد می‌باشد که توام با عقلانیت و فهم سیاسی و اجتماعی و تدابیر لازم ، بروز و ظهور می‌یابد.
,
طالبی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: امام خمینی (ره) فرموده اند، حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، این جنگ را به یکی از کم‌نظیر‌ترین پدیده‌های تاریخ تبدیل کرد.
,
وی تصریح کرد: یکى از بزرگ‌ترین فوائد این جنگ هشت‌ساله و دفاع هشت‌ساله، حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان ما و در جامعه ما بود.
,
وی اظهار کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله علیه مردم ایران ، اگرچه هزینه‌های انسانی و مادی عظیمی را بر ملت ایران تحمیل کرد، اما برکات زیادی را نیز برای ملت ایران وجهان اسلام به همراه داشت.
,
خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به پیام‌های حمله انصارالله به قلب صنعت نفتی  ۵۰۰ میلیارد دلاری عربستان افزود: روز شنبه ۲۳ شهریور ماه، حمله ۱۰ پهپاد انصارالله به دو میدان نفتی در بقیق و خریص در شرق عربستان باعث شد تا صادرات نفت عربستان نصف شود. در این عملیات دو مجموعه نفتی بزرگ در مناطق «بقیق» و «خریص» هدف قرار داده شد.
,
به گفته وی  پالایشگاه آرامکوی عربستان که در منطقه بقیق قرار دارد، بزرگترین پالایشگاه نفت خام دنیا محسوب می‌شود و بر اساس برآورد ها، ظرفیت پالایش نفت در این پالایشگاه ۷ میلیون بشکه در روز است.
,
طالبی گفت: حمله‌های پی در پی انصارالله و ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو و به خصوص حمله بزرگی نظیر آنچه که اخیرا رخ داد، به معنای این است که عربستان با ناامنی مواجه شده و محیط این کشور برای سرمایه گذاری مناسب نیست، بنابراین رویای بن سلمان برای واگذاری سهام آرامکو به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار به باد رفته است.
,
وی تصریح کرد: حمله پهپادی انصارالله یمن به قلب صنعت نفتی عربستان باعث شده است بار دیگر آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی به فضا سازی علیه ایران روی بیاورند.
,
امام جمعه پلدشت با اشاره به پنجمین نشست سه جانبه ایران – ترکیه – روسیه در آنکارا افزود: پنجمین نشست سه جانبه ایران – ترکیه – روسیه در آنکارا با صدور بیانیه‌ای مشترک از سوی روسای جمهور سه کشور به کار خود پایان داد، رهبران سه کشور بر این مسئله باور دارند که راه حل اختلافات در سوریه راه حلی نظامی نخواهد بود و این اختلافات تنها با میزبانی و رهبری خود سوری ها، با نقش تسهیل کنندگی سازمان ملل متحد و در چارچوب قانون ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد در قالب یک راه حل سیاسی حل می شود.
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه