اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

دشمن تجاوز کند، اسرائیل نصف روزه خاک شده است/ مدعیان دروغین مبارزه با فساد به دنبال کارشکنی در مسیر جدید قوه قضائیه هستند

دشمن تجاوز کند، اسرائیل نصف روزه خاک شده است/ مدعیان دروغین مبارزه با فساد به دنبال کارشکنی در مسیر جدید قوه قضائیه هستند
نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و در خطبه های این هفته بر ضرورت ادامه جدی مبارزه با فساد توسط قوه قضاییه تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و در خطبه های این هفته بر ضرورت ادامه جدی مبارزه با فساد توسط قوه قضاییه تاکید شد و اتهامات آمریکا علیه ایران را بی پایه و اساس خوانده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

آیت الله علم الهدی:

, آیت الله علم الهدی:,

دشمن تجاوز کند، اسرائیل نصف روزه خاک شده است

, دشمن تجاوز کند، اسرائیل نصف روزه خاک شده است,

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در 39 سال گذشته در چه شرایطی بودیم و امروز در چه شرایطی هستیم و مسئله دوم اینکه عاملی که در طی 39 سال از آن روز ما را به امروز رساند چه بود و از کجا سرچشمه گرفت؟

,

علم‌الهدی بیان کرد: عاملی که ما را از 39 سال قبل به امروز رساند و جوهره اصلی بود، مقاومت است؛ صحبت‌های آزادگان دفاع مقدس را بنشینید و بشنوید اینها چه می‌گویند. اگر اینها مقاومت نمی‌کردند اصلا وضع ما به طریق دیگری بود. در داخل کشور به مدت 8 سال جنگ طول کشید؛ حتی روزی گلوله و لوله توپ نداشتیم تا انتهایی که در جنگ پیروز شدیم و موشک ساز بیرون آمدیم؛ اگر مقاومت رزمندگان و فرماندهان ما نبود چه می‌شد؟

,

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: جوهره اصلی ما در تمام این سال‌ها مقاومت بود؛ این را از کجا آموختیم؟ در دنیا سابقه ندارد که مردم عادی 40 سال این گونه مقاومت کنند و بایستند. منشاء تمام اینها سیدالشهدا(ع) است که آموزگار مقاومت است؛ اگر چنین معلمی و عاشورایی نداشتیم مسلما چنین وضعیتی نداشتیم.

,

علم الهدی با بیان اینکه 8 سال رزمندگان ما با این الگو ایستادند گفت: امروز مسئله ایران مسئله یک کشور در محدوده جغرافیایی خاص نیست، 39 سال قبل، فرودگاه مهرآباد را بمباران کردند و از مرز غربی و جنوب غربی حمله کردند و در فاصله چند روز 1500 کیلومتر خاک ما در معرض تجاوز دشمن قرار گرفت و همه دنیا دست به دست هم داده بودند.

,

وی خاطرنشان کرد: اما امروز ایران، تنها ایران نیست و در یک محدوده جغرافیایی نیست. حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن و جبهه وطنی سوریه و جهاد اسلامی فلسطین و حماس فلسطین و حزب الله لبنان، همه ایران است؛ سید مقاومت اعلام کرد که مقاومت در منطقه یک امام دارد و آن امام، مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ایران است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: شنبه گذشته انصارالله یمن، 10 پهپاد ارسال کرد و در منطقه بقیق پالایشگاه نفت آرامکو بود که روزی 7 میلیون بشکه در این پالایشگاه تصفیه می‌شد و پهپادها این پالایشگاه را با خاک یکسان کرد؛ روزی 5 میلیون بشکه از تولید نفت عربستان کم شد و برای آنکه جواب طلبکارانش را بدهد مجبور شد از عراق نفت بخرد و آمریکایی که در هیچ شرایطی حاضر به باز کردن مخازن استراتژیک خودش نمی‌شد و آن را ابزار آقایی خود در دنیا می‌دانست، مجبور شد مخازن را باز کند تا قیمت نفت تعدیل شود اما بازهم 20 درصد قیمت نفت افزایش یافت.

,

علم‌الهدی تاکید کرد: این ضربه را انصارالله یمن زد و آمریکای نادان می‌گوید این کار ایران بوده است؛ اینها می‌خواهند سر دنیا را کلاه بگذارند؛ رادار که از یک طرف چک نمی‌کند و 4 طرف آسمان را تحت کنترل دارد؛ می‌‌گویند پهپاد را ایران فرستاده تا ایران را متهم کنند، فکر کرده‌اید مرزهای این کشور را متهم می‌کنید؟ امروز ایران محور مقاومت در منطقه است؛ یعنی شما بخواهید تجاوز کنید، اسرائیل نصف روزه، خاک شده است.

,

وی بیان کرد: اصلا شما فهمیده‌اید ایران کجاست؟ مگر جنوب لبنان و حزب الله ایران نیست؟ به دشمنی که می‌گوید این پهپادها متعلق به ایران بوده باید گفت هم جنوبتان ایران است و هم شمالتان ایران است؛ امروز در هر نقطه ای از این منطقه یک مسلمان بیدار هست و یک جریان مبارز وجود دارد و آنجا ایران است و امام او، ایران و رهبر ایران است.

,

 

,

خطیب جمعه خلیل‌آباد:

, خطیب جمعه خلیل‌آباد:,

مدعیان دروغین مبارزه با فساد به دنبال کارشکنی در مسیر جدید قوه قضائیه هستند / عملکرد رئیس دستگاه قضا موجب برتری نیروهای انقلابی در جامعه می شود

, مدعیان دروغین مبارزه با فساد به دنبال کارشکنی در مسیر جدید قوه قضائیه هستند / عملکرد رئیس دستگاه قضا موجب برتری نیروهای انقلابی در جامعه می شود,

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد با اشاره به کارشکنی ها در قبال اقدامات انقلابی دستگاه قضا، اظهار داشت: در حالی که مردم کشور برکات شایسته سالاری را در قوه قضائیه می بینند ولی برخی از مدعیان دروغین مبارزه فساد نیز دست به کارشکنی می زنند.

,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه که در روزهای اخیر توسط دستگاه قضا به آگاهی مردم می رسد حکایت از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع این قوه برای مبارزه فساد است

,

خطیب جمعه خلیل آباد تصریح کرد: پیگیری مجدانه در برگزاری دادگاه های مبارزه با فساد، حضور سرزده در مجامع قضایی، رسیدگی به پرونده های آقازاده ها و مسئولان کشور، برخورد با قضات متخلف نیز از جمله اقدامات چند وقت اخیر این دستگاه بود که بسیار قابل توجه است ولی این روزها شاهد عدم همکاری برخی از دستگاه برای تداوم مبارزه قاطع با فساد مالی و اقتصادی هستیم

,

وی با بیان اینکه برخی از عناصر سیاسی مدعیان دروغین مبارزه با فساد و احزاب مختلف با روش های مختلف به دنبال کارشکنی در دستگاه قضا هستند، اذعان کرد: برخی با نگاه جناحی علیه دستگاه قضا با روش های مختلف مخالفت می کنند.

,

ناهیدی با تأکید بر اینکه وقتی عملکرد رئیس دستگاه قضا می بینند که موجب برتری نیروهای انقلابی در جامعه می شود روند مخالفت خود ادامه می دهند، عنوان کرد: ادامه روند خوب رئیس دستگاه قضا به شکست غیر انقلابی ها می انجامد و اگر دستگاه های دیگر نیز این‌طور انقلابی عمل کنند اتفاقات خوبی در کشور رخ خواهد داد.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه حمله 10 پهباد انصار الله یمن به تاسسیات نفتی عربستان باعث کاهش 50 درصد صادرات نفت عربستان شد، تشریح کرد: این حمله به قلب صنعت نفتی عربستان با توجه به حضور 500 مستشار نظامی آمریکا در عربستان، ضربه بسیار سنگینی بر عربستان سعودی و آمریکایی ها بود.

,

امام جمعه خلیل آباد با تأکید بر اینکه انصار الله قلب صنایع نفتی عربستان را مورد هدف خود قرار داده که عربستان را دچار یک سکته قلبی و محیط عربستان را برای سرمایه گذاری نا امن کرده است، بیان کرد: انصار الله یمن اعلام کرده است که این حمله با همکاری مخالفان داخلی عربستان شکل گرفته است که این وضعیت را روز به روز برای رژیم آل سعود بحرانی تر می کند.

,

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه خود در خصوص نقشه های دشمن و آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی، تأکید کرد: آمریکا اگر از آنچه که قبلاً دنبال آن بوده توبه کند و به برجام برگردد و تحریم ها و شرط های خود را بردارد آن وقت می تواند در جمع کشورهای معاهده شرکت کند در غیر این صورت هیچ مذاکره ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی اتفاق نخواهد افتاد چه در نیویورک و چه در غیر از آن.

,

حجت الاسلام ناهیدی با بیان اینکه سرقت و دزدی مال دیگران از نظر اسلام گناه کبیره و از نظر قانون جرم تلقی می شود و یکی از مصادیق آشکار منکرات است، ابراز کرد: در نظام جمهوری اسلامی، مردم و دولت باید تلاش کنند و بستر سالمی را فراهم بیاورند که فرد مجبور به سرقت و دزدی نشود.

,

وی با تأکید بر اینکه ضعف ایمان، ضعف اقتصادی، اعتیاد و... باعث می شود که یک فرد با سرقت خود را بی آبرو کند و به خطر بیندازد، خاطرنشان کرد: پیامدهای منفی که بحث سرقت از نظر اقتصادی، امنیتی دارد و زمینه را برای فسادهای اجتماعی و نا امنی و بسیاری از جنایت های دیگر فراهم می کند.

,

 

,

امام جمعه موقت درگز:

, امام جمعه موقت درگز:,

مقاومت مردم در جنگ تحمیلی، جنگ را به یک پدیده بی نظیر در جهان تبدیل کرد

, مقاومت مردم در جنگ تحمیلی، جنگ را به یک پدیده بی نظیر در جهان تبدیل کرد,

حجت الاسلام حسین عیدی امام جمعه موقت درگز در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزارن به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا موثرترین و ضروری ترین خصوصیت برای نجات انسان است.

,

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: تفاوت بین انسان مومن و منافق چند چیز است که از جمله آنها می توان به داشتن اخلاص در عمل، رعایت عدالت در حال خشنودی و غضب، گذشت و ایثار و میانه روی در توانگری و فقر اشاره کرد.

,

امام جمعه موقت درگز تبیین کرد: هفته مقدس را در حالی جشن خواهیم گرفت که جبهه استکبار در حال ایجاد  اقتصادی برای تسلیم کردن مردم است که مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب، این توطئه آمریکا عاقبتی جز شکست ندارد؛ ایستادگی و مقاومت مردم ایران در جنگ تحمیلی، جنگ را به یک پدیده بی نظیر در جهان تبدیل کرد.

,

حجت الاسلام عیدی به تشریح دستاوردهای جنگ هشت ساله پرداخت و ابراز کرد: صدور تفکر انقلاب و مظلومیت ملت ایران به دنیا، محکم کردن ریشه های انقلاب، صدور روحیه مقاومت به کشورهایی همچون فسطین و عراق و یمن، حفظ تمامیت ارضی کشور، تامین امنیت پایدار در برابر یاوه گویی های استکبار و زنده کردن روحیه ولایت پذیری از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس بود.

,

وی افزود: لذا مردم و علی الخصوص مسئولین باید نسبت به این شعائر حساس بوده و ضمن حفظ این گنج بزرگ، تمام تلاش خود را برای انتقال آن به کار گیرند.

,

امام جمعه موقت درگز در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تشریح کرد: هدف اروپا و آمریکا از فشار حداکثری برای مذاکره، حل مشکلات بین کشورها نیست؛ آنها دنبال این هستند که با مذاکره ابهت شکسته خود را احیا کنند، بنابراین هیچ گونه مذاکره ای در هیچ سطحی از مسئولین برگزار نخواهد شد.

,

حجت الاسلام عیدی خاطرنشان کرد: مذاکره یک شرط دارد آن هم توبه و پشیمانی آمریکا از گذشته و تلاش برای رفع موارد نقض شده در برجام است که آن هم انجام شدنی نخواهد بود چرا که توبه گرگ مرگ است؛ همانگونه که در طول جنگ با تکیه بر مردم به پیروزی دست یافتیم، امروز هم تنها راه خروج از معضلات و مشکلات اقتصادی کشور، اتکا به ظرفیت بسیار بالای مردم و توان داخلی است.

,

 

,

امام جمعه رشتخوار:

, امام جمعه رشتخوار:,

بعد از گذشت 30 سال، بسیاری از جوانب دوران دفاع مقدس هنوز برای ما آشکار نشده است/ تاثیر گذاری امروز ایران در معادلات جهانی به برکت خون شهدا است

, بعد از گذشت 30 سال، بسیاری از جوانب دوران دفاع مقدس هنوز برای ما آشکار نشده است/ تاثیر گذاری امروز ایران در معادلات جهانی به برکت خون شهدا است,

حجت السلام حسن جهانشیری امام جمعه شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب شهر رشتخوار با تقدیر از زحمات فرمانده و مدیریت پیشین سپاه و شرکت برق شهرستان انتصاب فرماندهی و مدیریت جدید سپاه و شرکت برق شهرستان را تبریک گفت.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرج شهر پاک توسط شهرداری و شورای شهر و منابع طبیعی شهرستان گفت: در برنامه که شنبه در جهت پاک سازی معابر و محیط اطراف شهر صورت می‌گیرد، مردم حضور پیدا کنند، این یک فرهنگ است که مردم محیط پیرامون خود را پاکیزه نگه دارند.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت این هفته، گفت: برخی امید دارند که دشمن برای آنها دست گل بیاورد، دشمن، دشمن است، و هر لحظه می خواهد ما را به زمین بزند، برخی از مسئولین با چراغ سبز به دشمن نشان دادن،  زمینه حضور دشمن را در کشور فراهم می کنند.

امام جمعه رشتخوار در ادامه با تاکید براینکه اگر مسئولان ما به دنبال حل مشکلات موجود در کشور هستند، باید به مردم و جوانان پاکی که در صحنه هستند تکیه کنند، گفت: جنگ 8 ساله که رخ داد نمونه آن در تاریخ موجود نیست، دفاع مقدس که واقعا مقدس است توسط جوانان به وقوع پیوست که با نوپا بودن انقلاب با دستان خالی رزمندگان اسلام بدست آمد، دشمن با خیال خود به دنبال نابودی انقلاب نوپای ایران اسلامی بود، اما مردم و جوانان مومن انقلابی در آن شرایط سخت آمدند و به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام راحل لبیک گفتند.

خطیب نماز جمعه شهرستان رشتخوار در ادامه همین مطلب با اشاره به اینکه دشمن ما در دوران دفاع مقدس تا دندان مسلح و مورد حمایت سایر کشورهای قدرتمند آن زمان بود، یادآور شد: امروز 30 سال از دروان دفاع مقدس می گذرد خیلی از جوانب دروان دفاع مقدس هنوز برای ما آشکار نشده است.

حجت الاسلام جهانشیری با اشاره به اینکه باید ما امروز قدردان خون شهدا و خانم معظم شهدا باشیم، افزود: امروز اگر ایران اسلامی حرفی برای گفتن در دنیا دارد به برکت خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه برخی در رفاه و امنیت حرف هایی میزنند که با هدف نگران کردن مردم است، گفت: جرکاتی که امروز در جهان رخ می دهد در جبهه مقاومت یمن، عراق و لبنان الگو گرفته از انقلاب ایران اسلامی است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه قوچان:

, امام جمعه قوچان:,

اقدامات قوه قضائیه، بارقه های امید را در جامعه زنده کرده است

, اقدامات قوه قضائیه، بارقه های امید را در جامعه زنده کرده است,

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی، امام جمعه قوچان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: یکی از توشه های جریان کربلا که باید به آن توجه داشت، تقوا است و این ازدیاد تقوا در وجود شهدای کربلا بود که منجر به چنین عظمتی شد.

,

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه خارج فقه با طلاب، ادامه داد: در هیچ سطحی با آمریکا مذاکره نخواهیم داشت و اگر آمریکا از اقدامات خود توبه کند و به برجام بازگردد، به عنوان یکی از اعضای طرف برجام می شود با آنها در این موضوع مذاکره داشت.

,

وی با بیان اینکه برخی ها در حال تنگ کردن عرصه به امام جامعه هستند و در این موضوع می بایست در کنار رهبر انقلاب قرار بگیریم و او را تنها نگذاریم، افزود: اقدامات قوه قضائیه، بارقه های امید را در جامعه زنده کرده است و برخورد انقلابی ریاست قوه قضائیه توانسته است روحیه انقلابی و جهادی را در جامعه تقویت کند.

,

خطیب نماز جمعه قوچان با بیان اینکه در این حوزه چند نکته را می بایست بصورت جدی در جامعه پیگیری کرد تا بارقه های امید ادامه دار باشد، تصریح کرد: مبارزه بی حد و مرز با فساد  و بدون در نظر گرفتن شرایط و جایگاه افراد، مبارزه با پدیده  آقازاده ها و برخورد قاطع با قضات متخلف به دلیل طولانی کردن پرونده ها به دلایل خاص و یا سایر تخلفات، از جمله مهمترین نکاتی است که قوه قضائیه در این مسیر می بایست به آن توجه داشت.

,

حجت الاسلام دستجردی با بیان اینکه طرح هر مسجد یک حقوقدان، طرحی عالی برای تسهیل رسیدن مردم به حق خواهد بود و این طرح، مسیر و زمینه رسیدن به آگاهی حقوقی عموم مردم جامعه را فراهم خواهد کرد، بیان داشت: اگر در یک نهاد انقلابی تخلف کوچکی صورت می گیرد، نیاز نیست صورت یکدیگر را بخراشانیم بلکه می بایست از طریق امر به معروف و نهی از منکر و گفتگو این مشکلات کوچک را حل و فصل کنیم.

,

وی با اشاره به اجلاس سران ترکیه، ایران و روسیه و توصیه پوتین به مسلمانان خاطر نشان کرد:  رئیس جمهور روسیه که فردی مسیحی است با اشاره به کشتار مسلمانان در یمن در این اجلاس گفته که اگر مسلمانان به قرآن عمل کنند دیگر شاهد کشتار یمنی ها توسط عربستان سعودی نخواهیم بود.

,

وی جوانان نسل حاضر را پرشورتر از جوانان گذشته دانست و تاکید کرد: دفاع مقدس باید زنده نگه داشته شود و می بایست خاطرات خانواده شهدا در مساجد نقل شود و در این امر برنامه ریزی بسیار خوبی از سوی سپاه ناحیه قوچان و ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس  انجام شده است.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس گفت: باتوجه به آغاز سال تحصیلی می بایست به فکر دانش آموزان نیازمند بود و در مدارس دولتی، مدیران حق ندارند از دانش آموزان شهریه دریافت کنند، هرچند که  متاسفانه برخی مدارس با تشکیل انجمن اولیا و به بهانه مصوبات این انجمن از خانواده ها مبالغی دریافت می کنند که این مساله به نوعی دور زدن قانون است.

,

حجت الاسلام دستجردی  با بیان اینکه ما نباید کاری کنیم که افراد مستمند جامعه خجالت زده و دانش آموزان سرخورده بشوند و اعضای انجمن اولیا نباید یک روی سکه را ببینند و باید وضعیت خانواده ها را در نظر داشته باشند، خاطر نشان کرد: البته اگر خانوده ای مشکل مالی نداشته باشد و از طرفی تمایل به کمک داشته باشد بسیار پسندیده است و بنده هم این موضوع را توصیه می کنم زیرا مدارس نیاز مالی دارند و باید برای فرهنگ و آموزش فرزندانمان هزینه کنیم اما اجبار خانواده ها برای پرداخت کمک به مدارس پسندیده نیست.

,

امام جمعه قوچان با بیان اینکه تربیت دانش آموزان در مدارس می بایست بر مبنای اسلام و هویت ایرانی انجام شود، گفت:  توجه به فرهنگ و زبان فارسی می بایست مورد توجه قرار بگیرد و نقش معلمان و مدارس در این حوزه بسیار حائز اهمیت است زیرا سهم آموزش و پرورش در تربیت جامعه بسیار بالاست و باید تمام افراد دست به دست هم دهیم و با کمک های مالی و فکری به مدیران و معلمان کمک نماییم.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه