اخبار داغ

در خطبه‌های تجمیعی نماز جمعه مازندران مطرح شد

روحیه مقاومت سبب پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی شده است/ سخنان رهبری درباره مذاکره با آمریکا فصل‌الخطاب همه مسؤلان

روحیه مقاومت سبب پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی شده است/ سخنان رهبری درباره مذاکره با آمریکا فصل‌الخطاب همه مسؤلان
امام جمعه موقت ساری گفت: روحیه مقاومت و ایستادگی‌ مردم باعث پیروزی در دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ نیز با اتکا بر این روحیه در بخش‌های مختلف پیشرفت کرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمدقاسمی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: چهل سال است که مقاومت کرده‌ایم و چهل سال دوم را محکم‌تر خواهیم ایستاد.

وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس به ظاهر یک دولت صدام بود با ملت ایران، اما اینطور نبود؛ بلکه یه دنیا با صدام همدل شدند تا ملت ایران را به خاک و خون بکشند، اما ملت ایران با همدلی و تأسی از نهضت عاشورا باری دیگر واقعه کربلا را زنده کردند و در جبهه حق بر باطل با دست خالی در برابر تمام دنیا ایستادند و نگذاشتند وجبی از این خاک به دست دشمن بیفتد.

امام جمعه موقت ساری گفت: از همه اقشار پیرو جوان مرد و زن کارگر و مسئول مرزنشین و پایتخت‌نشین دست اتحاد دادند و در جنگ شرکت کردند و با تمام سختی ها جلوی صدام و تمام کشورهای حامی آن ایستادگی کردند؛ از سرزمین خودمان دفاع کردیم و برای اولین بار در تاریخ حتی یک وجب از خاک میهن را تقدیم دشمن نکردیم.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید مراقب زبان خود باشیم و هر کلامی نباید بگوییم، عنوان کرد: در جامعه امروزی برخی افراد که ادعای شیعه بودن و ادعای حسینی بودن دارند زبان آنها هر کلمه‌ای را می‌گوید که این مسئله درست نیست.

این مسئول با بیان اینکه باید کاری کنیم که هم دنیا و آخرت ما را عاقبت‌بخیر کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مسؤولان می‌گویند گریه کردن افسردگی می‌آورد اما در برابر خطاها و اشتباهات خود باید با خداوند راز و نیاز و اشک بریزیم.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: تربیت دانش‌آموزان بسیار مهم است و مدارس و دانشگاه ها باید دانش‌آموزان متعهد و انقلابی تربیت کنند.

قاسمی با بیان اینکه توصیه می‌کنم مطالب آموزنده و تربیتی در کتاب‌های درسی وجود داشته باشد، افزود: برخی دانش‌آموزان بخاطر مشکلات مالی از تحصیل باز می‌مانند و حتی لباس مناسبی برای آغاز سال تحصیلی ندارند که در این زمینه خیران می‌توانند به دانش‌آموزان نیازمند کمک کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: ملت ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل مستکبران جهان ایستادگی کردند و موفق شدند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه ملت ایران اسلامی در دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور خود را به بیگانگان ندادند، افزود: در دفاع مقدس سیم‌خاردار به ایران اسلامی نمی‌دادند اما امروز به جایی رسیدیم پهپاد رادار گریز آمریکا را با موشک ایرانی نابود می‌کنیم.

قاسمی با بیان اینکه با دفاع مقدس تمامی نقشه‌های دشمنان خنثی شد و آنها متوجه قدرت جمهوری اسلامی شدند، گفت: امروز شاهد بیداری اسلامی در کشورهای  هستیم.


سخنان رهبری درباره مذاکره با آمریکا برای همه مسؤلان فصل‌الخطاب است

امام‌جمعه موقت شهرستان جویبار نیز گفت: آمریکا در فشار حداکثری اقتصادی علیه ایران به دنبال گسست بین ملت و نظام و همچنین فشار به مسؤلین برای مذاکره مجدد هستند و سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره با آمریکا برای همه مسؤلین فصل الخطاب است.

حجت‌الاسلام حسین ذبیحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان جویبار با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس در حال دفاع از تمامیت ارضی بودیم اما امروز در تروریست اقتصادی جبهه استکبار در دفاع از اقتصاد کشور هستیم.

وی بیان کرد: آمریکا در فشار حداکثری اقتصادی علیه ایران به دنبال گسست بین ملت و نظام و همچنین فشار به مسؤلین برای مذاکره مجدد هستند.

امام جمعه موقت جویبار خاطرنشان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره با آمریکا برای همه مسؤلین فصل الخطاب است.

ذبیحی تصریح کرد: با توجه به موفقیت های جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران در برابر سیاست خصمانه آمریکا ابهت آن در جهان شکست و شخصیت بین‌المللی خود را از دست داد.

وی گفت: با توجه به این موفقیت‌ها زمینه برای تشکیل یک امت واحد اسلامی در حال شکل گیری است.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سخنان رهبری درباره مذاکره با آمریکا برای همه مسؤلان فصل‌الخطاب است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

ایران به توطئه‌های آمریکا پاسخ قاطع می‌دهد

امام جمعه محمودآباد نیز گفت: کشورمان واقع بینانه می‌داند چه دارد انجام می‌دهد و به توطئه‌های آمریکا در هر سطحی پاسخ قاطع خواهد داد.
ایران به توطئه‌های آمریکا در هر سطحی پاسخ قاطع می‌دهد

, ایران به توطئه‌های آمریکا پاسخ قاطع می‌دهد,
,
,
,

حجت‌الاسلام سیدداود موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: آمریکایی‌ها که ایران را مانع مقاصد پلیدشان در منطقه تشخیص داده و هرچه در چنته داشته بر علیه کشورمان رو کرده و انواع تحریم‌ها و فشارها را اعمال تا به خیال خودشان با فشار حداکثری ایران را به میز مذاکره بکشانند.

وی افزود: آمریکا با این کار برای اینکه مصرف داخلی خود را تامین کند و همه حامیان منطقه‌ای خود را امیدوار کند ولی آنها می‌دانند که اقدامات هیات حاکمه آمریکا فردی کور تشخیص داده شده و در آن سو صدای متحدی از ایران بلند است که آمریکا صلاحیت مذاکره با ایران را از دست داده است.

موسوی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری اخیرا در جمع علما شرکت کننده در درس خارج فقه ایشان فرمودند که این کشور جمهوری مومنین،جمهوری مسلمین و جمهوری عزت است و آنها به این رسیده‌اند که با تعارف نمی‌شود ایران را به زانو درآورد و باید فشار حداکثری و انواع تحریم اعمال شود.

وی در ادامه بیان کرد: با یاوه‌گویی امید تاثیر فشار حداکثری را دارند، آنها باید بدانند سیاسیت فشار حداکثری پشیزی ارزش ندارد چون آنها می‌خواهند ما را با فشار در این مقطع به مذاکره بکشانند که اگر موفق شوند دیگر ملت روی آسایش را نخواهد دید در آن صورت هر وقت از ما مطالبه‌ای بکنند اگر اجابت نشود رویکرد فشار حداکثری اعمال می‌شود.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: مذاکره با آمریکا یعنی تحمیل خواسته‌ها و نمایش فشار حداکثری که سیاست نظام این است در هیچ سطحی مذاکره با آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه آمریکا توبه کند و به معاهده هسته‌ای برگردد که در آن صورت در جمع همه کشورهای طرف معاهده، مذاکره قابل انجام است.

وی افزود:کشورمان واقع بینانه می‌داند چه دارد انجام می‌دهد و به توطئه‌های آمریکا در هر سطحی پاسخ قاطع خواهد داد.

موسوی با اشاره به گیر کردن سعودی‌ها در باتلاق یمن، عنوان کرد: ملت مظلوم یمن که مدت‌ها از هرگونه حمایت مجامع بین‌المللی برای قطع تجاوز و قتل و غارت کشورش ناامید شده و به وضوح دیده که ندای مظلومیت آنها در نزد حامیان جنایتکاران سعودی و اماراتی گوش شنوایی پیدا نکرده به ناچار جنگ را به خارج از مرزها کشاند و توانسته با ابتکار عمل ناامنی را به خانه دشمن تحمیل کرد.

وی اضافه کرد: اگر بناست یک ملتی در خانه خود به ناحق در ناامنی و زیر آتش و بمب باشد، بهتر است اتباع آن کشور مهاجم هم طعم ناامنی را بچشد و جنگ پهبادها در اوج ناباوری همه ناظران جهانی به کابوسی برای وهابی‌های سعودی و حامیان آنها تبدیل شده است.

این مسؤول یادآور شد: جنایتکاران آل سعود سراسیمه به این سو و آن سو التماس کرده که از این مهلکه بگریزند که اخیرا تیر غیب و دست انتقام الهی و جهاد مظلومان یمنی را در حمله به قلب اقتصاد سعودی‌ها یعنی تاسیسات نفتی آرامکو به اجرا درآمده که عمق عملیات آنچنان مهلک بوده که آمریکایی‌ها جلسات سری و امنیتی برای آن تشکیل داده و ایران، عراق و حزب‌الله را پشت این عملیات دانسته که اوج استیصال آنان است.

موسوی تاکید کرد: این تیرهای انتقام مظلومین نه در رادار شناسایی شده و نه مقابله‌ای با آن شده که این هم از عجائب روزگار است و نشان داده که مقاومت می‌تواند هزینه سنگین‌تری را به دشمنان با هر قدرتی تحمیل و زمان به نفع جبهه مقاومت در حال پیشروی و گذر است که باید قدر آن را دانست و هوشیارانه در منطقه مدیریت کرد.

امام جمعه محمودآباد بیان کرد: آمریکایی‌ها و سعودی‌ها باید بدانند اتهام زنی به ایران و پخش نمایش مضحک شلیک موشک‌ها از سوی کشورمان، مشکلات آنها را حل نکرده و ایران با جسارت نشان داده که هر اقدام دفاعی را به صراحت پذیرفته و به آمریکایی‌ها در اقدام اخیر درس سختی داده و گاو شیرده آمریکا در منطقه و سعودی‌های جنایتکار،جای خود داشته و در حد و اندازه آن نیستند که برای ما خط و نشان بکشند و از صبر و متانت کشورمان در حوزه همسایگان سوء استفاده نکنند.

موسوی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و آثار و برکات این جنگ برای کشورمان،اظهار کرد: آثار جنگ هشت ساله را باید بعد از 30 سال دوباره به مرور نشست و به آن افتخار کرد چون سرزندگی و بلند آوازگی ایران اسلامی به دفاع فرزندان شهید و ایثارگران این ملت در دوران جنگ تحمیلی وابسته است و استمرار انقلاب اسلامی به ادامه آثار همه جانبه دفاع مقدس این ملت است.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس اوج جوانمردی و ایستادگی را به رخ جهانیان کشاندیم و دفاع مقدس معجزه آیات قرآن و تعالیم رهبران دینی را به همه عاشقان حق و حقیقت نشان داده است و باید در رثای آن گفت که دفاع مقدس و آزادگی،دفاع مقدس و جوانمردی،دفاع مقدس و ایثارگری،دفاع مقدس و شهادت طلبی،دفاع مقدس و استقلال طلبی،دفاع مقدس و ولایت مداری و ولایت پذیری و ایستادگی بود.

امام جمعه محمودآباد گفت:دفاع مقدس و ماندگاری بر شعارها و اهداف انقلاب اسلامی و ایستادن در مقابل جبهه باطل و کوتاه نیامدن در مقابل زیاده‌خواهی‌های غداره بندان بین‌المللی و افتخار به زندگی در نظام ولائی و تحت بیرق ولایت فقیه،همه و همه از نتایج خون مقدس شهدا در همه دوران دفاع مقدس که برگرفته از چهره خونین و درخشان شهدای کربلاست که باید همه ملت قدردان این رشادت‎ها و جانفشانی عزیزان باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

اگر امروز در مقابل حذف نام شهید کوتاه بیاییم فردا قبر شهید را از بین می‌برند

, اگر امروز در مقابل حذف نام شهید کوتاه بیاییم فردا قبر شهید را از بین می‌برند,

امام جمعه موقت زیراب نیز گفت: اگر امروز در مقابل حذف نام شهید کوتاه بیاییم فردا قبر شهید را از بین می‌برند.

,

 حجت‌الاسلام محسن قبادیان به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: دفاع مقدس برایمان همیشه مقدس بود و هست، اما جریان های خاصی در جامعه است که می‌خواهند دفاع ۸ ساله را مبدل به جنگ بر سر قدرت کنند، درصورتی که از طرف ایران اینگونه نبود و حقیقتا دفاع کردیم.  

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد علیه السلام داشتن بصیرت و بیداری را راهی برای مقابله با خطر استعمار دانست و افزود : وقتی از امام سجاد علیه السلام سوال کردند در مسیر مظلومیت اهل بیت کجا به شما سخت تر گذشت، سه مرتبه فرمودند شام، چرا که مردم شام بصیرت نداشتند و ولی زمان خود را نمی‌شناختند، ما باید مراقب خواب غفلت باشیم چرا که استعمار خطرناک است، در واقع یکی از دلایل روضه خوانی بیداری و توجه است.

امام جمعه موقت زیراب به سخنان رهبر معظم انقلاب درمورد پیام ترامپ مبنی بر برکناری جان بولتون اشاره و تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند مذاکره با آمریکا غیر خسارت محض معنای دیگری ندارد چرا که طرف مذاکره هدفی جز خسارت ندارد، اینکه ترامپ چنین پیامی داده است دنبال موضوعات دیگر است.  

قبادیان به عملیات شکست حصر آبادان و اتحاد ارتش و سپاه در این پیروزی اشاره و خاطر نشان کرد: پس از عزل بنی‌صدر بین ارتش و سپاه اتحاد و ارتباط ایجاد شد و نخستین عملیات مشترک آنان که منجر به پیروزی شد، عملیات شکست حصر آبادان بود.  

وی به روز جهانگردی اشاره و اظهار کرد : این مهم است که بتوانیم در بحث جذب گردشگر به شکل و مدل عقلانی و منطقی دست یابیم اما بعضی از طرح‌های گردشگری کاملا ضد مبانی اسلامی و مسائل اجتماعی است.  

امام جمعه موقت زیراب با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درمورد شهدا، نسبت به حذف نام شهید از تابلو خیابان ها موضع گیری و تاکید کرد: نباید به این موضوع بی‌خیال بود، اگر امروز در مقابل حذف نام شهید کوتاه بیاییم فردا قبر شهید را از بین می‌برند.   

قبادیان افزود: رهبر معظم انقلاب چند سال گذشته این خطرات را هشدار دادند و فرمودند عده‌ای می‌خواهند فرهنگ و نام شهادت را از میان جامعه ما بردارند.  

وی دعوت موکب داران عراقی به تهران را حرکت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در مقابل شیطنت‌های دشمن برشمرد و افزود: دعوت موکب داران عراقی پاسخی به شیطنت و حربه دشمن بود که از سال گذشته دشمن به دنبال ایجاد شکاف میان عرب و عجم است، این یعنی اثرگذاری قدرت اربعین و اربعین مقدمه ظهور هست و به هر نحوی در این مقدمه سازی مشارکت داشته باشیم.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه