اخبار داغ

ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری:

در جنگ تحمیلی دشمن انقلاب اسلامی و هویت شیعه را نشانه گرفت/عده‌ای هنوز راه حل مشکلات را مذاکره با آمریکا می‌دانند

در جنگ تحمیلی دشمن انقلاب اسلامی و هویت شیعه را نشانه گرفت/عده‌ای هنوز راه حل مشکلات را مذاکره با آمریکا می‌دانند
نماز عبادی سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور نمازگزاران چهارمحالی برگزار شد. ائمه جمعه در این استان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به بیان مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ نماز عبادی سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور نمازگزاران چهارمحالی برگزار شد. ائمه جمعه در این استان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به بیان مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

 

,
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری
,
 
,
در جنگ تحمیلی دشمن انقلاب اسلامی و هویت شیعه را نشانه گرفت
, در جنگ تحمیلی دشمن انقلاب اسلامی و هویت شیعه را نشانه گرفت,
 
,

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد با اشاره به ۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی اظهار کرد: در این جنگ صدام و همه قدرت‌های جهانی علیه ایران به میدان آمدند و می‌توان گفت که این حمله هجومی به مرزهای کشور نبود بلکه دشمن انقلاب اسلامی و هویت شیعه را نشانه گرفته بود.

وی تصریح کرد: دشمنان این نظام آن روز خیلی پیشتر از خود ما حقیقت انقلاب را درک کردند و از همین‌رو برای نابودی این انقلاب دست به کار شدند.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در آن زمان ملت ایران با شناخت دشمن و درک واقعیت و همچنین با خودداری از گرفتاری در بازی‌های سیاسی دفاع مقدس را تبدیل به فرصت کردند و می‌توان از آن دوران به‌عنوان دوران طلایی یاد کرد.
 
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس کمکمان کرد تا 40 سال مقاومت کرده و زیر بار ظلم دشمنان نرویم و امروز به جایی برسیم که دشمنان برای مذاکره با ما التماس می‌کنند.
 
نکونام ایستادگی و مقاومت را از مهم‌ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای ایران عنوان و خاطرنشان کرد: امروز در یمن گروه نه‌چندان بزرگی چون انصارالله در مقابل آل سعود و هم‌پیمانانش ایستاده است و اینها همه نتیجه هشت سال دفاع مقدس و از برکات خون شهدا است.
 
امام جمعه شهرکرد گفت: تکفیری‌ها جنایات بسیاری کردند و از آن جمله می‌توان به بی‌حرمتی به حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: کفار تکفیری می‌خواستند این امامان را از یادها دور کنند اما درواقع باعث شدند حرم این بزرگواران به بارگاهی ارزشمند تبدیل شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه شهرستان لردگان:
,

دانش‌آموزان امانتی در دست معلمان هستند

, دانش‌آموزان امانتی در دست معلمان هستند,

حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد امام جمعه لردگان، ابتدا خود نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و از قول رسول اکرم اسلام (ص) گفت: رسول اکرم (ص) در زیبا سخنی اینگونه فرمودند: که تمام تقوا در چند چیز خلاصه می شود اول آنچه را که نمی دانی بروی و بیاموزی و جهل را به علم تبدیل کنی، دوم آنچه را هم که میدانی در عمل به کار بندی چیزهایی را که نمی دانیم برویم و فرا بگیریم و مقدمه‌ای برای عمل شود و آنگاه که آگاه  شدیم وارد میدان عمل شویم.
 امام جمعه لردگان با اشاره به با شروع سال تحصیلی جدید بهار علم و دانش را به همه دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید تبریک گفت و افزود: دانش آموزان امانت هایی هستند دست شما معلمان، اگر معلمان با ایمان و آگاهی داشته باشیم دانش آموزانی نیز با ایمان برای جامعه تربیت می شوند.

تاج زاد افزود: انتظاری که در این سال تحصیلی از حوزه های علمیه می رود پایبند بودن به نصایح مقام معظم رهبری و مراجع بزرگوار تقلید توجه به نیازهای جامعه و حوزه ای که با تحولات زمان خود را همگام کند.

وی گفت: خروجی های حوزه ما باید انسان‌هایی عالم، دانشمند، متخلق به اخلاق، زمان شناس و مسئولیت پذیر باشد این ویژگی است که در رابطه با حوزه های علمیه انتظار داریم.
 
امام جمعه لردگان در ادامه: از نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری بابت حضور در شهرستان لردگان در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) در آغاز سال تحصیلی  و ایراد سخنرانی و تشکیل شورای حوزه‌های علمیه در لردگان تشکر و قدردانی کرد و گفت: حضور ایشان باعث تشویق و دلگرمی مسئولان حوزه علمیه و ما شده است .
 
وی در خصوص کعرفه فرمانداران جدید شهرستان های خانمیرزا و شهرستان لردگان گفت:  دیروز با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و استاندار، معارفه فرماندار جدید در شهرستان خانمیرزا را داشتیم این شهرستان شدن این منطقه را به همه مردم شهرستان خانمیرزا تبریک عرض می کنم و با وحدت و همدلی مردم و فرماندار و نماینده مجلس و امام جمعه خانمیرزا شاهد رشد و تعالی این شهرستان باشیم.
 
امام جمعه افزود: اعتقاد بنده این است که شما استحقاق بهترین‌ها را دارید از پیگیری‌های استاندار و نماینده محترم مجلس نیز تشکر می‌کنم و انشالله به زودی شاهد فرمانداری مالخلیفه نیز باشیم.
 
تاج زاد در ادامه از فرماندار سابق شهرستان لردگان آقای حسین‌پور که چند سال زحمت کشیدند تشکر و قدر دانی کرد و گفت: ان شالله این زحمات و تلاش های ایشان ذخیره آخرتشان باشد. 

خطیب جمعه لردگانانتصاب شایسه و بجای آقای قربان پور فرماندار جدید را نیز تبریک عرض نمود و گفت: الحمدالله ایشان اهل تجربه و تخصص هستند و ان شالله در این مدتی که در شهرستان به مردم خوب و مهمانواز و خونگرم لردگان خدمت می کنند یک مدیریت همراه با تقوا و تخصص و تدبیر و شناخت و استفاده از ظرفیت های شهرستان و جوانان همراه باشد و بعد از چند سال شاهد  کاهش محرومیت ها باشیم.
 
امام جمعه لردگان در ادامه به تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج و اتمام حجت به طرفداران مذاکره با آمریکاه گفت: چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته ای که آن را نقض کرده است باز گشت آن وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می کنند، آمریکا هم می تواند شرکت کند اما در غیر این صورت هیچ مذاکره ای در هیج سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیرآن .
 
خطیب جمعه لردگان در پایان ضمن تشکر از ریاست قوه قضاییه آیت الله رئیسی گفت: آنچه در روز های اخیر از سوی دستگاه قضا به معرض آگاهی مردم عزیز کشورمان می رسد حاکی از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم این قوه برای مقابله با فساد می باشد که توام با عقلانیت و فهم سیاسی و اجتماعی و تدابیر لازم، بروز و ظهور می یابد .

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام‌جمعه فارسان:
,
 
,
عده‌ای هنوز راه حل مشکلات را مذاکره با آمریکا می‌دانند/ حماسه هشت سال دفاع مقدس یکی از کم‌نظیرترین پدیده‌های تاریخ است
, عده‌ای هنوز راه حل مشکلات را مذاکره با آمریکا می‌دانند/ حماسه هشت سال دفاع مقدس یکی از کم‌نظیرترین پدیده‌های تاریخ است,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه شهر فارسان گفت: یک سال و نیم از خروج آمریکا از برجام و اعمال فشار حداکثری به‌نظام اسلامی، می‌گذرد البته آن‌وقتی هم که خارج نشده بود ثمری برای مردم نداشت البته خیلی‌ها در داخل بهره‌برداری برای انتخابات کردند: به ضم آمریکایی‌ها باید تاکنون کار ایران اسلامی تمام‌شده باشد.

وی افزود: مردم نشان دادند که با فشارها و تحریم‌های ناجوانمردانه از پا درنمی‌آیند و تا امروز با مقاومت خودشان و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی این جنگ ظالمانه و گزینه‌های مختلف او را که بنایش بر تضعیف و از بین بردن اقتصاد کشور بوده را بی‌اثر کنند. تا امروز پیروز این میدان ایران اسلامی است، البته سختی‌ها و فشارهای این مقاومت را مردم تحمل کردند.

ملک پور بیان داشت: دشمن اگر بداند و درک کند که ایران اسلامی شیطنت و نگاه خصمانه و سلطه‌طلبی و غارت طلبی آن‌ها را به‌خوبی متوجه است و وعده و وعیدهای ساده‌لوحانه آن‌ها را در مذاکرات نمی‌پذیرد حتماً عقب‌نشینی خواهد کرد. امام راحل در سال ۴۲ فرمودند امریکا از شوروی بدتر و شوروی از انگلیس بدتر و انگلیس از فرانسه بدتر و همه از یکدیگر پلیدتر هستند و ما باید این دشمنان اسلام و انقلاب را خوب بشناسیم.

امام جمعه فارسان اظهار داشت: آن‌هایی که بین امریکا و اروپا فرق قائل هستند هنوز در بی‌خبری سیاسی و بین‌المللی به سر می‌برند و ساده‌لوح و ساده‌اندیش هستند و درک سیاسی و دینی درستی از اتفاقات ندارند. زمانی که دین به ما می‌گوید دشمن از اینکه به شما شری برسد خوشحال شده و اگر به شما خیری برسد ناراحت می‌شود یعنی با همین دستور دین تکلیف ما مشخص می‌شود.

وی عنوان داشت: عده‌ای نه دین را می‌فهمند نه متوجه سیاست هستند، افرادی که هنوز گمان می‌کنند باید با امریکا مذاکره کرد تا مشکلات ما حل شود؛ به فرموده قرآن این افراد کور و کر و لال هستند زیرا هیچ زمانی از زبان آن‌ها جملاتی نشنیدیم که دشمن دچار ترس و هراس شود.

امام‌جمعه فارسان به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج (اتمام‌حجت به طرفداران مذاکره با آمریکا) اشاره داشت و گفت: هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.

ملک پور بیان داشت: با توجه به فضای سیاسی و اجتماعی شکل‌ گرفته در خارج و بعضاً داخل کشور و در اثر تبلیغات رسانه‏‌ای دشمن، ابعاد مذاکره در این شرایط را تبیین فرموده و تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‏های داخلی معرفی کردند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‏ها، هدف آن‌ها از ترفند مذاکره را تحمیل خواسته‏های خود و اثبات موفقیت راهبرد فشار حداکثری بر ایران دانستند.

وی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: هفته دفاع مقدس راداریم گرامی می‌داریم یاد شهدا را که متعالی‏ترین نمونه مقاومت را به نمایش گذاشتند حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، این جنگ را به یکی از کم‏نظیر‏ترین پدیده‏های تاریخ تبدیل کرد.

امام جمعه فارسان بیان داشت: در این جنگ یک ملت تازه انقلاب کرده که ارکان نظام سنتی گذشته‏اش ازهم‌گسیخته و زیرساخت‏های نظام انقلابی‏اش نیز هنوز شکل نگرفته بود، به‌ناچار درگیر نبردی شد که در آن‌سوی جبهه، همه ظرفیت‏های نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی قدرت‏های مطرح جهان در حمایت از صدام به کار گرفته‌شده و برای شکست ایران لحظه‏شماری می‏کردند، اما حضور حماسی مردم درصحنه و تجلی همبستگی، ایثار و مقاومت مردم ایران در عرصه‏های دفاع مقدس، تهدید‏ عملی دشمن را که جز فروپاشی نظام اسلامی تصور دیگری بر آن نمی‏رفت عملاً به فرصتی برای اعتلا و تثبیت نظام اسلامی تبدیل کرد که اکنون و باگذشت بیش از ۳۰ سال از پایان آن، هنوز بسیاری از ابعاد آن ناشناخته باقی‌مانده است؛ که می‌طلبد در وقتی مناسب در این مورد صحبت شود که قطعاً در این هفته برنامه‌هایی خواهد بود

وی به اول مهر؛ روز بازگشایی مدارس و آغاز سال جدید تحصیلی هم اشاره‌ای داشت و افزود: آموزش‌وپرورش را باید مهم‌ترین نهاد برای رسیدن به اهداف اساسی یک نظام دانست به این دلیل که مهم‌ترین رکن و عامل پیشرفت، نیروی انسانی آن محسوب می‏شود که این نهاد به‌صورت نظام‌مند مسئولیت تربیت آن را بر عهده دارد.

ملک پور بیان داشت: ازجمله مهم‌ترین وظایف نظام آموزش‌وپرورش رسمی کشور را باید تربیت نسل آینده‌ساز در راستای تحقق این اهداف بلند عنوان کرد. اهدافی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت تربیت نیروی جوان مؤمن و انقلابی و پیشران تحقق تمدن اسلامی، عنوان‌شده است.

امام‌جمعه فارسان در پایان اظهار داشت: برای کاندیدای اصلح شاخص‌های فراوانی وجود دارد، یکی از موضوعاتی که باید موردتوجه همه باشد این است که نماینده مجلس از طرف مردم وکیل مردم است و در مجلس شورای اسلامی باید به نفع موکلین خود حرکت کند و قانون وضع کند و در کمیسیون‌ها شرکت کند و قیام و قعود داشته باشد پس نباید چیزی مخفی از موکلین خودش داشته باشد و الا وکالت باطل می‌شود

وی عنوان داشت: در مجلس شورای اسلامی مباحث مختلفی ازجمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و امثال‌ذلک مطرح می‌شود، مردم باید بدانند که نماینده آن‌ها چه موضعی گرفته و چه رأیی دارد و این منافاتی هم با آزادی نماینده در رأی دادن ندارد بله یک‌وقت مسئله امنیتی است و ضرورت‌هایی هست این را مردم متوجه هستند که باید مخفی بماند و اشکالی نمی‌کنند اما اگر غیر از مطالب امنیتی باشد چرا نباید بدانند.

ملک پور اظهار داشت: گاهی در همین رأی دادن‌ها مرزبندی‌ها با دوستان و دشمنان مشخص می‌شود و اصلح و غیر اصلح برای دوره بعد معلوم می‌شود لذا صادق و کاذب بودن، در تبلیغات جوری حرف زدن و در مجلس جور دیگر عمل کردن معلوم می‌شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه