اخبار داغ

گزیده خطبه‌های نماز جمعه یزد؛

حذف نام شهدا خیانت به انقلاب است/ تربیت‌دینی دانش‌آموزان، اولویت معلمان باشد

حذف نام شهدا خیانت به انقلاب است/ تربیت‌دینی دانش‌آموزان، اولویت معلمان باشد
توطئه برای حذف نام شهدا از معابر و بازگشایی مدارس و لزوم توجه به تعلیم و تعلم آنان از مهمترین محورهای بیانات ائمه جمعه استان یزد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا؛ ائمه جمعه یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه به مسائلی نظیر هفته دفاع مقدس، سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع، بازگشایی مدارس و مسائل روز کشور پرداختند. در ادامه گزیده این بیانات را ملاحظه می کنید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا؛,


حذف نام شهدا خیانت به انقلاب است
آیت الله سید محمد رضا مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه یزد با اشاره به در پیش بودن سی و نهمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: این انقلاب با مقاومت هشت ساله توانست دشمنان را شکست دهد و از رسیدن آنها به اهداف پلیدشان جلوگیری کند.
عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: دشمنان می خواستند انقلاب اسلامی را از بین ببرند و نگذارند که به خوبی شکل بگیرد ولی امروزه این انقلاب عظیم منطقه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.
مدرسی افزود: ایران اسلامی در زمان هشت سال جنگ تحمیلی چندین هزار شهید، جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب کرد ولی با صبر و استقامت و تقوایی که داشتند که امروز به دستاوردهای شیرین آن دست پیدا کردند.
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: جای تاسف دارد که عده‌ای در کشور قدر انقلاب و شهدا را نمی‌دانند. همه ما به شهدا و رزمندگان بدهکار هستیم ولی متأسفانه مشاهده می‌شود که وقتی فردی در این انقلاب به مسئولیتی می‌رسد قدردان شهدا نیستند و برای حذف نام مبارک این عزیزان تلاش می‌کنند. اگر کسی برای حذف نام شهدا قدمی بردارد، بزرگترین خیانت را به انقلاب و ایران اسلامی کرده است.


تخریب قبور اهل بیت (ع)؛ راهبرد دشمن در مقابله با اندیشه مقاومت است
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد به 23 محرم تخریب قبور بقیع توسط وهابیت اشاره کرد و افزود: قبور متبرک ائمه هدی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، در اندیشه شیعی از جایگاه والا و باعظمت برخوردار است و زیارت این قبور و توسل به آن، علاوه بر اینکه مبتنی بر اندیشه اصیل اسلامی است، نماد و الگویی عملی از وحدت و پایبندی شیعیان به اصل امامت و جایگاه رفیع آن در زمان غیبت است.
وی با بیان اینکه تخریب قبور اهل بیت (ع)؛ راهبرد دشمن در مقابله با اندیشه مقاومت است، اظهار داشت: در عصر حاضر شاهد توسعه و همگانی شدن گفتمان مقاومت ملت‌های شیعی و مسلمان منطقه و جهان با الگوپذیری از انقلاب اسلامی هستیم و دشمن همچون دوران معاویه و یزید، با آگاهی از جایگاه محوری و ارزشی ائمه اطهار و قبور مطهر آنان، تمامی قدرت خود را به کار گرفته تا با حمله فیزیکی و غیر فیزیکی از جمله حمله رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه مقدسات اسلامی و تعمیم آن به ارزش‌هایی همچون فرهنگ عاشورا و عزاداری‌های حسینی، جایگاه معنوی و هدایت بخش ائمه اطهار (ع) را تخریب نموده و در اذهان عموم مردم به‌ویژه نسل جوان کم ارزش و بی‌محتوا سازد.

تربیت‌دینی دانش‌آموزان، اولویت معلمان باشد
حجت الاسلام اصغر زارع در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهریز گفت: تربیت دینی دانش‌آموزان در کنار برنامه‌های آموزشی، اولویت فرهنگیان در سال تحصیلی جدید باشد چرا که اگر دانش آموزان بر اساس دین تربیت شوند هیچ دشمنی با تهدید نرم نمی‌تواند به اهداف پلید خود برسد.
 وی ادامه داد: نقش فرهنگیان رسالتی پیامبرگونه است و باید با همکاری مسئولان جدی وظایف خود را در واحدهای آموزشی انجام دهند.
زارع گفت: اگر نسل جوان خوب تربیت شود یعنی اینکه انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه شده است.

,
, حذف نام شهدا خیانت به انقلاب است, حذف نام شهدا خیانت به انقلاب است,
,
,
,
,
,
,
, تخریب قبور اهل بیت (ع)؛ راهبرد دشمن در مقابله با اندیشه مقاومت است, تخریب قبور اهل بیت (ع)؛ راهبرد دشمن در مقابله با اندیشه مقاومت است,
,
,
,
, تربیت‌دینی دانش‌آموزان، اولویت معلمان باشد, تربیت‌دینی دانش‌آموزان، اولویت معلمان باشد,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه