اخبار داغ

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه مطرح کردند؛

آمریکا امتحانش را در مذاکره پس داده است/ حق منطقه جنگی برای همه مردم غرب کشور اعمال شود

آمریکا امتحانش را در مذاکره پس داده است/ حق منطقه جنگی برای همه مردم غرب کشور اعمال شود
آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

 

,

آمریکا امتحانش را در مذاکره پس داده است

, آمریکا امتحانش را در مذاکره پس داده است,

آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دین برنامه ی زندگی است و جوانان باید به حقیقت دین توجه کنند.

,

وی همچنین به اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر تاریخ ۷۰ سال اخیر ایران را ورق بزنید خواهید دید که تجارب ارتباط با آمریکا نشان می‌دهد آنها همیشه به دنبال این بوده که سر ایران را کلاه بگذارند.

,

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: آخرین امتحان آمریکا در مذاکرات برجام بود که تمام تعهدات بین‌المللی خود را زیر پا گذاشت و لذا با چنین حکومت غیرقابل اعتمادی نمی توان مذاکره کرد.

,

آیت الله علما تصریح کرد: آمریکا از طریق مذاکره تنها به فکر تحمیل نظرات خود بر ایران است و برای به کرسینشستن خواسته‌هایش در حالی که با ما مذاکره می‌کرد همزمان تحریم ها علیه ایران را هم تشدید می‌کرد.

,

وی تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به ملت و اراده آنها دانست و بیان داشت: همانگونه که در جنگ تحمیلی با اتکا به مردم و ایستادگی آنها کشور پیروز شد، امروز هم در سطح منطقه با تکیه بر همین نیرو با اقتدار ایستاده است.

,

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به 31 شهریور و سالرزو آغاز جنگ تحمیلی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس گنجی بود که توانست جمهوری اسلامی را به این اقتدار برساند.

,

 

,

دفاع مقدس متعالی ترین نمونه مقاومت است/ حق منطقه جنگی برای همه مردم غرب کشور اعمال شود

, دفاع مقدس متعالی ترین نمونه مقاومت است/ حق منطقه جنگی برای همه مردم غرب کشور اعمال شود,

حجت الاسلام محمد طه مهری در خطبه های۲۹شهریور ماه گفت:  باتوجه به فضای سیاسی و اجتماعی شکل گرفته در خارج و بعضا داخل کشور و در اثر تبلیغات رسانه‌ای دشمن، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، روز سه شنبه در ابتدای درس خارج خود بیاناتی را مبتنی بر اصول متعالی نظام اسلامی و با نگاه دوراندیشانه ، با اشاره به هوشیاری عمیق و تحسین‌برانگیز مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان در چهار دهه گذشته ، ابعاد مذاکره در این شرایط را تبیین فرموده و تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی معرفی کردند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها، هدف آنها از ترفند مذاکره را تحمیل خواسته‌های خود و اثبات موفقیت راهبرد فشار حداکثری بر ایران دانستند.

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه علاج مشکلات گوناگون در دست مردم است، فرمودند: «به بیگانه نباید نگاه کرد، به فلان دولت و فلان دولت نباید امید بست، به نشست و برخاست با دیگران نباید اتکال کرد».

,

* گاهی می‌گویند مذاکره بدون پیش‌شرط، گاهی نیز می‌گویند مذاکره با ۱۲ شرط. اینگونه سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنها است و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل. البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی‌شود، چرا که راه ما روشن است و می‌دانیم چه می‌کنیم.

,

* برای این نوع مذاکره باید به سراغ همان کسانی بروند که به‌عنوان گاو شیرده آنها عمل می‌کنند. جمهوری اسلامی، جمهوریِ مؤمنین، جمهوری مسلمین‌لله و جمهوری عزت است.

,

* اگر دشمن توانست اثبات کند که فشار حداکثری علاج کار ایران و مؤثر بر روی ایران است، ایران و ملت عزیز ما دیگر روی آسایش را نخواهند دید، چون پشت سر همه سیاستهای مستکبرانه آمریکا این سیاست قرار خواهد گرفت و از این به بعد، هر چیزی را که قلدرانه از جمهوری اسلامی مطالبه کنند، اگر به آنها «چَشم» گفتیم، مسئله تمام است اما اگر «نه» گفتیم دوباره فشار حداکثری آغاز خواهد شد.

,

* چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت ، هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.

,

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به رویکرد انقلابی مسئولان قضایی و ناخرسندی غیرانقلابیون، بیان داشت:  آنچه در روزهای اخیر از سوی دستگاه قضا به معرض آگاهی مردم عزیز کشورمان می‌رسد حاکی از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع این قوه برای مقابله با فساد می‌باشد که توام با عقلانیت و فهم سیاسی و اجتماعی و تدابیر لازم ، بروز و ظهور می‌یابد.

,

وی افزود:  برخی از نمونه‌های برخورد قاطع و عقلانیت مدیریتی را می‌توان طی روزهای اخیر در پرونده‌های زیر مشاهده کرد:

,

۱) پیگیری مجدانه در برگزاری دادگاههای مبارزه با فسادکه بیانگر اراده نظام در این خصوص و عدم توجه به هیچ گونه خط قرمزی است.

,

۲) حضور سرزده در مجمتع‌های قضائی، رسیدگی به درددل‌های مراجعین به قوه، افزایش نظارت بر کار شعبات، کنترل روند رسیدگی به پرونده ها، ارزیابی میدانی مدیران و مسئولان، صدور دستورات به موقع و آنی.

,

۳) احیای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که می‌تواند ضمن افزایش قابلیت‌های مساجد و ارائه مشاوره آسان برای مردم، تاثیر بسیار بالایی بر آگاهی مردم در احقاق حقوق خویش و کاهش مراجعه به دادگاهها و دادسراها و تشکیل پرونده‌های حقوقی گردد.

,

۴) استمرار تشکیل دادگاههای مبارزه با مفاسد مالی رسیدگی به پرونده‌های آقازداده ها و وابستگان مسئولان رده بالای کشور که می‌تواند تاثیر خوبی بر اعتماد اجتماعی به نظام اسلامی و کاهش دغدغه‌های دلسوزان و وفاداران انقلاب اسلامی داشته باشد.

,

۵) حمایت مجدانه و مصرانه ریاست محترم قوه از برخورد با قضات متخلف که در مواردی سبب نومیدی مردم از دستگاه قضایی شده بود و امکان برخورد با آن برای آحاد جامعه و سایر مسئولان کشور ممکن نبود، در افزایش امید ملی به عدالت گستری نظام اسلامی موثر می‌باشد.

,

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با تاکید بر اجرای دستورالعمل ها و آیین نامه ها به عنوان قانون و درخواست عملیاتی کردن آنها، عنوان کرد: دفاع مقدس، متعالی ترین نمونه مقاومت است.

,

وی افزود: حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس،این جنگ را به یکی از کم‌نظیر‌ترین پدیده‌های تاریخ تبدیل کرد . حضرت امام (ره) در ماههای پایانی عمر پر برکتشان بهترین توصیف را از دوران دفاع مقدس داشتند .آنگاه که فرمودند: «... ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم. ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم. ما در جنگ پرده تزویر جهانخواران را کنار زدیم... ما در جنگ ابهت دوابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پربار اسلامیمان را محکم کردیم... ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها، سالیان سال می‌توان مبارزه کرد. جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت. جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند....». (صحیفه نور –جلد ۲۱- صفحه ۲۸۳)

,

حجت الاسلام مهری گفت:  جنگ تحمیلی هشت ساله علیه مردم ایران ، اگرچه هزینه‌های انسانی و مادی عظیمی را بر ملت ایران تحمیل کرد، اما برکات زیادی را نیز برای ملت ایران وجهان اسلام به همراه داشت که گوشه‌ای از آن به شرح زیر است.

,

۱- دفاع مردم ما تنها دفاع از خاک نبود، بلکه دفاع از اصول و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب و در یک کلام انجام تکلیف الهی بود.

,

۲- تأمین امنیت پایدار برای کشور ایران در برابر تهدیدات مختلف نظامی، امنیتی و حتی سیاسی و اقتصادی دشمنان ،یکی از دستاوردهای مهم مقاومت مردم ایران بود.

,

۳- قدرت و ظرفیت زایندگی مقاومت مردم ایران را این روزها در عرصه‌های مبارزه نیروهای جبهه مقاومت در میدان‌های عراق، لبنان، سوریه، یمن و ... به روشنی می‌توان دید

,

۴- اجماع جبهه استکبار علیه نظام اسلامی وتحریم ایران در همه ابعاد سبب شد از همان روزهای آغازین دفاع، تلاش برای خودکفایی و رفتن به سمت تولید تجهیزات مورد نیاز به بخشی از راهبرد نظام اسلامی تبدیل شود.

,

۶- دفاع مقدس ظرفیت وقابلیت عظیم مدیریت منحصر به فرد نظام دینی،یعنی «ولایت فقیه» را آشکار کرد.

,

امام جمعه شهرستان با اشاره به فرافکنی به سبک یانکی‌ها، عنوان کرد:  حمله پهپادی انصارالله یمن به قلب صنعت نفتی عربستان باعث شده است بار دیگر آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی به فضا سازی علیه ایران روی بیاورند. در حالی که پس از انجام حمله پهپادی به دو پالایشگاه بقیق و خریص در شرق عربستان، انصارالله یمن و ارتش این کشور بلافاصله تایید کردند که این حمله از داخل یمن صورت گرفته ، اما فضاسازی یانکی ها علیه ایران شروع شد.

,

,وی افزود: عربستان هر زمان در برابر حملات انصارالله ناکام می‌ماند بلافاصله ایران را عامل حملات معرفی می‌کند تا بدین وسیله به نوعی از آبرویزی شکست در برابر یک جنبش محلی فرار کند.  آمریکا به دنبال این است تا با پررنگ نشان دادن تهدید حملات پهپادی به عربستان برای بازار نفت، نوعی اجماع جهانی علیه ایران به راه بیندازد تا ائتلافی با هدف تامین امنیت انرژی جهان شکل بگیرد. وزیر انرژی آمریکا در این راستا با متهم کردن ایران به این حملات تاکید کرده که این حمله‌ای عامدانه به اقتصاد جهانی و بازار جهانی انرژی بوده است.

,

* ناکامی سامانه‌های دفاعی "پاتریوت" عربستان که ساخت آمریکا است در برابر این حملات بی اعتمادی به تسلیحات آمریکایی را بیشتر کرده است. رای الیوم با اشاره به قدرت ویرانگر پهپاد‌های جنبش انصارالله یمن تاکید کرد، همه کسانی که ابزار‌های جنگی آمریکایی دارند بدانند از حملات هوایی در امان نیستند.

,

* چه بسا آمریکا به دنبال این باشد که با معرفی ایران به عنوان عامل حملات و تشدید پروژه نخ نمای "ایران هراسی " به عربستان پیشنهاد خرید سامانه‌های پیشرفته تری را بدهد و به این صورت بار دیگر گاو شیرده را بدوشد.

,

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: در واقع آمریکا و عربستان با چنین اتهاماتی به ایران به دنبال آن هستند که اندکی از خفت و خواری نتیجه جنگ یمن را بکاهند. ثروتمندترین کشور منطقه و بزرگ ترین قدرت نظامی دنیا قادر نیستند از پس یک گروه شبه نظامی برآیند!

,

امام جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولین امر درخواست نمود: قصه پرغصه منطقه جنگی برای همه مردم غرب کشور اعمال شود .

,

وی افزود: علت بخشی از توسعه نیافتگی، فقر و بیکاری مردم غرب کشور جنگ و آوارگی مردم بوده است.

,

حجت الاسلام مهری گفت: شنیده شده بعضی از اقایان منطقه غرب کشور را به عنوان منطقه جنگی قبول ندارند و عده ای با دروغ و تزویر می گویند برای حل آن کاری انجام داده ایم.

,

وی افزود: بدانید منطقه درگیر در جنگ با منطقه جنگی بسیار فرق می کند مردم را با این عناوین گول نزنید و بدانید خدای حق مردم کارهای ناحق شما را آشکار می کند.

,

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: عده ای جزئی به عنوان منطقه درگیر در جنگ معرفی شده اند و گفته شده منطقه جنگی برای چند نهاد اعمال شده است ولی همه باید از این موقعیت برخوردار باشند و یکی از مطالبات من در هفته دفاع مقدس همین قصه است.

,

 

,

آمریکا از طرح کردن مذاکره به دنبال نشان دادن تاثیر فشار حداکثری خود بر ایران است

, آمریکا از طرح کردن مذاکره به دنبال نشان دادن تاثیر فشار حداکثری خود بر ایران است,

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس این جنگ را به یکی از کم نظیرترین پدیده های تاریخ تبدیل کرد

,

امام جمعه سرپل ذهاب بابیان اینکه ایران اسلامی درگیر یک جنک کاملا نابرابر شد افزود: در این جنگ یک ملت تازه انقلاب کرده که ارکان نظام سنتی گذشته‌اش از هم گسیخته و زیرساخت های نظام انقلابی اش هنوز شکل نگرفته است به ناچار درگیر نبردی شد که در آن سوی جبهه همه ظرفیت‌های نظامی اطلاعاتی و اقتصادی قدرت های مطرح جهان در حمایت از صدام به کار رفته و برای شکست ایران لحظه شماری می کردند.

,

وی ادامه داد: حضور حماسی مردم در صحنه و تجلی همبستگی ایثار و مقاومت مردم ایران در عرصه های دفاع مقدس تهدید عملی دشمن را به فرصتی برای اعتلاء و تثبیت نظام اسلامی تبدیل کرد.

,

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: این جنگ اگر چه هزینه های انسانی و مادی عظیمی را بر ملت ایران و عراق تحمیل کرد اما دستاوردها و برکات زیادی برای ایران و جهان اسلام به همراه داشت.

,

وی با اشاره به برکات و دستاوردهای مهم دفاع مقدس اذعان داشت: دفاع مردم تنها دفاع از خاک نبود بلکه دفاع از اصول و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب و در یک کلام انجام تکلیف الهی بود تامین امنیت پایدار برای کشور ایران در برابر تهدیدات مختلف نظامی وامنیتی و حتی سیاسی و اقتصادی دشمنان یکی از دستاوردهای مهم مقاومت ایران بود.

,

فاطمی نسب ادامه داد : دفاع مقدس قدرت و ظرفیت مقاومت ایران را بالا برد به طوری که این روز ها این قدرت زاینده مقاومت را در عرصه مبارزه نیروهای جبهه مقاومت در میادین عراق، سوریه، لبنان و یمن می توان مشاهده کرد.

,

وی تصریح کرد: اجماع جبهه استکبار علیه نظام اسلامی و تحریم های همه جانبه کشور سبب شد که از همان روزهای آغازین دفاع مقدس تلاش برای خودکفایی و رفتن به سمت تولید تجهیزات مورد نیاز به بخشی از راهبرد نظام اسلامی تبدیل شود.

,

 امام جمعه شهرستان عنوان داشت: دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت عظیم مدیریت منحصر به فرد نظام دینی یعنی ولایت فقیه را برای همگان آشکار ساخت.

,

خطیب جمعه شهرستان در ادامه به بحث مذاکره میان ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت : پیش کشیدن بحث مذاکره در شرایط فعلی ازسوی آمریکا نه به عنوان مذاکره بلکه برای نشان دادن تاثیر فشارهای حاصل از تحریمهای ظالمانه بر ایران به دنیا می باشد .

,

وی افزود: آمریکا با پیش کشیدن مجدد موضوع مذاکره به دنبال تحمیل خواسته های خود و اثبات موفقیت راهبرد فشار حداکثری بر ایران هستند لذا مقام معظم رهبری فرمودند هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان ایران و آمریکا اتفاق اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه در غیر آن.

,

وی در ادامه به حملات پهپادی انصارالله یمن به عربستان اشاره کردو اظهار داشت: حملات پهپادی انصارالله یمن به دو میدان نفتی در شرق عربستان باعث کاهش صادرات نفت عربستان شد که یکی از پیامدهای این حملات توقف ۵۰ درصدی از تولید نفتی عربستان بود.

,

فاطمی نسب در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت امام سجاد(ع)به روایتی در ۲۵ محرم اشاره کرد و گفت: امام سجاد علیه السلام در طول ۳۴ سال امامت خود دو هدف اصلی یعنی ابلاغ پیام نهضت حسینی و زمینه سازی برای تشکیل حکومت اسلامی مطابق با خط مشی امامت را دنبال فرمودند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه