اخبار داغ

مؤسسه خیریه ای که بذر "احسان مهر" در مهر می‌کارد

مؤسسه خیریه ای که بذر "احسان مهر" در مهر می‌کارد
مؤسسه‌ خیریه دارالایتام اسدآباد ۴ هزار دانش‌آموز نیازمند را مهر می‌بخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مؤسسه دارالایتام اسدآباد با سابقه ۱۵ سال فعالیت هرسال قشری عظیمی از دانش‌آموزان بی بضاعت و نیازمند را با اهدا لوازم التحریر و البسه مهر می بخشد و امسال نیز بنا دارد ۴ هزار دانش‌آموز را حمایت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

فقر، کلمه تکان دهنده ای است که ابتدا ذهن آدمی را به فقر مالی سوق می دهد و در این میان فقر مالی کماکان به همراه دیگر ضعف ها همچون فقر عاطفی، اجتماعی و… نهایتاً به نابودی جامعه منجر می‌شود.

,

در هیاهوی زندگی که به قول معروف بالا و پایین زیادی دارد، امروز برای عده زیادی که در پایین ترین پله زندگی ایستاده اند، مستحق احسان و نیکویی افرادی هستند که در پله های بالاتری قرار گرفتند.

,

می‌دانیم که صدقه بلا را دور می‌کند، پس برای ماندن در موقعیت های خوب زندگیمان باید انفاق کنیم، باید ببخشیم از آنچه به دست آورده ایم که قطعا این ضمانتی خوب از سمت خداست.

,

در جایی امام صادق(ع) از نشانه‌های ایمان خالص را، نیکی کردن به برادران دینی و ایمانی و تأمین نیازهای آنان در سختی و آسانی می‌داند، حال در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز فصلی که ماهش با مهر است، مبادا مهر و محبت به کودکانی که چشم نیاز خود را به درب دوخته اند، فراموش شود.

,

بارها خوانده ایم که خداوند در قرآن، ائمه در احادیث خود و بزرگان در سخنان حکیمانه خود همگی به احسان و نیکوکاری اشاره و مردم را تشویق و ترغیب به این کار پسندیده می‌کنند، بسیار آشکار است در بهبه زمانی که نیاز مالی انسان مهم ترین نیاز و رفع آن بدون چشم داشتی بهترین نیکی هاست.

,

در این میان مؤسسه خیریه ای در اسدآباد چند سالی است که کمر همت بسته و با جمع اوری کمک‌هایی از نیازمندان دستگیری می کند.

,

هرساله در زمان بازگشایی مدارس خیرینی به کمک مؤسسه خیریه ای که با نام ایتام، فعالیت می کند، در پویش انسانی و اجتماعی احسان مهر شرکت کرده و کمک های خود اعم از پوشش مدرسه ای ، لوازم التحریر و… را به افرادی که می‌شناسند، اهدا می‌کنند.

,

امسال نیز این مؤسسه خیریه گامی بلند برای دستگیری از نیازمند و شاد کردن دلهایی برداشته که قطعا از آینده سازان این مملکت خواهند بود.

,

امسال باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه و گرانی اقلامی مانند لوازم التحریر بیشتر از گذشته خانواده ها را دچار مشکل کرده است که قطعا این مؤسسات خیریه هم با آن مشکلات روبرو هستند.

,

در این رابطه سلطان هادی، مسئول موسسه دارالایتام اسدآباد  در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ بابیان اینکه مؤسسه دارالایتام خیریه اسدآباد از سال ۸۳ فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده است، اظهار کرد: هرساله ما به کمک خیرینی کمک‌هایی را به اقشار مختلف ازجمله ایتام و نیازمندان و زندانیان هدیه می‌کند.

,

وی با اشاره به گرانی قیمت لوازم‌التحریر در سالجاری گفت: متأسفانه امسال به دلیل گرانی‌ها برای اهدا کمک لوازم‌التحریر و البسه و پوشاک به دانش آموزان باکمی مشکل مواجه بودیم که اگر نبود کمک‌های خیرخواهانه مردمی کمتر در این امر می‌توانستیم، مشارکت کنیم.

,

مسئول موسسه دارالایتام اسدآباد گفت: ما سالانه ۴ هزار دانش‌آموز نیازمند و یتیم را در طی دو نوبت یک‌بار در زمان بازگشایی مدارس بار دیگر در ایام نوروز خدمات ارائه می‌دهیم که در زمان بازگشایی مدارس لوازم‌التحریر را هم به پوشاک اضافه می‌کنیم.

,

وی تصریح کرد: این کمک‌های به دانش آموزان نیازمند از طریق مدیران مدارس انجام می‌شود و ما لوازمات را تحویل آنان می‌دهیم که به دست دانش آموزان برساند.

,

هادی بابیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده در مؤسسه برای اهدا به نیازمندان از این جای خاصی نیست و تنها از طریق خیرین و مرم جمع‌آوری می‌شود، گفت: بسیاری از این خیرین در شهرهای دیگر ساکن هستند.

,

وی گفت: در مؤسسه خیریه دارالایتام ۱۵۰ نفر یتیم دارای حامی هستند که برای آن‌ها ۱۰۰ هزار تومان واریز می‌شود که ماهیانه مبلغی ۱۰ میلیون تومان می‌شود.

,

مسئول موسسه دارالایتام اسدآباد افزود: در کنار کمک به ایتام ما کمک‌های موردی به خانواده‌ها را هم داریم که شامل بسته غذایی و پول نقد است .

,

وی خاطرنشان کرد : تعداد ۲۵۰ نفر خیر به‌صورت ثابت به این مؤسسه برای کمک به ایتام کمک می‌کنند و البته برخی‌ها هم به‌صورت غیرثابت هستند که از طریق تماس تلفنی آن‌ها جذب می‌کنیم.

,

هادی در خصوص لوازم‌التحریر یارانه‌ای گفت: متأسفانه امسال هرچه به کمیته امداد، اداره صنعت، اصناف و آموزش‌وپرورش سر زدیم که از این لوازم‌التحریر تعاونی دریافت کنیم، چیزی عایدمان نشد و البته می‌گفتند که این لوازمات هنوز نرسیده است.

,

وی با اشاره به افزایش قیمت لوازم التحریر گفت: اگر هزینه لوازم‌التحریر کمتر باشد می‌توانیم خدمات بیشتری را به دانش آموزان نیازمند بدهیم.

,

مسئول موسسه دارالایتام اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر خانواده‌هایی از وسایل و لوازم‌التحریر سال گذشته دارند، مارا در کمک به دانش آموزان نیازمند کمک کنند، البته والدین سعی کنند امسال نیز کودکان خود را تشویق کنند که در مصرف نوشت افزارها صرفه‌جویی کنند تا بتوان در سالهای آینده به افراد نیازمند کمک کرد .

,

وی یادآور شد: در این مؤسسه سه نفر مشغول کار هستند که البته مبلغی را دریافت نمی‌کنند و تنها ما هرماه هدیه‌ای را برای آنان در نظر می‌گیریم.

,

هادی گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال این مؤسسه ۱۵۰ میلیون تومان لوازم‌التحریر و پوشاک برای دانش آموزان نیازمند خرید شود که مقداری از این مبلغ جمع‌آوری شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه