اخبار داغ

واردات تلفن همراه با چه آینده‌ای روبرو می‌شود؟

واردات تلفن همراه با چه آینده‌ای روبرو می‌شود؟
شرکت ماریاتل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های واردکننده تلفن همراه برای هماهنگی‌های بیشتر بین مسئولین دولتی و بخش خصوصی و با محوریت ارتباط بین سازمان امور مالیاتی با صنف و شرکت‌های واردکننده که بتوانند مشکلات و چالش‌های که پیش رودارند را برطرف کنند همایشی را با عنوان هم‌اندیشی و قانونمندسازی حوزه فناوری و ارتباطات برگزار کرد که شروعی برای ارتباطات بیشتر و برگزاری نشست‌های تخصصی‌تر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نکته مثبت این همایش حضور برخی چهره‌های دولتی مانند دکتر پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و غیردولتی و البته چند تن از هنرمندان به نام کشور بود که توضیحات بیشتر را در این خصوص از زبان آقای اسمعیل مدیر شرکت آریا تل مرور می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
هدف از برگزاری این همایش چه بوده است؟
,
 
,
اسمعیل : هدف بحث ارتباط بین وزارت صمت و وزارت اقتصاد بود که یکسری مشکلات ازنظر ضرایب باهم دارند را به یک ضریب مشخص برسانند. بحث دیگری که در این همایش مطرح شد که با راهکار مناسب همراه شد این بود که افرادی که از پاسپورت‌های مسافران برای رجیستری گوشی‌های قاچاق سوءاستفاده می‌کنند. برای مثال امسال حدوداً 2 میلیون زائر در ایام اربعین خواهیم داشت که قرار است با رفت آمد این جمعیت 2 میلیون پاسپورت مورد سوءاستفاده قرار گیرد که با فراهم کردن شرایط برای مراکز پلیس +10 عملاً دست قاچاقچیان بسته خواهد شد.
,
الآن پاسپورت به قیمت 300 تا 400 هزار تومان خریدوفروش می‌شود که تور لیترها و آژانس‌های مسافرتی به بازار سیاه راه‌اندازی کرده‌اند.
,
 
,
مدیر شرکت آریا تل در زمان حال چند درصد ورود غیرقانونی گوشی همراه به کشور داریم؟
,
 
,
حدوداً نزدیک به 5 درصد از کالاهای بالای 5 تا 6 میلیون تومان به‌صورت غیرقانونی به کشور وارد می‌شود.
,
 
,
به‌عنوان‌مثال iphone xr max  که قیمتی حدود 15 میلیون تومان دارد را با خرید پاسپورت مسافر با مبلغ 500 هزار تومان که از پرداخت حدوداً 2 میلیون تومان مالیات برای هر گوشی سر باز می‌زند. که این 5 درصد اگرچه در بازار رقم ناچیزی است اما باعث خروج ارز زیادی از کشور خواهد شد.
,
 
,
وضعیت واردات قانونی تلفن همراه به چه صورت است؟
,
 
,
اسمعیل: امروزه تقریباً 85 درصد نیاز بازار تلفن همراه به واسطه شرکت ما و شرکت‌های موازی با ما به‌صورت قانونی تأمین می‌شود. و عملاً 90درصد از بحران‌های تأمین کالا را پشت سر گذاشته‌ایم اما تنها مشکل تأمین کالا در کشور امارات است که قیمت‌ها دچار نوسان می‌شود و حمل کالا از دبی به دلیل حجم زیاد واردات روند عادی کار ما خلأ ایجاد کرده است.
,
 
,
درنهایت جمع‌بندی پایانی همایش چه بود؟
,
 
,
اسمعیل: این جمع‌بندی به وجود آمد که سازمان امور مالیاتی تمام و کمال آمادگی ارتباط با کسبه، بخش خصوص و شرکت‌های واردکننده را داشته باشد و بستری مناسب برای این ارتباط فراهم سازد. و همچنین این سازمان متعهد شد که با ما و سایر شرکت‌ها در تمام شهرهای ایران آموزش‌های مالیاتی برای این صنف برگزار کند.
,
نتیجه‌گیری صورت گرفته این بود که یک سری هماهنگی با حضور دستیار آقای ستاری برای ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود که از الآن پایه و اساس تولید داخل بنا شود.
,
 
,
مسئولین و مهمانان حاضر در جلسه از چه صنفی بودند؟
,
 
,
اسمعیل: این همایش با حضور دکتر پارسا رئیس سازمان امور مالیانی کشور، آقای توتونچی مدیرکل پژوهش سازمان مالیانی، سردار موسویان، مدیرکل پول‌شویی کشور، آقای دلیر دستیار آقای ستاری، از وزارت صمت و همچنین از وزارت اقتصاد و دارایی.
,
 
,
شرکت ماریاتل به حمایت چه مجموعه‌هایی این همایش را برگزار کرد؟
,
 
,
اسمعیل: با حمایت وزارت صمت، اتاق بازرگانی، انجمن واردکنندگان تلفن همراه در تاریخ 3/6/98 در اتاق بازرگانی ایران صورت گرفت.
,
 
,
در خصوص حضور هنرمندان در این همایش توضیح دهید؟
,
 
,
اسمعیل: ما سعی کردیم که فضا خشک و معطوف به یک جریان نباشد چون با این مسئله تمام اقشار جامعه درگیر می‌باشند که همایش با عنوان هم‌اندیشی و قانونمندسازی حوزه فناوری و ارتباطات باشد لذا سعی شد از کسبه، سازمان امور مالیاتی و بخش خصوصی دعوت گرفته شود.
,
 
,
در این همایش چهره‌هایی مانند خانم مقانلو و آقای لطیفی حضور داشتند.
,
 
,
که در پایان امیدوارم مسئولین در رابطه با طرح پیشنهادی ما تمام و کمال اقدامات لازم را انجام دهند تا دستاوردی به‌عنوان به صفر رساندن واردات قاچاق کالا که با حمایت دکتر جهرمی صورت گرفت توانیم به اتمام برسانیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه