اخبار داغ

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان:

گفتمان «مدیریت جنگ» باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد/ تفکر سردار سلیمانی به عنوان یک جوان 23 ساله در زمان جنگ قابل ستایش است

گفتمان «مدیریت جنگ» باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد/ تفکر سردار سلیمانی به عنوان یک جوان 23 ساله در زمان جنگ قابل ستایش است
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در این روزهایی که سوء مدیریت کشور را فرا گرفته است باید به گفتمان مدیریت جنگ بر گردیم و همانطور که در حوزه های نظامی بازدارندگی بزرگی ایجاد شده است لذا انتظار می رود در حوزه اقتصادی و سایر قسمت ها نیز از این نوع مدیریت استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار مهدی ابوالحسنی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمان صبح امروزدر نشست خبری به مناسبت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس اقیانوس بیکرانی است و باید سال ها بگذرد تا بتوانیم گوهر های گرانبهای این اقیانوس را کشف کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: در حوزه جنگ توفیقات زیادی نصیب ما شد که جوانانی که حتی تحصیلات آکادمی در جنگ نداشتند کارهای بزرگی انجام دادند و سردار سلیمانی که افتخار امروز ماست سخنرانی های در زمان جنگ انجام می دادند که باور کردنی نبود یک جوان 23 ساله این تفکرات عمیق را داشته باشد.

,

سردار ابوالحسنی تاکید کرد: در این روزهایی که سوء مدیریت کشور را فرا گرفته است باید به گفتمان مدیریت جنگ بر گردیم و همانطور که در حوزه های نظامی بازدارندگی بزرگی ایجاد شده است لذا انتظار می رود در حوزه اقتصادی و سایر قسمت ها نیز از این نوع مدیریت استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه خدا محوری و توکل به خدا شاخص پیروزی در جنگ بود،عنوان کرد: بعد از خدا محوری، اراده مردم عامل پیروزی ما در جنگ بود که واقعا قابل تقدیر و مثال زدنی است و این مقاومت ها می تواند در حوزه های مختلف الگو قرار گیرد.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان خاطر نشان کرد: یکی از مباحث جنگ که امروز کمتر به آن توجه می شود رشد اخلاقیات در جنگ بود و می توان گفت که دفاع مقدس بهشت اخلاقیات بود و آداب انسانی را در حد اعلا رعایت می کردند لذا رفتار رزمندگان باید در جامعه نهادینه شود.

,

سردار ابوالحسنی در ادامه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: شعار "ما پیروزیم" شعار محوری هفته دفاع مقدس است و در اولین روز این هفته که با عنوان " قدرت - توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح " نامگذاری شده است، رژه نیروهای مسلح ساعت ۸:۳۰ در بلوار ۲۲ بهمن برگزار می شود.

,

 وی ادامه داد: رزمایش آبی خاکی در موزه دفاع مقدس نیز از اول تا ۵ مهرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء برگزار می شود که بخشی از عملیات های دفاع مقدس را در معرض نمایش می گذارد.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: در دومین روز از هفته دفاع مقدس که " دانش پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان " نام گرفته است ویژه برنامه تجلیل از سربازان، اول مهر ماه  در دو مرکز شهید باهنر ناجا و مرکز ۰۵ را در دستور کار داریم.

,

سردار ابوالحسنی "رونق تولید، حمایت مردمی و خود باوری" را شعار سومین روز از هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ویژه برنامه حماسه زینبی ویژه بانوان ادارات و سازمان ها در سوم مهر ماه از برنامه های شاخص این روز است که در این برنامه مادران، خواهران و همسران شهدا گفت و گوی بی واسطه ای با خانم های کارمند ادارات خواهند داشت.

,

وی در ادامه مطرح کرد: هفتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری که یک کار علمی باارزش در استان کرمان است در این هفته برگزار می شود و تلاش داریم در ۴ مهرماه از چند کتاب دفاع مقدس رو نمایی کنیم.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان خاطر نشان کرد: برگزاری دوره آشنایی با دفاع مقدس برای مدیران استان و گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه هایی است که در این هفته برگزار می شود.

,

سردار ابوالحسنی ادامه داد: به رسم هرساله عطرافشانسی قبور مطهر شهدا از برنامه های شاخصی است که در این هفته به ان پرداخته می شود و ویژه برنامه شب خاطره در منزل شهید حسین جان ایرانمنش به مناسبت سالگرد عملیات ثامن الائمه نیز روز ۶ مهرماه برگزار می شود.

,

وی در پایان با بیان اینکه دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس در این هفته صورت می گیرد، تصریح کرد: از یادمان شهدا در ۲۰ مدرسه شهر کرمان رونمایی خواهد شد تا ذکر شهدا در مدارس زنده شود و هم چنین زنگ مهر و ایثار در مدارس کرمان نواخته خواهد شد .

,

انتهای ییام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه