اخبار داغ

در گفت‌وگو با فرشته روح‌افزا مطرح شد؛

انتقاد از تلاش برخی افراد برای کاهش وظایف دستگاه‌ها در خصوص عفاف و حجاب

انتقاد از تلاش برخی افراد برای کاهش وظایف دستگاه‌ها در خصوص عفاف و حجاب
مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کاهش دادن وظایف دستگاه‌ها موجب تضعیف سند عفاف و حجاب می‌شود، گفت: به جای کاهش وظایف، باید مسیر اجرایی شدن مصوبات این سند را آسان‌تر کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از انتقادات فراوان در مورد عدم پیگیری شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اجرای سند عفاف و حجاب و تصویب جزئیات این سند برای ترسیم مسیر دقیق اجرایی و ممانعت از بهانه‌تراشی دستگاه‌های اجرایی،‌ بررسی آن در دستورکار جلسه اخیر این شورا قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در پیش‌نویسی که به عنوان جزئیات سند عفاف و حجاب توسط دبیرخانه شورا و با نظر بعضی از اعضا طراحی شده بود، در این جلسه مطرح شد و مصوبات جدیدی به سند عفاف و حجاب اضافه شد.

,

فرشته روح‌افزا مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به این اتفاقات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مصوبه قبلی شورا در خصوص عفاف و حجاب به دستور مقام معظم رهبری و همزمان با سخنان ایشان در رابطه با آسیب‌های اجتماعی توسط گروهی منتخب در شورای فرهنگی و اجتماعی اصلاح شده است، گفت: اصلاحاتی که برروی مصوبات قبلی انجام گرفت موجب شد، این سند با دقت بیشتر و خروجی مطلوب‌تری مطرح شود.

,

وی ادامه داد: قرار شد این مصوبات به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی بیاید و چکش‌کاری‌های نهایی بر روی آن انجام شود.

,

روح‌افزا خاطرنشان کرد: مقام رهبری معتقدند این مصوبه باید به طور کامل اجرا شود و نباید در اجرای آن تاخیری بیفتاد و از همین رو  از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که به صورت جدی مصوبات را اجرا کنند تا با ضعف بیشتری در مسأله عفاف و حجاب مواجه نشویم.

,

وی با بیان اینکه رئیس شورای عالی فرهنگی در جلسه اخیر با درایت پیش‌نویس جدید مطرح‌شده را به تصویب نرساند، گفت: اگر بر اساس مصوبه پیشنهادی جدید وظایف دستگاه‌ها را کم‌رنگ‌تر کنیم، ممکن است دوقطبی که رهبری به آن هشدار داده بودند در کشور ایجاد شود.

,

مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کشور و تاکید وی بر اهمیت مسأله عفاف و حجاب در کشور گفت: متاسفانه دستگاه‌هایی که متولی اجرای قوانین مربوط به عفاف و  حجاب هستند در این زمینه فعالیت چشمگیری نداشته و به وظایفشان به درستی عمل نمی‌کنند، به همین دلیل نقاط ضعف زیادی در فعالیت‌هایشان دیده می‌شود.

,

وی با تاکید بر اینکه باید در موضوع عفاف و حجاب با وحدت رویه عمل کنیم اظهار داشت: تصویب مصوبات جدید می‌تواند به این یک صدایی ضربه وارد کند.

,

روح‌افزا گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تا به حال طبق منویات رهبری با مسائل فرهنگی برخورد داشته است.

,

وی اظهار داشت: در حال حاضر هم با توجه به تاخیر اجرای سند عفاف و حجاب دشمنان نظام با کمک شبکه‌های تلویزیونی خارجی و پیاده‌نظامشان در شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند هجمه‌های سنگینی بر روی مسأله حجاب وارد کنند و متاسفانه برخی در داخل هم به این هجمه‌ها دامن می‌زنند.

,

مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی  با تاکید بر اینکه تقلیل و کاهش دادن وظایف دستگاه‌ها موجب تضعیف سند عفاف و حجاب می‌شود، گفت: باید مسیر اجرایی شدن مصوبات این سند را آسان‌تر کنیم.

,

روح‌افزا اختلاف نظر در باره طرح‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را با توجه به اعضای متعدد با دیدگاه‌های مختلف طبیعی دانست و گفت: اما اینکه هر کسی بخواهد طرح جدیدی ارائه دهد موجب معطل ماندن مصوبات می‌شود و این شرایط فضا را برای سوءاستفاده دشمنان هموار می‌کند وبا منویات رهبری که باید این مصوبات هرچقدر زودتر اجرایی شود در تضاد است.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه