اخبار داغ

سلامت نوزاد به شرط باج سکه طلا به پزشک زایمان

سلامت نوزاد به شرط باج سکه طلا به پزشک زایمان
یکی از پزشکان بوشهری با هویت "ز_ف" در روزهای گذشته به یکی از والدین نوزادانی که تازه به دنیا آمده است می‌گوید به دلیل اینکه شرایط مالی خوبی ندارید باید یک ربع سکه که مبلغی بالغ بر یک میلیون و دویست هزار تومان است تهیه کنند و به وی هدیه دهند تا نوزاد سالم داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ چند سالی است مجموعه های درمانی کشور زایمان های طبیعی را رایگان و زایمان هایی که نیاز به عمل جراحی دارند با مبلغی مصوب انجام می دهند و در این راه تشویق به زایمان طبیعی نیز مدنظر است زیرا زایمان غیرطبیعی و سزارین عوارض خطرناکی برای مادر و فرزند دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

پیش از زایمان، مراقبت های دوره بارداری در سلامت نوزاد از اهمیت ویژه برخوردار و از این رو مادر باید از ابتدا بارداری تا زایمان تحت نظر و مشاوره فردی متخصص باشد و پزشکان به دلیل کنترل وضعیت جسمانی جنین از ابتدای بارداری تا زایمان نقشی تعیین کننده در تولد نوزاد دارند.

,

اما برخی از پزشکان با عدم رعایت قوانین و نرخ های مصوب از ابتدای کنترل جنین نرخ هایی خارج از مصوبات قانونی دارند و برخی مراجعین از آنجایی که سلامت مادر و فرزند برای آنان اهمیت دارد تن به این پرداخت های غیرقانونی برای ۹ ماهه بارداری و زایمان می شوند و این هزینه را به صورت نقدی و تمام و کمال پرداخت می کنند.

,

براساس گفته یکی شهروندان بوشهری یک پزشک که در یکی از بیمارستان های مرکز استان به طبابت مشغول است هنگام انجام زایمان از والدین نوزاد درخواست سکه تمام بهار آزادی می کند؛ وی اظهار داشت: این پزشک با هویت “ز_ف” در روزهای گذشته به یکی از والدین نوزادانی که تازه به دنیا آمده است می گوید به دلیل اینکه شرایط مالی خوبی ندارید اگر ربع سکه که مبلغی بالغ بر یک میلیون و دویست هزار تومان است تهیه کنند هم از آنها قبول خواهد کرد.

,

بر اساس این اظهارات، خانواده این نوزاد به دلیل اینکه باید چند ماه اول تحت نظر این پزشک باشند به ناچار در حال تهیه سکه برای وی هستند.

,

ضرورت دارد این اقدام خلاف اخلاق و قانون توسط مجموعه های نظارتی بررسی شود و با این رویه نامناسب برخی پزشکان برخورد جدی شود.

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه