اخبار داغ

به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می شود؛

همایش مقابله‌ با تفکر تکفیری با حضور 500 روحانی شیعه و سنی در کردستان

همایش مقابله‌ با تفکر تکفیری با حضور 500 روحانی شیعه و سنی در کردستان
معاون فرهنگی سپاه کردستان از برگزاری همایش مقابله‌ با تفکر تکفیری با حضور 500 روحانی شیعه و سنی در کردستان و در هفته دفاع مقدس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، در حال حاضر یکی از عوامل مهم فتنه گری در منطقه جریان سلفی تکفیری است که در لباس دفاع از سنت، عملا در مسیر منافع غربیان گام برمی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

یکی از جریانهای تکفیری وهابیت است. وهابیت مسلمانان را به سبب، توسل به ارواح بزرگان و احترام به قبور اولیای الهی، مشرک به شرک جلی و کافر به کفر اکبر می‌داند و معتقد است این شرک، از شرک مشرکان زمان رسول خدا(ص) بیشتر و بزرگ‌تر است. بنابراین مسلمانان باید دوباره اسلام آورده و شهادتین را به زبان جاری کنند و از اجداد خود تبری جویند؛ در غیر این صورت مهدورالدم بوده‌اند و کشتن آنان در صورت امتناع از پذیرش دوباره اسلام واجب است و اموال و زنان و فرزندانشان به‌عنوان غنیمت جنگی گرفته می‌شود. در نگاه وهابیت یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان (به غیر از هم مسلکان ایشان) همگی کافر و مشرک و مهدور‌الدم هستند و حتی سلفیانی مثل: اخوان‌المسلمین و طالبان اگرچه مشرک نیستند، بدعت‌گذارند و باید از بدعت دست بردارند.

,

این اعتقادات وهابیون مورد تأیید و پذیرش پیروان امام شافعی(رض) نیست و آن را در تضاد با دین اسلام می دانند و معتقدند وهابیت خشونت و قتل و کشتار را به اسلام نسبت داده است.

,

در همین راستا به گفته معاون فرهنگی سپاه بیت المقدس کردستان در روز سوم مهرماه امسال همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه ای با عنوان همایش ائمه جمعه و جماعات با موضوع مقابله با تفکر تکفیری در سنندج برگزار می شود.

,

مطلب نوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: این همایش با حضور 500 نفر از علما و روحانیون سنی و شیعه متنفذ و صاحب تریبون در استان کردستان و با سخنرانی ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه و در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار می شود.

, کُردتودی،,

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش آشنایی هرچه بیشتر با موضوعات فرهنگی و مذهبی استان و هم اندیشی مقابله با تفکرات انحرافی و تکفیری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه