اخبار داغ

رئیس پلیس راهور استان یزد خبر داد

سهم 40 درصدی عابرین پیاده از متوفیان تصادفات/ اعلام محدودیت‌های ترافیکی ۳۱ شهریور در یزد

سهم 40 درصدی عابرین پیاده از متوفیان تصادفات/ اعلام محدودیت‌های ترافیکی ۳۱ شهریور در یزد
رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: از اوایل سال جاری به‌واسطه این‌که بسیاری از اقدامات گذشته کمرنگ شده است مجدداً متوفیان تصادفات عابرین پیاده به 40 درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، سرهنگ رضا زارع، پیش از ظهر یکشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه از محدودیت‌های ترافیکی ۳۱ شهریورماه، هم‌زمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: به دلیل برگزار رژه نیروهای مسلح در میدان امام حسین (ع) محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: مسیر رفت‌وبرگشت بلوار کوثر حدفاصل میدان امام حسین (ع) و میدان امام علی (ع) مسدود است همچنین کوچه‌ها و معابر منتهی به بلوار کوثر نیز به‌طور کامل مسدود است. مسیر جایگزین برای بلوار کوثر بلوار امام خامنه‌ای و بلوار جانباز است که همشهریان می‌توانند از این مسیرها عبور کنند.

,

رئیس پلیس راهور استان یزد بابیان این‌که بلوار شهید بهشتی از میدان مهدیه به میدان امام حسین (ع) نیز مسدود است افزود: ورودی بلوار باهنر به میدان امام حسین  مسدود است و تردد صرف از زیرگذر انجام خواهد شد و هیچ ترددی از سمت بلوار شهید بهشتی و بلوار باهنر به سمت میدان نخواهد شد.

,

زارع با اشاره به شروع مدارس در اول مهرماه و افزایش ترافیک اظهار داشت: پلیس راهور امسال نیز طبق سنوات گذشته در آماده‌باش کامل است و با هماهنگی‌های انجام‌شده با آموزش‌وپرورش  مدارس حاشیه راه شناسایی‌شده‌اند و نیروهای پلیس راهور و خودروهای پلیس  در مقابل این مدرسه‌ها مستقر خواهند شد.

,

وی بابیان این‌که پلیس راهور سرویس مدارس را ازلحاظ داشتن مجوز لازم، سرنشین اضافی و امکاناتی که باید داشت باشند را کنترل می‌کند ادامه داد:  با توجه به شلوغی و افزایش ترافیک، پلیس موضوع روان‌سازی ترافیک معابر و آرام‌سازی سرعت را در معابر جلوی مدارس را در 2 هفته اول مهرماه در دستور کار  دارد.

,

زارع بابیان این‌که در سطح کل استان 60 هزار سرویس مجاز مدارس شناسایی‌شده‌اند که مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند اذعان داشت: پلیس با سرویس‌های مدارس فاقد مجوز برخورد می‌کند و حتی پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا  با دستور دادستان این خودروها توقیف و به پارکینگ منتقل شود. همچنین با رانندگان سرویس مدارس که بیش از ظرفیت خودرو مسافر سوار کنند نیز برخورد خواهد شد.

,

وی اظهار داشت: مهم‌ترین معضل پلیس استفاده دانش آموزان از موتورسیکلت است که خطرات خاص خود را دارد به‌طوری‌که  در سال 97 در شهر یزد پنج نفر از فوت‌شدگان حوادث موتورسیکلت دانش آموزان بوده‌اند که به دلیل واژگونی موتور و یا برخورد با وسیله دیگر جان خود را ازدست‌داده‌اند که در این خصوص نقش مدیران مدارس بسیار پررنگ است تا علاوه بر ورود موتورسیکلت به مدارس خانواده‌ها و دانش آموزان را به عدم استفاده از موتورسیکلت تشویق کنند.

,

رئیس پلیس راهور استان یزد اعلام کرد: مدتی است که هم‌زمان با سراسر کشور قبوض دستی جمع‌آوری‌شده و کلیه پرسنل کادر پلیس برای اعمال قانون از موبایل استفاده می‌کنند و  اگر مأمور تخلفی را ببیند سریع اعمال قانون می‌کند و پیامک آن نیز در کمتر از چند دقیقه برای مالک خودرو ارسال می‌شود.

,

زارع در خصوص حوادث عابرین پیاده گفت: در سال‌های 94 الی 96 با اقدامات بسیار خوبی که از سوی شهرداری انجام‌شده بود سهم تصادفات عابر پیاده از 35 درصد به 13 درصد کاهش‌یافته بود اما  از اوایل سال جاری به‌واسطه این‌که بسیاری از اقدامات گذشته کمرنگ شده است مجدداً تصادفات عابرین  پیاده به 44 درصد افزایش داشته است.

,

وی بابیان این‌که روزانه شاهد حجم بالای تصادفات عابرین پیاده هستیم به‌طوری‌که در فقط در شهریورماه امسال از هفت نفر فوتی در حوادث درون‌شهری پنج نفر  عابر پیاده بوده‌اند که جان خود را ازدست‌داده‌اند.

,

زارع اعلام کرد: در شش‌ماهه نخست امسال 40 درصد از متوفیان حوادث رانندگی درون‌شهری عابریم پیاده و 44 درصد موتورسیکلت‌سواران بوده‌اند همچنین 14 درصد مجروحین عابر پیاده و 62 درصد نیز موتورسیکلت‌سواران بوده‌اند.

,

وی افزود: مجموع آمار فوتی‌های عابر پیاده در شش‌ماهه اول امسال ۱۹ نفر بوده است. که سن عابران پیاده فوتی زیر ۱۰ سال شش نفر و بالای ۵۰ سال نیز شش نفر بوده است.

,

زارع  بابیان این‌که بیشترین زمان حوادث رانندگی در شهر یزد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بوده است گفت: بیشترین علت تصادفات در معابر درون‌شهری  عدم رعایت حق تقدم با 52 درصد و عدم توجه به جلو 39 درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه  نیز 9 درصد بوده است.

,

وی در خصوص محلات پر تصادف شهر یزد گفت:  خیابان امام، بلوار گلستان شرقی و غربی آزادشهر، خیابان سید گل سرخ، بلوار شهید بهشتی، بلوار بسیج و خیابان شهید رجائی بیشترین حوادث رانندگی جرحی و فوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

,

زارع بابیان این‌که در سال 97 در سطح استان 16 دانش آموز در حوادث رانندگی درون‌شهری جان خود را ازدست‌داده‌اند افزود: 12 نفر از آن‌ها در شهر یزد و 4 نفر در سایر شهرستان‌ها فوت‌شده‌اند که در شهر یزد 5 نفر از آن‌ها موتورسیکلت‌سوار و یک نفر نیز دوچرخه‌سوار بوده‌اند. همچنین در سه‌ماهه نخست امسال نیز 3 دانش امور در حوادث رانندگی فوت کرده‌اند که 2 نفر از آن‌ها موتورسیکلت‌سوار و یک نفر نیز عابر پیاده بوده است.

,

رئیس پلیس راهور استان یزد اعلام کرد: در شش ماهه نخست امسال  بر اثر حوادث ترافیکی در معابر شهری ۳هزار و ۳۲ نفر مجروح و ۵۶ نفر کشته شده اند و ۲۸۰ نقطه حادثه خیز در شهرستان یزد شناسایی شده که البته رفع این نقاط زمان بر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه