اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان شد؛

فرافکنی نماینده اصلاح طلب مجلس درباره عملکرد فراکسیون امید/ کریمی: شرایط بین المللی مثل خروج آمریکا از برجام باعث شد فراکسیون امید بهتر از این عمل نکند!

فرافکنی نماینده اصلاح طلب مجلس درباره عملکرد فراکسیون امید/ کریمی: شرایط بین المللی مثل خروج آمریکا از برجام باعث شد فراکسیون امید بهتر از این عمل نکند!
رضا کریمی در خصوص عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: فراکسیون امید به رغم آن همه تبلیغات، آن عدد لازم برای اهداف تبیینی خود را نداشت، بر همین اساس این فراکسیون می تواند اهداف برنامه ای داشته باشد ولی اهداف اجرایی نه. فراکسیون امید حتی نمی تواند شعارهای انتخاباتی خود را در مجلس عملیاتی کند.
[

«رضا کریمی» نماینده مردم اردبیل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم اظهار داشت: مهم ترین اقدام فراکسیون امید همراه با دیگر فراکسیون های مجلس در تدوین برنامه ششم توسعه بود، وظیفه ای که بر عهده مجلس قبلی بود یعنی باید یک سال قبل از مجلس دهم عملیاتی می شد؛ در واقع باید قانون برنامه ششم توسعه را مجلس نهم تصویب می کرد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس دهم اولین کاری که در مجلس انجام دادند این بود که یک سری از احکامی که دولت تحویل مجلس نهم داده بود را ویراستار ی کرد؛ در واقع اولین کاری که مجلس دهم درگیر آن بود که چهار و نیم ماه در کمیسیون های تخصصی و صحن مجلس مطرح می شد، بحث تدوین برنامه ششم توسعه  بود در حالی که این کار وظیفه مجلس دهم نبود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: زمانی که  تدوین برنامه ششم توسعه  مراحل پایانی خود را طی می کرد، لایحه بودجه 96 به مجلس آمد و بعد از آن مجلس درگیر بررسی لایحه بودجه 96 شد که این موضوع در کمیسیون های تخصصی و بعد در کمیسیون تلفیق و نهایتاً اسفند ماه در صحن مجلس بررسی شد؛ یعنی سال 95 کلا صرف تدوین، تنظیم و تصویب برنامه ششم توسعه و بودجه 96 شد.

کریمی با بیان این که هیچ فراکسیونی نمی تواند به تنهایی کار خاصی انجام دهد گفت: فراکسیون امید به تنهایی نمی تواند برنامه های مجلس را پیش ببرد و در حقیقت در مجلس اکثریت حرف اول را می زند نه یک فراکسیون خاص.

وی در خصوص عملکرد فراکسیون امید در حوزه های نرخ ارز، بیکاری، تورم، اشتغال و... اذعان داشت: این مسائل بیش تر وظیفه دولت است و در واقع ماحصل کار فراکسیون امید و مجلس همان برنامه ششم توسعه و طرح ها و لوایح است.

نماینده مردم اردبیل اظهار داشت: فراکسیون امید یک سری گام هایی در بحث حمایت از معلولین و آلودگی هوا برداشته است و همچنین یک سری تصمیماتی در قالب طرح ها و لوایحی که از دولت به مجلس آمد گرفت و البته شاه کلید اقدامات مجلس همان قانون ششم توسعه بود که همه فراکسیون ها در شکل گیری این قانون نقش موثری داشتند.

رضا کریمی در تشریح انتقاد برخی از تئوریسین های اصلاحات به عملکرد فراکسیون امید گفت: ما لیست و فراکسیون را جدا می کنیم؛ اما قطعاً فراکسیون امید می توانست بهتر از این عمل کند، چرا بهتر از این عمل نکرد، این برمی گردد به شرایط بین المللی مثل خروج آمریکا از برجام.

وی در ادامه تصریح کرد: من موضوع را سیاه و سفید نمی بینم، نگام من یک نگاه نسبی است؛ فراکسیون امید یک توفیقاتی داشته ولی می توانست بهتر از این هم عمل کند، اما به دلیل این که اکثریت را در مجلس نداشت نمی توانست اهداف خود را پیش برد.

کریمی در ادامه گفت: فراکسیون امید به رغم آن همه تبلیغات، آن عدد لازم را برای اهداف تبیینی خود را نداشت، بر همین اساس این فراکسیون می تواند اهداف برنامه ای داشته باشد ولی اهداف اجرایی نه. فراکسیون امید حتی نمی تواند شعارهای انتخاباتی خود را در مجلس عملیاتی کند.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا از معرفی همین لیست در انتخابات یازدهم حمایت می کنید؟" بیان داشت: اگر تغییری نداشته باشد خیر؛ باید در صورت امکان و فراهم بودن شرایط افراد توانمندتری به این فراکسیون اضافه شوند تا بتوان سیاست های خود را به صورت مطلوب تری دنبال کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه