اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

سفر معاون اول رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی/ بسته تشویقی و معافیت برای سرمایه‌گذاری در استان در نظر گرفته شود

سفر معاون اول رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی/ بسته تشویقی و معافیت برای سرمایه‌گذاری در استان در نظر گرفته شود
استاندار خراسان جنوبی از سفر معاون اول رئیس جمهور در ۱۵ مهر به خراسان جنوبی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی که با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور و وزیر معین خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی کم برخوردار است در تدوین طرح های اقتصاد مقاومتی استان سعی شده تمام مناطق استان در مناطق کم برخوردار دیده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان, خاورستان, ، , محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی که با حضور سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور و وزیر معین خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی کم برخوردار است در تدوین طرح های اقتصاد مقاومتی استان سعی شده تمام مناطق استان در مناطق کم برخوردار دیده شود.,
 
,
وی افزود: برای پیشرفت استان لازم است دستگاه های حاکمیتی مشارکت داشته، به برون گرایی در استان توجه شود و به تجارت بین الملل در مرزهای استان به عنوان یک فرصت بی بدیل توجه شود.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موتور محرک کشور توجه به روستاها است، بیان کرد: با توجه به اینکه ۸۱ هزار نفر از جمعیت استان عشایر و ۴۱ درصد جمعیت روستایی است برای جلوگیری از مهاجرت های بی رویه به داخل و خارج استان به روستاها توجه شود.
,
 
,
معتمدیان عنوان کرد: علاوه بر خشکسالی های سالهای گذشته بسته بودن مرزهای کشور از دیگر دلایل مهاجرت مردم از روستاها و مناطق مرزی است.
,
 
,
وی گفت: طی سالهای اخیر اقدامات خوبی در مناطق مرزی و روستایی استان انجام شده و از نظر شاخص توسعه در بسیاری از موارد شرایط خوب است.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید برای ماندگاری مردم در روستاها شغل ایجاد کرد.
,
 
,
معتمدیان از تدوین سند بومی استان خبر داد و افزود: در این سند به مهاجرت معکوس به روستاها، افزایش ضریب ایمنی در مرزها، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی، استفاده از درآمد حاصل از سوخت مرزنشینی و سایر برنامه های کوتاه مدت توجه شده است.
,
 
,
وی اظهار کرد: برای ماندگاری مردم در مناطق روستایی باید به بخش کشاورزی و دامداری توجه شود که در این راستا در بحث ایجاد هاب پرورش شتر و واردات دام مولد به استان اقداماتی انجام شده است.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی از سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان در بحث پرورش شتر در استان خبر داد و گفت: شناسایی اولویت های شغلی و ماندگاری مردم در مرزها بسیار مهم است.
,
 
,
معتمدیان با بیان اینکه در استان ظرفیت های زیادی داریم اما در برخی موارد از جمله مواد معدنی و محصولات کشاورزی شاهد خام فروشی هستیم، افزود: بر اساس درآمدهای حاصل از ارزش افزوده خراسان جنوبی دارای آخرین رتبه در کشور است.
,
 
,
وی با اشاره به بحث حمل و نقل به ویژه در بحث راه آهن، بیان کرد: سه پروژه برای راه آهن استان تعریف شده که شامل راه آهن آنتنی فردوس، قطعه ۳۲ کیلومتری بیرجند_ قاین است که این قطعه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور انجام خواهد شد و پروژه سوم قطعه ۲۷۱ کیلومتری بیرجند_ گناباد( ایستگاه یونسی) است که با همکاری بخش خصوصی و از طریق کنسرسیوم اجرایی خواهد شد.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی گفت: وجود بزرگراه در استان مهمترین مطالبه به حق مردم استان است که اگر به فعلیت برسد شاهد توسعه استان خواهیم بود.
,
 
,
معتمدیان مهمترین چالش استان را آب دانست و افزود: در این راستا سند سازگاری با کم آبی برای اولین بار به صورت پایلوت در خراسان جنوبی تصویب شده و در این سند برنامه ریزی شده تا سال ۱۴۲۵ وضعیت استان در بحث منابع آبی کنترل شود.
,
 
,
وی در خصوص تامین آب شرب در استان، گفت: حدود ۵۰۰ روستا در استان آبرسانی سیار میشود که برای خارج شدن این تعداد روستا از گردونه آبرسانی سیار ۳۹ مجتمع آبرسانی باید ساخته شود که حدود ۱۰ سال به طول خواهد انجامید.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان ۸.۵ درصد و این نرخ در کشور ۱۱.۵ درصد است اظهار کرد: در خراسان جنوبی در بحث اشتغال مشکلی نداریم بلکه مشکل اصلی در بحث درآمد مردم است که باید به دنبال افزایش درآمد مردم باشیم.
,
 
,
معتمدیان بیان کرد: درخواست می‌شود در بحث فرآوری مواد معدنی در استان سرمایه گذاری و به بحث زیرساخت های خراسان جنوبی توجه شود.
,
 
,
وی تاکید کرد: خراسان جنوبی باید به مثابه استان‌های برخوردار دیده شود و برای این استان اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شود.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان باید بسته تشویقی و معافیت در نظر گرفته شود.
,
 
,
معتمدیان از سفر معاون اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی در ۱۵ مهرماه خبر داد و گفت: همزمان با روز ملی عشایر و روستاها مراسم ملی این روز در خراسان جنوبی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا برگزار خواهد شد.
,
 
,
وی ادامه داد: در این روز ۴۰ دستگاه اجرایی و وزارت‌خانه‌های متولی توسعه در استان حضور خواهند داشت و تفاهم‌نامه‌ای برای در نظر گرفتن اعتبارات از وزارتخانه برای دستگاه‌های اجرایی استان منعقد خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه