اخبار داغ

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

ذخیره 248 هزار تن گندم در استان زنجان/ مطالبات گندمکاران زنجانی پرداخت شد

ذخیره 248 هزار تن گندم در استان زنجان/ مطالبات گندمکاران زنجانی پرداخت شد
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان برآورد جهادکشاورزی در خصوص ذخیره گندم تحقق نیافت گفت: امسال 248 هزار تن گندم در استان زنجان ذخیره شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ایزدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان ذخیره گندم در استان زنجان اظهار کرد: تا شهریور ماه ما جزو وزارت جهاد کشاورزی بودیم و بعد از ابتدای شهریور ماه جزو زیر مجموعه وزارت صنعت و معدن شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: هر دو وزارتخانه در مورد خرید تضمین گندم تلاش خوبی داشتند و با این تلاشها توانستیم 248 هزار تن خرید تضمینی گندم در استان زنجان داشته باشیم.

,

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیان کرد: 27 هزار تن نیز خرید تضمینی انجام شده که در مجموع 275 هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شده است.

,

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه پیش بینی جهادکشاورزی در مورد خرید تضمینی گندم 370 هزار تن بود گفت: با توجه به موارد و مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت این برآورد انجام شده محقق نشد.

,

ایزدی با اشاره به اینکه همیشه 10، 15 درصد میزان ذخیره گندم با میزان برآورد سازمان جهادکشاورزی اختلاف وجود داشت خاطر نشان کرد: یکی از علت های کاهش ذخیره به دلیل نزدیک بودن قیمت گندم با نهاده دامی بوده و کشاورزان بخشی از تولیدات خود را به مصارف خود اختصاص دادند.

,

وی ابراز کرد: بخشی از شایعات از افزایش و همچنین تلاش و مساعدتهای نماینده ها نیز در خصوص افزایش گندم و سایر موارد و مشکلات باعث شد که کشاورزان بخشی از تولیداتشان را برای مصارف خوراک دامها خود نگه داشته باشند.

,

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان افزود: براساس دستورالعملی که از تهران ابلاغ شده فردا 31 شهریور ماه آخرین روز خرید تضمینی است.

,

وی با بیان اینکه ممکن است خرید توافقی انجام شود ولی خرید تضمینی فردا آخرین روز است عنوان کرد: در خصوص تمدید نیز درخواست انجام شده ولی هنوز در مورد موافقت آن چیزی اعلام نشده است.

,

ایزدی در خصوص موضوع مخلوط کردن شن و ماسه با گندم توسط عده ای از فرصت طلبان خاطر نشان کرد: خوشبختانه عوامل تشخیص و عوامل ناظر در بحث خرید گندم در استان نظارت داشتند و همچنین نظارت دستگاههای ناظر امسال پررنگ تر بود گزارشی در این راستا در استان زنجان امسال نداشتیم.

,

وی همچنین در مورد تاخیر در اعلام خرید تضمینی گندم سال آینده عنوان کرد: خرید تضمینی توسط شورای اقتصاد اعلام می شود و در حال حاضر باید قیمت خرید تضمینی گندم اعلام می شد که متاسفانه اعلام نشده و امیدواریم قیمت خرید تضمینی هر چه زودتر اعلام شود.

,

لازم به ذکر است تقریبا 100 درصد مطالبات گندم کاران در استان زنجان پرداخت شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه