اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

اختلاف ۱۷ درصدی شاخص هدایت تحصیلی در خراسان شمالی با میانگین کشوری

اختلاف ۱۷ درصدی شاخص هدایت تحصیلی در خراسان شمالی با میانگین کشوری
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه شاخص هدایت تحصیلی در خراسان شمالی با میانگین کشوری 17 درصد اختلاف دارد، گفت: این شاخص در خراسان‌شمالی در رشته نظری 67 درصد و در سایر رشته ها 33 درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، عباس سعیدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی  ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت بازگشایی مدارس در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: مدارس استان در سال تحصیلی جدید میزبان ۱۸۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی خواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،,

وی ادامه داد: دانش آموزان در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در هشت هزار و ۶۰۰ کلاس درس و دو هزار آموزشگاه سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

,

سعیدی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان 700 معلم کمبود دارد، گفت: ابتدای مهر سال تحصیلی جاری ۴۰۰ معلم جدید در قالب حق التدریس و نهضتی جذب این سازمان شده و که بخشی از این کمبودات را رفع می کند.

,

این مقام مسئول با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم، بیان داشت: براساس استاندارد آموزشی باید دانش آموزان پایه نهم به صورت 50 درصدی در رشته نظری و در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش ساماندهی شود در حالی که این شاخص در خراسان‌شمالی در رشته نظری 67 درصد و در سایر رشته ها 33 درصد است.

,

وی با بیان اینکه شاخص هدایت تحصیلی در خراسان شمالی با میانگین کشوری 17 درصد اختلاف دارد، گفت: این عدم تناسب در انتخاب رشته در واقع نتیجه عدم تناسب بین آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و بازار کار است.

,

مدیرکل آموزش و پروش استان یادآور شد: ۱۰۵ مدرسه شبانه روزی  در استان فعالیت دارند که در این تعداد فضای آموزشی هفت هزار دانش آموز از ابتدا تا انتهای سال تحصیلی اسکان دارند و در طول شبانه روز از سه وعده غذایی بهره مند می شوند.

,

سعیدی در رابطه با وضعیت افزایش قیمتی سرویس های مدارس استان بیان کرد: پیشنهاد افزایش 18 درصدی برای سرویس ها ارائه و تاکنون به صورت رسمی بیان نشده است.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک در رابطه با تجمع خانواده ها در مقابل مدرسه غیرانتفاعی استثنائی در اعتراض به تعطیلی مدرسه گفت: در حال پیگیری هستیم، باتوجه به اینکه در استانه بازگشایی مدارس قرار داریم زمان مناسبی برای این کار نبوده است.

,

سعیدی با اشاره به اینکه حدود 20 دانش آموز در این مدرسه تحصیل دارند، گفت: مدیر مرکز موظف به ادامه کار در سال جدید شده در صورتی که مرکز این آمادگی را نداشته باشد و خانواده ها توافق کنند در مدارس دولتی امکانات ویژه برای این دانش آموزان فراهم است و هیچ گونه مشکلی در این جهت وجود ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه