اخبار داغ

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد؛

همکاری سپاه و حشدالشعبی برای تامین امنیت راهپیمایی اربعین/ اجازه نخواهیم داد به امنیت اربعین خدشه‌ای وارد شود

همکاری سپاه و حشدالشعبی برای تامین امنیت راهپیمایی اربعین/ اجازه نخواهیم داد به امنیت اربعین خدشه‌ای وارد شود
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به همکاری سال گذشته نیروهای مسلح و حشدالشعبی برای برقراری امنیت راهپیمایی اربعین، گفت: امسال سپاه پاسداران با همکاری و هماهنگی حشد الشعبی با تمامی توان در این رابطه وارد عمل شده و در خاک عراق مسئولیت مهمی را در راستای برقراری نظم و امنیت و اسکان و بهداشت و تغذیه زائران بر عهده دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاه نیوز، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست کمیته هماهنگی و پشتیبانی قرارگاه اربعین نیروهای مسلح، با اشاره به اهمیت برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: سال گذشته نیروهای مسلح همچون سنوات قبل توفیق خدمت رسانی به زائران حسینی را داشتند و بحمدالله به لحاظ امنیتی نیز کار را با موفقیت به پایان رساندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بخش های مختلف کشوری از جمله وزارت کشور و نیروهای مسلح اعم از نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، وزارت دفاع، بسیج و... در برگزاری این همایش عظیم با تمام توان و انگیزه بالا شرکت خواهند کرد تا بستر و ظرفیت های مناسب جهت تسهیل سفر زائران ایجاد شود.

,

سرلشکر باقری در ادامه تصریح کرد: همانطور که نیروهای مسلح در امدادرسانی ها و مقابله با بلایای طبیعی پیشرو هستند و در این راه از همه توان استفاده می کنند،  در برگزاری مراسم بزرگ اربعین حضرت ابا عبدالله نیز به همین ترتیب عمل می کنند.

,

وی با اشاره به اهمیت هماهنگی و انسجام در برگزاری هر چه بهتر و مطلوب تر این مراسم بزرگ، عنوان کرد:مراسم پیاده روی اربعین حسینی سال به سال نسبت به گذشته بهتر برگزار می شود و بحمدالله همکاری و تعامل میان دستگاهها و نیروهای مسلح در این رابطه گسترده تر شده و باید این تعاملات نیز توسعه و ارتقا یابد.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی گفت: معظم له اخیرا در دیدار با موکب داران عراقی فرمودند"توجه به زیارت اربعین یکی از راهها و بسترهای تمدن سازی اسلامی است."

,

وی با تشکر و قدردانی از مردم مهمان نواز عراق گفت: توجه داشته باشیم که کشور عراق در سالهای اخیر درگیر جنگ و مقابله با تروریست های تکفیری بوده و هم اکنون نیز آنان به دنبال استقرار امنیت در سراسر کشورشان هستند؛ در روزگاری نه چندان دور از همین موکب ها در جهت اسکان آوارگان جنگی استفاده می کردند.

,

سرلشکر باقری افزود: مسلما در چنین شرایطی پذیرش چندین میلیون زائر برای کشور عراق دشوار خواهد بود، لذا ما باید تلاش کنیم تا با هماهنگی و انسجام بیشتر در این رابطه گام برداریم و امکانات لازم را جهت برطرف شدن نیازها تهیه و تمهید کنیم و بخش قابل توجهی از کار زائران را در حوزه های مختلف اسکان، حمل و نقل، تغذیه، بهداشت، امنیت و... را خودمان بر عهده بگیریم و به نحو احسن انجام دهیم.

,

وی از مراسم اربعین حسینی به عنوان نمایش بزرگ وحدت میان شیعیان و مسلمانان جهان یاد کرد و افزود: این همایش حتی پذیرای آزادیخواهان و مبارزان با ظلم و ستم استکبارجهانی  است و  در این مراسم بزرگ، پیروان دیگر ادیان الهی نیز که به تناسب فطرت انسانی شان، ظلم ستیز هستند، شرکت می کنند.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ابلاغیه دستورالعمل جامع ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: مسئولیت اصلی برگزاری این مراسم با ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور است که کار را سازماندهی می کند و تلاش ها و فعالیت های مستمری را تاکنون در این رابطه داشته است.

,

وی ادامه داد: همچنین نیروی انتظامی در جهت برگزاری این مراسم بزرگ در داخل کشور و از مبدا حرکت کاروان های اربعین حسینی، سازماندهی، کنترل، امنیت، مدیریت مسیر و جاده ها، تا برقرای نظم و امنیت و تسهیل سفر زائران اربعین را برعهده داردکه کار بسیار سنگین و ارزشمندی است.

,

** همکاری سپاه پاسداران و حشدالشعبی در تامین امنیت راهپیمایی اربعین

, ** همکاری سپاه پاسداران و حشدالشعبی در تامین امنیت راهپیمایی اربعین,

سرلشکر باقری گفت: امسال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با همکاری و هماهنگی با حشد الشعبی و برادران عراقی با تمامی توان در این رابطه وارد عمل شده است و در خاک عراق مسئولیت مهمی را در راستای برقراری نظم و امنیت و اسکان و بهداشت و تغذیه زائران بر عهده دارد.

,

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حوزه نقل و انتقالات بالگردی و ترابری و همچنین در خصوص بهداشت و درمان، اسکان، برقراری موکب و... مسئولیت های خطیری را عهده دار است. وزارت دفاع نیز در حوزه حمل و نقل و برقراری شرایط امن برای تردد زائرین و استقرار موکب ها نیز مسئولیت هایی را عهده دار است.

,

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: با نگرشی که فرمانده معظم کل قوا نسبت به برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی دارند، ما نیز مسئولیت داریم تا با تمام توان و استفاده از ظرفیت ها بحث اربعین را در الویت کارهای خود در نیروهای مسلح قرار دهیم.

,

** اجازه نخواهیم داد به امنیت اربعین خدشه‌ای وارد شود

, ** اجازه نخواهیم داد به امنیت اربعین خدشه‌ای وارد شود,

وی با اشاره به حساسیت ماموریت های امنیتی و ضروت ارتقای تمهیدات لازم در این زمینه گفت: بحمدالله با ظرفیت سازی ها و هماهنگی‌های انجام شده در عرصه‌های مختلف تهدیدات متصور در بخش های پدافند هوایی، حوزه دریایی و هوایی و.... آمادگی های اطمینان بخش فراهم شده است و در این راستا اجازه نخواهیم داد به ماموریت اصلی دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح در این مقوله مهم، خدشه ای وارد شود.

,

سرلشکر باقری ادامه داد: باید تلاش کنیم تا مشکلات حمل و نقل زائران کاهش یابد و در این حوزه نیاز است تا بخش های مهندسی زیرساخت های لازم را ایجاد کرده و مشکلات را مرتفع نمایند.

,

وی با اشاره به تجربیات سالهای گذشته، گفت: همانطوری که در سال گذشته با همکاری نیروهای مسلح و حشدالشعبی مشکلی در حوزه امنیت نداشتیم امسال نیز با هوشیاری و تمهیدات در نظر گرفته ان شاءالله مشکلی نخواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه