اخبار داغ

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان:

مشکل کمبود نیروی انسانی نداریم/ کسانی که می‌گویند آموزش و پرورش سیاسی شده مصداق بیاورند!

مشکل کمبود نیروی انسانی نداریم/ کسانی که می‌گویند آموزش و پرورش سیاسی شده مصداق بیاورند!
مدیر کل آموزش و پرورش  استان همدان گفت: درحال حاضر مشکل منابع انسانی در استان نداریم و فقط با کمبود نیروی 200 نفری روبه رو بودیم که به کمک حق التدریسی ها و بازنشستگان رفع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ محمد پورداود، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، عصر امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه باید در آموزش‌وپرورش، پرورش‌دهنده ملکات نفسانی باشیم و به بحث تزکیه توجه کنیم گفت: فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی برگرفته‌شده از آیات قران، نهج البلاغه، سیره ائمه و سند تحول بنیادین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

سند تحول بنیادین به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده

, سند تحول بنیادین به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده, سند تحول بنیادین به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده,

وی، با اشاره به اینکه امروز سند تحول بنیادین به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده است افزود: این سند مورد تائید بوده و سیاست آموزش‌وپرورش تقویت و تربیت است.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، با تأکید بر اینکه  6 خرده نظام در آموزش پرورش هست تصریح کرد: وزارت خانه به دنبال این است که نهاد مدرسه به سمت آموزش بیاید و به سمتی حرکت کند که مولد سرمایه اجتماعی و نهاد فرهنگی تلقی شود.

,

پور داود، بابیان اینکه باید از حافظه محوری به سمت کسب شایستگی در همه ساعت‌ها حرکت کنیم گفت: دانش‌آموز منفعل نیست، فعال است و در این سند باید به‌آرامی به سمت کشف استعدادها برویم.

,

تحصیل 25 هزار  دانش آموز در مدارس غیردولتی

, تحصیل 25 هزار  دانش آموز در مدارس غیردولتی , تحصیل 25 هزار  دانش آموز در مدارس غیردولتی,

وی، با اشاره بااینکه همدان برای شروع سال تحصیلی جدید 285 هزار دانش‌آموز در 4 دوره تحصیلی دارد افزود: 25 هزار نفر در مدارس غیردولتی هستند که 10 درصد از آمار تعداد دانش آموزان است و امیدواریم این را به 15 درصد دانش آموزان برسانیم.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، با تأکید بر اینکه به دنبال این نیستیم که کیفیت را فدای کمیت کنیم ادامه داد: به‌طور مستمر نظارت بالینی بر مدارس غیردولتی داریم و اینکه تعداد مدارس غیردولتی افزایش پیدا کند سیاست دولت است.

,

پورداود، بابیان اینکه پروژه مهر از تابستان هرسال کلید می‌خورد اما امسال در همدان این پروژه را از اسفند 97 کلید زدیم گفت: این پروژه حدود 18 سال است که صورت می‌گیرد و امسال بیشتر از هرسال از تجربیات همکاران دراین‌باره استفاده کردیم.

,

وی، ادامه داد: درزمینهٔ استانداردسازی سیستم گرمایشی استان اول در کشور هستیم و در سال قبل توانستیم جشن براندازی بخاری‌های غیرنفتی داشته باشیم و این کار در راستای اقتصاد مقاومتی بود.

,

در بحث نیرو انسانی استان همدان اولین استان در کل کشور است

, در بحث نیرو انسانی استان همدان اولین استان در کل کشور است, در بحث نیرو انسانی استان همدان اولین استان در کل کشور است,

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، با اشاره بر اینکه در بحث نیرو انسانی استان همدان اولین استان در کل کشور است افزود: مشکل منابع انسانی خاصی نداریم و فقط 200 نیرو کم داشتیم که این‌ها هم به کمک حق‌التدریسی‌ها و یا بازنشستگان رفع می‌شود.

,

پور داود، بابیان اینکه تعدادی از معلمین پیش‌دبستانی و آموزش‌دهنده سوادآموزی در مهرماه به‌صورت حق‌التدریسی در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرند تصریح کرد: این اقدام به خاطر قانون‌مندی و توانمندی آموزش‌وپرورش است که صورت می‌گیرد و سایر استان‌ها تنها توانستند 30 نفر را وارد بدنه کنند.

,

وی، با تأکید بر اینکه مشکل نیروی انسانی در کل کشور وجود دارد افزود: طی امسال 4 تا چهار سال بعد حدود380 هزار نفر بازنشسته آموزش‌وپرورش می‌شوند چراکه همه در دهه 60 به بعد وارد بدنه شدند و زمان بازنشستگی آن‌ها فرارسیده است.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، با اشاره بر اینکه در حال حاضر فقط 200 نفر کمبود نیروی انسانی داریم یادآور شد: این تعداد نیروی انسانی را از ظرفیت شاغلین و پیشکسوتانی استفاده خواهیم کرد که خودشان علاقه‌مند هستند بیش از ساعت کاری خود خدمت کنند.

,

هدفم دور کردن آموزش‌وپرورش از سیاسی شدن بوده است

, هدفم دور کردن آموزش‌وپرورش از سیاسی شدن بوده است, هدفم دور کردن آموزش‌وپرورش از سیاسی شدن بوده است,

پورداود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا آموزش‌وپرورش سیاسی است یا خیر، گفت: در اسفند ۹۶ که معارفه شدم هدفم این بود که آموزش‌وپرورش را از سیاسی شدن دور کنم.

,

وی افزود: افراد و مدیرانی که من منصوب کردم افراد تجربه‌دار و افراد با تحصیل عالی هستند و با مردم نیز متعامل هستند و کسانی که می‌گویند آموزش و پرورش سیاسی شده مصداق بیاورند.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان بابیان اینکه آموزش پرورش به دنبال کار کردن است و کار تعلیم و تربیت را دنبال می‌کند تصریح کرد: آموزش پرورش اگر دقت کنید از طرف هر دو جناح و حزب الف و ب  نواخته می‌شود و اما عاقلیم هر دو طیف برنامه آموزش‌وپرورش را قبول دارند. تلاش نکردیم که سیاسی‌کاری کنیم و سیاست را وارد آموزش و پرورش کنیم.

,

رویکرد آموزش پرورش تعاملی است

, رویکرد آموزش پرورش تعاملی است, رویکرد آموزش پرورش تعاملی است,

پورداود بابیان اینکه یک رویکرد در بحث تعلیم و تربیت رویکرد سازشی است که ما با آن مخالفیم اضافه کرد: رویکرد دیگر تفاهمی است ما بازهم آن را نمی‌پذیریم و اما رویکرد آموزش پرورش تعاملی است که به سود آموزش‌وپرورش، معلمان و اولیا و دانش آموزان است و ما به دنبال آن هستیم و آن را دنبال می‌کنیم.

,

وی با اشاره به تخلفات مدارس گفت: در مدارس تخلف آن‌چنانی محرز نشده است و به‌زور از مردم پولی گرفته نمی‌شود و سال گذشته یک مدیر را برکنار کردم و کمک‌های مردمی اختیاری است و با اجباری بودن آن مخالفیم.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در ادامه بابیان اینکه آموزش پرورش سال گذشته ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در یک‌فصل برای مدارس شبانه‌روزی واریز کرد تأکید کرد: در بحث لوازم‌ التحریر ما دانش آموزان محروم را شناسایی کردیم و  ۱هزار دانش آموزش محروم شناسایی‌شده است.

,

وی ادامه داد: در همدان ۶ هزار بسته و در ملایر ۳ هزار بسته توزیع‌شده و آموزش‌وپرورش و استانداری اعتباراتی را اختصاص دادند و از سازمان‌های مردم‌نهاد خواستیم که هرکجا دانش‌آموز محروم است به ما معرفی کند تا کمک کنیم.

,

اجازه نخواهیم داد دانش‌آموزی به خاطر نیازمندی، از گردونه تحصیل بازبماند

, اجازه نخواهیم داد دانش‌آموزی به خاطر نیازمندی، از گردونه تحصیل بازبماند, اجازه نخواهیم داد دانش‌آموزی به خاطر نیازمندی، از گردونه تحصیل بازبماند,

پور داود تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد که به خاطر نیازمندی، دانش‌آموزی از گردونه تحصیل بازبماند ما باید به دنبال عدالت آموزشی و توزیع امکانات باشیم و به آن توجه کنیم و رویکرد ما باید توجه به مناطق محروم است.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش دنبال از بین بردن کنکور و آزمودن است عنوان کرد: در ابن مسیر برخی مافیا هستند و موانعی را ایجاد می‌کنند.

,

هیچ نیرویی بدون گزینش نمی‌تواند وارد آموزش پرورش شود

, هیچ نیرویی بدون گزینش نمی‌تواند وارد آموزش پرورش شود, هیچ نیرویی بدون گزینش نمی‌تواند وارد آموزش پرورش شود,

وی در پاسخ به سال خبرنگار  ما در خصوص چگونگی جذب و گزینش این تعداد معلمی که کمبود داریم  گفت: هیچ نیرویی بدون گزینش نمی‌تواند وارد آموزش پرورش شود و تدریس کند و باید بر اساس پروسه‌ای وارد شود اما در مدارس غیرانتفاعی امکان دارد و منعی نیست.

,

وی با اشاره بر اینکه طلبه‌های خواهر و برادر در مدارس در راستای تقویت بنیه دینی می‌توانند حضورداشته باشند گفت: ما آمادگی داریم که به تعداد مدارس ما طلبه‌های خواهر و برادر را در راستای تدریس علوم دینی و پیش‌نماز بکار بگیریم اما این آمادگی در آن‌ها وجود ندارد و ما حدود ۴۰۰ طلبه در مدارس داریم و می‌توانیم ۲۵۰۰ طلبه را ساماندهی کنیم.

,

پورداود بابیان اینکه کمبود معلم در استان ۲۰۰ نفر بیشتر نیست تصریح کرد: ما این تعداد کمبود معلم در استان را از طریق معلمان پیشکسوت، مربیان پیش‌دبستانی، از ظرفیت شاغلین، دانشجو معلمان و خرید خدمات پرکنیم.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان بابیان اینکه جمعیت آماری استان همدان نسبت به استان‌ها پایین‌تر است و این خودبه‌خود باعث شده که در روستاها  دانش آموزش کم شود تأکید کرد: در روستاهایی که مدارس دانش آموز ندارد  ما این مدارس را با هماهنگی دستگاه‌ها تهاتر می‌کنیم و به ثمن بخس واگذار نمی‌کنیم.

,

نرخ مدارس غیردولتی در استان همدان جز پایین‌ترین‌هاست

, نرخ مدارس غیردولتی در استان همدان جز پایین‌ترین‌هاست, نرخ مدارس غیردولتی در استان همدان جز پایین‌ترین‌هاست,

وی در خصوص تخلف مدارس و معلمان بیان مرد: به دادستانی و دادگستری رفتم و مدیرانی که ازنظر شهریه تخلف کرده بودند تبرئه شدند و نرخ مدارس غیردولتی در استان همدان جز پایین‌ترین‌هاست.

,

پورداود علت بسته شدن مدرسه مهر ماندگار و مدرسان فاخر را نامه دادستان اعلام کرد و گفت: دادستان نامه داد که پلمپ شود و ما نامه‌ای به دادستان ندادیم و از ما خواست که بگوییم تعداد دانش آموزان و دبیرانش چگونه است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: شورای نظارت داریم و بر مدارس غیردولتی نظارت داریم مدرسه‌ای تخلف کند ما موردبررسی قرار می‌دهیم و در این مسئله محرمانه است و دادستانی به ما نامه داد و همسایه‌ها از این مدرسه شکایت کرده بودند.

,

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مدارس غیردولتی به معنی خصوصی‌سازی است گفت: برنامه ششم توسعه ما را ملزم به افزایش غیرانتفاعی کرده است و این مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به حذف نشدن معاونت پرورشی در آموزش‌وپرورش یادآور شد: سیاست ما در آموزش پرورش تقویت پرورشی است و ما تربیت را مقدم بر آموزش می‌دانیم.

,

پورداود با اشاره به طرح معرفت در مدارس عنوان کرد: طرح معرفت را در آموزش‌وپرورش داریم که بحث قرآن، عترت و امام شناسی را داریم و دنبال این هستیم که هویت دینی تقویت و ارزش‌ها درونی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه