اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

ای کاش سید حسن نصرالله در کربلا می‌بود/ سکوت یا حمایت از ستمگر به معنای شریک‌بودن در گناه او است

ای کاش سید حسن نصرالله در کربلا می‌بود/ سکوت یا حمایت از ستمگر به معنای شریک‌بودن در گناه او است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ای کاش سید حسن نصرالله، یمنی‌های دلاور، مسلمانان غیور، انسان‌هایی که در اربعین به سمت کربلا سرازیر می‌شوند و خاک کربلا را می‌بوسند و در برابر استکبار جهانی حماسه می‌آفرینند، در کربلا می‌بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند امشب در اجتماع بزرگ بسیجیان با عنوان لبیک یا خامنه‌ای در مصلی المهدی بیرجند گفت: مسلمان باید بداند از دیدگاه دین، حکومت چه جایگاهی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
وی افزود: انسان موجودی است که از جهت استبداد، بی‌نهایت است اما بالفعل حیوان ضعیفی است و در بسیاری از مسائلی که حیوانات به صورت غریضی بر زندگیشان مسلط هستند، انسان همواره سرگردان است زیرا انسان به‌گونه‌ای آفریده شده که برای پرورش استعدادها نیاز به زندگی جمعی دارد که به صورت همکاری و تعاون متقابل باشد تا با یکدیگر تبادل امکانات کنند و این، موجب شکوفایی استعدادهای انسان می‌شود و بدون این، انسانِ تنها، حتی حرف‌زدن را نیز یاد نمی‌گیرد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: حکومت از دیدگاه دین و عقل ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و همه سرمایه‌های انسان در این‌جا بروز پیدا می‌کند اما شرایط دارد و شرط این است که زمانی که انسان یه صورت اجتماعی زندگی می‌کند باید قانون داشته باشد و اگر قانون نباشد، حال این انسان از انسانی که در جنگل زندگی می‌کند، بدتر می‌شود چراکه انسان جنگلی راه فرار دارد اما انسانِ بدونِ قانون، علاوه بر نابودی سرمایه، راه فرار ندارد.
,
 
,
آیت‌الله عبادی افزود: قانون ضمام اجرایی می‌خواهد و اگر ضمام اجرا نباشد، قانون فایده ندارد.
,
 
,
وی اظهار کرد: در کنار حکمت باید حکومت باشد و حکومت براساس عقل باشد و راه آن، از طریق علم باشد. این چنین جامعه‌ای انسان‌ها را کامل می‌کند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اوجب‌واجبات برای بشر، حکومتی صحیح، قانون‌مند، دانش‌بنیان و عادل است.
,
 
,
آیت‌الله عبادی افزود: کار پیامبران ایجاد حکومت بوده است و منزوی و شهید‌کردن پیامبر به همین دلیل بوده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که اوجب‌واحبات برای انسان حکومت است افزود: افرادی که تابع نفس بودند و اندیشه‌ای کج و بسیار محدود در خود داشتند، همواره مزاحم راه نظام اسلامی بودند و این افراد، انسان‌ها را برای بردگی می‌خواهند و چنین جامعه‌ای هرگز رشد پیدا نخواهد کرد.
,
 
,
امام جمعه بیرجند گفت: خداوند سرنوشت انسان‌ها در دست خودشان قرار داده است.
,
 
,
آیت‌الله عبادی با بیان این‌که بدتر از گناه ستمگران، افرادی هستند که او را اطاعت می‌کنند افزود: در دین اسلام، کوچک‌ترین کمک به ستمگر، گناه کبیره است.
,
 
,
وی اظهار کرد: در روایات داریم شایستگی هر قوم و جمعیتی، همان حکومتی است که بر او حاکم است چراکه آن حکومت، براساس حمایت یا سکوت افراد جامعه حاکم شده است.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هرگز گناهان را گردن دیگران نیندازیم بلکه بررسی کنیم خودمان در اجرای حق و امر به معروف و نهی از منکر چه میزان عمل کردیم چراکه اگر آن‌طور که دین خواسته عمل شود، هیچ سوءاستفاده‌ای باقی نمی‌ماند.
,
 
,
آیت‌الله عبادی تصریح کرد: هر گناهی که به دلیل سکوت یا حمایت افراد ایجاد شود، در آن گناه شریک هستند و در گناه تمام جامعه نیز سهم دارند.
,
 
,
وی اظهار کرد: مردم مدینه امام حسین علیه‌السلام را همراهی نکردند تا راحت باشند اما یک‌سال بعد، یزید به مدینه حمله کرد و سه روز جان، مال و ناموس مردم را برای سربازانش آزاد و حلال کرد و برای مردم مکه نیز این‌گونه بود و یزید با منجنیق به مکه حمله کرد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم کوفه امام حسین علیه‌السلام را یاری نکردند اما بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام عرصه بر مردم کوفه تنگ شد تا جایی که به عنوان توابین حرکت کردند اما نقش و تأثیری نداشتند چراکه فرصت را از دست داده بودند.
,
 
,
آیت‌الله عبادی تصریح کرد: رهبر یک وظیفه دارد که با تمام سرمایه‌اش برای کمک به دین جلو می‌آید و مردم وظیفه دیگری دارند.
,
 
,
وی با بیان این‌که اگر مردم، رهبرِ عدل را یاری کنند، عدل حاکم می‌شود اظهار کرد: برای نجات از ظلم، رهبرِ دین خدا وظیفه دارد با تمام وجود به میدان آید و تک‌تک افراد جامعه نیز وظیفه دارند که رهبر را تنها نگذارند و این به معنای پیروزی صددرصد است.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: "هل من ناصر ینصرنی" یعنی ای مردم، تمام حقوق شما ضایع می‌شود و من آمدم شما را کمک کنم و شما نیز کمک کنید تا دین، آزادی و عزّت شما حفظ شود اما مردم نیامدند و سرنوشت آن‌ها را همگان مشاهده کردند.
,
 
,
آیت‌الله عبادی افزود: اگر در کربلا مردم به امام حسین علیه‌السلام لبیک می‌گفتند و می‌آمدند، تمام سرنوشت جامعه بشری افتخار و کرامت بود.
,
 
,
وی اظهار کرد: امام حسین علیه‌السلام با یارانشان اتمام حجت کردند اما یاران گفتند کجا برویم؟ اگر ما را بسوزانند و زنده کنند و بازهم چندین بار این کار را انجام دهند، بازهم با شما می‌مانیم.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که امروز نیز سید حسن نصرالله این سخن را تکرار کرد، گفت: ای کاش سید حسن نصرالله، یمنی‌های دلاور، مسلمانان غیور، انسان‌هایی که در اربعین به سمت کربلا سرازیر می‌شوند و خاک کربلا را می‌بوسند و در برابر استکبار جهانی حماسه می‌آفرینند، در کربلا می‌بودند.
,
 
,
آیت‌الله عبادی افزود: ان‌شاءالله حرکت مردم در اربعین، به ظهور امام زمان(عج) متصل شود.
,
 
,
وی با اشاره به شعار "لبیک یا خامنه‌ای" تصریح کرد: زمانی که زیارت امام حسین علیه‌السلام را انجام می‌دهید می‌گویید "یا لیتنا کنت معک" و این همان لبیکی است که امروز به حسین زمان و حضرت مهدی(عج) می‌گویید.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه