اخبار داغ

نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی هشدار می‌دهد؛

آمریکایی‌ها بدون نیاز به تروریسم و اسلحه به خاطر چاقی می‌میرند/ مشکل جدی اضافه وزن و تحمیل هزینه‌های سنگین اقتصادی بر آمریکا

آمریکایی‌ها بدون نیاز به تروریسم و اسلحه به خاطر چاقی می‌میرند/ مشکل جدی اضافه وزن و تحمیل هزینه‌های سنگین اقتصادی بر آمریکا
رژیم غذایی نامناسب بدون نیاز به اسلحه، تروریسم و تصادفات جاده ای منجر به مرگ و میر در آمریکا می شود. مرگ آمریکایی ها در اثر چاقی، بیشتر از مرگ آنها به خاطر تیراندازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی با تأکید بر مشکل جدی آمریکا در مورد بیماری چاقی با طرح این سؤال که "آیا خجالت کشیدن از چربی ها راه درمان است؟" نوشت، آمریکایی ها با محصولات معروفی مانند؛ بیگ مَکس، اِسلارپیز و چی توز متولد و بزرگ می شوند تا جایی که غذای بی خاصیت به شکل یک هنر افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

 

,
, ,
 
,
 
,
اما آیا در این عصر صحتِ سیاسی، تمسخر افراد چاق ایده خوبی است؟
,

"رابرت ریج" به RT گفت، به عنوان یک آمریکایی که در خارج از کشور زندگی می کند، وقتی آمریکا در صحنه جهانی واقعا بد به نظر می رسد احساس شرم می کنم. با این حال، ما به ندرت به قصور خود اعتراف می کنیم. در واقع، احساس خود ارزشمندیِ آمریکا در دنیا مشهور و بسیار طعنه آمیز است، زیرا بسیاری از ما آنقدر چاق هستیم که نمی توانیم ناف خودمان را ببینیم.

, RT,

در حالی که اکنون آمریکایی ها با یک جنگ همه گیر برآمدگی شکم درگیر هستند، اما این موارد خبرساز نیست. بخش حیرت انگیز این است که این مشکل گسترده شده است.

,

چاقی ناشی از "گُلدِن آرچز" مک دونالد طی 3 دهه گذشته، 70 درصد در میان بزرگسالان و 85 درصد در بین کودکان گسترش یافته است.

,

 

,
, ,

 

,

امروزه تقریبا 100 میلیون آمریکایی از نظر بالینی چاق هستند. هر چه اوضاع بدتر شود، ما فقط خمیازه می کشیم و به جای سوزاندن چربی، کمربندهای خود را شُل می کنیم.

,

به عنوان مثال در سال 2015، مردی از ایالت "رود آیلند" آمریکا به قدری سنگین وزن بود (1000 پوند یا 453 کیلوگرم) که مقامات برای جابجایی او از خانه سالمندان جایی که در آن زندگی می کرد، نیاز به استفاده از جرثقیل داشتند.

,

چنین داستان های خارق العاده، دیگر مانند گذشته نادر نیستند. من در سفر اخیر خود به آمریکا دیدم که مرد میانسالی که بسیار چاق بود برای گشتن در سوپرمارکت به چرخ دستی الکتریکی نیاز داشت.

,

این اولین بار بود که چنین چیزی می دیدم. جالب اینجاست که اکثر اقلام موجود در سبد او شامل غذاهای بی خاصیت (هله هوله) پرچرب و نوشیدنی های گازدار با کالری بالا بود. این رژیم غذایی برای کسی که مجبور است برای جابجایی از ابزار مکانیکی استفاده کند، غیر ممکن است؟

,

در این هنگام، مجبور به مکث و تجدیدنظر در انتقاد خود شدم. آیا این فرد از نوعی بیماری مزمن که کاهش وزن را غیر ممکن می کند رنج می برد؟ شاید از تیروئید رنج می برد. یکی دیگر از توضیحات احتمالی این بود که شاید این فرد از افسردگی عمیق یا یک تراژدی عمیق شخصی رنج می برد. یا تنها به خاطر راحت طلبی، زندگی خود را به همان روشی که می خواهد پیش می برد.

,

شاید او با جمله ای مانند: "این به من مربوط است و هر طور که بخواهم زندگی می کنم. مرا تنها بگذارید." شرایط خود را توجیه کند.

,

نیویورک تایمز اخیرا بحران سلامتی در آمریکا را در 2 کلمه "غذای ما" خلاصه کرده است. در واقع، رژیم غذایی نامناسب بدون نیاز به اسلحه، تروریسم و تصادفات جاده ای منجر به مرگ و میر در آمریکا می شود.

,

هزینه های اقتصادی ناشی از چاقی شامل بیماری های قلبی و عروقی با 351 میلیارد دلار و دیابت با 327 میلیارد دلار می شود. بر طبق برآوردها، سالانه 1.72 تریلیون دلار یا 9.3 درصد از تولید ناخالص داخلی صرف این موارد می شود.

,

این آمار دیوانه کننده باعث ایجاد فشارهای گسترده بر صنعت مراقبت های بهداشتی آمریکا شده است.

,

چاقی نیاز به راه حل دارد. بهترین رویکرد و روش چیست؟ روش خجالت کشیدن از چربی ها هرگز راه حل مناسبی برای کنترل بیماری چاقی نخواهد بود.

,

"بیل ماهر" مفسر سیاسی و مجری تلویزیون آمریکا گفت: "در ماه آگوست، 53 آمریکایی در اثر تیراندازی درگذشتند. در مقابل، تعداد کسانی که بر اثر چاقی جان خود را از دست دادند 40000 نفر بود."

,

در حال حاضر، آمریکا با یک وضعیت وخیم روبرو است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه