اخبار داغ

گزارش دانا از اوضاع خراب یکی از مهمترین ریه های تنفسی پایتخت؛

زنگ هشدار خشک شدن درختان چیتگر به صدا درآمد/ شهرداری پول آب درختان را هم نمی تواند بدهد!

زنگ هشدار خشک شدن درختان چیتگر به صدا درآمد/ شهرداری پول آب درختان را هم نمی تواند بدهد!
در حالی شهرداری تهران اعلام کرده است که از مساحت یک هزار و ۲۰۰ هکتاری پارک چیتگر از سال 1340، امروز ۸۰۰ هکتار از آن باقی مانده و از چهار چاه آب این پارک نیز سه چاه خشک شده با این وجود هنوز هم به کاشت درختان جدید ادامه می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پارک جنگلی چیتگر که حکم تنفس گاه شهر تهران را دارد چند سالی هست که اوضاع و احوالش بحرانی است و براساس اظهارنظر برخی اعضای شهر در معرض تخریب قرار دارد و در صورت عدم توجه مدیریت شهری سرنوشت این پارک زیبای جنگلی جز نابودی نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

زنگ هشدار خشک شدن درختان چیتگر به صدا درآمد

, زنگ هشدار خشک شدن درختان چیتگر به صدا درآمد,

مجید فراهانی در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورا با اشاره به مشکلات اخیر پارک جنگلی چیتگر گفت: پارک جنگلی چیتگر با ۹۵۰ هکتار مساحت بزرگترین بوستان جنگلی استان تهران و در آغاز مسیر وزیدن باد غربی شهر تهران قرار گرفته که با بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران ریه تنفسی شهر محسوب می‌شود.

,

وی افزود: متاسفانه مدت هاست که این بوستان شهر تهران از مشکلات مهم و متعددی رنج می برد و با این روند دور نیست که به‌زودی فقط خاطره حسرت درختان زیبای ۵۰  ساله باقی بماند.

,

وی گفت: از مهمترین دلایل این ویرانی می توان به انسداد لوله آب ۴۰۰ اینچی و سپس ۵۰۰ اینچی اشاره کرد که محدوده غربی پارک را تغذیه می کند.

,

فراهانی با تأکید بر شائبه آتش سوزی عمدی که در این پارک به اتفاق افتاده، گفت: چنانچه فکر عاجل به حال معضل آبرسانی پارک و نیز دستگیری عوامل ایجاد حریق در پارک نشود، کل بوستان در خطر مرگ قرار می‌گیرد.

,

وی تاکید کرد: با عنایت به اهمیت حفظ میراث ماندگار و حیات بخش ۵۰ ساله پارک جنگلی چیتگر برای فرزندانمان و نسل‌های آینده در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور در خصوص موضوع مهم ضرورت توجه به بوستان جنگلی چیتگر و مصون نگه داشتن آن از خطرات آسیب ها و لزوم برقراری مجدد حق آبه این بوستان به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

,

 

,

شهرداری تهران به درختان چیتگر آب نمی دهد

, شهرداری تهران به درختان چیتگر آب نمی دهد,

در شرایطی بحران بی آبی به عنوان دلیل اصلی خشکی گسترده درختان چیتگر اعلام شده است که دلیل آن عدم پرداخت حق آبه و تصفیه قبوض بی رویه آب مصرف کرده و بدهی زیاد به آب و فاضلاب تهران اعلام شده است.

,

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران هم گفته است: وضعیت درختان چیتگر نامطلوب بوده و نیاز است مسئولان شهری به آنها توجه کنند چون درختان چیتگر ریه تنفسی پایتخت محسوب می‌شوند و ضروری است حفظ و صیانت آنها مورد توجه جدی قرار گیرد تا با خشکی شان مواجه نشویم.

,

وی با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه ۲۲ و آبفای تهران باید در تامین هزینه آبیاری درختان چیتگر همکاری لازم را داشته باشند، ادامه داد: بر اساس اظهارات رئیس شورای شهر تهران باید برای آبیاری تحت فشار فضای سبز تهران حرکتی جدی صورت گیرد تا بی‌آبی و کم‌آبی موجبات نابودی درختان را فراهم نکند البته می طلبد شهرداری منطقه ۲۲ با اتخاذ تدابیر ویژه بدهی خود را به آبفا پرداخت کند تا مشکل قطع آب حل و آب در چیتگر جریان یابد.

,

 

,

در سال 96 به طور کامل آب را قطع کردند

, در سال 96 به طور کامل آب را قطع کردند,

احسان صفایی، معاون خدمات شهری منطقه 22 در حاشیه بازدید دو تن از اعضای شورای شهر تهران از مشکلات پارک چیتگر و خشک شدن درختان این پارک با بیان اینکه از اواخر سال 92 با کاهش دبی آب مشکلات آغاز شد، افزود: از سال 94 تا 96 نیز آب به دفعات قطع شد تا اینکه نهایتا در سال 96 به طور کامل آب را قطع کردند.

, .,

وی با اشاره به افت شدید سطح آب سفره‌های زیرزمینی گفت: از چهار چاه موجود در پارک، سه چاه خشک شدند و این در حالی بود که قبلا 30 درصد آب مورد نیاز چیتگر توسط چاه‌ها تأمین می‌شد و تا الان نیز سه چاه خشک شده است.

, .,

معاون خدمات شهری منطقه 22 با بیان اینکه شهرداری به سازمان آب 140 میلیارد تومان بدهی دارد که 30 میلیارد تومان به دلیل تأمین آب بها و مابقی به دلیل انشعابات است، ادامه داد: از سال 92 مشکل پرداخت آب بها را داشتیم و سالانه باید حدود 400 الی 500 میلیون تومان پرداخت می‌شده است.

, .,

 

,

برای آبیاری درختان تهران باید جهادی عمل کرد

, برای آبیاری درختان تهران باید جهادی عمل کرد,

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از پارک جنگلی چیتگر با بیان اینکه مشکل اصلی پارک چیتگر موضوع آب است، گفت: نپرداختن 500میلیون تومان سالیانه هزینه آب چیتگر از سوی شهرداری نوعی دهن‌کجی مدیریتی است.

, 500,

وی با اشاره به اینکه چطور سالیانه هفت‌هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری چیتگر می‌شود اما هزینه آب‌بها به‌عنوان اولویت نادیده گرفته می‌شود؟ افزود: درختان چیتگر تشنه هستند و در اولین فرصت بدهی آب بوستان را تقسیط و پرداخت کنید.

,

هاشمی با تاکید بر لزوم آبیاری تحت فشار برای سیراب‌کردن درختان تهران افزود:آبیاری تحت فشار باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد و در این موضوع باید جهادی عمل کرد.

,

رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه حتی در شهرهای پرآب جهان نیز از آبیاری تحت فشار و پساب برای فضای سبز استفاده می‌شود گفت: 10درصد فضای سبز تهران نیز با آبیاری تحت فشار سیراب نمی‌شود و در این خصوص باید به قید فوریت لایحه آبیاری تحت فشار به شورای شهر از سوی شهرداری تهران ارسال شود.

, .,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه