اخبار داغ

لاریجانی در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس:

ملت ایران اجازه ماجراجویی در خلیج فارس را نمی‌دهند/ نیروهای مسلح با قدرت، چشم فتنه تروریسم در منطقه را کور کردند

ملت ایران اجازه ماجراجویی در خلیج فارس را نمی‌دهند/ نیروهای مسلح با قدرت، چشم فتنه تروریسم در منطقه را کور کردند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جریانات سیاسی کشور بدانند باتوجه به شرایط حساس منطقه و حجم توطئه‌های دشمن، حفظ وحدت در داخل کشور و توجه به اصول، ضروری‌ترین وظیفه ملی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس در بندرعباس اظهار کرد: امروز آغاز هفته دفاع مقدس است در چنین روزی صدام در شرایط آغاز انقلاب اسلامی به ایران حمله کرد در شرایطی که ملت ایران پس از 50 سال دیکتاتوری پهلوی با انقلابی شکوهمند تار و پود حکومت دست نشانده آمریکا را به هم پیچید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛,

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تغییرات مهمی در همه ارکان حکومت و نیروهای مسلح ایجاد شد، گفت: در آن وضعیت آمریکا و دنباله‌های ضد انقلاب در ایران و منطقه دست به ماجراجویی توسط گروه‌ها زدند؛ مسئله سازی های مختلف ایجاد کردند دست به ترور رهبران انقلاب اسلامی زدند. به دنبال تجزیه طلبی بودند و دهها مسئله آفرینی دیگر کردند.

,

لاریجانی با بیان اینکه صدام دچار توهمی شد که با توجه به شرایط داخلی ایران و شرایط نیروی‌های مسلح قادسیه جدیدی ایجاد کند، افزود: صدام تلاش کرد مسئله عرب و فارس را مسئله اصلی منطقه کند در حالی که ندای اصلی انقلاب اسلامی وحدت بود.

,

وی عنوان کرد: امروز ایران اسلامی تنها کشوری است که با همه امکانات و با صدای بلند از ملت مظلوم و مسلمان و عرب فلسطین دفاع می‌کند. 

,

لاریجانی بیان کرد: نیروهای مسلح ایران امروز نیز سرمایه ارزشمند برای ایران و منطقه هستند و دیدید وقتی عراق و سوریه گرفتار داعش شد این نیروهای مسلح ایران بود که به کمک آنها شتافت و کمر تروریست‌ها را شکست.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدام با توهم اینکه با تکیه بر آمریکا می‌تواند به خواسته خود برسد و آقای منطقه شود، گفت: آمریکایی‌ها هرگونه کمکی در جنگ به او کردند و غربی‌ها نیز در حمایت از او کم نگذاشتند اما نتیجه چه شد همین آمریکا وقتی دید صدام دیگر ارزش حمایت ندارد به بهانه سلاح های کشتار جمعی وی را کنار گذاشت.

,

لاریجانی تصریح کرد: کشورهای عربی باید بدانند آمریکا نگاه ابزاری دارد. اینکه یکی از مقامات گذشته آمریکا اعلام کرد نفت اعراب برای ما ارزشی بسیار بالاتر از خود آنها دارند امروز به زبان تحقیر آمیز تر باز هم بیان می‌کنند آیا گفته ترامپ به روسای عربستان آنها بعد از اخذ فراوان اموال آنان توهین آمیز نیست!

,

وی تاکید کرد: ما بارها اعلام کردیم و امروز هم می‌گوییم کشورهای اسلامی و عربی و غیرعربی برادران ما هستند و آرزوی ما این است که همه ملت‌های مسلمان مخصوصاً همسایگان ما با اخوت و برادری بهترین روابط فرهنگی سیاسی امنیتی و اقتصادی را با هم داشته باشند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی نیروهای مسلح خود را با شعار حسینی تربیت کرده است، عنوان کر: در همان لحظات اول حمله صدام به فرودگاه های ایران خلبانان سلحشور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی چه ضربه کاری و فراگیری و ارتش صدام زدند و در طول دفاع مقدس همه نیروهای مسلح اعم از نیروی هوایی نیروی دریایی و نیروی زمینی و اعم از ارتش فداکار و صفا سلحشور و بصیر جان برکف چه صحنه های شورانگیز عاشورایی را به وجود آوردند.

,

لاریجانی تصریح کرد: این نیروی مسلح کارآزموده امروز قدرتمندتر از گذشته امنیت ایران اسلامی و امنیت منطقه را برقرار کرده؛ این نیروی مسلح سرمایه بزرگ ملی برای ملت ایران و سرمایه ارزشمند برای امنیت منطقه است و دیدید وقتی ملت عراق و ملت سوریه گرفتار پدیده شوم و خطرناک تروریست های وحشی شدند این نیروی مسلح ایران بود که به کمک آنها شتاب و کمر تروریست را شکست.

,

وی افزود: در زمان دفاع مقدس یکی از کشورهای منطقه که امروز هم ماجراجویی می کند به صدام ۴۰ میلیارد دلار کمک کرد امروز هم به تروریستها کمک می کنند و این از چشم ما مخفی نیست.

,

لاریجانی گفت:‌ بدانید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با قدرت چشم فتنه تروریسم در منطقه را کور کرده اند و بی جهت با آنها امید بسته‌ اند و بدانید ممکن است شما با پول جریان‌های تروریستی خلق کنید که در افغانستان، پاکستان، عراق سوریه و دیگر بلاد اسلامی جان مسلمانان را بگیرید ولی بدانید همین گروه های تروریستی مسلح داعش به جان خود شما خواهند افتاد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ملت ایران و نیروهای مسلح همه ملت‌های مسلمان را برادر خود می‌داند و قدرت آنها را قدرت اسلام می‌دانند و اسرائیل رژیم غاصب صهیونیستی را غده سرطانی منطقه می‌داند.

,

لاریجانی تاکید کرد: به کشورهای منطقه اعلام می‌کنیم برای نیروهای مسلح جان برکف ایران هیچ چیزی ارزشمندتر از برادری همه مسلمانان شیعه و سنی نیست و هیچ چیز عزیزتر از زندگی عزتمندانه همه ملت‌های مسلمان نیست و همه نیروهای مسلح عزیز ما ایجاد امنیت پایدار در منطقه و به دست خود ملت‌های منطقه است بدانیم امروز عامل مسئله سازی در منطقه صهیونیست‌ها هستند.

,

وی تصریح کرد: آمریکا هیچگاه بر سر پیمان خود وفادار نبود و امروز رئیس جمهور آمریکا از عدم تعهد این رژیم را نسبت به هرگونه پیمانی اعلام می کند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیمان برای امنیت آبراه تنگه هرمز نیز وسیله چپاول جدید منطقه است امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس با امنیت همه آبراه ها یکجا معنا دارد و کشورهای منطقه خود که همانا برای ایجاد امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز هستند و نیروهای مسلح شجاع ایران اجازه بازی با خلیج فارس را برای ماجراجویی نمی‌دهند، از نظر جمهوری اسلامی این اقدام آنان شروع عملیات ناآرام سازی جدید در منطقه است و نتیجه آن جز پشیمانی برای آمریکایی‌ها و متحده خواهد شد.

,

لاریجانی خاطر نشان کرد: همه جریانات سیاسی کشور بدانند باتوجه به شرایط حساس منطقه و حجم توطئه های دشمن حفظ وحدت در داخل کشور و توجه به اصول، ضروری ترین وظیفه ملی است. باید برای حفظ وحدت از حواشی پرهیز کرد؛ عزت و سربلندی هرچه بیشتر ملت ایران و منطقه و حتی جهان اسلام، پرهیز از حواشی و توجه ویژه به رهنمود های رهبر معظم انقلاب است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه