اخبار داغ

اعتدال پاییزی از چه ساعتی آغاز می شود؟

اعتدال پاییزی از چه ساعتی آغاز می شود؟
یک کارشناس نجوم با بیان اینکه فصل پاییز و اعتدال پاییزی از فردا آغاز می شود، بیان کرد: در ساعت 11:21 دوشنبه اول مهرماه پاییز در نیمکره شمالی شروع خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی آزادگان با بیان اینکه اول مهر در تقویم هجری شمسی آغاز پاییز و اعتدال پاییزی را نشان می‌دهد، اظهار کرد: اول مهرماه در ساعت ۱۱:۲۱ دقیقه، پاییز در نیمکره شمالی زمین آغاز می شود و این در شرایطی است که ساکنان نیمکره جنوبی زمستان سرد را پشت سر گذاشته و به فصل بهار وارد می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کارشناس نجوم خاطر نشان کرد: اعتدال پاییزی لحظه ای است که مرکز قرص خورشید بر صفحه استوای زمین قرار می گیرد و از آن گذشته به جنوب صفحه استوای زمین می رود.
,
 
,
آزادگان با بیان اینکه همانطور که در روز اول بهار طول روز و شب تقریبا برابر است، در اعتدال پاییزی که با اول مهر آغاز می شود نیز طول روز و شب برابر است، افزود:  از انقلاب تابستانی سه ماه گذشته و روزها در این مدت روز به روز کوتاهتر شده اند تا اینکه در اعتدال پاییزی با هم تقریبا برابر شده و پس از آن شبها به تدریج طولانی تر از روزها خواهند شد تا به انقلاب زمستانی (شب یلدا) برسیم.
,
 
,
وی بیان کرد: اعتدالها و انقلابها رخدادهایی نیستند که تمام روز در حال وقوع باشند بلکه فقط در لحظه خاص پیش بینی شده رخ می دهند. 
,
 
,
به گفته وی، اعتدال پاییزی در تقویم مصادف با اول مهر است اما در تقویم میلادی به دلیل دقت پایین آن تا چند روز ممکن است جابجا شود و از ۲۱ تا ۲۴ سپتامبر قرار بگیرد.
,
 
,
کارشناس نجوم اظهار داشت: نقاط اعتدال که یکی بهاری و دیگری پاییزی است از تقاطع دو دایره بزرگ استوای آسمان (استوای آسمان از ادامه استوای زمین و انطباق آن بر آسمان به دست می آید) و دایره البروج که همان مسیر حرکت ظاهری خورشید بر کره آسمان است، حاصل می شود.
,
 
,
وی افزود:  بعد از اعتدال پائیزی و شروع فصل سوم سال به مرور از روز اول مهر از طول روز کاسته و به طول شب افزوده می شود.
,
 
,
کارشناس نجوم افزود:حرکت سالیانه خورشید بر روی دایرة‌البروج قرار دارد و هر روز حدود یک درجه روی آن حرکت می‌کند. لحظه اعتدال پاییزی زمانی است که خورشید درست در میان آسمان قرار دارد. در این زمان طول شب و روز باهم برابر است.
,
 
,
وی ادامه داد: قبل از اعتدال پاییزی اهالی نیم‌کره شمالی در تابستان بسر می‌بردند که طول روزهایشان بلندتر از شبها بود. با رسیدن اعتدال پاییزی طول شب و روز برابر می‌شود و پس از آن به تدریج طول شبها بیشتر می‌شود تا به انقلاب زمستانی برسیم. البته این روند برای اهالی نیم‌کره جنوبی برعکس است و برای آنها امروز بهار آغاز می‌شود.
,
 
,
آزادگان افزود: لحظه اعتدال پاییزی ساعت ۱۱:۲۱ روز دوشنبه اول مهر است.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه