اخبار داغ

پهپاد اماراتی یک منطقه مسکونی در پایتخت لیبی را بمباران کرد

پهپاد اماراتی یک منطقه مسکونی در پایتخت لیبی را بمباران کرد
دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» اعلام کرد که پهپاد اماراتی یک منطقه مسکونی در طرابلس پایتخت این کشور را بمباران کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیروهای دولت وفاق ملی اعلام کردند که پهپاد اماراتی دیشب یک منطقه مسکونی در طرابلس را بمباران کرد که منجر به زخمی شدن تعدادی از اعضای یک خانواده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی که در صفحه فیس‌بوک آن قرار گرفت، آمده است که «پهپاد اماراتی در حمایت از حفتر جنایتکار، ساختمان‌های مسکونی در «مشروع الهضبه» واقع در طرابلس را بمباران کرد.»
,
 
,
در این بمباران چند نفر از اعضای یک خانواده بشدت زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند.
,
 
,
طبق گزارش وبگاه «عربی‌۲۱»، در این بیانیه به تعداد‌ها پهپاد و شمار دقیق زخمی‌ها اشاره‌ای نشده است.
,
 
,
اتاق عملیات منطقه غربی وابسته به نیروهای حفتر نیز این حمله را تأیید کرد و افزود که «نیروی هوایی پایگاه‌‌های گروه‌های مسلح در مشروع الهضبه و جاده فرودگاه و الخله واقع در جنوب طرابلس را بمباران کردند.»
,
 
,
در حالیکه امارات هر گونه دست داشتن در حملات علیه لیبی را رد کرده است اما آگوست گذشته سرهنگ «فوزی بوحراره» فرمانده نظامی وابسته به نیروهای حفتر گفت که پهپادهای اماراتی در حمله به شهر غریان واقع در جنوب طرابلس مشارکت داشتند.
,
 
,
نیروهای حفتر از پنج ماه پیش با هدف سیطره بر طرابلس حملات خود علیه مناطق جنوبی این شهر را آغاز کرده‌اند اما با وجود حمایت‌های مالی و نظامی امارات و مصر از آن‌ها هنوز موفق نشده‌اند به داخل شهر نفوذ کنند.
,
 
,
با این حال گزارش‌های سازمان ملل حاکی از آن است که تا کنون بیش از یک هزار نفر کشته و بیش از یکصد هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه