اخبار داغ

طومار 13 میلیون امضایی مردم ونزوئلا علیه تحریم‌های آمریکا

طومار 13 میلیون امضایی مردم ونزوئلا علیه تحریم‌های آمریکا
بیش از 13 میلیون نفر از مردم ونزوئلا با امضای طوماری از دولت و حاکمیت ملی این کشور در برابر تحریم‌های اقتصادی و سیاست‌های امپریالیستی آمریکا حمایت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا از امضای یک طومار از سوی مردم این کشور برای حمایت از حاکمیت ملی این کشور علیه تحریم‌های اقتصادی آمریکا خبر داد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این دادخواست تا کنون بیش از ۱۳ میلیون ۲۰۰ هزار امضا جمع کرده است. 
,
 
,
رئیس جمهور ونزوئلا شب گذشته در حساب توئیتری خود نوشت: «من به این مردم ضد امپریالیسم تبریک می‌گویم که با حضور ملیونی خود در خیابان‌ها، صحنه‌های زیبایی از عشق به ونزوئلا و میهن پرستی خلق کردند تا طوماری با ۱۳ میلیون امضا برای صلح و حاکمیت ملی ونزوئلا جمع آوری کنند. 
,
 
,
امضا کنندگان این طومار از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل می‌خواهند که به خواسته آنها توجه کند. 
,
 
,
این طومار از روز ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) و بعد از اعمال بسته تحریمی آمریکا علیه دولت و مردم ونزوئلا برای جمع کردن امضا تهیه و تدوین شد. 
,
 
,
براساس آخرین آمارها کشور ونزوئلا حدود ۳۱ میلیون جمعیت دارد که از این تعداد بیش از ۱۳ میلیون نفر تا کنون این طومار را امضا و مورد تایید قرار داده‌اند. 
,
 
,
آمریکا برای ساقط کردن حکومت مشروع و برآمده از انتخابات ونزوئلا علاوه بر تحمیل تحریم‌های اقتصادی سنگین در صدد محاصره دریایی این کشور نیز است و از طریق همسایگان کاراکاس از جمله دولت کلمبیا در حال افزایش فشارها علیه دولت مادورو است.
,
 
,
واشنگتن و متحدانش در این راستا زمستان سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.
,
 
,
کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشت ظرف چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو تاکنون با شکست مواجه شده است. 
,
 
,
منبع: فارس
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه