اخبار داغ

در گفت و گوی دانا با عضو فراکسیون امید مطرح شد؛

فراکسیون امید مجلس فرماندهی قوی نداشت/ اصلاح طلبان نتوانستند با دولت ارتباط برقرار کنند/ اصلاح طلبان هیچ برنامه ای برای اداره امور ندارند

فراکسیون امید مجلس فرماندهی قوی نداشت/ اصلاح طلبان نتوانستند با دولت ارتباط برقرار کنند/ اصلاح طلبان هیچ برنامه ای برای اداره امور ندارند
جلیل رحیمی جهان آبادی به عملکرد فراکسیون امید اشاره کرد و گفت: فراکسیون امید فرماندهی و مدیریت قوی در مجلس نداشت و انتقاد فعالان سیاسی اصلاحات به عملکرد فراکسیون امید وارد است، اما به همان میزان نیز به خود اصلاح طلبان انتقاد وارد است که می نشینند و فقط حرف می زنند و هیچ برنامه ای برای حل مشکلات جامعه ندارند.
[

«جلیل رحیمی جهان آبادی» نماینده مردم تربت جام در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم اظهار داشت: هر تحلیلی پیرامون عملکرد جناح های سیاسی باید بر پایه واقعیت های موجود باشد. فراکسیون امید می توانست -با توجه به فرصت هایی که در اختیار داشت- در قالب ظرفیت های موجود در مجلس و شرایط کشور یک سری فعالیت هایی انجام دهد، اما از این ظرفیت ها و موقعیت ها نتوانسته است به خوبی استفاده کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی به تشریح چرایی عدم استفاده فراکسیون امید از ظرفیت ها و موقعیت ها پرداخت و تصریح کرد: فراکسیون امید فرماندهی و مدیریت قوی در مجلس نداشت. آقای عارف یک شخصیت اخلاقی و یک شخصیت مثبت است ولی متاسفانه یک شخصیت سیاسی و مدیری نیست که بتواند در فضای لابی گری مجلس و در فضای پارلمانی، نمایندگان را هدایت و بر اساس اهداف و نیازهای جامعه مدیریت کند.

,

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خاطر نشان کرد: هسته مرکزی ای که فراکسیون امید را هدایت می کرد، هسته ناتوانی بود و توانایی این که بتواند از ظرفیت بیش از 100 نفری فراکسیون امید بهره گیری لازم را داشته باشد را نداشت.

,

فراکسیون نتوانست از ظرفیت های موجود استفاده کند

, فراکسیون نتوانست از ظرفیت های موجود استفاده کند,

رحیمی جهان آبادی در ادامه به دلیل دیگری از ناکارآمدی فراکسیون امید اشاره کرد و گفت: مشکلاتی که در سطح کشور و همچنین سیاست خارجی داخلی ما وجود داشت که به فرض مسلم خیلی از فرصت ها را از فراکسیون امید و نمایندگان گرفت هم از دلایلی بود که این فراکسیون نتوانست از ظرفیت های موجود استفاده کند.

,

وی بیان داشت: زمانی که فراکسیون امید کار خود را در مجلس دهم شروع کرد بحث درآمد دولت و پروژه ها اقتصادی با الان خیلی متفاوت بود، ولی بعد از بروز مشکلاتی در حوزه تحریم ها رخ داد از فرصت هایی که می توانستیم در مجلس استفاده کنیم و توانایی استفاده از آن را هم داشتیم، با توجه به شرایط مالی کشور عملاً امکان پذیر نبود.

,

نماینده مردم تربت جام در مجلس به نکته دیگری که در کار فراکسیون امید اختلال ایجاد کرد اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان نتوانستند با دولت روحانی ارتباط مناسبی برقرار کنند؛ اصلاح طلبان علی رغم این که در پیروزی روحانی نقش اساسی داشتند، اما نتوانستند برنامه، کار و حرف مشخصی برای اداره امور کشور چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی به دولت ارائه کنند.

,

اصلاح طلبان برنامه ای برای اداره امور نداشتند

, اصلاح طلبان برنامه ای برای اداره امور نداشتند,

رحیمی جهان آبادی با بیان این که قضاوت دولت روحانی باید بر پایه مقدورات و معذورات دولتش باشد، تصریح کرد: دولت روحانی از ابتدا بر پایه ائتلاف اصلاح طلبان و راست میانه شکل گرفت و بخش عمده ای از نیروهای اصلاح طلب در کنار نیروهای اعتدالی و راست میانه دولت روحانی را تشکیل دادند.

,

وی ادامه داد: دولت روحانی تحت فشارهای داخلی و بین المللی قرار داشت و طبیعی بود که نتواند به راحتی فضای دولت را در اختیار اصلاح طلبان قرار بدهد چون نگران افزایش چالش ها در داخل علیه دولت خودش بود.

,

نماینده مردم تربت جام به اختیارات اصلاح طلبان مجلس که دولت به آنان تفویض کرده بود اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان برنامه ای برای اداره امور نداشتند؛ سیاست ورزی مفهومش فقط انتقال روشنفکری نیست، کسی که در مصدر اجرا و تصمیم گیری قرار می گیرد باید برای حرف و دیدگاهی که دارد یک برنامه اجرایی داشته باشد.

,

جلیل رحیمی در ادامه اشاره کرد: سوال من این است که کدام یک از احزاب و گروه های اصلاح طلب برای اداره امور سیاست خارجی کشور یک برنامه مدون را در اختیار نمایندگان اصلاح طلب مجلس قرار دادند و نمایندگان این راهکار معین را در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی دنبال نکردند؟

,

هیچ عقبه فکری در جریان جناح های سیاسی وجود ندارد

, هیچ عقبه فکری در جریان جناح های سیاسی وجود ندارد,

وی افزود: هیچ عقبه فکری و عقبه مطالعاتی نه در جناح اصلاح طلب و نه در اصولگراها در کشور نداریم؛ خیلی از کسانی که حتی به عنوان فرد تشکیلاتی و حزبی وارد مجلس می شوند، احزاب شان هیچ برنامه ای در هیچ زمینه ای در اختیارشان قرار نمی دهند.

,

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس عنوان کرد: احزاب باید آن نقش اتاق فکر = و هدایت کننده نیروهای سیاسی در جامعه را ایفا کنند، اما متاسفانه احزاب ما بیش تر شبیه هیئت های مذهبی هستند که در یک مقطع زمانی شکل می گیرند و یک مراسمی را برگزار می کنند و بعد از آن می روند تا 4 سال بعد.

,

رحیمی جهان آبادی به بیان این که خیلی از احزاب احزاب اصلاح طلب که ادعا دارند نمایندگان فراکسیون امید ضعیف عمل کردند، گفت: من سوالم از این احزاب این است که چه برنامه ای به فراکسیون امید و نمایندگان اصلاح طلب ارائه کردند که نماینده های فراکسیون امید پیگیری نکردند؟

,

وی تاکید کرد: فراکسیون امید بیش از 100 نماینده در مجلس دهم دارد اما عمده این ظرفیت 100 نفره از شهرها و شهرستان های کوچک و با محرومیت هستند؛ شما نباید توقع داشته باشید که این ها مشکلات مناطق خود را کنار بگذارند و به فکر مشکلات کلان کشور باشند.

,

نماینده مردم تربت جام در پاسخ به این سوال که "فراکسیون امید در خصوص معیشت مردم چه اقداماتی انجام داده است؟" گفت: فراکسیون امید در ظرف این سه سال و اندی چند محور را به صورت اساسی دنبال می کرد؛ یکی بحث کسر هزینه های بودجه های زائد بود؛ چون در کشور یک اولویت بندی مناسبی در بودجه ریزی نداریم.

,

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: در حوزه مسائل اقتصادی بخش عمده ای از سازمان ها و شرکت ها که فعالیت می کنند شفافیت لازم را ندارند و کارشان مفید، مناسب و بازده نیست و حاضر نیستند به بخش خصوصی واگذار کنند که فراکسیون امید در این راستا تلاش هایی کرد. در کل اگر بخواهیم قضاوت عادلانه و عاقلانه و مبتنی بر واقعیت داشته باشیم فراکسیون امید نمره ضعیفی نمی گیرد.

,

فراکسیون امید با همین لیست موفق به کسب آرای مردمی نمی شود

, فراکسیون امید با همین لیست موفق به کسب آرای مردمی نمی شود,

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "آیا فراکسیون امید با همین لیست در انتخابات یازدهم رای می آورد؟" گفت: خیر؛ دلیلش هم این است که ما بخش عمده ای از تقصیرات را به گردن مجلس می اندازیم.

,

عضو کمیسون حقوقی و قضائی در تشریح این که آیا فراکسیون امید به وعده های خودش عمل کرده است، بیان داشت: من عضو لیست امید نبودم و بعد از این که وارد مجلس شدم به فراکسیون امید پیوستم و در حال حاضر هم اصلاح طلب هستم.

,

جلیل رحیمی اظهار داشت: من نمی دانم فراکسیون امید چه وعده هایی داده است، ولی به یک واقعیت باید اشاره کنیم که نمایندگان باید خیلی از مطالب را با مردم در میان بگذارند و بگویند که چرا وعده هایشان تحقق پیدا نکرده است.

,

نمایندگان لیست امید حاضر به پذیرش ضعف شان نیستند

, نمایندگان لیست امید حاضر به پذیرش ضعف شان نیستند,

وی خاطر نشان کرد: خیلی از نمایندگان محافظه کار هستند و نمی خواهند واقعیت ها را با مردم در میان بگذارند و حاضر به پذیرش ضعف شان نیستند و فکر می کنند با سکوت و محافظه کاری مشکل حل می شود.

,

نماینده مردم تربت جام در تشریح انتقاد برخی از تئوریسین های اصلاحات گفت: به نظر من انتقاد فعالان سیاسی اصلاحات به عملکرد فراکسیون امید وارد است، اما به همان میزان نیز به خود اصلاح طلبان انتقاد وارد است که می نشینند و فقط حرف می زنند و هیچ برنامه ای برای حل مشکلات جامعه ندارند.

,

وی در پایان تصریح کرد: نه اصولگراها نه اصلاح طلب ها برنامه جامعی ندارند و می خواهند با گفتار درمانی مشکالت را حل کنند، در حقیقت جناح های سیاسی به دنبال فضاسازی سیاسی خاص خودشان هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه