اخبار داغ

زنگ شکوفه‌ها در مدارس مازندران نواخته شد؛

45 هزار کلاس اولی مازندران راهی مدرسه شدند

45 هزار کلاس اولی مازندران راهی مدرسه شدند
با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها امروز در مازندران، ۴۵ هزار کلاس اولی به دنیای علم و دانش گام نهادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیین متمرکز و نمادین استانی زنگ شکوفه‌ها همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس صبح امروز با حضور مسئولان در استان نواخته شد.

مازندران ۴۵ هزار و ۳۲ دانش آموز کلاس اولی دارد که در هزار و ۷۷۴ کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

بیش از ۵۳۵ هزار دانش آموز امسال در ۴ هزار و ۴۳۸ مدرسه مازندران به فراگیری علم و دانش می‌پردازند.

همزمان با آغاز سال تحصیلی، تعداد ۳۸ فضای آموزشی و پرورشی با زیربنای ۳۷ هزار و ۱۱۶متر مربع با اعتباری بیش از۹۰ میلیارد تومان احداث و مورد بهر ه برداری قرار می‌گیرد.

این تعداد فضا‌های آموزشی شامل ۲۸ باب مدرسه، در قالب ۲۰۰کلاس درس، هفت سالن ورزشی، یک چشمه استخر و ۲ واحد ساختمانی برای کانون پرورش فکری است و از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح ۶ ماهه اول سال جاری،۲۱ پروژه کاملا" با اعتبار دولتی، ۱۲ پروژه مشارکتی دولت و خیران و پنج پروژه مردمی است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از حضور 45 هزار «کلاس اولی» در مدارس استان در آخرین روز شهریور خبر داد.

عسکری نیکزاد گفت: ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش مازندران با تمام ظرفیت خود به همت همه همکاران توانسته مقدمات حضور کلاس اولی ها را در کلیه دبستان های استان فراهم سازد و در این خصوص هیچ کمبود و چالشی وجود ندارد.

وی افزود: جشن استقبال از کلاس اولی ها امروز در کلیه دبستان های مازندران برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در ادامه با اشاره به این که در مازندران بیش از 45 هزار و 32 کلاس اولی داریم، اظهار داشت: در استان مازندران تعداد 2هزار و 151 مدرسه ابتدایی دایر است که تعداد یک هزار و 774 کلاس به دانش آموزان پایه اول اختصاص داده شده است.
 
وی با اشاره به این نکته که نظارت بر تحصیل دوره پیش دبستانی نیز با آموزش و پرورش است، تصریح کرد: جشن غنچه ها نیز امروز برگزار و امر تحصیل نوآموزان نیز آغاز شده است.
 
نیکزاد در پایان از مدیران مدارس خواست تا جشن شکوفه ها را در همه دبستان ها با شکوه تمام، برگزار تا روز اول مدرسه را برای کلاس اولی‌ها خاطره انگیز کنند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه