اخبار داغ

استاندار کرمان مطرح کرد؛

حفر 5 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان به دنبال غفلت مسئولان/ ادامه حیات استان در گرو اجرای طرح سازگاری با کم آبی

حفر 5 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان به دنبال غفلت مسئولان/ ادامه حیات استان در گرو اجرای طرح سازگاری با کم آبی
استاندار کرمان گفت: چاه های غیر مجاز در استان تاکنون تعیین تکلیف نشده است در حالیکه تا سال ۸۵، پنج هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان حفر شده در صورتی که اقدام جدی در راستای مبارزه با این عمل انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ محمدجواد فدائی استاندار کرمان صبح امروز در کارگروه استانی سازگاری با کم آبی گفت: کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی استان به میزان ۹۰۲ میلیون مترمکعب تا پایان برنامه ششم توسعه در قالب یک برنامه میان مدت و ١.٨ میلیارد متر مکعب تا پایان برنامه هفتم توسعه در قالب برنامه ای بلند مدت از مهمترین اهداف این برنامه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: براساس برنامه سازگاری با کم آبی، میزان برداشت آب باید از ۵.۸ میلیارد مترمکعب به چهار میلیارد مترمکعب برسد.

,

فدایی با بیان اینکه کاهش مصرف آب باید در سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت صورت گیرد مطرح کرد: برنامه سازگاری با کم آبی پس از تهیه، تدوین و بحث های دقیق کارشناسی در کمیته فنی کارگروه استانی سازگاری با کم آبی ارائه و امروز در جلسه کلی کارگروه مصوب شد.

,

استاندار کرمان اظهار داشت: چاه های غیر مجاز در استان تاکنون تعیین تکلیف نشده است در حالیکه تا سال ۸۵، پنج هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان حفر شده در صورتی که اقدام جدی در راستای مبارزه با این عمل انجام نشده است و هیچ یک از مسئولان مخالفت خود را اعلام نکردند.

,

وی یادآور شد: انسداد چاه های غیر مجاز، تعدیل پروانه ها و تحویل حجمی آب (بعد از نصب کنتور حجمی بر روی چاه ها)، بهره وری و کاهش تقاضای آب در مصارف شرب، صنعت، کشاورزی و فضای سبز در کاهش مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

,

فدایی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان امر می توانند از طریق اجرای آبیاری های نوین، جدا سازی آب شرب شهری از فضای سبز، استفاده از پساب در صنعت، تعیین تکلیف انشعابات غیر مجاز شهری و روستایی، اصلاح شبکه های فرسوده و… به اهداف مورد نظر در قالب برنامه سازگاری با کم آبی دست یابند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه