اخبار داغ

مدیر مسئول ارگان مطبوعاتی صداوسیما مطرح کرد؛

ضمائم جام جم بیشتر می شد اگر هفته طولانی تر بود

ضمائم جام جم بیشتر می شد اگر هفته طولانی تر بود
مدیر مسئول روزنامه جام جم می گوید: آرزو داشتیم ایام هفته روزهای بیشتری داشت تا می توانستیم برای هر روز ضمیمه جداگانه ای تولید کنیم چون این توانایی را داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اولین بار در بهمن سال ۷۸ بود که خبرهایی به گوش می رسید مبنی بر اینکه سازمان صداوسیما می خواهد برای خود ارگانی مطبوعاتی در قالب روزنامه دست و پا کند. موضوعی که از همان ابتدا هم موافقان و مخالفانی داشت. اما در نهایت مسئولان وقت صداوسیما بر تصمیم شان ایستادگی کردند و اردیبهشت سال ۷۹ این تصمیم را عملی کردند. اقدامی که بعدها هم توسط دیگر مدیران این سازمان و همت و تلاش اعضای تحریریه این روزنامه استمرار پیدا کرد و در نهایت بعد از گذشت قریب به دو دهه هر صبح در پیشخوان مطبوعات روزنامه ای عرضه می شود که با تیترهای اغلب فرهنگی- اجتماعی خود و بیشتر وقت ها تیترهای مربوط به تلویزیون چشمان رهگذران و عابران پیاده را به خود جلب می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به طور حتم روزنامه جام جم طی این سال ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده است اما این اهمیت را نمی توان همچون برخی از روزنامه ها به جهت گیری های تند سیاسی شناسایی کرد. بلکه این روزنامه همواره برای جذب مخاطب خود به سراغ راهکارهای دیگر رفته است. به عنوان مثال انتشار ضمائم منظم روزانه که امروز برخی از آنها عمر طولانی دارند و در این سال ها مخاطبان ثابت خود را حفظ کرده اند.

,

مهدی عرفاتی، آخرین مدیر مسئول این روزنامه که تا چندی پیش هم در کسوت سردبیری این نشریه فعالیت می کرد با تأیید این موضوع می گوید ضمائم جام جم ریشه دار است و اغلب مخاطبان تخصصی برای خود دارد. به طوری که امروز بخش عمده ای از مشتریان این روزنامه را همین مخاطبان ثابت ضمائم تشکیل می دهند.

,

«قاب کوچک» برای رسانه های دیداری و شنیداری

, «قاب کوچک» برای رسانه های دیداری و شنیداری, «قاب کوچک» برای رسانه های دیداری و شنیداری,

وی در مورد یکی از این ضمائم ریشه دار با عنوان «قاب کوچک» که این روزها به سن هجده سالگی رسیده است و در حوزه سینما، تلویزیون و رادیو چاپ می شود، این طور می گوید: این ضمیمه با رویکرد دنبال کردن فعالیت های حوزه رسانه های دیداری و شنیداری به صورت عمیق چاپ می شود و بخشی از فعالیت آن به مرور برنامه های تلویزیون اختصاص دارد. رویکرد مطالب این ضمیمه به صورت پرونده ای است به عنوان مثال امسال که شبکه های مختلف تلویزیون در ایام محرم به بازپخش سریال مختار پرداختند این ضمیمه هم بر همین موضوع تمرکز کرد.

,

«کلیک» اولین ضمیمه تخصصی فناوری اطلاعات در کشور

, «کلیک» اولین ضمیمه تخصصی فناوری اطلاعات در کشور, «کلیک» اولین ضمیمه تخصصی فناوری اطلاعات در کشور,

عرفاتی در ادامه دیگر ضمائم جام جم را هم معرفی می کند و در مورد ضمیمه «کلیک» که به مباحث مرتبط با دنیای فناوری اطلاعات می‌پردازد و حوزه‌هایی همچون سخت‌افزار، نرم‌افزار، موبایل، رایانه و... را پوشش می‌دهد، این گونه توضیح می دهد: «کلیک» اولین نشریه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)است که در دومین روز هفته منتشر می شود و این ضمیمه هم از جمله با سابقه ترین های مجموعه ضمائم است.

,

«چهاردیواری» دلنشین برای بانوان

, «چهاردیواری» دلنشین برای بانوان, «چهاردیواری» دلنشین برای بانوان,

مدیر مسئول روزنامه جام جم ادامه درباره ضمیمه خانوادگی این نشریه که هفده ساله است این طور توضیح می دهد: می دهد: در روزهای دوشنبه ضمیمه «چهاردیواری» منتشر می شود که اغلب برای خانم ها جذابیت بیشتری دارد.

,

کتاب و داستان به جای «جام سیاست»

, کتاب و داستان به جای «جام سیاست», کتاب و داستان به جای «جام سیاست»,

در دوره مدیریت عرفاتی بر روزنامه جام جم یک تغییر و تحول در چاپ ضمیمه روزهای سه شنبه اتفاق افتاد، عرفاتی در این باره می گوید: پیشتر در این روز ضمیمه «جام سیاست» منتشر می شد که به بررسی مسائل روز در دنیای سیاست می پرداخت. اما از آنجایی که رویکرد روزنامه را فرهنگی- اجتماعی می دانیم تصمیم گرفتیم ضمیمه دیگری با موضوع کتاب و داستان جایگزین کنیم.

,

تپیدن قلب مخاطبان برای «تپش»

, تپیدن قلب مخاطبان برای «تپش», تپیدن قلب مخاطبان برای «تپش»,

روزنامه جام جم برای روزهای چهارشنبه مخاطبان خود کماکان ضمیمه «تپش» را منتشر می کند. ضمیمه ای که در آن به حوادث تلخ و شیرین پرداخته می شود. عرفاتی در مورد اهمیت این ضمیمه می گوید: «تپش» ضمیمه بسیار محبوبی نزد مخاطبان جام جم است و هر چهارشنبه به دلیل این ضمیمه تیتراژمان را افزایش می دهیم.

,

آماده کردن «چمدان» برای گردشگران

, آماده کردن «چمدان» برای گردشگران, آماده کردن «چمدان» برای گردشگران,

هم اکنون روزنامه جام جم برای روزهای پنج شنبه مخاطبانش ضمیمه  «چمدان» را آماده می کند، ضمیمه ای که پیشتر در روزهای سه شنبه هم منتشر می شد. «چمدان» مطالبی درباره دیدنی های شهرها و کشورها دارد. عرفاتی در مورد این ضمیمه هم این طور توضیح می دهد: این ضمیمه جنبه ای کاربردی دارد و اغلب مناطقی که کمتر دیده شده را شرح و توصیف می کند.

,

ضمائم جام جم جدایی ناپذیر از کل روزنامه

, ضمائم جام جم جدایی ناپذیر از کل روزنامه, ضمائم جام جم جدایی ناپذیر از کل روزنامه,

مدیر مسئول روزنامه جام بعد از ارائه توضیحاتی درباره ضمائم ششگانه این روزنامه درباره اهمیت و جایگاه کنونی این بخش از نشریه هم این طور توضیح می دهد: ضمائم جام جم بخش جدایی ناپذیری از روزنامه است، به طوری که حتی وقتی در بحران کاغذ طی چند وقت اخیر هم درگیر شدیم و در جلسه مدیران این روزنامه صحبت از این شد که ضمائم را به خاطر رفع مشکل کاغذ منتشر نکنیم، دیدیم امکان ندارد.

,

وی می افزاید: برخی از ضمائم جام جم همچون «تپش» امکان مستقل شدن و تبدیل به یک مجله را هم دارد. اما به دلیل مشکلات کاغذ نمی توانیم به چنین کاری فکر کنیم. از سویی در بخش ضمائم موضوعاتی درباره «نوجوانان»،«جوانان» و «سالمندان» وجود دارد که می توان برای آنها ضمیمه مجزایی تولید کرد و اگر مشکلات فعلی کاغذ نبود به طور حتم چنین کاری می کردیم.

,

مدیر مسئول روزنامه جام جم می گوید: آرزو داشتیم ایام هفته روزهای بیشتری داشت تا می توانستیم برای هر روز ضمیمه جداگانه ای تولید کنیم چون این توانایی را داریم. البته در حال حاضر برای مقابله با مشکلاتی مثل کاغذ و رفع برخی خلاءها از ظرفیت فضای مجازی همچون بخش سایت و شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می کنیم.

,

 

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه