اخبار داغ

به مناسبت نخستین سالگرد حادثه تروریستی 31 شهریورماه اهواز؛

روایتی از خبرنگارانی که نخستین خبر و فیلم را از حادثه تروریستی اهواز مخابره کردند

روایتی از خبرنگارانی که نخستین خبر و فیلم را از حادثه تروریستی اهواز مخابره کردند
در نخستین سالگرد این حمله تروریستی، روایتی جدید این حادثه از زبان آقایان سعید اکبری و میلاد غرباوی، دو خبرنگار پایگاه خبری رهیاب که در محل حادثه حاضر بودند، منتشر خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب ؛ امروز 31 شهریورماه 1398 است و یکسال از حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز که منجر به شهادت 25 نفر و زخمی شدن 70 نفر دیگر شده بود، می گذرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب , رهیاب ,
 
,
سال گذشته در همین روز، همه چیز برای برگزاری یک رژه قدرتمند در مکان همیشگی آن یعنی اتوبان قدس اهواز، آماده بود و مراسم نیز آغاز شد اما دقایقی بعد، چند تروریست کوردل رگبار گلوله های خود را به سوی نظامیان و مردم بی گناهی که برای تماشای مراسم آمده بودند، بستند.
,
 
,
پایگاه خبری تحلیلی رهیاب به واسطه حضور خبرنگارانش در این محل حادثه، به عنوان اولین رسانه در کشور این خبر را در کانال اطلاع رسانی خود منتشر کرد و پس از آن نیز نخستین فیلم ها از این حادثه مخبره کرد که برخی از آنها بازتاب بین المللی نیز داشت.
,
 
,
امروز و در نخستین سالگرد این حمله تروریستی، روایتی جدید این حادثه از زبان آقایان سعید اکبری و میلاد غرباوی، دو خبرنگار پایگاه خبری رهیاب که در محل حادثه حاضر بودند، منتشر خواهیم کرد.
, سعید اکبری و میلاد غرباوی, رهیاب , رهیاب ,
 
,
سعید اکبری می گوید: جمعه شب با آقای غرباوی برای پوشش رسانه ای مراسم رژه، هماهنگ کردم و صبح زود پیش از آغاز مراسم در اتوبان قدس حاضر شدیم.
, سعید اکبری,
 
,
وی می افزاید: جمعیت زیادی از مردم مانند هر سال محل برگزاری مراسم رژه حاضر شده بودند و با حضور مسئولان ارشد نظامی، مراسم آغاز شد.
,
 
,
خبرنگار پایگاه خبری رهیاب عنوان می کند: تا دقایقی پس از آغاز رژه نیروهای مسلح، همه چیز آارام و طبق برنامه همه ساله پیش می رفت تا اینکه صدای چند تیر سکوت خاصی را در محل مراسم حکم فرما کرد.
,
 
,
اکبری گفت: همه افراد حاضر در مراسم، با شنیدن صدای شلیک ها اول، گمان داشتند که این تیراندازی جزئی از برنامه رژه است و مراسم نیز ادامه داشت، تا اینکه چند ثانیه بعد، شلیک های رگباری از پشت جایگاه به سمت افراد حاضر در محل، صورت گرفت.
,
 
,
وی می افزاید: پس از آغاز تیراندازی ها، تعدادی از درجه داران نظامی با فریادها بلند خود از مردم خواستند که روی زمین بخوابند تا از تیراندازی های بی هدف تروریست ها در امان باشند.
,
 
,
این خبرنگار می گوید: همه این اتفاقات در کمتر از یک دقیقه صورت گرفت و من درحالی که روی زمین خوابیده بودم و نخستین کاری که به ذهنم آمد، اطلاع دادن به آقای حسن زاده، سردبیرمان بود.
,
 
,

اکبری گفت: در همان وضعیت تلفنی به او اطلاع دادم و او نیز ابتداً باور نداشت و گفت که نزدیک محل مراسم است اما با شنیدن صدای تیراندازی ها پیاپی، به سرعت نخستین خبر از این حمله وحشیانه تروریست ها، توسط پایگاه خبری رهیاب مخابره شد اما متاسفانه در هیچ یک از مراسم ها و برنامه های یادبود این مراسم نامی از ما نبود.

,

 

,
اما نخستین فیلم واضح از لحظه تیراندازی های شدید تروریست های این حادثه را میلاد غرباوی دیگر خبرنگار رهیاب با گوشی موبایل خود ثبت کرد و بازتاب های بین المللی در رسانه های کشور و جهان داشت.
,
 
,
میلاد غرباوی نیز در این باره گفت: صبح زود به اتفاق آقای اکبری در محل رژه حاضر شدیم و نخستین تصاویر از برگزاری آرام و منظم مراسم را نیز برای سردبیرمان فرستادم.
,
 
,
وی می افزاید: تنها دقایقی پس از آغاز مراسم و هنگام عبور نیروهای پاسدار از مقابل رژه، صدای تیراندازی شدیدی به گوش رسید که موجب شد همه افراد حاضر در محل، روی زمین بخوابند.
,
 
,
این خبرنگار پایگاه خبری رهیاب گفت: درحالی که سمت راست جایگاه روی زمین دراز کشیده بودم، به سرعت گوشی موبایل خودم را در آوردم و شروع به فیلم برداری کردم.
,
 
,
غرباوی می افزاید: شدت تیراندازی به حدی بود که دو سرباز که کنارم بودند، تیر خوردند و روی زمین افتادند.
,
 
,
وی گفت: لحظاتی بعد، درحالی که مشغول فیلم برداری بودم، همراه با چند نفر دیگر به چند متر آن طرف تر از جایگاه دویدیم و بازم روی زمین خوابیدم، در همین حین فیلم برداری را ادامه می دادم.
,
 
,
این خبرنگار می گوید: شدت تیراندازی مانع از آن شد که بیشتر از یک دقیقه و 25 ثانیه فیلم برداری کنم اما شاهد صحنه های دلخراشی از تیراندازی مستقیم به سمت مردم و فرار کودکان و خانم های وحشت زده بودم.
,
 
,
غرباوی عنوان کرد: این فیلم را به سرعت برای سردبیرمان فرستادم و انتشار آن باعث جهانی شدن فیلم شد به گونه ای که علاوه بر رسانه های داخلی و صدا و سیما، در همه شبکه های اجتماعی و رسانه های معتبر خارجی نیز پخش شد اما متاسفانه تاکنون هیچ نامی از بنده که مانند دیگر خبرنگاران و عکاسان، این صحنه ها را به ثبت رساندم، برده نشده است.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه