اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه:

سعودی‌ها طعم نادانی‌هایشان را بچشند‏/ عربستان برای فرار از تحقیر، ایران را متهم می‌کند/ ادامه جنگ یمن اقتصاد عربستان را بحرانی می‌کند

سعودی‌ها طعم نادانی‌هایشان را بچشند‏/ عربستان برای فرار از تحقیر، ایران را متهم می‌کند/ ادامه جنگ یمن اقتصاد عربستان را بحرانی می‌کند
کارشناس مسائل منطقه ‏با اشاره به حمله موشکی یمنی‌ها به آرامکو عربستان گفت: سعودی‌ها باید طعم نادانی‌هایشان را بچشند‏.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدهادی سیدافقهی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اتهام زنی‌های سعودی‌ها به ایران در  قضیه آرامکو اظهار کرد: انصارا... در موازنه جنگ تبلیغاتی هشدارهایی به سعودی‌ها داد اما آنها این هشدارها را جدی نمی‌گرفتند و انصارا... را مسخره می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه سعودی‌ها هر پیروزی انصارا... را به ایران نسبت داده‌اند، ابراز کرد: سعودیها هرگز نتوانستند این اتهام زنی‌های خود را اثبات کنند و حتی این روزها که حوثی‌ها ضربه مهلکی به اقتصاد سعودیها وارد کردند نیز عربستان به دنبال متهم کردن ایران است اما هیچ سندی برای ادعاهای دروغین خود ندارد.

,

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه سعودیها همچنان در شوک هستند و باورشان نمی‌شود که انصارا... چنین ضربه‌ای در شرایط محاصره به سعودیها بزند، گفت: باید گفت که امروز این انصارا... است که دست برتر را در منطقه دارد.

,

وی با بیان اینکه در جنگ تبلیغاتی و دیپلماسی نیز دست برتر با یمنی‌ها است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که سعودیها به خیره سری خود ادامه دهند، خسارتهایشان نیز بیشتر می‌شود.

,

سیدافقهی با تاکید بر اینکه بهتر است که سعودیها سر عقل بیایند، افزود: سعودیها باید دنبال راهکاری باشند که هرچه سریعتر خودشان را از این وضعیت خارج کنند، وقتی خود ارتش یمن، کمیته‌ها و انصارا... مسئولیت عملیات مذکور را به عهده می‌گیرند و مختصات آن را نیز بیان می‌کنند، سعودیها چرا برای فرار از تحقیر به دنبال متهم کردن ایران هستند.

,

وی بیان کرد: سعودیها 400 میلیارد دلار خرج کردند تا بتوانند گنبد آهنین ایجاد کرده و جلوی موشکها و پهپادها را بگیرند اکنون با این خسارت تحقیر شدند و به خاطر این ایران را متهم می‌کنند.

,

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه وقتی یمنی‌ها لوله‌های نفتی را در شمالغرب عربستان زدند، ابتدا آن را مخفی و بعد تلفات را جرئی اعلام کردند، یادآور شد: انصارا... آن زمان هم گفت که اگر این پاسخها را جدی نگیرید و بمباران را متوقف نکنید، ضربه جدی تری خواهیم زد، سعودیها این حرفها را به تمسخر گرفتند و حال نمی‌توانند باور کنند که یمن قادر است صادرات نیمی از نفت این کشور را متوقف کند.

,

وی با بیان اینکه هدف قرار دادن تاسیسات نفتی عربستان در 10 کیلومتری امارات توسط یمنی ها هشداری هم به امارات بود، خاطرنشان کرد: رئیس شورای عالی سیاسی یمن این بار اتمام حجت کرده که مسائل یمن باید یمنی حل شود و اگر بمباران یمن متوقف نشود، ضربه‌ای مهلک تر در انتظار سعودیها بوده و صادرات نفت‌شان را به صفر خواهیم رساند.

,

سیدافقهی با بیان اینکه یمنی‌ها در هربار به وعده خود عمل کردند، گفت: متاسفانه سعودی‌ها تحت فشار آمریکا هستند چرا که آمریکا نمی‌خواهد این جنگ تمام شود تا بیشتر سعودیها را بدوشد.

,

وی بیان کرد: عربستان اکنون سر یک دو راهی است یعنی یا باید با ادامه جنگ هزینه بیشتری را متحمل شود یا سرعقل آمده و جنگ را متوقف کنند.

,

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه رژیم سعودی روز به روز تضعیف می‌شود، تصریح کرد: جوان بی خرد و بی تجربه یعنی بن سلمان با خیره سری با مسائل برخورد می‌کند.

,

وی با بیان اینکه سعودیها هیچ گاه موفق به ایجاد ائتلاف علیه ایران نخواهند شد، خاطرنشان کرد: آمریکا با آن عظمتش وقتی ما پهپاد غول پیکرش را زدیم، نتوانست هیچ غلطی بکند حال عربستان چطور قادر به ایجاد ائتلاف خواهد شد.

,

سیدافقهی با اشاره به اینکه عربستان با مظلوم نمایی به دنبال این است تا مسئله را بین المللی جلوه دهد، گفت: سعودیها با پول نفت سر مردم یمن بمب خالی می‌کنند و این چه اقتصاد جهانی است که مظلومان را می‌کشد بنابراین حرف سعودیها از اقتصاد جهانی برای فریب است، چطور اکنون که موشکها و پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی سعودیها میسر شده حرف از اقتصاد جهان می‌زنند.

,

وی با بیان اینکه ادامه جنگ یمن اقتصاد عربستان را بحرانی می‌کند نه اقتصاد جهانی را عنوان کرد: سخنان سعودیها ریاکارانه و منافقانه است.

,

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه آمریکاییها سعودیها را گاوه شیرده می‌دانند، افزود: نادانهای سعودی هنوز متوجه نشدند که جنگ یمن بهترین فرصت برای سودجویی آمریکاییها است.

,

وی با بیان اینکه سعودیها باید طعم نادانی‌هایشان را بچشند، گفت: کل سازمانهای تروریستی منطقه از جمله داعش، جبهه النصره، احرار شام و... توسط عربستان تغذیه شدند و مردم یمن هر روز توسط همین سعودیها کشته می‌شوند حال چطور ایران را متهم به دخالت می‌کنند؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه