اخبار داغ

وداع هنرمندان با مسعود عربشاهی/ مرگ برای هنرمند عدم نیست

وداع هنرمندان با مسعود عربشاهی/ مرگ برای هنرمند عدم نیست
آیدین آغداشلو در مراسم تشییع پیکر مسعود عربشاهی، زندگی را به طبلی تشبیه کرد که ماندگاری هر کسی بستگی به طنین آن طبل دارد و تأکید کرد صدای مسعود عربشاهی سال‌های سال ماندگار خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم تشییع پیکر مسعود عربشاهی صبح یکشنبه ۳۱ شهریورماه در محوطه باز موزه هنرهای معاصر تهران با یک ساعت تاخیر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران در ابتدای مراسم با عرض تسلیت گفت: وقتی واژه تاثیرگذار به کار می‌بریم باید فکر کنیم که منطورمان از تاثیرگذاری چیست؛ اگر تاثیر هر فرد و هنرمندی را از جنبه اجتماعی بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که اگر استاد عربشاهی نبودند حتما بخشی از هنر ایران چیزی کم داشت.

,

وی اظهار امیدواری کرد که سال‌های سال دانشجویان هنر بتوانند از آثار استاد عربشاهی بهره ببرند.

,

غلامحسین نامی هنرمند نقاش پیشکسوت نیز در سخنانی گفت: مسعود عربشاهی یکی از اثرگذارترین هنرمندان جنبش نوگرا در هنر معاصر ما بود. اما اینجا قرار نیست درباره آثار استاد صحبت کنیم چراکه حتما جای بحث و نقد دارد که به دلیل نبود چنین فضایی، بسیاری از خلاقیت‌های هنرمندان ما از دست می‌رود.

,

, ,

وی بیان کرد: در لحظه‌ای که مسعود را از دست دادیم باید امیدوار باشیم که آثار وی به نقد کشیده شود تا بیشتر و بیشتر اثرگذاری که از مسعود سراغ داریم، روشنگری شود. به هر حال به جامعه تجسمی و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم و امیدوارم جایگاه مسعود عربشاهی در مرتبه‌ای والا قرار بگیرد.

,

امیر راد رییس انجمن هنرمندان نقاش ایران در ادامه مراسم با بیان تسلیت برای درگذشت مسعود عربشاهی، گفت: آسمان هنر ایران ستاره‌های بیشماری داشته و دارد و بی‌شک مسعود عربشاهی یکی از این ستاره‌ها است. امروز که برای وداع با استاد اینجا هستیم باید بدانیم مرگ عدم است اما برای هنرمند اینگونه نیست و مطمئنا آثار هنری در آینده و در گذر زمان تاثیراتی بر آثار و نسل‌های بعدی خواهد داشت.

,

وی افزود: در مورد مسعود عربشاهی حتما تاریخ گواهی خواهد داد و ستاره هنر ایران پرفروغ‌تر خواهد بود.

,

آیدین آغداشلو، هم زندگی را مثل صحنه‌ای دانست که طبل عظیم و بزرگی در میان آن قرار دارد که خلایق هر کدام به نوبت ضربه‌ای بر آن می‌زند و صدایش برمی‌خیزد و می‌پیچد. صدا و طنین صدای هر کسی نیز تفاوت دارد. حتی ماندگاری طنین هر شخصی نیز متفاوت است.

,

وی بیان کرد: نسبت و جایگاه و اهمیت آدم‌ها را بر اساس همین طنین ارزیابی می‌کنم و معتقدم صدای مسعود عربشاهی سال‌های سال ماندگار خواهد بود.

,

, ,

عباس مشهدی‌زاده نیز به عنوان قدیمی‌ترین دوست، مختصری درباره زندگی، احوالات و هنر مسعود عربشاهی سخن گفت و او را سرآمد همه نقاشان و مجسمه‌سازان دانست.

,

پس از صحبت‌های کوتاه رامین عربشاهی فرزند استاد عربشاهی و عرض تسلیت، نماز میت توسط حجت‌الاسلام دعایی قرائت شد.

,

آیدین آغداشلو، حسین محجوبی، غلامحسین و غلامرضا نامی، کوروش شیشه‌گران، عباس مشهدی‌زاده، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان، شهناز خوانساری مدیر گالری ماه، علی فرامرزی، مهدی حسینی، محمدحسین حلیمی، ایرج اسکندری، محمدرضا ذبیح‌الله‌زاده، سعید محجوبی، علیرضا مجابی و محمدرضا فیروزه‌ای از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند. گیتی همسر، رامین و هومن عربشاهی فرزندان مرحوم و دیگر اعضای خانواده ایشان نیز حضور داشتند.

,

بنا بر وصیت مسعود عربشاهی، مراسم خاکسپاری نیز عصر یکشنبه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۷ در آرامستان عربشاهی (سعد الحکما) به آدرس ابتدای بلوار حضرت ابوالفضل بقعه انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه