اخبار داغ

فاجعه محیط‌زیستی و غفلت مسئولان قزوین؛

چه کسی پاسخگوست؟!/ پسماندهایی که یکسال است در شهرک صنعتی‌لیا رها شده‌اند+تصاویر

چه کسی پاسخگوست؟!/ پسماندهایی که یکسال است در شهرک صنعتی‌لیا رها شده‌اند+تصاویر
در شهرک صنعتی لیا قدیم بیش از یکسال است که تلمباری از پسماند پشم شیشه در یکی از کوچه‌ها تخلیه شده که اهالی شهرک صنعتی لیا با توجه به خطرات زیست محطی این پسماند خواستار رسیدگی به مشکل و جمع‌آوری پسماندها شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حفاظت از محیط زیست با توجه به تاثیرآن در سلامتی انسان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اما امروزه با توجه به توسعه و پیشرفت صنعت، آلودگی زیست محیطی به یکی از مشکلات بزرگ جوامع بشری تبدیل شده و فعالان محیط زیست را بر آن داشته تا با ورود به این عرصه از وقوع مشکلات و بیماری‌های ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی پیشگیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

 

,

دفع پسماندها و زباله‌های صنعتی با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از آن، یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه خاصی مبذول کرد.

,

, ,

در این راستا فربد مژدهی یکی از فعالان محیط زیست در تماس با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در شهرک صنعتی لیا قدیم بیش از یکسال است که تلمباری از پسماند پشم شیشه در یکی از کوچه‌ها تخلیه شده است.

,

وی افزود: پسماند پشم شیشه نیز اثرات مشابه به آزبست دارد که ممکن است مشکلات و مخاطرات زیست محیطی را ایجاد کند.

,

 

,

این فعال محیط زیست تصریح کرد: اهالی شهرک صنعتی لیا و کارکنان شرکت فارکوشیمی که در معرض این فاجعه زیست محیطی هستند بارها توسط مدیران مربوط این کارخانه با نامه‌نگاری، تماس تلفنی و حتی استشهاد محلی از سازمان محیط زیست قزوین و حومه‌های مربوط به بوئین زهرا، مدیریت پسماند و شرکت شهر صنعتی لیا درخواست جمع‌آوری فوری آن را کرده‌اند.

,

, ,

وی عنوان کرد: علی‌رغم اقدامات انجام شده متاسفانه نتیجه این شد که مجریان امر اطلاع دادند که عامل رهایی سازی پسماند پشم شیشه که غیرقانونی آنها را در فضای عمومی رها کرده را پیدا کنید تا بیاید جریمه‌اش را بدهد آن وقت سازمان مربوطه اقدام به جمع آوری می‌کند.

,

مژدهی اضافه کرد: این شخص، مشخص است که کیست و گویا مذاکره‌ای هم با یکی از این سازمان‌ها داشته است و فرصت خواسته که اجازه دهند مدتی به وی فرصت داده شود تا برای این آسیب بهداشتی مشتری پیدا کرده و آنها به فروش برساند.

,

, ,

 

,

مژدهی در پایان گفت: در صورتی که این پسماند انتشاردهنده آلودگی و بیماری است و باید با مدیریت پسماند مانع این اقدام شد، اما مسئولان محیط زیست گویا این موضوع را جدی نگرفتند.

,

در ادامه خبرنگار صبح قزوین در تماس با مدیرکل محیط زیست استان قزوین پیگیر این موضوع شد که حسن عباس‌نژاد قول رسیدگی به این مشکل را داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه