اخبار داغ

حزب‌الله: پس از عملیات آرامکو، معادلات منطقه به نفع آمریکا و متحدانش نیست

حزب‌الله: پس از عملیات آرامکو، معادلات منطقه به نفع آمریکا و متحدانش نیست
یکی از اعضای شورای اجرایی حزب‌الله ضمن اعلام اینکه تنها گزینه سعودی در یمن «شکست» است، افزود: پس از عملیات علیه آرامکو، ریاض و واشنگتن ناامید و سردرگم شده‌اند و تحولات جدید منطقه به نفع آنها نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله اعلام کرد، پس از عملیات ارتش یمن علیه تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان، منطقه وارد معادلات و تحولات جدید و بزرگی شده که به نفع آمریکا و متحدان آن نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، وی افزود، سعودی دچار ناامیدی و ذلت شده زیرا دریافته صدها میلیاردی که به خاطر سلاح و (دریافت) حمایت آمریکا پرداخته بی‌فایده بوده، دولت آمریکا هم دچار سردگمی و تعجب شده است. دشمن صهیونیستی نیز نگران است و می‌ترسد ماجرای آرامکو علیه اهداف اسرائیلی تکرار شود.
,
 
,
نبیل قاووق تأکید کرد: محور آمریکایی در منطقه امروز در حال عقبگرد است، آنها به شکست خود در عراق، سوریه، من، غزه، لبنان و ایران اعتراف کردند، هر روز شکست جدیدی دریافت می‌کنند و محور مقاومت بر دستاوردها و پیروزی‌های خود می‌افزاید.
,
 
,
این عضو حزب‌الله تأکید کرد، تا زمانی که دولت سعودی بر روی آمریکا حساب باز کند شکست‌های بیشتری متحمل خواهد شد. سعودی در باتلاق یمن افتاده و روز به روز بیشتر غرق می‌شود. تمام گزینه‌های سعودی در یمن شکست و شکست است؛ ریاض خودش را میان شکست تلخ و شکست تلخ‌تر می‌بیند، اگر در یمن بماند خوار می‌شود و اگر عقب‌نشینی کند شکستی سخت برای ولی‌عهد، ارتش و نقش سعودی در منطقه است.
,
 
,
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی، با ۱۰ فروند پهپاد، تأسیسات نفتی «بقیق» و «خریص» وابسته به شرکت آرامکو را هدف قرار دادند که در پی آن به اذعان وزیر انرژی سعودی ۵.۷ میلیون بشکه تولید نفت این کشور به حالت تعلیق در آمد (جزئیات بیشتر).
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه