اخبار داغ

درس‌های ناگفته دفاع مقدس از زبان فرمانده دیروز و نماینده امروز؛

امروز انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و آمریکا در اوج التهاب است/ در دفاع مقدس مردم و جوانان جبهه‌ها را مدیریت می‌کردند

امروز انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و آمریکا در اوج التهاب است/ در دفاع مقدس مردم و جوانان جبهه‌ها را مدیریت می‌کردند
فرمانده سپاه امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس فداکاری و جان نثاری برای یک امانت الهی به نام انقلاب اسلامی است و ملت ایران با صبر و مقاومت خود این ایثار را زبانزد خاص و عام در سطح داخلی، منطقه و جهان کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان دوران دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران های انقلاب اسلامی است که طی آن ملت ایران با ایثار و مقاومت هوشمندانه خود ثابت کردند که انقلابی را که با زحمت به ثمر نشاندند را به کسی واگذار نمی کنند و در این راه تمام هستی خود را که با ارزش ترین آن ها جان و فرزندان شان بود در طبق اخلاص گذاشته و گوش به فرمان ولی و مقتدای خود در راه حفظ دفاع از وطن و ناموس، پا به میدان مبارزه با استکبار گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

دوران دفاع مقدس به راستی سراسر درس و از خودگذشتگی است، درس هایی که نسل سوم و چهارم انقلاب و یا حتی کسانی که آن دوران را تجربه کردند و امروز تحت تاثیر تبلیغات دشمن غبار فراموشی بر دل های آن ها نشسته است را می تواند بیدار کند که برای رسیدن به این انقلاب و حفظ ارزش های آن چه انسان های بزرگی رفتند تا ما بمانیم و میراثی بزرگ که امانت داری می خواهد از جنس همین انقلاب.

,

در همین راستا با یکی از نمایندگان مجلس که در دوران دفاع مقدس یکی از فرماندهان این جنگ بوده است گفت و گویی داشته ایم که در ادامه به آن اشاره می شود.

,

احمد سالک کاشانی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان با بیان اینکه درس های ناگفته زیادی از هشت سال دفاع مقدس وجود دارد که باید برای جامعه بیان شود، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس فداکاری و جان نثاری برای یک امانت الهی به نام انقلاب اسلامی است و این ایثار زبانزد خاص و عام در سطح داخلی، منطقه و جهان است.

,

ولایت پذیری بر مبنای اطاعت تشکیلاتی در جبهه‌ها موج می‌زد

, ولایت پذیری بر مبنای اطاعت تشکیلاتی در جبهه‌ها موج می‌زد,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به بیان درس های دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: اولین درس، ولایت پذیری بر مبنای اطاعت تشکیلاتی است که عمق این اطاعت، اطاعت اعتقادی بر مبنای ایمان، تقوا و مسائل معنوی شکل گرفته است.

,

سالک کاشانی افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس بر اساس اعتقاداتشان به میدان آمدند، سرمایه گذاری و جان فشانی کردند و در راه پیشرفت انقلاب اسلامی قطعه قطعه شدند.

,

وی با اشاره به نمونه ای از اطاعت پذیری تشکیلاتی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: در ماجرای حصر آبادان بسیاری از رزمندگانی که با ما در جبهه بودند با اینکه امام (ره) را ندیده بودند فرمان ایشان را اطاعت کردند و برای آزادسازی آبادان به میدان آمدند و موفق شدند حصر را بشکنند.

,

مدیریت میدان جنگ توسط نوجوانان خلاق چشم جهانیان را خیره کرد

, مدیریت میدان جنگ توسط نوجوانان خلاق چشم جهانیان را خیره کرد,

فرمانده سپاه امام حسین(ع) در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان، شهدا، ایثارگران و جانبازان ما، خالق ارزش های برادری، صفا، صمیمت و اخلاص که مجموعه ارزش های انسانی و الهی است بوده و هستند لذا دفاع از ارزش های الهی و انسانی درس دیگری است که باید از دوران دفاع مقدس گرفت.

,

سالک کاشانی بیان کرد: جوان هایی که وارد صحنه دفاع مقدس شدند با اینکه سنی نداشتند ولی میدان دار میدان جنگ بودند و با ابتکار و خلاقیت خود چشم دنیایی که دوره کلاسیک مدیریت آموزشی برگزار می کرد را خیره کردند.

,

وی مدیریت میدان جنگ، آموزش های نظامی و تسلط بر دشمن را درس دیگر دوران دفاع مقدس برشمرد و خاطر نشان کرد: در زمان فرماندهی من در سپاه اصفهان، شهید حسین خرازی مدیراسلحه خانه بود ولی به یکباره این نوجوان با مدیریت و ابتکاری که داشت فرمانده لشکر امام حسین(ع) می شود و این همه ایثارگری، مدیریت و طراحی نقشه جنگ توسط یک نوجوان همگان را دچار بهت کرد که البته از این نوجوانان در جبهه های دوران دفاع مقدس زیاد بود.

,

دشمن شناسی رزمندگان مستکبران را به زانو درآورد

, دشمن شناسی رزمندگان مستکبران را به زانو درآورد,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دشمن شناسی را یکی از مهم ترین درس های دوران دفاع هشت ساله جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: امام (ره) دو سیاست کلی را مطرح کردند که ” هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید” و “اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود” و این یعنی قله بلند سلطه جهانی را به جامعه جوان و انقلابی ما در دفاع مقدس مشخص کردند.

,

سالک کاشانی اظهار کرد: بنابراین وقتی هدف گذاری روی آمریکا و اسرائیل باشد مزدوران آن ها پله های پایین هستند که به راحتی می توان با آن ها برخورد کرد.

,

وی ادامه داد: صدام مزدور و دست پرورده سازمان سیای آمریکا بود این عنصر در مقابل ملت ایران ایستاد ولی چون هدف گذاری و دشمن شناسی جوانان ما سران سلطه بود به راحتی می توانستند صدام و عوامل آن ها را تحت تاثیر برخورد با استکبار قرار دهند.

,

فرمانده سپاه امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: بنابراین شناخت رزمندگان قابل توجه است چرا که آن ها فقط صدام را ندیدند بلکه ۲۸ کشوری که صدام را حمایت می کردند از کشورهای عربی گرفته تا اروپا، شوروی سابق و آمریکا را هدف خود قرار داده و در مقابل آن ها ایستادند و پیروزی از آنِ جمهوری اسلامی ایران شد.

,

سالک کاشانی استقامت، صبر و شکیبایی را از دیگر درس های دفاع مقدس برشمرد و بیان کرد: در سراسر جبهه مقاومت و استقامت موج می زد و رزمندگان ما به بمباران دشمن لبخند می زدند و ذره ای هراس به دل خود راه نمی دادند.

,

صبر و مقاومت رزمندگان در مقابل دشمن

, صبر و مقاومت رزمندگان در مقابل دشمن,

وی یادآور شد: وقتی برای رزمندگانی که در حال شهادت بودند آب می بردند با از خودگذشتگی آب را به رزمنده دیگری می بخشید و این‌ ماجرا تا آخر صف ادامه داشت و همه با لبان تشنه شهید می شدند و این روحیه که دیگران به من برتری دارند و باید به آن ها برسد عمق تقوا و ایثار یک رزمنده است.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: صبر و مقاومت یک نکته کلیدی است که عامل پیروزی ایران در ۸ سال دفاع مقدس بود و امروز مقام معظم رهبری نیز در مقابله با ترامپ به آن تاکید دارند و می گویند “نه جنگ نه مذاکره فقط مقاومت”.

,

سالک کاشانی افزود: امروز مقاومتی که از حزب الله، یمن و حشد الشعبی و … می بینیم آثار وجودی همین قدرت است که باید در مقابل استکبار ایستاد.

,

وی خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب ما با شاه می جنگیدیم و زندان های شاه پر شده بود و امروز مردم ایران با سران سلطه جهان می جنگند و به این نکته باید توجه کرد.

,

در دفاع مقدس مردم جبهه‌ها را اداره و مدیریت می کردند

, در دفاع مقدس مردم جبهه‌ها را اداره و مدیریت می کردند ,

وی گفت: در دفاع مقدس مردم جبهه ها را اداره و مدیریت می کردند؛ از توزیع غذا و میوه گرفته تا تامین نیروی انسانی جبهه ها به عهده مردم بود لذا با مردم داری و مخاطب شناسی که امام (ره) داشتند مردم را در پشتیبانی از جبهه های جنگ دخیل کرد.

,

فرمانده سپاه امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: معنویتی که در دفاع مقدس حاکم بود درس دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، کلاس های قرآن، بحث های معنوی و حضور روحانیت در جبهه ها موج می زد و شهید آیت الله صدوقی، آیت الله مشکینی و بسیاری از بزرگان روحانیت لباس رزم‌پوشیدند و در کنار مردم در جبهه های جنگ حاضر شدند.

,

حضور روحانیت نقش کلیدی در حمایت معنوی دفاع مقدس داشت

, حضور روحانیت نقش کلیدی در حمایت معنوی دفاع مقدس داشت,

سالک‌کاشانی تاکید کرد: حضور روحانیت نقش اساسی در حمایت معنوی، روحانی و پشتیبانی در ارتباط با دفاع مقدس داشت و نباید از این مسئله غافل شد و حتی حضور مقام معظم رهبری در لباس رزمی در جبهه ها بسیار تاثیر گذار بود.

,

وی در پایان تصریح کرد: بنابراین مجموعه این عوامل استکبار را به زانو آورد و امروز انقلاب اسلامی ایران به واسطه حفظ همین ارزش ها، در اوج اقتدار و آمریکا در اوج التهاب است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه