اخبار داغ

قیاس باکو و بیروت توسط تحلیلگر اسرائیلی؛

آیا امنیت جمهوری آذربایجان و لبنان ارتباطی با هم دارند؟

آیا امنیت جمهوری آذربایجان و لبنان ارتباطی با هم دارند؟
وزیر دفاع لبنان:اگر ارمنستان در گذشته توانسته پهپادهای جمهوری آذربایجان که ساخت صنایع نظامی اسرائیل بوده را سرنگون کند ،بهتر است تجربیات خود را برای استفاده ی سایر کشورها به اشتراک بگذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: چند روز پیش الیاس بوصعب، وزیر دفاع لبنان در کنفرانس مطبوعاتی خود، از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی بر فراز فرودگاه بین المللی بیروت خبر داد و گفت که پهپاد اسرائیلی مهاجم، یک کوادکوپتر عادی نبوده و از سری پهپادهای نظامی به شمار می رفت که توسط سیستم پدافند هوایی لبنان ساقط شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

امروز سایت ویرتوآل جمهوری آذربایجان به نقل از زوی ماگن دیپلمات و تحلیل گر سیاسی اسرائیلی نوشته است که وزیر دفاع لبنان در جریان این کنفرانس خبری از ارمنستان خواسته است که اگر این کشور در گذشته توانسته پهپادهای آذربایجانی که از همین نوع و ساخت صنایع نظامی اسرائیل بوده را سرنگون کند، بهتر است تجربیات خود را برای استفاده ی سایر کشورها به اشتراک بگذارد.

,

 

,

, ,

 

,

این تحلیل گر اسرائیلی گفته است:اگر امنیت جمهوری آذربایجان و پهبادهایش توسط سیستم های پدافند هوایی ارمنستان که شبیه به سیستم های پدافند هوایی لبنانی هست تهدید می شود ، من به آذربایجانی ها توصیه می کنم که راحت بخوابند زیرا هیچ فناوری در لبنان،قادر به هدف قرار دادن هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی نیست.

,

زوی ماگن دیپلمات و تحلیل گر اسرائیلی در نقد سخنان وزیر دفاع لبنان گفته است:سخنان وزیر لبنانی درست نیست.لبنان هرگز نتوانسته هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی را شلیک نکرده و اسرائیل هر کاری را که می خواهد در آسمان لبنان انجام دهد. اگر بیروت از این نظر به کشور دیگری کمک کند ، فقط نشان می دهد که دولت آن کشور می خواهد با ارمنستان همکاری کند.

,

طبق شواهد و اسناد موجود،حزب الله به کمک همپیمانانش قادر است تمام پرنده های متعلق به رژیم صهیونیستی را در آسمان لبنان یا هر کشور دیگری،سرنگون کند اما این اظهارات در حالی مطرح شده است که نتیجه ی جنگ های هوایی ارمنستان و جمهوری آذربایجان هم به موضوع لبنان و اسرائیل،گره زده شده است.

,

قیاس آذربایجان با اسرائیل و لبنان با ارمنستان 

, قیاس آذربایجان با اسرائیل و لبنان با ارمنستان ,

در واقع این تحلیلگر اسرائیلی در یک قیاس،لبنان را برابر با ارمنستان و جمهوری آذربایجان را هم به واسطه ی این که پهبادهای ساخت اسرائیل را در اختیار دارد،برابر با رژیم صهیونیستی قرار داده است.

,

البته همکاری پهپادی رژیم صهیونیستی با جمهوری آذربایجان هم دیگر بر کسی پوشیده نیست. پهپاد در جمهوری آذربایجان "پیلوت‌ سیز طیاره" نامیده میشوند.آخرین قرارداد آذربایجان و رژیم صهیونیستی که رسانه ای شده است با شرکت "Israel Aerospace Industries LTD" به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار شامل تحویل ۶۰ فروند هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.گفته می‌شود این پهپادها قابلیت تهاجم و حمل بمب را ندارند و فقط به منظور شناسائی و جاسوسی به‌کار گرفته خواهند شد.

,

این شرکت صهیونیستی در راستای تولید تجهیزات هوانوردی، دستگاههای مورد نیاز برای ماهواره‌ها، سیستم‌های مخابراتی و تجسسی، فعالیت می کند و یکی از تولید کنندگان انواع پهپاد در جهان به شمار می رود.

,

همچنین در جمهوری آذربایجان تولید پهپادهای Orbiter با محدوده‌ی عمل تا ۵۰ کیلومتر آغاز شده و مونتاژ پهپاد Aerostar با محدوده‌ی عمل تا 200 کیلومتر نیز در حال انجام است. تولید این نوع پهپادها از سوی شرکت مشترک وزارت دفاع آذربایجان Azad Systems و شرکت اسرائیلی Aeronautics efense Systems راه اندازی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه