اخبار داغ

بازیگر سینما و تلویزیون:

بودجه فعالیت‌های هنری در طول سال کجا خرج می‌شود؟/ مسئولان فقط نزدیک انتخابات سراغ هنرمندان می‌آیند

بودجه فعالیت‌های هنری در طول سال کجا خرج می‌شود؟/ مسئولان فقط نزدیک انتخابات سراغ هنرمندان می‌آیند
رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون گفت: از مسئولین هنری کشور از وزارت ارشاد تا رسانه ملی سوالی دارم؛ اینکه بودجه ای که به منظور کارها و فعالیت های هنری در طول یک سال اختصاص داده می شود، کجا صرف می شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا ایرانمنش، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با راه آرمان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سینمای کشور مسیر خوبی را در تمامی ژانرها آغاز کرد و پس از دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز کارهای ارزشی مناسبی ساخته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی عنوان کرد: متأسفانه ما بر خلاف سایر کشورها که در آنها فرهنگ و هنر و به ویژه سینما حرف اول را می زند؛ این عرصه اهمیتی برای دولتمردان کشورمان ندارد و فقط زمان انتخابات یاد هنرمندان میفتند.

,

ایرانمنش با اشاره به اینکه تنها صنف بلاتکلیف، هنرمندان هستند، ابراز کرد: به عنوان نمونه خودم را می گویم به عنوان دکترای هنر در این کشور یک فرد بیکار هستم.

,

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: قبلاً که از من در خصوص وارد شدن به عرصه هنر سوال می پرسیدند، توصیه می کردم که درس بخوانید و بعد وارد شوید؛ اما الان هر کس از من در این زمینه سوال کند تنها نصیحتی که می کنم این است که به دنبال این رشته و حرفه نروید مگر برای تفنن.

,

وی با تأکید بر اینکه این حرفه امنیت شغلی ندارد، ابراز کرد: تضمینی وجود ندارد که دانشجوی هنر چه به صورت تجربی و چه آکادمیک وارد این رشته شود و بتواند موفق باشد؛ چرا که هیچ امنیت شغلی برای هنرمندان وجود ندارد نه بیمه هستند و نه کسی به آنها توجه می کند.

,

این بازیگر سینما و تلویزیون اظهار کرد: از مسئولین هنری کشور از وزارت ارشاد تا رسانه ملی سوالی دارم؛ اینکه بودجه ای که به منظور کارها و فعالیت های هنری در طول یک سال اختصاص داده می شود، کجا صرف می شود؟

,

ایرانمنش با اشاره به اینکه طی سال ها ساخت فیلم خصوصی سازی شده است و امروزه فیلم های سینمایی دارای اسپانسر شخصی هستند، تصریح کرد: سوال اینجاست که بودجه‌ای که تخصیص اعتبار شده است برای کارهای هنری کجا خرج می‌شود؟

,

وی تأکید کرد: در دهه هفتاد حدود 50 فیلم جنگی و در کنار آن ژانرهای دیگر فیلم سازی اعم از درام، اکشن و .. نیز ساخته می شد و همه هنرمندان نیز سر کار بودند و افراد ناراحت نبودند که فرد دیگری بر سر کار می آید؛ در آن دوران حمایت متولیان و مسئولین هنر وجود داشت.

,

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: امروزه نزدیک انتخابات کاندیداهایی که تاکنون سراغی از جامعه هنری نگرفته اند یاد هنرمندان می افتند و پس از آنکه رأی آوردند یادشان می رود.

,

ایرانمنش با بیان اینکه امروزه فردی که در سینما پول داشته باشد می تواند بازی کند، تصریح کرد: ارزش فیلم ها با ارزش های کشورمان یکی نیست؛ به خاطر می آورم زمانی که می خواستند در فیلمی غلط کردم را بگویند سه بار می گرفتند و می گفتند یک بار اشتباه کردم را هم بگویید؛ اما امروزه در فیلم ها مشاهده می کنیم که بسیار راحت مسائل جنسی، کلمات رکیک و مسائلی که با فرهنگ خانواده مناسب نیست عنوان می شود.

,

وی با تأکید بر اینکه سینما و تلویزیون صنعت شده است، گفت: به منظور پول در آوردن آقایان و خانم های خاصی را برای بازی می آوردند و افرادی که درس خوانده اند و تجربه کسب کرده اند بیکار هستند.

,

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان خاطر نشان کرد: در سال 70 با جمعیت 40 میلیونی کشور در طول تعطیلات نوروزی میزان تماشاگر سینما یک میلیون و 500 هزار نفر بود؛ امروز که بیش از 80 میلیون نفر جمعیت در سطح کشور وجود دارد تعداد تماشاگران سینما یک میلیون و 800 هزار نفر است و این آمار نشان می دهد که ما در عرصه سینما موفق نبوده ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه