اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان:

پروتکل داروهای بهینه‌سازی شده، آماده ارائه به صنعت است/ ادامه فعالیت برای تولید مواد اولیه داروهای سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی

پروتکل داروهای بهینه‌سازی شده، آماده ارائه به صنعت است/ ادامه فعالیت برای تولید مواد اولیه داروهای سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان گفت: پروتکل داروهای بهینه سازی شده، اماده ارائه به صنعت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رمضانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به جایگاه دانشگاه ها در نظام اسلامی و نیاز به نقش آفرینی تخصصی دانشگاه ها در چالش ها کشور، اظهار کرد: دانشگاه ها از قبل اقتصاد مقاومتی وظایفی را برعهده دارند که دانشگاه زنجان نیز در حد توان خود در این راستا قدم برمی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به نیاز واردات دارو در کشور و تخصیص ارز برای واردات دارو و مواد اولیه تولید دارو در کشور، ابراز کرد: سالانه 5 میلیارد یورو برای واردات دارو و مواد اولیه تولید دارو در کشور هزینه می شود.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی کشور از 5 میلیارد یورو هزینه واردات دارو 3.5 میلیارد یورو به واردات مواد اولیه و مواد موثره مواد دارویی است، خاطر نشان کرد: با توجه به هزینه بالایی که واردات دارو برای کشور دارد نیاز به خود کفایی کاملا احساس می شود.

,

وی با اشاره به برنامه دانشگاه زنجان در حوزه مواد اولیه و مواد موثر دارویی، تصریح کرد: کارهای تحقیقاتی در دانشگاه زنجان در این حوزه شروع شده است.

,

رمضانی با بیان اینکه امیدواریم هر سال بتوانیم بخشی از دانشمندی این مواد اولیه و مواد موثر دارویی را به دست آوریم، افزود: بعد از کسب دانشمندی، تولید مواد اولیه و مواد موثر دارویی را در اختیار صنعت تولید دارو و صنعت های مرتبط قرار می دهیم.

,

وی با بیان اینکه امیدواریم با تولید مواد اولیه و مواد موثر دارویی در اقتصاد مقاومتی موثر باشیم، عنوان کرد: ایجاد اشتغال و خودکفایی کشور، در صنعت دارو مورد توجه دانشگاه زنجان است و ان شاا... اثر بخشی خوبی را داشته باشد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با بیان اینکه مواد اولیه و مواد موثر دارویی مورد مطالعه دانشگاه زنجان عمدتا در حوزه بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، پوست و مو و... است، افزود: امسال اولویت مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه زنجان تولید مواد اولیه و مواد موثر دارویی بیماری های قلبی و عروقی و سرطان است.

,

وی با اشاره به وسعت بالای دارو در بازار ابراز کرد: حدود 4هزار نوع دارو در بازار وجود دارد و تقریبا 70درصد از این دارو ها منشاء شیمایی دارند.

,

رمضانی با اشاره به منشاء شیمیایی اکثر داروها در بازار خاطر نشان کرد: این دارو ها باید به روش های شیمیایی سنتز و تولید شوند و در دانشگاه زنجان برخی از این داروها بهینه سازی شده است.

,

وی با اشاره به بهیه سازی برخی از دارو ها در دانشگاه زنجان عنوان کرد: پروتکل داروهایی که در دانشگاه زنجان بهینه سازی شده، اماده ارائه به صنعت است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به داروهای بهینه سازی شده توسط دانشجویان تحت نظر اساتید دانشگاه زنجان خاطر نشان کرد: برخی از مواد اولیه و مواد موثر دارویی بیماری های قلبی و عرقی و سرطان آماده ارائه به صنعت است.

,

وی با اشاره به پتانسیل های طرح های اقتصاد مقاومتی دانشگاه زنجان، افزود: این طرح بسیار طرح خوبی است و می تواند دانشگاه و دانشجویان را هدفمند کند و نیازهای جامعه را نیز مرتفع سازد.

,

رمضانی با اشاره به اینکه امیدواریم صنایع مرتبط بیشتر از ما حمایت کنند تصریح کرد: معانت علمی فناوری و صندوق حمایت از پژوهشگران سالانه حمایت هایی را دارند ولی امیدواریم بخش های اقتصاد مقاومتی هم بتوانند از ما حمایت کنند تا بتوانیم به دانشمندی این مواد برسیم.

,

وی با بیان اینکه حوزه دارو دانشمندی بسیار پیچیده ای دارد، عنوان کرد: صنعت دارو به دلیل دانشمندی پیچیده، ارزش افزوده بالایی را برای کشورها دارد و گرانقیمت است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه دومین صنعت پر سود دنیا صنعت دارو است، ابراز کرد: اولین صنعت پر سود دنیا صنایع دفاعی و نظامی است.

,

وی با اشاره به گرانقیمت بودن برخی از مواد اولیه و مواد موثر دارویی مورد مطالعه دانشگاه زنجان، خاطر نشان کرد: برخی از این مواد چندین برابر قیمت طلا خالص ارزش ریالی دارند.

,

رمضانی با اشاره به اینکه نیاز کشور به برخی از این مواد اولیه و موثر دارویی کم است، تصریح کرد: نیاز کشور در برخی از مواد اولیه، با تجهیزات آزمایشگاهی قابل تولید است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه