اخبار داغ

رئیس دانشگاه آزاد تربت حیدریه:

زعفران ایران باید صنعتی شود/ اقتصاد دانش بنیان در کشور مغفول مانده است

زعفران ایران باید صنعتی شود/ اقتصاد دانش بنیان در کشور مغفول مانده است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه گفت: باید محصول زعفران را به شکل صنعتی کاشت، برداشت و فرآوری و بسته بندی کنیم و در ادامه با صادرات یک محصول با کیفیت، ارزش افزوده و سود اصلی حاصل از آن به چرخه داخلی اقتصاد کشور برگردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار صبح توس؛ محمد علی علیزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه صبح امروز در چهاردهمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج این شهرستان که در محل سالن شهید تندگویان شرکت نفت برگزار شد، افزود:  امروز کشور نیازمند اقتصاد مبتنی بر دانش است تا از ظرفیت های بالقوه هر منطقه زنجیره ای ایجاد و از ارزش افزوده و سود آوری، اقتصاد و معیشت و اشتغال آن منطقه نیز تامین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: علی رغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و دولت مبنی بر فعالیت در حوزه اقتصاد دانش بنیان، هنوز اهمیت این موضوع برای عده ای روشن نیست و لازم است در جلسات مختلف نسبت به تبیین و تشریح این مهم نیز اقدام شود.

,

علیزاده که ریاست کارگروه علمی پژوهشی مجمع عالی بسیج شهرستان تربت حیدریه را عهده دار است در خصوص ظرفیت های بالقوه این منطقه گفت: تربت حیدریه دارای پتانسیل های فراوانی است که مهمترین آن طلای سرخ و سفید یعنی زعفران و ابریشم است و امروز شاهدیم این منطقه قطب تولید زعفران ایران و جهان و همچنین تولید ابریشم سنتی در جهان است.

,

وی با بیان اینکه هنوز از ظرفیت بالای محصول زعفران به درستی استفاده نشده، افزود: کشاورزان ما در منطقه زعفران را به صورت صنعتی کاشت، برداشت و بسته بندی نمی کنند و لذا ارزش افزوده اصلی این محصول در کشورهای اروپایی نمایان می شود.

,

رییس دانشگاه آزاد تربت حیدریه خاطر نشان کرد: باید محصول زعفران را به شکل صنعتی کاشت، برداشت و فرآوری و بسته بندی کنیم و در ادامه با صادرات یک محصول با کیفیت، ارزش افزوده و سود اصلی حاصل از آن به چرخه داخلی اقتصاد کشور برگردد.

,

رییس کارگروه مجمع عالی بسیج شهرستان تربت حیدریه بیان کرد: بعنوان مثال در سال گذشته 1000 کیلو گرم از برگ های دور ریز زعفران را جمع آوری و توانستیم در حوزه اقتصاد دانش بنیان اُسانس آن را گرفته و بهترین رنگ دانه ها را تولید کنیم و این یک نمونه کوچک از فراوری و برگشت ارزش افزوده است، کما اینکه می توان در حوز های تولید مواد غذایی، دارو و سایر عرصه ها از فراوری این محصول بهترین استفاده را ببریم.

,

مجمع عالی بسیج شهرستان تربت حیدریه در ادامه فعالیت های چند سال اخیر خود امسال با تشکیل 6 کارگروه علمی پژوهشی، فرهنگی و فضای مجازی، اجتماعی، کشاورزی، اقتصادی و امنیتی دفاعی با رویکرد شناسائی آسیب ها و استفاده از ظرفیت ها در حوزه های مختلف فعالیت می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه