اخبار داغ

مدیر عامل انجمن راویان فتح خراسان رضوی:

جوانان راویان فتح، گفتمان دفاع مقدس را ترویج می‌دهند/ پیوند آموزه‌های دفاع مقدس با فرهنگ عاشورایی در جامعه قابل اجرا است

جوانان راویان فتح، گفتمان دفاع مقدس را ترویج می‌دهند/ پیوند آموزه‌های دفاع مقدس با فرهنگ عاشورایی در جامعه قابل اجرا است
عباس آرانیان با اشاره به اینکه در دو قسمت از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب از الفاظ دفاع مقدس و جنگ هشت ساله استفاده شده است، گفت: در انجمن راویان یکی از اقدامات مهم، جذب و بکارگیری جوانان، طلبه و دانشجو است تا موجب ترویج این گفتمان شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس آرانیان، مدیر عامل انجمن راویان فتح خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار کرد: رزمندگانی که در جنگ تحمیلی حضور داشتند، پس از آن نیز بر مبنای آموزه های دینی و انتقال تجربیات این حوزه وظیفه دوچندانی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حضور رزمندگان در دفاع مقدس مبنای دینی و اخلاقی داشته است

, حضور رزمندگان در دفاع مقدس مبنای دینی و اخلاقی داشته است,

وی افزود: رزمندگان دفاع مقدس وظیفه دارند این فرهنگ عاشورایی را به نسل جوانی که این دوران را درک نکردند، منتقل کنند.

,

مدیر عامل انجمن راویان فتح خراسان رضوی گفت: ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس از این رو است که این دوران پیوندی با فرهنگ عاشورایی و آموزه‌های دینی داشته است و اگر به خوبی تبیین شود و در سطح جامعه رواج پیدا کند علی رغم مسائل سیاسی و اجتماعی، گفتمان مطلوب و دست یافتنی خواهد بود.

,

آموزه‌های فرهنگ دفاع مقدس قابل اجرا در جامعه امروزی است

, آموزه‌های فرهنگ دفاع مقدس قابل اجرا در جامعه امروزی است,

وی افزود: آموزه های دینی ما در دفاع مقدس بر مبنای دستورات امام خمینی(ره) است و تمام حضور تکلیف‌محور رزمندگان، مبنای دینی و اخلاقی داشته و اگر ایثار، گذشت، وحدت و برادری بوده بر مبنای فرهنگ دین اسلام بوده است.

,

آرانیان تصریح کرد: آموزه‌های دفاع مقدس و فرهنگ آن روزها قابل اجرا در جامعه امروزی و دست یافتنی است.

,

وی افزود: پیشکسوتان دفاع مقدس و رزمندگان بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گسترش فرهنگ دفاع مقدس را در دستور کار دارند.

,

مدیر عامل انجمن راویان فتح خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دو قسمت از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب از الفاظ دفاع مقدس و جنگ هشت ساله استفاده شده است خاطرنشان کرد: در انجمن راویان یکی از اقدامات مهم، جذب و بکارگیری جوانان، طلبه و دانشجو است تا موجب ترویج این گفتمان شویم.

,

استفاده از جوانان به دلیل عدم انحراف در فرهنگ دفاع مقدس

, استفاده از جوانان به دلیل عدم انحراف در فرهنگ دفاع مقدس,

وی افزود: در استان خراسان رضوی، دارای تعدادی راوی جوان طلبه و دانشجو هستیم که با مطالعه و تحقیق در حوزه دفاع مقدس ورود پیدا کرده‌اند.

,

آرانیان گفت: تقریبا رزمندگان دوران دفاع مقدس در سنین کهنسالی و میانسالی به سر می برند، لذا به دلیل عدم انحراف و فراموشی این فرهنگ باید از نسل جوان استفاده کنیم.

,

وی با بیان اینکه در راستای تربیت راویان و مروجان جوان این گفتمان اقداماتی صورت گرفته است افزود: باتوجه به اعزام بیش از 300 هزار رزمنده از استان، تعداد راویان دفاع مقدس در خراسان رضوی از سرانه کشوری بالاتر است اما آمار رسمی در این بخش نداریم.

,

تعداد راویان دفاع مقدس در خراسان رضوی از سرانه کشوری بالاتر است

, تعداد راویان دفاع مقدس در خراسان رضوی از سرانه کشوری بالاتر است,

مدیر عامل انجمن راویان فتح خراسان رضوی اظهار کرد: تعداد بالغ بر 150 راوی پیشکسوت فعال در استان حضور دارند و جوانان نیز همراه پیشکسوتان فعالیت دارند تا آموزش دیده و تربیت شوند و مقرر شده دوره های آموزشی برای آنها برگزار شود.

,

وی ضمن تأکید بر جذب افراد در ترویج گفتمان دفاع مقدس افزود: روایت‌گری در هر حوزه‌ای نیازمند خصوصیاتی ویژه، اکتسابی و مطلعه زیاد است.

,

آرانیان تصریح کرد: بر اساس چشم‌انداز انجمن راویان بایستی 10 هزار راوی تربیت شوند که از این تعداد، 7 هزار نفر آنها جوان هستند و تا پایان امسال 30 راوی سخنران مسلط به زبان‌های مختلف تربیت می‌شوند تا در همه حوزه‌ها اقدامی مؤثر صورت پذیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه