اخبار داغ

خط پایان تجارت گریه؟!

عجایب حیرت انگیز متکدیان در سنندج / از گدایی با درآمد 100 میلیونی تا متکدی های مرفه نشین!

عجایب حیرت انگیز متکدیان در سنندج / از گدایی با درآمد 100 میلیونی تا متکدی های مرفه نشین!
آیا باورتان می شود که فردی با میلیون ها تومان پول و ثروت، لباس های کهنه به تن می کند و برای گدایی راهی کوچه و خیابان می شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، پیرزنی با ظاهری ژولیده در کنار خیابان نشسته و دست های پینه بسته اش را به طرف عابران پیاده دراز کرده است، با صدای سوزناکی می گوید« کمک کنید در راه خدا» وضعیت پیرزن آنقدر آشفته است که خیلی از رهگذران با دیدن او دلشان برایش می سوزد و پولی کف دستش می گذارند اما هیچ کدامشان نمی دانند همین پیرزن آشفته وضع مالی اش شاید خیلی از آنها بهتر باشد و در حساب بانکی اش میلیون ها تومان پول دارد و چند خانه و مغازه هم به نامش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

آیا باورتان می شود که فردی با میلیون ها تومان پول و ثروت، لباس های کهنه به تن می کند و برای گدایی راهی کوچه و خیابان می شود، این گزارش را بخوانید تا متوجه شوید که برای کمک به متکدیان خیابانی باید کمی درنگ کنید؛

,

, ,

طرحی برای مبارزه با گداها

, طرحی برای مبارزه با گداها, طرحی برای مبارزه با گداها,

ماموران طرح جمع آوری متکدیان هنگام تحقیق از این افراد با موارد جالب و حیرت انگیزی برخورد می کنند چرا که در میان متکدیان دستگیر شده افراد پولداری وجود دارند که وضع مالی شان خیلی خوب و کلی مال و منال دارند.

,

, ,

صلاح الدین وکیلی مسئول طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهر سنندج برایمان از عجایب این طرح می گوید: معضل تکدی گری به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی امروزه در تمام جوامع سنتی و توسعه یافته بوجود آمده و به عنوان یکی از مهمترین مشکلات شهری محسوب می شود که در این راستا توجه به آیین نامه ها، شهرداری موظف به جمع آوری متکدیان است که به صورت مستمر و سازمان یافته از سال 88 اقدام به ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

,

, ,

دستگیری چند باند اتباع خارجی

, دستگیری چند باند اتباع خارجی, دستگیری چند باند اتباع خارجی,

وی می گوید: چند دسته متکدی در سطح شهر سنندج وجود دارند که یک دسته ی آن را اتباع خارجی تشکیل می دادند که از افغانستان، پاکستان و عراق وارد شهر سنندج شده و با سوء استفاده از احساسات مردم پول زیادی را جمع آوری می کردند که چند باند از این اتباع خارجی دستگیر و طبق مراجع قضایی به مرزهای تایباد، باشماق و میرجاوه تحویل داده شد که از سال 92 تاکنون هیچ گونه ورود اتباع خارجی به سطح شهر را نداشته ایم.

,

, ,

دستگیری دختران و زنان کولی

, دستگیری دختران و زنان کولی, دستگیری دختران و زنان کولی,


وی به دسته ی دیگر از این متکدیان اشاره کرد و افزود: دختران و زنان کولی بر سر چهار راه ها و معابر علاوه بر گدایی برای مردم نیز مزاحمت ایجاد می کردند که با دستگیری تعدادی از آنها ساماندهی شد.

,
,

, ,

دستگیری پیرزنی با حساب بانکی 100 میلیونی

, دستگیری پیرزنی با حساب بانکی 100 میلیونی, دستگیری پیرزنی با حساب بانکی 100 میلیونی,


وکیلی با بیان اینکه در جمع آوری متکدیان در سنندج با پیرزنی مواجه شدیم که 100 میلیون تومان درآمد وی بوده است، این پیرزن با سوء استفاده از احساسات مردم هر روز درآمد 150 تا 200 هزار تومانی داشت و توانسته بود درآمد صد میلیون تومانی داشته باشد و چندین مغازه و خانه نیز به اسمش باشد.

,
,

و حتی فردی در شهر سنندج دستگیر شد که منزلی 4 طبقه در یکی از محلات شمال شهر سنندج و یکی از مرفه نشین های بی درد بود که به گفته ی خودش برای بی حوصلگی مشغول به گدایی کردن بوده است.

,


 

, ,
,

تکدی گری خانوادگی همراه با کودکان

, تکدی گری خانوادگی همراه با کودکان, تکدی گری خانوادگی همراه با کودکان,


وکیلی می گوید: دسته ی دیگر از متکدیان را کودکان تشکیل می دهند که که به همراه والدینشان به زور از مردم در چهارراه ها و نماز جمعه ها گدایی می کردند که با دستور مراجع قضایی به عنوان والدین بد سرپرست به بهزیستی تحویل داده شد.

,
,

, ,

, ,

, ,

معلولی که معلول نبود

, معلولی که معلول نبود, معلولی که معلول نبود,

وی تاکید کرد: مرد متکدی در ترمینال سنندج دستگیرکه بعد از اعترافات گفت: هر روز صبح از یکی از شهرهای همجوار به شهر سنندج می آید و بعد از پارک کردن ماشینش خود را به معلولیت می زند و از مردم گدایی می کند و شب دوباره با ماشینش به شهر خود باز می گردد و روزانه حدود 90 الی 100 هزار تومان از مردم پول می گرفت.

,


,
, ,

 

,

متکدیان سنندجی حرفه ای و پولدار هستند

, متکدیان سنندجی حرفه ای و پولدار هستند, متکدیان سنندجی حرفه ای و پولدار هستند,


وکیلی گفت: دسته ی دیگری از متکدیان در سطح شهر سنندج وجود دارد که به علت درآمد بیش از حد در روز از احساسات پاک شهروندان سوء استفاده می کردند که با بررسی از آنها مشخص شد که موجودی حساب 55 میلیونی ، 22 میلیونی و 10میلیونی در کارت هایشان وجود داشتکه طبق دستور مراجع قضایی روانه ی زندان شدند.

,
,

مدیر مرکز جمع آوری تکدیگری شهرداری سنندج می‌گوید: از یک سو شاهد این هستیم که تکدی‌گری در سطح شهر روز به روز افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر واقعیت این است که این افراد نیازمند و مستمند واقعی نیستند، بلکه افراد بی نیازی ‌اند که به تکدی‌گری عادت کرده‌اند و درآمدهای خوبی از این راه کسب می‌کنند و مردم هم از سر دلسوزی فکر می‌کنند که این‌افراد نیازمندند و با این تصور به آن‌ها کمک می‌کنند.

,

 

,

, ,

وکیلی تعداد متکدیان جمع آوری شده در سطح شهر را جمعاً  145 نفر اعلام کر دو گفت:این تعداد 62  نفر مرد و 83 نفر دیگر زنان و کودکان هستند .

,

وی به تعداد متکدیان معرفی شده به بهزیستی اشاره کرد و عنوان نمود: شهرداری استان کردستان در پنج ماه نیم سال اول توانسته 91 متکدی را متعهد به ترک تکدیگری،اسکان دادن 5 مورد بی سر پناه ، و 30 کودک متکدیگر را به خانوادهایشان تحویل 2 مورد را به بهزیستی و 7مورد دیگر را به مراجع قضایی معرفی کند .

,

وکیلی از مردم خواست که به درخواست‌های این افراد توجه نکنند و افزود: اگر این افراد متکدی به این باور برسند که اگر دست دراز کنند، مردم به آن‌ها کمک نمی‌کنند، به مرور فعالیت و حضور این افراد در سطح شهر کم خواهد شد.

,

وی معتقد است که دولت هم باید با زمینه‌سازی اشتغال برای این افراد و بالا بردن سطح درآمد کاری کند تا بخش زیادی از گدایان شهر، به سوی مشاغل‌آبرومند روی آورند.

,

, ,

 

,

پرونده متکدیان، به طور مستقیم در دادگاه مطرح می‌شود

, پرونده متکدیان، به طور مستقیم در دادگاه مطرح می‌شود, پرونده متکدیان، به طور مستقیم در دادگاه مطرح می‌شود,


در ادامه یکی از وکلای استان کردستان در مورد قانون و مجازات تکدیگری با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: پرونده‌های افراد متکدی به لحاظ اینکه جزو مجازات‌های درجه هشت محسوب می‌شود، به‌طورمستقیم در دادگاه مطرح می‌شود.

,
,

 

,


عبدالجبار طاهری گفت: به استناد ماده 712 قانون مجازات اسلامی کسانی که تکدی‌گری می‌کنند علاوه بر حبس از یک تا سه ماه، تمامی اموالی که از این طریق به‌دست آورده‌اند نیز به نفع دولت مصادره می‌شود و با توجه به اینکه قاضی رسیدگی به این پرونده‌ها طبق قانون مکلف است در چنین مواردی از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کند، این افراد محکوم به پرداخت جزای نقدی می‌شوند.

,
,

 

,


وی یادآور شد: از آنجا که این جرم از جرایم مشهود محسوب می‌شود، نیروی انتظامی مکلف است ضمن برخورد انتظامی برای جمع‌آوری این افراد، نسبت به اعلام جرم به مقامات قضایی اقدام کند.

,
,


,
, ,

تکدی گری و آثار مخرب آن بر پیکره جامعه 

, تکدی گری و آثار مخرب آن بر پیکره جامعه , تکدی گری و آثار مخرب آن بر پیکره جامعه ,


باید گفت: یکی از نابهنجاری های اجتماعی که نمایی از بحران در ساختار جامعه را نشان می‌دهد مسئله تکدی‌گری محسوب می‌شود، افزایش و کاهش این پدیده اجتماعی به معنای وضعیت پایدار و ناپایدار جامعه از نظر فرهنگی و اجتماعی است، به این معنا که موضوع تکدی گری تنها یک پدیده و معضل اقتصادی و مرتبط به بحران در این حوزه نیست، بلکه ارتباط تنگاتنگ و استواری با مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد.

,
,

سخن آخر ...؟

, سخن آخر ...؟, سخن آخر ...؟,

 اگر ثبت و ضبط آمار متکدیان پیش برود و گدایان حرفه‌ای از گدایان نیازمند مشخص شود، بسیار موثر خواهد بود. باید به‌تدریج از طریق یک آمار برای حذف گدایان حرفه‌ای که به شیوه‌های مختلف تجارت می‌کنند و برخی به آن تجارت گریه می‌گویند، اقدام کرد و از سمت دیگر، گدایان نیازمند را به سمت نهادهای حمایتی و خیریه‌ها هدایت کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه