اخبار داغ

فرمانده دوران دفاع مقدس درناگفته هایی از نقش رزمندگان در جبهه ها:

انجام مراسمات محرم درسخت ترین شرایط جبهه ها /روحیه رزمندگان عامل اصلی فشار مضاعف بردشمن

انجام مراسمات محرم درسخت ترین شرایط جبهه ها /روحیه رزمندگان عامل اصلی فشار مضاعف بردشمن
فرمانده دوران دفاع مقدس گفت:وقتی محرم نزدیک میشد دشمن هراسان ولشکریان حق سرازپانشناخته منتظر صدوردستور برای عملیات می بودند چون معمولا ماه محرم، تحول دردرون جبهه ها ایجاد می کرد؛ علی رغم آتش سنگین جبهه، مراسمات انجام می شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، دوران دفاع مقدس پر بود از لحظه های ناب که نظیرش را در جایی دیگر نمی توان دید ومی توان از آن الگویی برای جوانان امروزه ساخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

دفاع مقدس یکى از درخشان ترین صحنه هاى نقش آفرینى ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته هاى بسیارى دارد که لازم است بیان شود تا نسلهاى آینده با ایثار و فداکارى ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

,

از 31 شهریور به مدت یک هفته به نام هفته دفاع مقدس نام‏گذارى شده است. دفاع مقدسى که یادآور رشادت‏ها و ایثار بزرگ مردانى است که در لبیک به فرمان مقتداى خویش خمینى کبیر(ره) در راه دفاع از سرزمین اسلامى، ناموس و دین از همه وجود خود گذشتند و استقلال و سربلندى ایران اسلامى را رقم زدند و از این میدان امتحان پیروز و سربلند به در آمدند.

,

هرچند بر اساس محاسبات عادى توانایى رزم و تجهیزات نظامى جمهورى اسلامى ایران در آن برهه،  از دشمن بعثى که علاوه بر پشتیبانى عظیم ابرقدرت‏ها از تجهیزات پیشرفته و ادوات زرهى و لشکرهاى گوناگون مکانیزه برخوردار بود بسیار کمتر مى‏ نمود، لیکن پیروزى رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بى‏شک مرهون عوامل معنوى همچون ولایتمدارى، صبر، ایثار، شهادت طلبى ‏و... این مدافعان است.

,

آن زمان بود که ابهت آمریکا وایادی اش در هم شکست وروزهای یکه تازی اش در دنیا به پایان رسید ووجمهوری اسلامی ایران همچون خاری در چشم استکبار کم کم از آن زمان تاکنون زمینه افول آمریکا را فراهم آورده است.

,

ویژگى‏ هاى رزمندگان و عوامل معنوى مورد تمسک در دفاع مقدس عموماً بر طراحى‏ها، برنامه‏ ریزى‏ها و اقدامات عملیاتى فرماندهان و رزمندگان نیز نقش تعیین کننده داشت به گونه ‏اى که خطرپذیرى ناشى از طرح و برنامه‏ هاى آنان با تکلیف محورى ناشى از ولایتمدارى، شهادت‏ طلبى و. .. ارتباط تنگاتنگ داشت.

,

ویژگى ‏هایى چون ولایتمدارى، صبر و استقامت و شهادت طلبى باعث قداست هدف، ایجاد روح تعهد، تجلى ارزش‏هاى انسانى، امید به نصرت الهى، وحدت تلاش، جذب امدادهاى الهى و... و خلق حماسه هاى‏ جاودانه در دفاع مقدس مى‏شد.

,

"رحم خدا ترکتاز" یکی از فرماندهان و رزمندگان چرداولی در  دوران دفاع است که روایت هایی از رشادت های رزمندگان در آن دوران دارد به همین مناسبت برآن شدیم تا مصاحبه ای با او داشته باشیم.

,

, ,

ورود به جبهه

, ورود به جبهه,

این رزمنده چرداولی دراین باره گفت:درتاریخ ۱۳۶۰/۰۱/۰۱ باعضویت بسیج وارد جبهه شدم که براساس نیازجبهه ها فرمان حضرت امام به جوانان برخود فرض دانسته هم لبیک به فرمان ایشان بگویم هم ادای دین به کشورم

,

حال وهوای مردم درآن روزها

, حال وهوای مردم درآن روزها,

وی خاطرنشان کرد:ان روزها فضای معنوی برکل کشورحاکم بود دنیا پرستی وحب مال مطرح نبود غیرت ایرانی برهمه چیز اولویت داشت باب شهادت بازبود وعشق به شهادتدربین مردم رواج داشت نفوذ معنوی حضرت امام درقلبهای همه مردم مزیدبرعلت بود

,

همه رزمندگان مستحکم در برابر دشمن

, همه رزمندگان مستحکم در برابر دشمن,

ترکتاز در ادامه گفت:شیرین ترین خاطره دربین خاطرات فراوان وداع درشب وروزهای عملیات بادوستان وگرمی آغوش هم رزمان وتلخ ترین آن زمان بازگشت هنگام ملاقات دوستان ازاینکه جمعی به درجه شهادت نائل وشما بدون حضورآنها برمیگردی وخودت لیاقت شهادت پیدا نکردی میتوان ذکرکرد

,

, ,

ویژگی های رزمندگان

, ویژگی های رزمندگان,

وی بیان داشت:شجاعت اعتماد به نفس عدم وابستگی به احزاب وجریانات فقط خدارادر نظر داشتن وطن پرستی اطاعت پذیری ازولایت امر گوش به فرمان بودن ویک رنگی رنگ سرخ شهادت وارزومند رسیدن به لقااللهودر کل درمسیرحقبودن ازخصوصیات انها بود

,

, ,

نقش رزمندگان  در آن دوران

, نقش رزمندگان  در آن دوران,

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش رزمندگان وبه ویژه رزمندگان استان ایلام وشهرستان چرداول گفت:اطاعت پذیری از فرماندهان به نیت تبعیت از ولایت اعتقاد به حقانینت وحقوق ملی کشور درجلوگیری از تجاوز متجاوزان .خون به ناحق ریخته شهیدان که هرروز این درخت انقلاب را ابیاری مینمود وغیرتمندانه مردان وزنان در کنار هم  دردفاع از ناموس وخاک مملکت اسلامی حتی لحظه ای کوتاهی نکردند.

,

وی اضافه کرد:وقتی محرم نزدیک میشد دشمن هراسان ولشکریان حق سرازپانشناخته منتظر صدوردستور برای عملیات می بودند چون معمولا ماه محرم تحول دردرون جبهه ها ایجاد می کرد، علی رغم آتش سنگین جبهه مراسمات انجام می شد تک های ایزایی وعملیاتهای خاص این ماه انجام میشد وروحیه رزمنده ها وحال وهوای غیرعادی حاکم میشد وفشارهای مضاعف بردشمن وارد می آمد.

,

جوانان امروز همان جوانان دیروزند

, جوانان امروز همان جوانان دیروزند,

وی با اشاره به اینکه جوانان امروز آماده هستند گفت:من اعتقاددارم جوانان امروز همان جوانان دیروزند بلکه باتجربه تروبروزتر درصورتی که مسیر همان مسیر شهداباشد واطاعت پذیری همان اطاعت از ولایت فقیه زمان باشد همینکه بیاد داشته باشند درطول هشت سال جنگ تحمیلی بارشادت هم سن وسالهایشان نگذاشتند یک وجب ازخاک میهن به دست دشمنان بیفتد ونام ایران برتارک تاریخ به عنوان پیروزپیدان میدرخشد کافیست واین رابدانند‌رویش ایران وایرانی وجوانان امروزی مدیون شهداهستند

,

سخن آخر

, سخن آخر,

سخن من باجوانان بزرگ وطنم این است که مطالبه گرباشند وازمن ودیگران خاطرات گذشته را وازمسئولین راههای پیشرفت وحقوف حقه ملت رامطالبه کنند وامربه معروف ونهی از منکررافراموش نکنند وولایت فقیه به عنوان چراغ هدایت به سوی مقصد عمیقا پذیرا باشند وغافلان ازاین راه امن باخبر ومطلع کنند باشد که همه ما هدایت بشویم انشاالله

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه