اخبار داغ

معاون استاندار لرستان:

فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه نهادینه شود

فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه نهادینه شود
معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه نهادینه شود گفت: از نشاط اجتماعی غافل نشویم و احکام دینی را با شیوه جذاب به جوانان ارائه دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، محمود ثمینی عصر امروز در همایش استانی پلیس و آسیب‌شناسی اجتماعی که در شهرستان کوهدشت برگزار شد، اظهار داشت: برای رسیدگی و رفع آسیب‌های اجتماعی در جامعه، عوامل مختلف توزیع این مبحث بایستی مورد بررسی قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,


وی پیشگیری و درمان از ابتلا به آسیب‌های اجتماعی را دو عنصر مهم برشمرد و افزود: با استفاده از محققان، هم بایستی در شناسایی آسیب‌ها تلاش کرده و هم خود را در پیشگیری و درمان آن مسئول بدانیم.

,
,


معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان عنوان کرد: زمینه‌های فرهنگی، مادی، معنوی، فردی، اجتماعی، روانی و… از شاخصه‌ها و مباحث دخیل در آسیب‌های اجتماعی است؛ امروز شرایط به‌گونه‌ای است که ارتباطات وسیع فناوری و فضای مجازی با اقصی نقاط دنیا برقرار است و آسیب‌ها صرفاً به مواد مخدر برنمی‌گردد، بلکه آسیب‌های فرهنگی نیز مقدمه آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد «شبیخون فرهنگی»، گفت: نهاد خانواده در مرحله اولیه و شالوده شخصیت هر فرد، نقش محوری و اساسی ایفا می‌کند و جامعه و محیط‌هایی که انسان در آن قرار دارد در مرحله بعدی آن جای دارند.

,
,
,


ثمینی بیان کرد: امروزه با توجه به ارتباطات وسیع، هر جوان و نوجوانی می‌تواند با داشتن یک موبایل با آن سر دنیا به هر شکلی وصل شود، بایستی درزمینهٔ غنی‌سازی فرهنگی داخلی اهتمام ویژه‌ای بورزیم و در مرحله پرورش نوجوانان چه در سطح مدارس و چه در دانشگاه برنامه‌های منسجمی را ارائه دهیم.

,
,


وی تصریح کرد: در موضوع پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر، بایستی تمام دستگاه‌های فرهنگی و غیر آن، درجاهای مختلف حضور پیداکرده و ضمن ریشه‌یابی، درزمینهٔ پیشگیری و درمان برنامه‌های مختلفی را داشته باشیم.

,
,


معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه بحث ابتلا آسیب‌های اجتماعی به مسائل مادی برمی‌گردد، تصریح کرد: کسانی که وضعیت مالی بیشتری دارند شاید کمتر به مواد مخدر مبتلا هستند، زیرا برخی اوقات متوجه می‌شویم اشخاصی به مواد مبتلا هستند که شرایط مالی‌شان چندان مناسب نیست که ریشه در مسائلی دارد که یک بخش از آن فرهنگی است و آموزش‌ها در سنین مختلف یکی از اصول اساسی پیشگیری به‌حساب می‌آید.
 

,
,
,

وی اظهار داشت: ارزش‌ها نباید به ضد ارزش تبدیل شود، در بحث مواجهه و مقابله با ناهنجاری‌ها، گاهی اوقات هنجارهای اجتماعی به‌صورت مطلوب شناسایی نمی‌شود.

,


ثمینی انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی عظیم برشمرد و افزود: امروز همگان بایستی در قبال رفع آسیب‌های اجتماعی نقش ایفا کنیم و جوانان را که پرانگیزه بوده و موتور محرکه نظام هستند، با تأسی از بیانیه گام دوم انقلاب در مسیر درست قرار دهیم.

,
,


وی با اشاره به اهمیت توجه جدی به عوامل فردی، محیطی و اجتماعی در جامعه، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، ضمن شناسایی توانمندی‌ها  به شکل فرهنگی در مسائل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ورود جدی داشته باشیم.

,
,


معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان نقش خانواده را در کاهش آسیب‌ها مهم برشمرد و گفت: اگر در مباحث اقتصادی گام‌های درست و حساب‌شده برداریم و فرهنگ کار را در جامعه نهادینه کنیم، بخشی از آسیب‌های اجتماعی را پیشگیری کرده‌ایم.

,
,


وی با اشاره به اینکه روحانیون نقش کلیدی را در مسائل فرهنگی ایفا می‌کنند، بیان کرد: بایستی از نشاط اجتماعی غافل نشویم و در مسائل اخلاقی احکام دینی را با شیوه جذاب به جوانان ارائه دهیم.
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه