اخبار داغ

جانشین سپاه فتح:

دفاع مقدس در چهل سالگی انقلاب اسلامی نمود پیدا کرد/ در اوج تحریم‌ها قله‌ها را فتح کردیم

دفاع مقدس در چهل سالگی انقلاب اسلامی نمود پیدا کرد/ در اوج تحریم‌ها قله‌ها را فتح کردیم
سرهنگ انصاری گفت: در اوج تحریم ها پیشرفت های قابل توجهی در عرصه های مختلفی که نتیجه استفاده از تجربیات دفاع مقدس است بدست آمده است از جمله این که از نظر رشد علمی جزء کشور های برتر دنیا هستیم، مقام چهارم دنیا در علم نانو، در علم فناوری هسته ای که از علوم استراتژیک به شماره می رود جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ جانشین سپاه فتح استان در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس گفت: دفاع مقدس یادآور خاطره،  رشادت ها، از خودگذشتگی ها  و روز های سخت و نفس گیر همراه با خاطرات تلخ و شیرین  است که با دست خالی و کم ترین امکانات و ابزار جنگی مقابل استکبار و ایادی آنها به سرکردگی حزب بعث با مقاومت جانانه رزمندگان اسلام در آن دوران پیروز شدیم  که شیرینی آن را در چهل سالگی به کام مردم می ریزد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, صبح زاگرس,

سرهنگ جهانگیر انصاری بیان کرد: این هفته یادآور حماسه هایی است که جامعه ایثارگری خصوصا شهیدان عزیز خلق کردند و خون آن ها به پای شجره طیبه انقلاب در جنگ تحمیلی ریخته شد و لذا به پاس آن حماسه ها برنامه های مختلف و متنوعی در استان و کشور اجرا می شود.

,

سرهنگ انصاری افزود: رژیم بعث قبل از شروع جنگ ۶۰۰ بار به خاک ایران تجاوز کرد و صدام خودش در روز ۳۱ شهریور رسما اولین گلوله شروع جنگ را به ایران اسلامی شلیک کرد، در هفته دفاع مقدس شجاعت ها و رشادت ها و خاطرات سخت دوران جنگ برای مردم یادآوری می شود.

,

ویژگی های دفاع مقدس  از زبان جانشین سپاه فتح 

, ویژگی های دفاع مقدس  از زبان جانشین سپاه فتح ,

وی در خصوص ویژگی های دفاع مقدس گفت: اولین ویژگی دفاعی بودن و موظف بودن در دفاع از کشور و انقلاب است که مهم ترین ویژگی این دفاع مقدس تدافعی بودن آن است که مهم ترین نوع جهاد است.

,

سرهنگ انصاری عنوان کرد: دومین ویژگی دفاع مقدس  معنویت و فضای حاکم بر جبهه ها و دفاع مقدس بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می داشت و به آنان قدرت روحی می بخشید و تحمل سختی نبرد را برای آنان آسان می کرد.

,

جانشین فرمانده سپاه فتح استان در خصوص سومین ویژگی دفاع مقدس افزود: خصوصیات ویژه رزمندگان که اکثرا جوان، نوجوان و دانش آموزان کم سن و سال بودند یکی دیگر از ویژگی های دفاع مقدس بود.

,

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: چهارمین ویژگی دفاع مقدس استقامت فرماندهان و رزمندگان با توکل به خدا و تمسک به اهل بیت بود که رزمندگان مقابل دشمنان قسم خورده نظام ترس به دل راه ندهند، شجاعت فرماندهان و جلو دار بودن آنها و این که فرماندهان واقعا خودشان قبل از نیروها منطقه را شناسایی می کردند و بعد نیروها را به خط دشمن می زدند و خودشان عملا می جنگیدند که نمونه عینی این موضوع شهید باکری بود.

,

این رزمنده جبهه های جنگ ادامه داد: بزرگواری، مروت و مردانگی در اوج قدرت که یکی از این مولفه ها خودداری از گلوله باران مناطق مسکونی عراق بود پنجمین ویژگی دفاع مقدس است.

,

سرهنگ انصاری در ادامه معرفی ویژگی های دفاع مقدس به هفتمین ویژگی آن اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام به دنیا بی اعتنا بودند و به آن پشت پا می زدند و با خدای خود عهد بسته بودند آنقدر از دین خدا دفاع کنند  تا مزدشان که شهادت بود را از خدا بگیرند، چهره فرهنگی سپاه فتح استان روح شهادت طلبی رزمندگان در دفاع مقدس که آرزوی رزمندگان بود و از عوامل پیروزی در صحنه های نبرد بود و خطرها را به جان می خریدند و به پیشواز و استقبال مرگ در راه خدا می رفتند.

,

این فرمانده عاشورایی سپاه فتح گفت: عاشورایی بودن و اینکه در یک جمله و در وصیت نامه های شهداء آمده است، فرماندهان و رزمندگان واقعا جنگ را یک عاشورای دیگر می دانستند و عاشورایی عمل می کردند.

,

دفاع مقدس در چهل سالگی انقلاب اسلامی نمود پیدا کرد

, دفاع مقدس در چهل سالگی انقلاب اسلامی نمود پیدا کرد,

جانشین سپاه فتح استان گفت: تاثیرات دفاع مقدس در چهل سالگی انقلاب نمود پیدا کرده و نتیجه اش این است که پس از گذشت چهل سال که به قول مقام معظم رهبری چهل سالگی سن پختگی انقلاب است توانستیم با وجود تحریم ها و راه انداختن جنگ های نیابتی در کشور های همسایه، اما  ایران اسلامی به عنوان یکی از کشورهای ابر قدرت منطقه می درخشید.

,

انصاری  بیان کرد: در اوج تحریم ها پیشرفت های قابل توجهی در عرصه های مختلفی که نتیجه استفاده از تجربیات دفاع مقدس است بدست آمده است از جمله این که از نظر رشد علمی جزء کشور های برتر دنیا هستیم، مقام چهارم دنیا در علم نانو، در علم فناوری هسته ای که از علوم استراتژیک به شماره می رود جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

,

جانشین سپاه فتح تصریح کرد: در کجای دنیا سراغ دارید یک کشور در طول ۴۰ سال تحریم باشد و جنگ هشت ساله را تجربه کرده باشد و در عرصه های مختلف خصوصا در جبهه مقاومت مقابل دشمن قرار گرفته باشد، آن هم با پیروزی های مختلف و متعددی که رزمندگان غیور بدست آوردند و در طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین جزء کشور های برتر دنیا باشد.

,

انصاری ادامه داد:  در ساخت و پرتاب ماهواره و ساخت کاوشگرملی، پرتاپ گر ماهواره و کپسول زیستی برای اعزام موجود زنده در فضا در جایگاه ۱۲ دنیا هستیم و عرصه های مختلف که با پیروزی و سربلندی در آن درخشیدیم، موفقیت در سد سازی و کارخانه سازی و همچنین ایجاد قدرت مقابله با دشمن در سراسر دنیا از جمله یمن و حزب الله لبنان که موجب شکست آمریکا، اسرائیل و عربستان شدند.

,

برنامه های هفته دفاع مقدس

, برنامه های هفته دفاع مقدس,

سرهنگ انصاری به اجرای برنامه های مختلف در هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: برنامه های مختلف و متنوعی از جمله رژه نیرو های مسلح در مرکز استان، بازسازی عملیات طریق القدس در دهکده دفاع مقدس، برگزاری یادواره های شهداء، سرکشی از خانواده های معظم شهداء، جانبازان و ایثار گران و اعزام تیم های درمانی و پزشکی به مناطق محروم افتتاحیه پروژه های مختلف از برنامه هایی است که در این هفته انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه